A hálózatépítéshez kapcsolatokat kell ápolni

Hálózatépítés

Számos vállalkozó használja a közösségi hálózatokat az újabb kapcsolatok felkutatására, hálózatépítésre. Eközben a legtöbben nincsenek is tisztában azzal, hogyan lehetne a leghatékonyabban előnyökre váltani az erre fordított időt. Pedig a válasz egyszerű, el kell érni az elköteleződést.

Az elköteleződés nagyon fontos a hálózatépítésben, úgy kell kapcsolatot építeni, hogy az már magában hordozza egy jövőbeni előny ígéretét, majd mindent meg kell tenni azért, hogy ez az ígéret valóra is váljon. Csak így lehet kiépíteni egy olyan mélyebb kapcsolatot, mely túlmutat az egyszerű üzleti partnerségen.

 

5 mód az elköteleződés kiváltására

Többféle módja van annak, hogyan lehet elköteleződést kiváltani, a legegyszerűbb, ha feltesszük magunknak a következő kérdéseket:

  1. Szakítottunk-e elég időt arra, hogy találkozzunk a kapcsolati hálónkba tartozó emberekkel személyesen is? S nem csak az üzleti megbeszélésekre kell gondolni, hanem sikerült-e velük kialakítani egy mélyebb, emberi kapcsolatot?
  2. Tudják-e ezek az emberek, mivel is foglalkozunk pontosan? Ismerik, hogyan fejlődik a cégünk, mik a legújabb eredményeink? Csakis így érhetjük el, hogy ha a vállalkozásunk profiljába tartozó szolgáltatást keres valamelyik ismerősük, akkor minket ajánljanak!
  3. Szakítottunk-e időt arra, hogy megismerjük, mivel is foglalkoznak pontosan a kapcsolati hálónkba tartozó vállalkozók? Tudjuk, hol tart éppen a cégük, mit értek el legutóbb? Csakis így tudjuk mi is ajánlani őket az ismerőseinknek, hogy aztán viszonzásként visszakapjuk az ajánlást.
  4. Meglátogattuk-e őket már az irodájukban, hogy első kézből származó információkat gyűjtsünk a vállalkozásukról?
  5. Ha ez lehetséges, igénybe vettük-e már a termékeiket vagy szolgáltatásaikat, hogy személyesen is meggyőződjünk az általuk kínált dolgok jóságáról?

43%-kal nagyobb termelékenység

A hálózatépítés valóban egy olyan dolog, mely nem működik személyes kapcsolatok nélkül. Ha nincs meg az elköteleződés, az eredmények is elmaradnak. Ezt bizonyítják a különféle kutatások is, ha kölcsönösen elkötelezettek a partnerek egymás iránt egy üzleti kapcsolatban, az növeli a termelékenységet.

A Psychology Today-ben publikált kutatások szerint az üzleti életben aktívan elkötelezett szereplők 43%-kal produktívabbak, mint visszahúzódó versenytársaik. A tanulmány emellett azt is állítja, hogy az elköteleződés része a rendszeres beszélgetés, az üzleti kapcsolat minősége, a gondolatok és értékek elfogadása és elismerése. Ha minőségi hálózatot akarunk felépíteni, akkor olyan kapcsolatokra van szükségünk, mely ezen tulajdonságok többségét vagy akár egészét is magában foglalja.

Ültessünk, ne vadásszunk!

Gyakran hallani, hogy az üzletemberek arról panaszkodnak, nem működik a hálózatépítésük, nincsenek megbízható üzleti kapcsolataik. Ezek az emberek a legtöbbször nem mélyítik el az üzleti kötelékeiket, csupán felszínesen kapcsolódnak üzletfeleikhez. A hálózatépítés nem csak arról szól, hogy felkeresünk valakit, s értékesíteni akarunk neki valamit!
A jó hálózatépítés hosszútávra szól, s fontos része az elköteleződés. Ha képletesen akarjuk jellemezni, a hálózatépítés nem a vad gyors elejtéséről szól, hanem a farmerkedésről, ahol hosszabb idő alatt, fokozatosan érik be egyre több és több gyümölcse a fáradozásunknak.

Töltsünk egy kis időt azzal, hogy végiggondoljuk, hogyan mélyíthetjük el a már meglévő kapcsolatainkat! A fentebb említett 5 kérdés feltevésével jó irányba indulhatunk el, s hamarosan meglátjuk majd, hogy az így eltöltött idő fellendíti üzletmenetünket!

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.