Igen valóban Google algoritmus frissítés volt június 25-én

Korábbi cikkünkben írtunk arról, hogy a világ minden táján dolgozó, éber webmesterek érdekes észrevételeket tettek, melyeknek hangot is adtak Barry Schwartz egy cikke alatt lévő kommentelési lehetőségekben. Többen panaszkodtak arra, hogy az általuk készített vagy menedzselt oldalak egyszerűen eltűntek a találati listákon, keresések során a relevancia helyett spam-ek jelentek meg, a weben található régebbi cikkek felülmúlják az újabb tartalmakat. John Mueller egy Twitter bejegyzésében korábban még rejtélyesen reagált a felvetésekre, de most már szinte biztos: 2017. június 25-én frissítették a…

Bővebben

Google algoritmus frissítés volt június 25-én?

Érdekes gondolatokat „vetett papírra” a napokban Barry Schwartz egy korábbi írásának visszhangjára reflektálva. Számtalan bejegyzést, e-mailt és kommentet kapott a Google algoritmusainak frissítésével kapcsolatosan megjelent írására reagálva. A szakértő szerint olyan nincs, hogy a Google egyik nap változtat az algoritmusokon és annak a hatása már 24 óra múlva érezhető lenne. Szerinte nem tud olyan gyorsan reagálni a rendszer, hogy az azonnal befolyásolja a keresési eredményeket. Barry Schwartz, aki a RustyBrick vezérigazgatója, egy olyan testreszabott online technológiára szakosodott New York-i webszolgáltató…

Bővebben

Google algoritmusok a minőségi találati listát szolgálják

Egy hasznos információ megtalálása a világhálón nem egyszerű feladat. Magától értetődőnek találjuk, hogy fent van a neten, de közel 150.000.000 aktív weboldal között nehéz előhozni a legrelevánsabb találatot. Szerencsére segítségünkre vannak ebben a monumentális munkában a keresők, melyek bonyolult algoritmusok, matematikai utasítások alapján utasítják a rendszert a találatok rangsorolására. A Google algoritmusa rangsorolja az oldalakat aszerint, például, hogy hányszor jelennek meg a tartalomban a kulcsszavak. Indexelés során az algoritmus szavakra bontja a szöveget és indexelés során a szóhoz hozzárendelve mutatja…

Bővebben

SEO film

Search Engine Optimization, kereső-optimalizálás, motorok, robotok, fekete kalap, fehér kalap, kulcsszósűrűség, meta tagok – ha legalább a felét érted az előző szavaknak, és tisztában vagy azok jelentésével, biztosan te is nagy várakozással tekintesz a közelgő SEO: A film (SEO: The movie) megjelenésére. A 90-es évek óta rengeteg érdekes film került fel már a világhálóra SEO témában. Felmerülhet azonban bennünk a kérdés, mégis vajon mi érdekeset lehet forgatni egy ilyen, viszonylag száraz, bár milliókat érdeklő témában? Nos, a trailer alapján nem…

Bővebben

Duplikáció keresőoptimalizálás szempontjából Garry Illyes szerint

Ha az ember szöveget ír egy témában, -mondjuk már a sokadikat-, hajlamos lehet belazulni egy kicsit és hmmmm…… plagizálni vagy duplikálni. Ez bizony nem a legkorrektebb dolog, főleg, ha a forrást fel sem tüntetjük a szöveg végén. Ugyanez vonatkozik a weboldaltulajdonosokra is, akik a jobb helyezés reményében hajlandók duplikálni oldaluk akár teljes tartalmát, kódját. Pedig nagyon rosszul teszik. Ha ezt idáig megtettük, akkor most egy kis figyelmet kérünk, hiszen Garry Illyes elmagyarázza nekünk a „közel duplikált tartalom” jelentését, mely értelmezése…

Bővebben
Google AMP vs. Facebook Instant Articles

Ismét háborúban a Facebook és a Google a mobil felhasználókért

Már nem az első eset, hogy egymásnak esik a két nagyhatalom, a Google és a Facebook. Ebben a pillanatban a mobilok letöltési gyorsaságán megy a vérre menő háború. A Google teszteredményei alapján a látogatók 53 %-a hagyja el a talált oldalt, ha az nem töltődik be 3 másodperc alatt. Nincs ez másként a Facebook esetében sem. Bár az elmúlt 12 hónapban ez a gyorsasági arány 35 százalékos javulást mutat az AMP-k esetében. Az “Accelerated Mobile Page” (AMP), azaz gyorsított mobil…

Bővebben

Keresőoptimalizálás fonákja a túl optimalizálás amit a Google nem szeret

„Túloptimalizálás” – „Over Optimization”- problematika A Seroundtable.com május 26.-ai témája az úgynevezett „túloptimalizálás” – dilemma volt, amely a Google szerint negatív hatással lehet a webhely-rangsorolásra. A probléma forrása a Google által közzétett emlékeztető amelyet itt olvashat el. A téma, amely talán idézőjel-keretet igényelhet magának, mivel Barry Sforza szerint (akinek a véleményét többen is osztják) nem foglal magában újdonságokat, mégis egyfajta látens figyelmeztetésként viszonyulhatunk hozzá, amely koncepcióra a későbbiek folyamán részletesebben is ki fogunk térni, előbb azonban megkíséreljük körbehatárolni azt az…

Bővebben

SEO kerekasztal amiről jó ha értesül

Barry Schwartz a Search Engine Land hírszerkesztője, valamint a Search Engine Roundtable népszerűsítője, értékes SEM-témákat közöl, amelyhez az oldal publikuma hozzáfűzheti megjegyzéseit. A Roundtable, vagyis a Kerekasztal kifejezés sok szempontból helytállónak bizonyul. Ha a kerekasztal-jelenséggel kapcsolatban nem is az Artúr király és lovagjainak mondákkal teleszőtt asztalát tekintjük kiindulópontnak, hanem egy szakemberek által felvetett téma tárgyalását, akkor ennek analógiájára levonhatjuk a következő konzekvenciákat: a Barry Schwartz-féle Roundtable/Kerekasztal egyenrangú felekként, beszélgetőpartnerként kezelt személyei a SEO-témában közvetlenül érintett szereplők a principális tematika a…

Bővebben

Google irányelvek: mi a valóság SEO területen

Miután lecsillapodni látszanak a kedélyek a 2017.05.24.-i Google által közzétett „emlékeztető” hatására – A reminder about links in large-scale article campaigns (amelyet a Webmaster Central Blog – hivatalos Google-hírekkel szolgáló honlapján olvashat el), szánjunk némi időt e nagy port kavaró eseménnyel kapcsolatos summázat összeállítására (legalábbis kíséreljük meg ennek véghezvitelét). A téma kapcsán bővebben a Barry Schwartz által szerkesztett Search Engine Roundtable oldalon olvashatnak, amelynek keretében naprakész SEO- és SEM topikok kerülnek górcső alá. Ezeket a megvitatásra, elemzésre felhozott témaköröket a…

Bővebben
Fred Google algoritmus

Fred algoritmus a Google új büntetője

Március 8-án ismét egy Google frissítést figyelhettünk meg, mely az elmúlt évek egyik legnagyobb érdeklődésére tarthat számot mind a hazai, mind a külföldi SEO-val foglalkozó cégek számára, mely a Fred nevet kapta. Eleinte mindenki meg volt győződve arról, hogy a Google új frissítése a linkprofilok életképességét hivatott ellenőrizni, mára azonban sokkal összetettebb a kép. Bár a Google hallgat az ügyben, vagy csak némi információval szolgálnak, annyi bizonyos, hogy az elmúlt napokban zajlott a Goggle különleges frissítése, mely alapjaiban robbantotta a…

Bővebben