Google Analytics és Adwords fejlesztések amik felrázhatják a PPC hirdetési piacot

Google Adwords hirdetés fejlesztések 2016-ban

A mobileszközök térhódítása bekövetkezett, ezt a tény is jelzi, hogy a Google webhelyen a több billiónyi keresés mintegy felét teszik ki a mobilos keresések. A Google Analitycs szolgáltatását használó webhelyek adatai azt mutatják, hogy a kereséseknek több mint a fele már mobilról érkezik. Nagyon sok ember érzi úgy, hogy okostelefonja már szinte a társa. A Google egy rendezvényen jelentette be, hogy az Adwords rendszert teljesen újratervezte. A kreatívoktól kezdve egészen az ajánlattételig mindenen módosításokat hajtottak végre. Az összes mobilkereséshez képest a helyekkel kapcsolatos mobilról indított keresések száma 50%-kal gyorsabban nő jelenleg.

A fogyasztók ezek szerint minden további gond nélkül álltak át az offline-ról az online felületek használatára. A Google Performance Summit rendezvényén szó esett az Adwords újragondolásáról, amely a mobilközpontú világot hivatott támogatni. A szakember nyilatkozata szerint az Adwords új, kibontott szöveges hirdetései teljesen optimalizálva lettek az okostelefonok kijelzőinek méretére és sokkal nagyobb hirdetési felületet kínálnak. A hirdetők ezáltal sokkal több információt tudnak közölni.

A legfontosabb változások a Google Adwords hirdetések terén

A hangsúlyosabb címsorok jelenleg 25 karakteresek, de 2016 későbbi felében már 30 karakteresre bővülnek. A hosszabb leírássor 2 x 35 karakteres, de ez később egyetlen összevont 80 karakteres leírássorrá változik. A releváns megjelenített URL még manuálisan megadott megjelenített URL. A megjelenített és a végső URL közötti bármilyen eltérés elutasításhoz vezethet. Később pontosan a pontosság miatt a végső URL-ből automatikusan kinyert domain lesz. Az URL útvonala személyre szabhatóvá válik.

Google hirdetés változások 2016-ban

Google hirdetés változások 2016-ban

A fejlesztéseknek köszönhetően azt várják a szakemberek, hogy a hirdetések sokkal jobban fognak teljesíteni a különféle képernyőkön és megoldást kínálnak majd azoknak a fogyasztóknak, akik állandóan mozgásba vannak és mobilt használnak.

 

Mi a helyzet a vizuális hirdetések mobilközpontú világában?

A reszponzív hirdetések teljes mértékben alkalmazkodnak a Google Display Hálózat, azaz a GDN különféle webhelyein. Mindig a tartalomhoz, az alakzathoz és a méretekhez igazodik. Egy új natív készletet is piacra fognak dobni, amely még jobban támogatja a tartalom kinézetét és a hangulatát is. nem kell mást tenni, mint megadni a főcímet, a szöveget, a képet és az URL-t, a Google automatikusan meg fogja alkotni a reszponzív hirdetéseket.
A GDN-remarketingkampányok elérése is ki lesz terjesztve, hiszen hozzáférést biztosít a Google a külső hálózatokat bevonó készlethez. Ezáltal sokkal több alkalmazást és webhelyet lehet majd elérni.

Hogyan néz ki a mobilközpontú világban az ajánlattétel?

Az elkövetkezendő hónapokban lehetőség nyílik majd arra, hogy az egyes eszköztípusokhoz egyéni ajánlatkorrekciókat állítson be. Ezzel az is valóra válik, hogy egyetlen kampány kezeléssel többféle eszközön is el lehet majd érni a fogyasztókat.

Mobil Google Adwords hirdetések

Mobil Google Adwords hirdetések

A mobilkeresések közel egyharmada helyhez kötődik. Amikor például valaki egy éttermet keres akkor az online és az offline világ összeér. A Google.com és a Google térképen bevezetésre kerülnek a helyi keresési hirdetések. Azok a vállalkozások, akik a helybővítményeket már eleve használják, még hatékonyabban hívhatják majd fel a figyelmet vállalkozásuk helyére.

A rendezvényen a szakemberek biztosítottak mindenkit arról, hogy a további törekvések között szerepel a világosabban márkázott és teljesen személyre szabott felület biztosítása a Google térképen. A Google ezzel a bolti látogatásokat kívánja erősíteni.

Térképes lokális hirdetések

Térképes hirdetési formátumokkal fognak kísérletezni. Ilyen lesz például a promotált gombostű, amelyek a környéken található vállalkozásokra hívják majd fel a figyelmet. Akciós termékajánlatok és termékkészletetek közötti böngészést is lehetővé kívánnak tenni, hogy a fogyasztók még a helyszínre érkezés előtt lássák a kínálatot és az esetleges akciós termékeket.

 

Hogyan lehet mérni az online hirdetések fogyasztókra gyakorolt hatását?

A világon a legnagyobb online-offline hirdetési megoldás az Adwords. Az Adwords már közel két éve bevezette a bolti látogatások mérésének lehetőségét. Ez alatt az idő alatt több mint 1 milliárd bolti látogatást mértek. A vállalkozások, ezek alapján mérik fel az online hirdetések offline tevékenységre gyakorolt hatását. A Nissan Egyesült Királyság mérése szerint mintegy huszonötszörös befektetés arányos megtérülést hozott nekik az Adwords.

Minden eddiginél fontosabb lesz az elkövetkezendő időszakban a vállalkozásoknak az, hogy a vállalkozásaikat mobileszközökre alapozzák. A Google is pontosan erre a mobilközpontú világra készül fel az összes új innovációjával. A Google által a rendezvényen bejelentett hirdetési és analitikai innovációi is pontosan erre engednek következtetni.

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.