A legnépszerűbb Google keresések 2016-ban

google keresések 2016-ban

Különös évünk volt 2016-ban, ami előrejelzi mekkora átalakuláson megy át a világ napjainkban. Talán ez volt az első év amikor egy világméretű nagy múltú esemény, a nyári olimpia kisebb érdeklődést keltett a világon mint egy videojáték.Nyilván sokaknak beugrik hogy mi is ez pontosan, természetesen a Pokemon GO körüli felhajtásról beszélünk. Vajon tényleg jobban érdekel bennünket a virtuális szörnyek gyűjtögetése, mint a hús-vér emberek versengése? Mind ezt a Google keresések alapján vizsgáltuk meg nem csak a szabad szavas keresőjét ha nem a kép és Youtube csatornáján és shopping rendszerében történő kereséseket is megvizsgáltuk.

Nézzük, mit mondanak erről a Google Trendek 2016-ra:

Pokémon GO (+4 600%)

A 2016-os év nyarának szenzációja az év csúcspontját is képviselte az online világban, magával rántva a keresési szokások irányvonalát is.
A Pokémon Go az okostelefon és a valóság egy egyedi, újszerű ötvözete. Egy MMORPG játék, ami lerombolja a digitális világ határait, és kicsit kimozdítja a használóit a szabadba, és megpróbálja közelebb hozni egymáshoz őket. Függetlenül a szoftver kezdetlegességétől és a gyakori hibáitól óriási népszerűségnek örvend.

Pokémon Go

Pokémon Go

A Niantic Inc. Android és iOS rendszerekre történő fejlesztése óriási port kavart a Google keresőjében is. A megjelenése után egy hónappal érte el a csúcsot a szoftverre kapcsolódó kulcsszavak keresése. A “pokemon go” kifejezés a magyarországi keresések esetében is a 100.000- 1M-ig terjedő keresési sávban van havonta.

A Pokemon kulcsszó ezek mellett minden keresési trendben megfigyelhető növekedést eredményezett, így a képkeresések között is azon kevesek közé tartozik melyek növekedni voltak képesek, illetve a Youtube videós keresései esetén is számottevő.

2016. évi nyári olimpiai játékok (+2000%)

Az olimpia ugyan a második csak a listán, de azért itt is tekintélyes pozíciót kaptak a témakörbe tartozó keresések. Hogy miért is nem lett a legnépszerűbb ez a világ minden részén szenzációszámba menő esemény? Erre találhatunk ésszerű magyarázatot.

2016 Rio nyári olimpia

2016 Rio nyári olimpia

Az olimpiával kapcsolatos kulcsszavakra történő Google keresések nagy része az olimpiai érmetáblázatra vonatkozik. Mivel a Google az Android rendszereken futó Google Asszisztens alkalmazásában folyamatosan tájékoztatta a felhasználókat a saját országukat érintő eseményekről, illetve sokan ezzel az információval meg is elégedhettek, természetes hogy kevesebben keresték az információt.

Az eredményekről ezek mellett folyamatosan tájékoztatta az embereket a média, így a televízió a weboldalak és még sok ötletes felület. Volt olyan szolgáltató aki MessengerBot-ot készített, ami a Facebook-on értesítette a regisztráltakat bármilyen jelentős esemény történt.

Érdemes hát ezek fényében nézni a keresési eredményeket, hiszen nem feltétlenül egyértelmű mit is jelentenek az adatok.

Donald Trump (+650%)

A Trump ingatlanbirodalom nagyra-törő személyisége ismét felborzolta a kedélyeket, amikor bejelentette indul az amerikai elnökválasztáson.

Az újdonsült elnökről, és sikeres üzletemberről érdemes tudni hogy szereti a felhajtást. Tudatosan tesz olyan lépéseket, amelyek jót tesznek a hírnevének, sőt időnként a negatív információk terjesztésének hátterében is felfedezhető. Nyílt titok, hogy több bulvárlappal is kapcsolatban áll és ezeket a kapcsolatokat rendszeresen ki is használja. Ennek következtében rendszeresen a sajtó középpontjában áll, amit mellesleg jelentős online tevékenységgel is támogat.

Donald Trump és az amerikai választások 2016-ban

Donald Trump és az amerikai választások 2016-ban

Nem nehéz tehát elképzelni mi is áll a vele kapcsolatos kulcsszavak kiugró keresési tevékenységének hátterében. Összességében Trump érdekes személyiség aki érdekes az emberek számára. Nyilvánvaló hogy ez megjelenik a Google statisztikáiban is.

Mi a helyzet Magyarországon a magyar keresésekkel 2016-ban?

A magyar kulcsszólisták némi eltérést mutatnak, itthon elsősorban a technológiával kapcsolatos témakörök voltak a népszerűbbek a keresés vonatkozásában.
A Huawei, a Windows 10 és a Samsung Galaxy a három legnépszerűbb témakör amely jelentős növekedést ért el nálunk. Főként műszaki leírások, készüléktesztek és a Windows 10 esetében frissítések és programok keresését hajtottuk végre a Google-ben.
A legnépszerűbb kulcsszavak azonban sokszor az online felületek elérését célozzák.

Erzsébet utalvány

Az Erzsébet utalvány, a Szép kártya növekvő népszerűségnek örvend. Szinte mindegyik területen kiugró keresési értékeket találhatunk. A legnagyobb növekedést az “Erzsébet utalvány plusz” keresőkifejezés érte el 2016-ban.

Facebook és az oroszok

Legyen szó az összesített vagy egyszerűen csak a hazai keresésekről, a Facebook mindent visz, legalábbis a világ nagy részén. Mivel Oroszország saját közösségi felületét használja a VK-t így nálunk nem annyira jelentős a Facebook használata, ellentétben Zuckerbergék tudtak újat mutatni itt is, hissen az Instagram keleten is hasonló népszerűségnek
Magyarországona  Google keresőjéből próbáltuk elérni a közösségi médiafelületet, legalábbis erre utalnak a Facebook-kal kapcsolatos kulcsszavak, mint például a “Facebook bejelentkezés”, és a “Facebook belépés”. Az Instagram felhasználói tábora egyre erősödik, viszont még mindig csak körülbelül tizedannyi keresés történik az Instagram belépésre vonatkozóan mint a Facebook esetében.

Megtört szívek

A TV2 népszerű sorozata, a hazai keresések terén is jelentőssé vált. Ugyan még nem uralja a kereséseket a sorozatra utaló keresőszavak egyike sem, azonban ugrásszerű növekedést értek el az idei évben.

Foci, M4

Kulcsszavak tekintetében a foci és az M4 televízióadó fogalma összekapcsolódott. Az idén rendezett Európa Bajnokság kapcsán a legtöbben az M4 műsorán szerették volna megnézni a meccseket.

Youtube, Google

A Facebook mögött ugyan, de a dobogós helyeken szerepelnek a Google saját termékei. A Youtube azonban több keresést generált, magánál a keresőnél. Amivel nincs is semmilyen probléma, hiszen a kereső keresése amolyan rossz beidegződés lehet csupán.

Járműipar

Az autógyártók piacán szoros versenyt észlelhetünk a neves autómárkákra történő keresések alapján. Az összesítésben a Ford, Honda, BMW, Toyota, Audi és Mercédesz márkáit találjuk (az első 10-ben), de a magyar keresések esetében kicsit módosul a lista a következőre: Opel, BMW, Ford, Suzuki, Audi (szintén az első 10-ben).
Mi magyarok jobban szeretjük a “használtautó”-t, hiszen ez volt a téma legkeresettebb kulcsszava.

Hétköznapok

A Google Trends az Emberek és Társadalom kategóriával jelöli, de nagyrészt a napi megszokott rutint tükrözheti ez a lekérdezés. Ami talán kicsit meglepő egyeseknek, hogy több keresés történt a horoszkóp kulcsszóra mint a Facebook-ra (korábban a Facebook bejelentkezéssel kapcsolatos kulcsszavakat említettük, itt önmagában a Facebook kulcsszóról beszélünk).
Persze a listán a második helyet, még megkapja a közösségi oldal.

Pálinka

Némiképp eltér a normál találati eredményektől a hírekkel kapcsolatos kulcsszókészlet. A hazai keresések esetén sokat növekedett idén a pálinkára történő keresés a hírek között.
A normál keresési eredmények között a Pálinka-dal volt ugyan a fő kulcsszó, de a lista többi tagja inkább az itallal kapcsolatos információszerzésre utal. Sokakat érdekelnek a különböző pálinka fajták, illetve maga a pálinkafőzés folyamata is.

Vásárlás

A vásárlással kapcsolatos keresőkifejezéseket magasan a “Vatera” vezeti, majd külföldi társa az Ebay. A lista többi tagja pedig elsősorban üzletlánc, műszaki, sport, ruházati is kifejezett cipőbolt is található itt.

Képkeresés 2016-ban is érdekességeket hozott

A Google képkeresőjének trendelemzései során jóval kevesebb eredményt látunk. Ez valószínűleg nem azt jelenti hogy a felhasználók nem használnák ezt a funkciót, inkább arra utal, hogy nem direkt módon. Mivel a képtalálatok sok esetben már a webes keresés találati listájába ágyazva is megjelennek.
Szintén változást okozhat a mobiltelefonok terjedése, hiszen idén átléptük a bűvös határt, azaz többen használjuk a mobiltelefont mint a számítógépet. A mobilos keresések jellegüket tekintve pedig mások. Ritkább a képkeresés, inkább az információt keressük.

További tényező lehet az is, hogy egyre inkább terjednek a kifejezetten képkeresésre szolgáló oldalak, mint a Pixabay, 500px de akár az Instagram is befolyásoló tényező lehet itt.

Donald Trump és a Pokemon

A statisztikák száma ugyan nem túl nagy, de a népszerűségi verseny nyertesi azért kitűnnek. A két legnépszerűbb képkeresési kifejezés a 2016-os év két legnagyobb nyertesére utal, nevezetesen Donald Trump és a Pokemon kifejezések érték el a legnagyobb növekedést.

Milyen képeket keresünk?

Ugyan jelentős ugrások nem történtek, de továbbra is működnek a képkeresések között a hagyományos témák. Meglepő módon a képkeresési statisztikák legnépszerűbb keresőkifejezése a “képek”.

Az 5 legnépszerűbb kulcsszó a következő:

  1. képek
  2. wallpaper
  3. tattoo
  4. idézetek
  5. rajzok

A későbbi keresőkifejezések között megtalálható a Facebook és a Nike is, illetve törtetlen népszerűséggel bírnak négylábú barátaink (vagy ellenségeink) a macskák, a “cica” és a “macska” kulcsszóval.

Mi a helyzet a Youtube-on 2016-s kereséseivel?

A Youtube-os keresések terén a zene a film és a játékok uralják a terepet.

Ezek a film témák bírtak a legtöbb kereséssel

Filmek terén a vígjátékokat és a horrorfilmeket keresték a Youtube keresőjében. A keresőkifejezések legnagyobb száma azonban a “teljes film” és ennek a különböző variációi voltak.

Zenében a roma, relax és edzéshez kerestünk a legtöbbször

Itt már valamivel konkrétabb keresések találhatóak. A három legtöbbet keresett zenei irányzat a magyar felületek népszerűségi sorrendjében a “cigány zene”, a “relaxation music”, és a “workout”. A lista további tagjai is nagyjából ezen a vonalon maradnak, illetve ezek szinonimái.

Játékok közül a Pokémon Go, Minecraft és a Lego volt a népszerű

Ismét meg kell említeni a Pokemon Go-t azonban a Youtube esetén akad vetélytársa is méghozzá a Minecraft, ami tulajdonképpen a Lego egyfajta digitális adaptációja.

Google Shopping 2016-ban

A Google e-kereskedelmi platformja, ugyan itthon nem annyira elterjedt(illetve nem is működik megfelelően), viszont a világ más részein aktívan használják azt. Érdemes pár pillantást vetni ennek az adataira is hiszen a trendek tanulsággal szolgálhatnak hazai kereskedők számára is.

A szolgáltatás keretein belül a cipő vásárlás a legfelkapottabb terület. A leggyakrabban a Nike márkája jelent meg a kulcsszavak között, de jelentős mennyiségű keresés történik az Adidas termékeire is.

A másik uralkodó terület a technológia, azon belül is az okostelefonok piaca. Egyaránt szerepelnek a Samsung termékei is. A versenyt egyértelműen az iPhone nyeri a világ legnagyobb részén.

Mentés

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.