Helyi keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Helyi keresőoptimalizálás lépései

A helyi keresésre vonatkozó találatokat alapvetően három fő szempont befolyásolja; ezek a relevancia, a távolság és az ismertség. E három fő szempont határozza meg a helyi keresési eredményeket. Mindhárom szempontot érdemes alaposabban megvizsgálni, hiszen csak ilyen módon lehetünk sikeresek a helyi keresőoptimalizálás során. Avagy így adhatunk módot azokra a keresésekre ami a teleülés név + kulcsszó összetétellel történik.

A relevancia fogalmát jól ismerjük a keresőoptimalizálással kapcsolatos más területekről. Jelen esetben arra vonatkozik, a beírt keresési kifejezés milyen fokú egyezést mutat a megjelenítendő cég adataival.

A helyi kereséseknél a távolság fogalma rendkívül érdekes. Az azonosítás elsősorban a keresési kifejezésben meghatározott földrajzi hely szerint történhet, de ha ez nem valósul meg, akkor a Google igyekszik olyan információkat is felhasználni, amit a tartózkodási helyünkről tud. A cél egyértelmű; mindig a leghasznosabb találatot adni mindazokra a keresésekre, ahol a földrajzi távolság bárminemű szerepet játszhat.

Harmadik szempontként az ismertséget kell említenünk. A keresőoptimalizálásban ezt sokszor bizalomként, Google barátságként értelmezzük. Egy cég minél ismertebb, minél erősebb jelenléttel rendelkezik a világhálón és minél többen beszélnek róla, annál nagyobb előnnyel rendelkezik a helyi keresések során is.

Megjelenés a találati listán

A helyi keresésre vonatkozó lekérések során a találati listákon térképes felület jelenik meg, amely rendkívül hasznos és áttekinthető módon ad releváns találatokat. Ha a listában megjelenő találatok között nem találjuk meg a megfelelőt, további helyeket kérhetünk.

A térképes megjelenés alatt a Google felajánlja az adott találatok webhelycímét és az útvonaltervezés lehetőségét is. Ez a fajta megoldás rendkívül felhasználóbarátnak tekinthető, ugyanis egy-egy kattintással elérhető válik minden információ, amire szükségünk lehet.

Hogyan kerülhetünk a Google térképre?

Mielőtt azon kezdenénk dolgozni, hogy minél jobb pozíciókat érjünk el a helyi keresések között, mindenekelőtt fel kell kerülnünk a térképre. Ennek érdekében regisztrálnunk kell a Google Cégem rendszerébe, ami a Google vállalkozásokat összesítő rendszere.

A Google Cégem alatt bárki létrehozhatja a saját cégének, márkanevének, szervezetének regisztrációját. Ez önmagában lehetővé teszi, hogy megjelenjünk a térképes találatok között, de nem elegendő ahhoz, hogy az első találatok között szerepeljünk.

Helyi keresőoptimalizálás így legyünk megtalálhatók a település+kulcsszóra

Rengeteg vállalkozás szeretne előkelő helyen szerepelni a helyi találatok között, a Google mégsem ajándékozza meg őket ezzel. Nagyon sokan alkalmazzák a landoló oldalak (panding page) módszerét; külön aloldalt hoznak létre kifejezetten a helyi keresések miatt, mások viszont a honlapjaik lényegi oldalait igyekeznek úgy kialakítani, hogy az a lehetőleg elősegítse a térképes találatok közötti megjelenést. A továbbiakban azokat a lépéseket vizsgáljuk, amelyek alkalmasak lehetnek a helyi keresőoptimalizálásban.

Látni fogjuk, hogy a webhely belső keresőoptimalizálására vonatkozó szempontok, illetve a helyi keresőoptimalizálás között nincs különösebb eltérés, csupán a földrajzi hely megadása jelenti a határozott különbséget.

Általános esetben azt tudjuk ajánlani, hogy a földrajzi hely szerepeljen az adott oldal főbb keresőoptimalizálási elemeiben. A TITLE elem az organikus SEO-ban rendkívül fontos szerepet játszik. A relevancia meghatározásában alighanem rendkívül fontos szerepet tölt be a helyi kereséseknél is, ennek ellenére több olyan helyet találtunk a térképes találati lista legelején, amelyek esetében nem csak a címsorból maradt ki a helyiségnév, de még honlapcím sem szerepel a találatok mellett.

Ezzel együtt, vagy épp ennek ellenére a TITLE fontos lehet, ha a helyi keresőoptimalizálásban szeretnénk sikereket elérni. Figyeljünk arra, hogy a térképes találati lista felállításánál a Google kiemelt figyelmet szentel a relevanciának, így a legfőbb SEO elem aligha megkerülhető.

Hasonló szerepet töltenek be a tartalmi címsorok, alcímek és al-alcímek is. Nem csak a keresőoptimalizálás területén, hanem a tipográfiában is rendkívül fontos a megfelelő tördelés. Ha egy adott oldalt a helyi keresések elején szeretnénk látni, fordítsunk figyelmet a H1, H2 és Hx címsorok megfelelő megválasztására. Az általános vélemény szerint ezeknek az elemeknek a jelentősége a keresőoptimalizálásban némiképp csökkent, viszont még most sem elhanyagolhatók.

Noha a keresőoptimalizálás másfél év rendkívül hosszú időnek számít, érdemes visszagondolni Matt Cutts szavaira, amikor a szövegtörzs fontosságáról, illetve a Google kereső és a tartalom relevanciájának kapcsolatáról beszélt. Szerinte az elsődleges és legfontosabb szempont maga a szöveges tartalom relevanciája, hiszen a keresőrobot az alapján állapíthatja meg egy adott oldalról, hogy milyen helyezésre érdemes. A helyi keresések esetében a Google hivatalos közlése szerint is kiemelkedő jelentőséggel bírnak a relevancia.

Érdemes rendkívüli figyelmet fordítani a szöveg minőségére, illetve arra, hogy minél pontosabban és körültekintően tájékoztassuk a látogatókat a cégünk tevékenységéről, szolgáltatásiról, illetve termékeiről. Ha a megfogalmazott szövegkörnyezet relevanciát mutat a felhasználók kereséseivel, biztosan szép forgalmat valósíthatunk meg a helyi kereséseknek köszönhetően is.

A helyi keresőoptimalizálás tárgyalásakor mindig szóba kerülnek a képi tartalmak, illetve azok kapcsolódó információi. Általánosságban azt szoktuk mondani, hogy az egyedi jó minőségű fotók segítik a webhelyek optimalizálását, ráadásul ezek számos hasznos attribútummal láthatók el, viszont a helyi keresésekre kifejtett hatásuk nehezen bizonyítható.

Biztosak lehetünk abban, hogy a minőségi képi tartalmak segítenek a keresőrobotnak megérteni egy adott oldal relevanciáját, vagyis egészen biztosan hasznosak mindennemű keresőoptimalizálási folyamatban.

A külső hivatkozások

Linképítés a helyi érdekeltségű média felületeken

Linképítés a helyi érdekeltségű média felületeken

A helyi találatok esetében kiemelt jelentőséggel bír az ismertség. A Google az „ismertség” kifejezést használja annak a fogalomnak a meghatározására, egy-egy cég mennyire közismert, milyen népszerűségnek örvend, milyen mértékben folyik róla általános diskurzus, milyen visszajelzésekkel rendelkezik…

Az online világban a külső hivatkozások meghatározók az ismertség mértékének megállapításában. A Google is ezt a módszert alkalmazza. Jelen esetben a hivatkozások alatt nem kizárólag külső linkeket, hanem szöveges hivatkozásokat, azonosítható utalásokat és közösségi megosztásokat is értünk.

Mindezek alapján azt láthatjuk, hogy a helyi keresőoptimalizálás is szoros összefüggést mutat a linkmarketinggel, a linképítéssel, illetve a természetes linképüléssel. Összességében nem tehetünk különbséget a térképes és az organikus találati listára történő off-site optimalizálásban; mindkét esetben olyan minőségi külső hivatkozásokra van szükség, amelyek megfelelnek a Google minőségi irányelveinek és elvárásának.

Összefoglalva

Röviden összefoglalva a helyi keresőoptimalizálás a következőkből tevékenységekből áll, amiknek az alkalmazásával el tudjuk érni azt hogy a vállalkozásunk a számunkra fontosabb kulcsszavakra + településekre megtalálhatóak legyünk a Google találati lista elején, de legalább az első oldalon:

  • Kerüljünk fel a Google térképére
  • Releváns tartalom készítése
  • Onsite beállítások elvégzése
  • Szerepeljünk a helyi médiákban, hogy értékes linkeket kaphassunk

 

Szeretné, hogy megvizsgáljam a weboldalát, hogy a helyi keresőoptimalizálásban miért nem tud sikereket elérni?

 

 

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.