/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 56: OpenSSL SSL_read: error:0A000126:SSL routines::unexpected eof while reading, errno 0 */

Facebook hirdetés tippek lépések, hogy sok értékes látogatója legyen

Főoldal Facebook hirdetés tippek lépések, hogy sok értékes látogatója legyen

A Facebook napjaink egyik legfelkapottabb és naponta aktívan pörgő közösségi oldala. Magyarországon fénykorát éli és világ szinten is a leglátogatottabb weboldalak listájának előkelő helyén helyezkedik el. A Facebook titkára nehéz rájönni, reprodukálni meg talán lehetetlen is.

Ez még a keresőóriás Google-nek sem sikerült és sok hazai közösségi oldal is a kék színű szörnyeteg miatt kényszerült lehúzni a rolót. Voltak próbálkozások, ahol ingyen SMS-sel próbálták magukhoz csábítani a regisztrálókat a portál fejlesztői, de végül az a hálózat is megbukott – valószínűleg anyagilag nem volt kifizetődő, a sikeresnek vélt üzleti tervük.

A nemzetközi MySpace-en, a magyarországi iwiw-en és MyVIP-en vagy a szerbiai Poznanici-n nevelkedett korosztály talán nehezebben volt nyitott a váltásra, amikor berobbant hazánkba is a Facebook őrület. Sokan makacsságból, csak azért sem akartak hónapokig vagy évekig regisztrálni a közösségi portálok legnagyobbikára, végül a legtöbben mégis megtörtek. Ha máskor nem, hát akkor amikor a hazai és más magyar nyelvű közösségi felületek rákényszerültek a bezárásra.

A Facebook számokban

A Facebook közössége évről évre növekedett és erre az okostelefonos korszak csak rásegített. Az eredetileg „Thefacebook” néven indult közösségi hálózatot még 2004-ben indították útjára egy iskolai projekt keretén belül. A fiatalokból álló kis csapat akkor még nem is gondolta volna, hogy a kezdetekben zártkörű, iskoláknak szánt kapcsolati rendszer ilyen nagy rétegben fog elterjedni az egész világon. A Facebook már 2009-ben átvette a leggyakrabban használt közösségi portálok ranglistájának vezetését és 2011-ben már 637 millió regisztrált tagja volt.

A Facebook történelmének újabb két mérföldkövét is 2012-ben érte el. Ebben az évben ugyanis – sok év rákészülés után – végre tőzsdére vitték a céget, valamint ez év októberére elérte a Facebook felhasználók száma az 1 milliárdos álomhatárt. Ezt a számot 5 év után, 2017 júniusában duplázták meg, így mára már több mint 2 milliárd aktív felhasználót számlál a közösségi portál. Ez azért fontos, mert csak az számít „aktív” felszanálónak, aki az utóbbi 30 napban legalább egyszer belépett az oldalra. Vagyis havonta több mint 2 milliárd egyéni látogató fordul meg a Facebook felületein, ebből pedig nem csak a Facebook tudhat profitálni, hanem bárki aki a Facebookon szeretne hirdetni.

A Facebook alapítója és arca Mark Zuckerberg, akinek a nevét tévesen, németesen „Cukkerberg”-nek mondják, de helyesen „Zákörbörg”-nek kell ejteni, mivel egy amerikai úriemberről van szó. Vezetésével és ötleteivel a maroknyi csapat mára már fejlesztői és média birodalommá nőtte ki magát, hiszen több mint 20.500 alkalmazottja van már. Fontos adat, hogy a legutolsó hivatalos nyereséginformációs adatok szerint, a cég 2016-ban közel 2.40 milliárdos profitot tudott termelni. A bevételi adatai pedig bőven 15 milliárd felett vannak, ezek jelentős része pedig a Facbook hirdetésből származik.

Kik használják a Facebook-ot?

Magyarországi vonatkozásban is döbbenetes számokat produkál a közösségi oldal óriás. Csak Magyarországról közel 6 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet az oldal. Érdekesség, hogy a már külön szerveződött Messenger (Facebook üzenetküldő és chat alkalmazás) is igen népszerű a fiatalok körében és hetente több mint 4.5 millióan használják. Összehasonlítás képen: a Youtube-ot mindössze 3.8 milliónak, az Instagramot (amit már felvásárolt a Facebook) 1.1 millióan, Pinterestet csupán 950 ezren és a Twittert csupán 580 ezren (ebből viszont csupán 2% az aktív posztoló!). A lista végén kullog a Google közösségi portálja, ahol mindössze 195 ezren, főként üzleti célból használják a portált.

Fontos statisztika adat, hogy a mai generáció – a fiatalok – igen sok időt töltenek el naponta az interneten. A 6-19 éves korosztály közel 350 percet (ami majdnem 6 óra!), a 20-35 évesek 245 percet, a 36-49 évesek pedig átlagosan 165 percet töltenek el az interneten. Az ennél idősebb korosztály pedig 2 óránál is kevesebbet. Az interneten töltött időből 30%-ot töltenek el a látogatók a Facebook-on.

Érdekesség, de több 18 éves regisztrált tagja van a Facebooknak mint amennyi 18 éves él a Földön. Ez a döbbenetes torzított adat, úgy jöhetett ki, hogy elvileg csak 13 évnél idősebbek használhatják a portált, így sokan 18 évesnek adják ki magukat, hogy tagok lehessenek. Egyébként a számok szerint a tagok 56%-a férfi és 44%-a nő és a férfiak 27%-kal aktívabbak a közösségi portálon. A 18-24 éves korosztály 562 millió taggal képviselteti magát, még a 25-34 évesek valamivel szerényebben 534 millióan vannak jelen. Ez a két legnagyobb, aktív korcsoport aki a Facebook-ot használja. Így ha Facebook hirdetést szeretnénk készíteni, akkor ezt a két korosztályú célcsoportot tudjuk legszélesebb körben elérni.

Nagy pénzt hoz a Facebook hirdetés, mégis mindenkinek megéri!

A Facebook hirdetés egy kifizetődő, jó befektetés. A Facebook nagyszerű felületet kínál üzleti partnerei számára, hiszen óriási tömegeket lehet megszólítani velük. A célzásokkal pedig szinte biztos, hogy az ideális célközönségünket fogjuk elérni kreatív tartalmainkkal, hirdetéseinkkel. A legfrissebb adatok alapján a Facebookra naponta 1.22 milliárdan lépnek be. Fontos adat, hogy a felhasználók 70%-a mobilról is be szokott lépni a közösségi portálra, így ha Facebookon szeretnénk hirdetni, mindenképpen figyelembe kell venni ezt a tábort is és kihasználni a mobilos hirdetések adta lehetőségeket.

A bevételek tekintetében igen pozitívak az eredmények a Facebook számára. Ez persze nem csak nekik siker, de a hirdetőknek is. Hiszen a Facebook hirdetésekkel új ügyfeleket, feliratkozókat, vásárlókat tudtak szerezni. Ha nem lenne sikeres a Facebookos hirdetés, nem is mutatna ilyen növekvő számokat a grafikon. A sikeres Facebook hirdetésből származó bevételek növekedése már az utóbbi két évben is megfigyelhető. Még 2015 utolsó negyedéve 5.8 milliárd dollár bevételt hozott, addig a 2016-ban már 8.8 milliárd dollárt mutattak a statisztikák. Ez 51 százalékos emelkedést jelent. A profit is nagyot ugrott 1.56 milliárdról 3.5 milliárd dollárra, ami 128 százalékos növekedést jelentett. Így könnyedén kiszámítható, hogy a Facebook egy felhasználóján 4.83 dollárt keresett, ami 462 forintnak felel meg.

Így változtatta meg a világot a Facebook

A Facebook óriási tömegeket képes megmozgatni, így nem csoda ha különböző összeesküvés-elméletek célpontjává válik. Az viszont tény, hogy több lázadás, tüntetés is itt szerveződött és nagyobb politikai választásokra is jelentős ráhatása volt a Facebooknak. Érdekesség, hogy egy egyiptomi férfi a lányát nevezte el Facebooknak, így kifejezve a háláját a portál iránt, amiért elüldözte az akkori elnököt. De a társadalmi eseményeken túl több filmben, sorozatban és könyvben is foglalkoznak a Facebookkal mint jelentéssel.

Az okostelefonok elterjedésével azonban újabb korszakához ért a közösségi portál. A különböző készülékeken elérhető több Facebook app változat és a már különállóan használható Messenger alkalmazás is a zsebekbe csempészte a digitális függőséget. A fiatalok persze minden szabadidejüket a mobilinterneten és ingyen wifi-ken töltve osztogatják meg magukról a legfrissebb információkat és kommunikálnak egymással a rendszeren keresztül.
A mobilinternet és az ingyen wifi szolgáltatások mind a digitális kapcsolattartás irányába sodorták az erre hajlamos korosztályt. A telefonszolgáltatók természetesen több olyan előfizetői csomagot is megalkottak, amiben korlátlan internet vagy legalább korlátlan Facebookozási lehetőség is van. Így a fiataloknak semmi nem szabhat határt ha Facebookozásról van szó. A plázázások, kávézások és pizzázások alatt is a személyes kommunikáció csökkent és átterelődött a Facebookozás irányába. Sokan az új funkciókat is kihasználják mint a videó telefonálás vagy live videó közvetítés de jellemzően a Messenger chat szolgáltatásait és a végeláthatatlan hírfolyam görgetést preferálják a felhasználók leginkább. Ezeket pedig üzleti szempontból is meg lehet ragadni, hiszen mindkettő rendelkezik Facebook hirdetési lehetőségekkel.

Miért éri meg hirdetni a Facebookon?

A Facebook óriási közösséget vonz, rengeteg aktív látogatóval. A nagy számok törvénye alapján, tehát biztosan van olyan csoport a tagok között, akiknek pont a mi termékünkre vagy szolgáltatásunkra lenne szüksége. Ezt már felismerte nagyon sok hazai cég is, de külföldön nagyon komoly üzletág épül már rá a Facebook oldal menedzselésre és Facebook hirdetéskezelésre.

Legyen szó akár kezdő, akár már jól működő vállalkozásról a Facebook egy kiváló platform arra, hogy ügyfélkörünket növeljük. A kezdő vállalkozások itt brandépítésbe kezdhetnek, megismertethetik önmagukat, szolgáltatásaikat azzal a közösséggel, akik számukra az ideális vásárlói körhöz tartoznak. A Facebook sokkal hatékonyabban tudja elérni a számunkra potenciális ügyféljelölteket mint például egy újsághirdetés, TV reklám vagy szórólap. Az offline világnál sokkal nagyobb hatásfokot a Facebook összetett algoritmusai érik el számunkra.
A többféle hirdetési forma mind a Facebook hirdetőket hivatott kiszolgálni.

A célközönségünket mi magunk állíthatjuk be. Szűrhetünk ugyanis területre, korra, nemre, érdeklődési körre vagy akár valamilyen viselkedésre is. Sokan nem tudják, de az összes olyan oldalt figyeli a Facebook, ahol ki van helyezve a Like gomb. Attól függetlenül, hogy nem nyomtuk meg, a Facebook tudja, hogy ott jártunk és ha például több babakocsival kapcsolatos oldalt is megtekintünk, akkor nagy valószínűséggel fog babakocsi hirdetésről szóló reklámot feldobni számunkra a rendszer.

Ez persze jó mind a látogatónak – hiszen olyan terméket ajánl neki a Facebook ami valóban érdekli, és jó a hirdetőnek, hiszen nagyobb a célközönsége látja az ő hirdetését, harmadrészt pedig jó a Facebooknak is, hiszen ő a kattintásokból fog bevételhez jutni, így neki is célja, hogy olyan hirdetést adjon ki, amire nagyobb eséllyel fog a látogató rákattintani vagy valamilyen eseményt elindítani.

Facebook hirdetési tippek-trükkök, tanácsok

Facebook hirdetés létrehozásánál először is meg kell terveznünk a kampányunkat, amihez ki kell dolgoznunk egy üzleti stratégiát azaz meghatározni, hogy mit szeretnénk elérni vele. Célként lehet „csupán” a nevünk, cégünk, szolgáltatásunk ismerté tétele is, de akár konkrét eseményt is kitalálhatunk. Közösséget építhetünk, hogy minél nagyobb saját rajongói bázisunkat később ingyen is meg tudjuk szólítani, de akár nyereményjátékokat vagy kedvezményeket is kioszthatunk a rendszer segítségével. Akár feliratkozókat vagy regisztrált tagokat is toborozhatunk a hirdetések segítségével.

Fontos, hogy a hirdetésekhez társított kreatívokon, képeken maximum a kép 20% tartalmazhat szöveges részt, a többi nem. Korábban a Facebook meg sem jelenítette ezeket a hirdetéseket, manapság ugyan megjeleníti már, de sokkal kevesebb eléréssel. Így mielőtt egy csodás kreatív képet álmodnánk meg a Facebook hirdetésünkhöz, ellenőrizzük le, hogy az egész kép jelentős része csupán kép maradjon. Ezt a Facebook ellenőrzőjével is megtehetjük a következő linken keresztül: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

A képen elhelyezkedő szöveg minimalista de figyelemfelhívó legyen, hogy aki látja az elolvassa a hozzá tartozó szövegezést is. A képen tanácsos valamilyen érzelemre hatni. Ezt elérhetjük idősebb emberekkel, gyerekekkel vagy akár lenge öltözetű dekoratív hölgyekkel is. A kép mindig valamilyen módon köthető legyen a hirdetésünk témájához. A szöveget pedig akár vicces formában is megfogalmazhatjuk – amennyiben termékünk és szolgáltatásunk ezt lehetővé teszi. Próbáljunk kitűnni, kerüljük a sablonos szövegeket és a túl sok információt is.

Egy kampány egy dolgot csináljon, de azt jól!

Egy üzlet helységet – legyen az akár pékség, akár esküvői ruhaszalon, akár cukrászda – célszerű úgy dekorálni, hogy az az utcáról már jól beazonosítható legyen. Ezt a kirakat rendezésével, az egyedi cégtáblával vagy egyéb dekorációs eszközökkel tudjuk megtenni, az üzlethelyiségünk stílusának megfelelően. Ha jól kialakítottuk a helyet, a Facebook-on kezdjük el promotálni azt a képet, ami az utcáról készült.

Fontos, hogy jó minőségű kép legyen és a szövegezésben röviden szorítkozzunk a szolgáltatásunkra, annak pozitív tulajdonságait kiemelve és egészítsük ki a „Térjen be hozzánk!” vagy a „Szeretettel várunk minden nap!” jellegű csalogató mondattal. Amennyiben frekventált helyen van a vállalkozás, a naponta Facebook miatt digitálisan már látott üzlethelyiség biztosan bevillan a környéken járók fejébe. Így nagyobb eséllyel térnek be hozzánk, hiszen már „ismeri” az adott helyet.

Különböző akciókat is indíthatunk, hogy becsalogassuk a vásárlókat, ügyfeleket. Ez lehet valamilyen összevont kedvezmény, ami vásárláshoz kötött: Pl. „Kettőt fizetsz hármat kapsz!” vagy ajándékozó jellegű: „5000 Ft vásárlás felett most megajándékozunk egy … [kapcsolt termékre]”. A százalékos kedvezmények is olykor vonzóak lehetnek: „10.000 Ft vásárlás felett 15% kedvezmény” vagy a konkrét pénzösszeges változata: „Minden elköltött 1000 forintból 100 forintot elengedünk!”

Nyereményjátékokkal is népszerűbbé tehetjük szolgáltatásainkat. Bár a Facebook szigorú szabályokhoz köti a nyereményjátékok futtatását, sokszor ezt figyelembe sem veszik és rendszerint nem tiltják le a szabálytalan „Oszd meg és nyerj” jellegű bejegyzéseket sem. Bár nem ösztönözhetünk megosztásra és oldal követésre, arra megkérdetjük a látogatókat, hogy írjanak hozzászólást és akár itt ismerősöket is megjelölhetnek, akik így szintén tudomást szereznek szolgáltatásainkról. Legjobb ha a fődíj kötődik a szolgáltatásunkhoz és néhány vigaszdíjat is felajánlunk, amelyek százalékos kedvezményt vagy kisebb ajándéktárgyat jelenthetnek a díjazottaknak.
A legkedveltebb Facebook hirdetési típusok
A Facebookon 5 különböző hirdetési típus közül választhatunk. Azonban nem minden hirdetési típus választható minden hirdetési célnál. Ezért első körben azt kell megadnunk. A hirdetési célok közül választható elemek a következőek:
1.) Ismertség – ahol a cél, hogy minél több embert elérve ismerjék meg vállalkozásunkat, szolgáltatásunkat.
2.) Megfontolás – ahol információkkal tájékoztathatjuk a leendő ügyfeleinket, hogy felkeltsük az érdeklődésüket a vállalkozásunk iránt.
3.) Konverzió – ahol a minél nagyobb elérés a lényeg, nem pedig az, hogy hányan látják az adott hirdetést. Ez tulajdonképpen a látogatóból olvasó/vásárló jellegű hirdetés.
E három fő célt aztán tovább tudjuk szűkíteni konkrétabb célokra mint például egy bejegyzés kiemelése, a honlap ismertebbé tétele, a cég reklámozása, elérés növelése, forgalom átirányítás weboldalra, alkalmazástelepítés, videómegtekintés, boltlátogatás, ajánlat fogadás stb. Miután kiválasztottuk, hogy mi a pontos célunk a Facebook hirdetéssel, hirdetési céltól függően a következő öt hirdetési típus közül tudunk kampányt indítani:
1.) Fénykép – saját kreatív képet társíthatunk hirdetésünkhöz, akár 6 különböző verzióban
2.) Videó – rövid reklámfilmünket, aktivitásra ösztönző videó összeállításunkat népszerűsíthetjük
3.) Galéria (Carousel) – vízszintesen görgethető 2-10 négyzet alapú kép vagy videó
4.) Vetítés (Slideshow) – 10 feltöltött képből állít össze egy diavetítést a rendszer
5.) Vászon (Canvas) – Komplexebb történetek bemutatására képes megjelenítési mód. Képek, videók és más interaktív elemek is kerülhetnek erre a területre (pl. térkép a vállalkozás helyével)
A Facebook hirdetések elhelyezkedése
A Facebookon több pozícióban is megjelenhet egy azon hirdetésünk, amelyet feladáskor akár ki is kapcsolhatunk de egyes hirdetések nem is mindenhol tudnak megjelenni. Például az olyan hirdetésnél, amikor telefon hívást szeretnénk elérni, csak mobilokon fog megjelenni az adott hirdetésünk, számítógépeken nem.
További érdekesség a Facebook hirdetések elhelyezésénél az, hogy akár az Instagram oldalain is képesek megjelenni. Ennek beállítása csupán egyetlen jelölőnégyzetre való kattintással elérhető. A Facebook fő területei a hírfolyami bejegyzések, az oldal sávban való kisebb dobozok és a mobilos felületek köré épülnek.
A Facebook hirdetések méretei
A Facebook állandó megújuláson esik át, így nem csak a profilképek és borítóképek méretei változnak, de a hirdetések méretei sem állandóak. A legfrissebb, 2017-es, aktuális Facebook hirdetési méretek, hirdetési típusonként a következőek:
Képes hirdetésnél egy nagy képet tudunk beilleszteni, amely ajánlott mérete 1200 x 628 pixel. Szövegként 90 karaktert adhatunk még meg a kép fölé és alatta címsorként, nagy betűkkel 25 karakter írására van lehetőségünk. A linket egyedivé varázsolhatjuk 30 karakter hosszúságig és egyéni felhívás szöveget is adhatunk meg 125 karakter terjedelemben. Az olyan hirdetésnél, amikor honlapot szeretnénk hirdetni vagy applikációt ismerté tenni, a képméret mindössze 1200 x 444 pixelesre redukálódik! Érdemes ilyen esetre külön kreatív grafikát készíteni.
A videó hirdetések népszerűsége az automatikus indítással is magyarázható, de mozgó képen, szöveggel mindig jobban meg lehet győzni a leendő vásárlókat, ügyfeleket a szolgáltatásaink nagyszerűségéről. A szöveges részek paraméterei azonosak a képes hirdetésével, azaz 90 karaktert írhatunk felülre, 25 karakterben címet adhatunk meg és 125 karakterben részletezhetjük a videó tartalmát. A videóra vonatkozó szabályok szerint maximum 2.3 GB méretű lehet egy videó és a felbontása ajánlottan 720p-s legyen. A maximális hosszat 60 percben állapították meg, viszont az Instagramos videók mindössze 1 percesek lehetnek! Az előnézeti kép mérete 1200 x 675 pixel fog lenni. A feltöltendő fájl formátuma .mov vagy .mp4 az ajánlott feltöltési formátum de számtalan más formátumot is képes feldolgozni a Facebook hirdetési rendszere. A teljes lista itt tekinthető meg: https://www.facebook.com/business/help/1640701476174343
A Galériáknál akár 10 különböző kép és videó is egymás mellé fűzhető, így akár minden egyes elem külön oldalra is mutathat. Az érdeklődők oldalra tudják görgetni a listát és választani az elemek közül. A hozzá tartozó szöveg minden esetben 90 karakter lehet és az egyes dobozok leírása további 20-20 karakteres, amihez 40 karakteres cím is tartozhat. A képek 1:1 arányúak, ideális esetben 1080 x 1080 nagyságúak.
A Slideshow funkcióban több képet tudunk egy diavetítésé összefűzni és szinte minden hirdetési típusra elérhető ez az opció. A képméretek 1280 x 720 pixelesek de akár videók is használhatóak ebben a dobozban. Az ide összefűzött tartalmak mérete mindig legyen egyforma különben a Facebook fogja levágni négyzetes formátumra! A vetítéshez szintén írhatunk 90 karakteres szöveget, 25 karakteres címsort és 30 karakteres leírást is.
A Facebook hirdetés indításának alapfeltételei, kampányköltségek
Miután megterveztük a kampányunk célját és kitaláltuk, hogy milyen hirdetési típussal szeretnénk elérni ezt a célkitűzésünket, már csak a kampányhoz kapcsolt képes vagy videós kreatívok vannak hátra. Ha minden szükséges alapanyagot beszereztünk és minden szövegezést megfogalmaztunk, indíthatjuk is az első Facebook hirdetésünket.
A hirdetések feladásához hirdetési fiókra van szükségünk, ami tulajdonképpen a Facebook fiókunkkal is megvalósítható. A hirdetési fiókra azért van szükség, hogy oda társíthassunk bankkártyát amiről majd levonhatják a kampányköltségeket, reklámdíjakat annak végeztével. Bármilyen interneten vásárlásra használt bankkártyát elfogad a rendszer, de a dombornyomott kártyákat preferálják (pl VISA). A hirdetési fiókunkhoz társított kártyát egy kisebb összeggel meg fogja terhelni a Facebook, hogy ellenőrizhesse annak valódiságát. Ezután már bátran személyre szabhatjuk a hirdetési fiókunk beállításait, így például a költési limitet is. A Facebook vagy a kampányok végeztével vagy a hónap végén vagy a limit elérésekor fogja megterhelni a kártyát. Előre soha nem von le pénzt, mindig csak utólag!
A Facebook hirdetési költsége mindig relatív. Függ a céltól, az kampány hosszától és a típusától is. Viszont minden esetben beállíthatjuk mi magunk akár a hosszát, akár a napi vagy összes költést, így nem fog meglepetés érni bennünket, mindig számon tudjuk tartani kampány költségeinket, költéseinket.
Facebook hirdetésfeladás lépésről-lépésre
A hirdetés indítását több helyről is kezdeményezhetjük. Akár egy poszt alatt lévő „Kiemelés” gombra kattintva, akár a Facebook kezelt oldalunk bal sávjában lévő kék színű „Hirdetés” gombra kattintva, akár a Facebook fő oldalának bal alsó sarkában lévő kis „Hirdetés” linkre kattintva. De ezen az URL-en keresztül is a hirdetéskezelőhöz jutunk: https://www.facebook.com/ads/manager/creation
Fontos, hogy ha reklámblokkoló, reklámszűrő alkalmazást vagy kiegészítőt használunk, azt kapcsoljuk ki a hirdetés létrehozása előtt! A hirdetések elkészítése nem bonyolult, magyar nyelven, segítségekkel irányít végig minden folyamaton bennünket a rendszer, de példaként menjünk végig egy egyszerűbb, weboldalra mutató Facebook hirdetés létrehozásán, a könnyebb szemléltetés érdekében.
A példánknál maradva, ellátogatva a fenti linkre, válasszuk a Megfontolás oszlop, Forgalom menüpontját, hiszen szeretnénk forgalmat irányítani saját weboldalunkra. A Facebook hirdetéskezelője rövid tájékoztatóban ecseteli is ezt a lehetőséget miután rákattintottunk. Itt, ha meggyőződtünk arról, hogy valóban ezt a célt szeretnénk elérni, adjuk meg a kampány nevét – ami több futtatott kampánynál igen hasznos lesz, majd és kattintsunk a „Folytatás” gombra.
A következő oldalon adjuk meg a hirdetéssorozatunk nevét (ha egy kampányban több hirdetéssorozatot is akarunk futtatni, ezzel tudjuk majd azonosítani a listában). Ennél a hirdetés típusnál ki kell választanunk, hogy Webhelyre, Alkalmazásra vagy Messenger beszélgetésre akarjuk-e irányítani a kattintókat. Mi maradjunk most az első opciónál.
Ezután a célközönséget kell beállítanunk. Célszerű elmenteni a célközönséget, hogy aztán más kampányokba ezen a helyen csak visszatöltsük azokat. Ha még nincs elmentett célközönségünk, hozzunk létre egy újat. Adjuk meg városra vagy országra pontosan, hogy hol szeretnénk hirdetni, azaz kiknek jelenjen majd meg a hirdetés (sajnos megyét egyelőre még nem lehet választani). Ezután adjuk meg a korosztályt akiket meg kívánunk szólítani és ha csak egy bizonyos nemben gondolkodunk, akkor adjuk meg azt is. Célszerű a nyelvnél is megadni a „magyar”-t, hogy az itt tartózkodó de magyarul nem értők ne lássák a hirdetést.
A részletes célzásnál bonyolultabb kapcsolatok is megadhatóak mint az érdeklődési kör, a családi állapot, a gyerekek száma és kora vagy valamilyen magatartási forma. A kapcsolatok alatt rendeljük hozzá a hirdetéshez a kezelt Facebook oldalt, hogy az ő bejegyzéseként jelenjen meg a hirdetés.
Újdonság, hogy hirdetéseink már a Messenger kezdőlapon is megjelenhetnek. Itt célszerű az Automatikus elhelyezést választani, hogy a Facebook állítsa be, hol érdemes leginkább megjeleníteni a futtatott kampányunkat. Bízzuk bátran rá magunkat!
Végül már csak a költségkeret és az ütemezés van hátra. Akár napi költségkeretet is megadhatunk de akár a kampány teljes élettartamára vonatkozóan is megadhatjuk az adatokat. Havi 10.000 Forintnál kevesebbet nem biztos hogy érdemes rászánni a hirdetésre, de ezt eloszthatjuk több kampány között is. Akár korlátlanul is futhat a hirdetés, de kezdő és befejező dátumot is megadhatunk.
Legvégül adjuk meg meddig, hogy mi alapján optimalizálja a Facebook a hirdetésünk megjelenését. Minél több kattintást, megtekintést vagy napi elérést szeretnénk-e elérni. A licitösszeget is bízzuk nyugodtan a Facebookra és válasszuk az Automatikus értéket. Ezután kattintsunk a „Folytatás” gombra és állítsuk össze magát a hirdetést.
Jelen esetben a 6 kép feltöltésére is lehetőséget adó képes hirdetést választottuk, de ezt itt módosíthatjuk még. A 6 képből mindig csak 1-1 kép jelenik meg, akár mindhez egyedi szövegezéssel. A képeket saját gépről is feltölthetjük de akár az ingyenes „Fotóbankból” is válogathatunk kedvünkre. A hivatkozásnál adjuk meg, hova mutasson a hirdetésünk, hová szeretnénk a látogatókat. Adjuk meg a főcímet, szöveget, esetleg további leírást is és válasszunk egy felhívás gombot ami majd megjelenik a hirdetésünknél. Erre több, előre definiált lehetőséget is felkínál a Facebook.
Néhány speciális beállítást is tudunk eszközölni ha szeretnénk weboldalunkon is mérni a sikeres átirányításokat vagy interakciókat. Erre az úgynevezett „Facebook-képpont” eszköz beillesztése után lesz lehetőségünk, de ez minden esetben minimális weboldal szerkesztői tudást igényel. Ugyanígy URL paramétereket is fűzhetünk a hivatkozásunk mögé, ha szeretnénk például a kampányunkat konkrétan azonosítani weboldalunkon. De ezekre a speciális beállításokra a legtöbbször nincs szükségünk.
Ha ellenőriztük az előnézeti képeken az összes megjelenést és elégedettek vagyunk az eredménnyel, kattintsunk alul a zöld színű „Megerősítés” gombra és egy összesítő kíséretében el is indítottuk első kampányunkat. A Facebook dolgozói és robotjai még előtte ellenőrzik a tartalmat mielőtt végleg aktív lenne a hirdetésünk, de ezután már hátra dőlhetünk és várhatjuk az eredményt, amit a Facebook hirdetési gépezete termel majd számunkra.

Share Button