A legjobb linképítési praktikák 2013-ban

A Google algoritmusainak köszönhetően sokat változott a linképítés világa az elmúlt időszakban. Új hangsúlyok, új szabályok és megváltozott eredmények késztetnek arra, hogy tudomásul vegyük, és alkalmazzuk a linképítésben.

Linképítés 2013-ban

Minél több link, annál jobb?
A linkek négy fontos mutatója a mennyiség, a minőség, a változatosság, és az építés gyorsasága. A legújabb trendek a mennyiséggel szemben egyértelműen a minőségre teszik a hangsúlyt. A minél több link, annál jobb! – elvet éveken át eredményesen alkalmazták a SEO szakemberei, mára azonban elavulttá vált.

A mennyiség nem játszik ma már döntő szerepet, sokkal inkább a minőség, amely a releváns helyekről érkező linkekre helyezi a hangsúlyt, és a gyorsan épített linkek helyett a természetes benyomást keltő, meggondolt módon épített linkek érnek el a helyezések javulásában is megmutatkozó hatást. A linképítés nagy mennyiségű linkkel és nagy sebességgel elvégezve sokkal inkább káros, mint hasznos weboldalunk számára.

 

Variációk anchor textre
A linképítés változatosságában az anchor texteknek jut meghatározó szerep. A kulcsszóval teljes egyezést, vagy részbeni egyezést mutató anchor textek korábban kulcsai voltak a jó helyezések elérésének, ma azonban ez már nem járható út. A téma szakértői azt ajánlják, hogy anchor textjeinket változatosan, kevés kulcsszó egyezéssel készítsük el, és a természetesség jegyében törekedjünk arra, hogy kulcsszavaink maguk is változatosak legyenek.

Ne csak a kulcsszavak variációit használjuk, bele kerülhet a márka neve, az URL önmagában, vagy egyéb szókapcsolatok, amelyek utalnak a termékre, szolgáltatásra. Van, aki az egzakt egyezésű anchor texteknél egyenesen arra teszi le a voksát, hogy a 40% vagy afeletti egyezések inkább ártanak, helyettük használjunk 20%-nál alacsonyabb egyezőséget mutató anchor texteket. Ez persze általánosságban igaz, hiszen egy-két kulcsszóval egyező link biztosan belefér, viszont távol álljon tőlünk, hogy ezek tegyék ki a nagy részét.

A linkek forrásai
Hasznos továbbá megválogatnunk azokat a helyeket, ahonnan linket kapunk. Elsősorban a releváns tartalmú, Google által elismert oldalakról érkező linkek tudják támogatni weboldalunk helyezését, persze a hagyományos link gyűjtemények között is találhatunk néhány megfelelőt.

Előnyt jelentenek a különböző IP címeken cikkekben elhelyezett linkek, egy szempont lehet az is számunkra, hogy azonos weboldalról nem érdemes 2-3 linknél többet begyűjteni ( persze vannak nagy tekintélyű oldalak, amelyek kivételt képeznek ez alól a szabály alól). Hasznos az is, ha minél változatosabb helyekről érkeznek linkek az oldalunkra, ilyen forrásunk lehet a közösségi oldalakról (Twitter, Facebook, Google+, YouTube, LinkedIn, Pinterest) beérkező linkek is. Ez utóbbiak nagyon hatékonyak tudnak lenni, főleg abban az esetben, ha belső oldalainkra mutatnak.

 

Ebből a néhány gondolatból is látható, hogy ma már sokkal összetettebb a link építők munkája, mint akár csak egy évvel ezelőtt, és csak kidolgozott, részletekbe menő stratégiával lehet közelebb jutni a mindannyiunk által vágyott célhoz. A szabályok, lehetőségek ismeretében viszont meg van rá az esély, hogy megrendelőink weboldalait előkelő helyekre pozicionálja a Google.

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.