SEO Ellenőrző lista a Google Panda, Pinginv és Kolibri algoritmusokhoz

SEO ELLENÖRZŐ LISTA a Google Panda, Pingvin és Kolibri algoritmusokhoz

A Google az elmúlt években több algoritmusfrissítést is bevezetett. Ez az SEO ellenőrző lista ebből a célból is jött létre, hogy mindenki maga meg tudja nézni milyen algoritmus érinthette a weboldalát. A Panda a minőségi tartalomra, a Pingvin a minőségi linkekre, a Kolibiri (Hummingbird) pedig az intelligens társalgás jellegű kereséseket tökéletesítette. Ez a három Google állatka jól felborította a digitális életünket és sok weboldal tulajdonos félve mert vagy egyáltalán nem mer tartalmat készíteni, linkek után menni mert egyből a büntetés szó lebeg a szeme előtt. Nos ezt szeretnénk megértetni, hogy mitől és mikor kell félni és ezzel mindenki már el tudja dönteni mi hasznos, értékes a számára és mi nem.

Google Panda algoritmus

A Google Panda frissítés tehát a tartalom minőségére volt hatással. Az új algoritmus bevezetése után a minőségi tartalommal rendelkező oldalak a találati listák elejére kerültek, míg a gyengébb minőségű tartalmak hátrébb kerültek, vagy akár teljesen el is tűntek a keresési eredmények oldalairól.

A Panda indulásakor azt a problémát próbálták megoldani az algoritmus készítésekor hogy a keresési találatok között rengeteg olyan találat volt az eredménylista első pozícióiban, ami gyenge minőségű minimális háttérmunka igénybevételével készültek, használható információt ritkán tartalmaztak.

A frissítés a Google központi algoritmusát érintette. Az első frissítéskor még egyértelmű volt mely webhelyeket érintette hátrányosan a probléma, ez azonban folyamatosan egyre nehezebb. Az alapvető tartalomfejlesztési szabályok és a weboldal felülvizsgálata működő megoldás lehet.

Felhasználók által generált tartalmak

Fontos megjegyezni hogy a Panda nem választja külön a felhasználók által generált tartalmakat, ami a webmesterek számára talán különösen hangzik. Azonban pont ez miatt szintén hátrányos helyzetbe kerülhetnek azok a fórumok és oldalak, ahol sok spammer hozzászólás található.

Persze ez miatt nem érdemes eltávolítani a hozzászólásokat, sokkal inkább a minőségi szempontok alapján kell azokat felülvizsgálni, hiszen előfordulhat hogy a keresőből érkező forgalmat pont egy hozzászólásnak köszönhetjük.

Szavak száma

Az ajánlott szavak száma egy másik megközelítése az algoritmusnak, amit sok SEO szakember félreért, és nem hajlandóak közzétenni, csak bizonyos számú szóval rendelkező tartalmakat (jellemzően 250 és 350 szó között). A Google ajánlata azonban inkább az, hogy a felhasználó érdekeit tartsuk szem előtt a szavak számával kapcsolatban is.

Kiváló példákat találhatunk erre, hiszen sok esetben az oldal minősége már elegendő a Google számára hogy előrébb jusson a találati listákon. Találtunk olyan esetet amikor egy 63 szót tartalmazó oldal magasabb pozíciót kapott mint 350 szó feletti társa, mivel abban egyértelműen azonosítható volt a kifejezésre található válasz.

Keresési lekérdezés és a tartalom

Lényeges szempont hogy a keresési lekérdezés mennyi információt ad a felhasználónak. Amennyiben a találati oldal elhagyása után a felhasználó túl gyorsan bezárja az oldalt a Google nyilvánvalóan nem relevánsként fogja megjelölni azt.

Technikai SEO

A Panda a technikai SEO-t nem érinti. Továbbra is nagyon fontos szempont ez a keresések szempontjából, hiszen a minőségi tartalom velejárója, és továbbra is szempont az a kereséseknél, de a Panda nem erre a területre koncentrál.

Minőség meghatározása

A minőségi tartalmak meghatározásánál használjuk a keresési analitikákat és a Google Analytics adatait. Ha a Google jelentős forgalmat irányít egy oldalunkra, az valószínűleg minőségi tartalmat jelent a közönség és azon keresztül a Google számára.

Ha egy oldalunk nem jut különösebb forgalomhoz, az azonban nem feltétlenül jelenti azt hogy gyengébb lenne a minősége, de érdemes megvizsgálni azokat. Sose feledkezzünk meg azonban nem keresőből érkező forgalomból, hiszen ezek is hozhatnak jelentős mennyiségű látogatót.

Védekezés a Panda ellen

Hogyan védekezhetünk az ellen hogy a Panda algoritmus negatívan befolyásolja weboldalunkat? Érdemes odafigyelni hogy mindig magas minőségű tartalmakat gyártsunk és próbáljunk egyértelmű válaszokat a keresési kifejezésekre.

Érdemes átolvasni, esetleg hangosan is a szövegeket, hiszen így feltűnnek a nyelvtani hibák és a szóismétlések. Olvastassuk át a szöveget mással is hiszen a saját hibáit mindenki nehezebben veszi észre.

Google Pingvin algoritmus

A Google második frissítése kifejezetten a weboldalak kapcsolatainak hálózatával és azok minőségi mutatóival foglalkozik. Ezzel az olyan linkfarmokat, alacsony minőségű tartalommal rendelkező oldalakat és vásárolt link helyeket próbálták kiszűrni, amik ellentmondanak a linkek természetes terjedésének.

Kinek kell aggódni a Pingvin miatt?

A legtöbb weboldal esetén ez nem okoz problémát. A Pingvin frissítés elsősorban azoknak okozott problémát, akik a manuális linképítést választották a minőségi tartalmak előállítása helyett.

A vendég-bloggerkedés néhány éve például még elfogadott volt a Google irányelvei szerint, azonban ma már nem éppen a legjobb módszer.

Pingvin és a Kézi Műveletek

A Search Console kézi műveletei között kérhetjük az esetlegesen spamként megjelelölt hivatkozások újravizsgálatát. Ide azok a gyenge minőségű kapcsolati források kerülnek amik feltehetően olyan oldalról érkeztek, amik a fenti irányelveket megszegik.

Csak bejövő linkek

A Pingvin csak az oldalra mutató linkeket vizsgálja, az nem érdekli hogy az oldalról ki hová linkel tovább, mivel ezt a funkciót a Panda algoritmusa elvégzi.

Védekezés

Az oldal felülvizsgálata során a rá mutató linkeket felül kell vizsgálni és szükség esetén letiltani azokat. Bizonyos harmadik féltől származó eszközök képesek megmutatni a hivatkozó webhelyek listáját, illetve érdemes is ezeket használni, hiszen bizonyos weboldalak blokkolják a keresőrobotokat így azok nem képesek a feltérképezésre teljes mértékben.

Link minőség és fizetett linkek

A linkek értékelésekor nem érdemes a domain-ekre hagyatkozni. Rengeteg .edu végű magánoldal van, amik egyáltalán nem ütik meg a mércét. A Google egyértelműen megerősítette hogy önmagában a domain nem számottevő szempontja a találatok rendezésének.

A Google a fizetett linkeket szintén nem nézi jó szemmel, tehát azokat keresőoptimalizálás céljából erősen ellenjavallt. Nagyobb portálok, híroldalak esetében általában egyértelműen azonosíthatóak ezek a reklámhelyek.

Linkek eltávolítása

Amennyiben szükséges eltávolítani egy weboldalra mutató linket, érdemes a következő eljárást alkalmazni:

Először próbáljuk felvenni az oldal tulajdonosával a kapcsolatot, és megkérni hogy távolítsa el az érintett linkeket. Az esetek döntő többségében ez célravezető megoldás lehet. Ha mégsem akkor egy visszautasító fájlt lehet küldeni a Google részére.

Bizonyos weboldalaknál előfordulhat hogy pénzt kérnek az eltávolításért cserébe. A Google erre az esetre a link-eltávolítási kérelem indítását ajánlja.

Helyreállítás a Pingvin után

A helyreállítás után nem várható el hogy a webhely ugyanolyan erős pozícióba kerüljön mint korábban. Főként a linkek eltávolítása ennek az egyik oka, hiszen a jelenleg problémát okozó hivatkozásról elképzelhető hogy a korábbi algoritmus szerint magas minőségi besorolást kapott, így nagy mértékben hozzájárult a helyezéshez.

Az algoritmus folyamatosan fejlődik, így a helyezések is rendszeresen ingadozhatnak, ennek oka hogy korábbi szempontok háttérbe kerülhettek vagy pont hozzájárultak a találati listán való szerephez.

Valós idejű Pingvin

A Google utalt rá hogy a Pingvin algoritmus rövidesen valós idejűvé válik, azaz szinte azonnal reagálni fog a link hálózatban bekövetkezett változásokra. Ez hatalmas segítség lesz azoknak akik a korábbi frissítés eredményeképp visszaestek, hiszen a hibák javítása után gyorsan visszakerülhetnek a jobb helyekre.

Google Hummingbird (Kolibri)

A keresőalgoritmus fő része a Kolibri. Az eljárást még 2001-ben vezették be és valószínűleg azóta is fejlesztik.Az algoritmus fő célja nem annyira a spam-ek szűrése hanem inkább a kommunikáció megteremtése az felhasználó és a kereső között. A Kolibri jótékony hatással van a long-tail kulcsszavakra, előtérbe hozva ezzel a hangalapú keresést.

Az Kolibrira való optimalizálásra nem létezik bevett eljárás. Mivel az ember-gép közötti társalgásra koncentrál, ezért jó minőségű tartalmak, long-tail kulcsszavak és ezekhez hasonló eljárások lehetnek célravezetőek.

A RankBrain-hez hasonlóan a Kolibriről sem áll túl sok információ a rendelkezésre. Annak frissítéséről nincsenek publikus információk, a találati listákra ez a frissítés sincs olyan mértékű hatással hogy észlelhető legyen, esetleg bizonyos idő eltelte után.

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.