Furcsa dolgok történtek a Google Adsense linkegységekkel

Normál esetben a Google AdSense megjelenése az oldalakon a következő: három linkegység erre -arra, melyek egyszerű szövegalapúak. Olyan hirdetések, melyek egy adott oldalra irányítanak. Általában három tételről van szó, de a napokban többen azt érzékelték, hogy nem három, hanem négy vagy esetleg több egységet látnak. Ez valami teszt? Tették fel többen a kérdést? Íme, néhány hozzászólás: „Ma néhány alkalommal 4 hirdetést láttam, ahol a múltban eddig csak 3 hirdetés volt. Határozottan így van, az elmúlt néhány napban akár öt is…

Bővebben

Magyar lányok az Instagram-on: Dukai Reginától Hosszú Katinkáig

Lássuk be, ha nem vagy a közösségi média bármely felületén, nem létezel. Így van ezzel minden ismert és kevésbé ismert ember is. Van, aki étel fotókat posztol, van, aki a mindennapjait örökíti meg, és van, aki brand építésre használja. Arra voltunk kíváncsiak, hogyan használják az Instagramot és egyéb online felületeket a magyar celebek annak érdekében, hogy a külvilággal kapcsolatot tarthassanak. Az Instagram követés és komment egyfajta pszichológiai családba tartozás. Tartozol valakihez, akit tisztelsz, szeretsz, vagy épp ki nem állhatsz, és…

Bővebben

Instagram magyar módra, avagy hol vannak a magyar vállalkozások?

Ma hazánkban szinte minden vállalkozás, legyen az mikro vagy mamut, a Facebookon megtalálható. Éves szinten több millió forint megy el hirdetésre, szövegírókra, képszerkesztőkre. A Facebook a maga kereslet kínálat elvével létrehozta a „Facebook hirdetések szakemberét”, mely számos állásajánlat szerves részét képezi. Mert kell, mert ott kell lenni. Ismerős a mondás, mely szerint, ha nem vagy a Facebookon, nem is létezel? De mi a helyzet az Instagramal, ami a fiatalok egyik közkedvelt közösségi csatornája? Ma erre kerestük a választ, megfigyelve a…

Bővebben
Instagram tudnivalók

Instagram, avagy hogyan lesz a semmiből milliárd dolláros baby

A kezdet már maga a történelem Ki ne álmodozna arról, hogy egyszer egy aprócska fejlesztés vagy ötlet nyomán hatalmas nyomot hagy maga után a világban. Nem volt ezzel másként Kevin Systrom és Mike Krieger sem, akik egy elektronikus névjegykártyát álmodtak meg, melynek lényege, hogy bárki, akinek okostelefonja van, fotó, vagy egy egy perces video feltöltésével elkészítheti a saját névjegykártyáját. A cél nem volt más, minthogy mindenki ezen keresztül mutathassa be önmagát, legyen az bármely szakterület. Így az online világot szerették…

Bővebben

Igen valóban Google algoritmus frissítés volt június 25-én

Korábbi cikkünkben írtunk arról, hogy a világ minden táján dolgozó, éber webmesterek érdekes észrevételeket tettek, melyeknek hangot is adtak Barry Schwartz egy cikke alatt lévő kommentelési lehetőségekben. Többen panaszkodtak arra, hogy az általuk készített vagy menedzselt oldalak egyszerűen eltűntek a találati listákon, keresések során a relevancia helyett spam-ek jelentek meg, a weben található régebbi cikkek felülmúlják az újabb tartalmakat. John Mueller egy Twitter bejegyzésében korábban még rejtélyesen reagált a felvetésekre, de most már szinte biztos: 2017. június 25-én frissítették a…

Bővebben

Google algoritmus frissítés volt június 25-én?

Érdekes gondolatokat „vetett papírra” a napokban Barry Schwartz egy korábbi írásának visszhangjára reflektálva. Számtalan bejegyzést, e-mailt és kommentet kapott a Google algoritmusainak frissítésével kapcsolatosan megjelent írására reagálva. A szakértő szerint olyan nincs, hogy a Google egyik nap változtat az algoritmusokon és annak a hatása már 24 óra múlva érezhető lenne. Szerinte nem tud olyan gyorsan reagálni a rendszer, hogy az azonnal befolyásolja a keresési eredményeket. Barry Schwartz, aki a RustyBrick vezérigazgatója, egy olyan testreszabott online technológiára szakosodott New York-i webszolgáltató…

Bővebben

Google algoritmusok a minőségi találati listát szolgálják

Egy hasznos információ megtalálása a világhálón nem egyszerű feladat. Magától értetődőnek találjuk, hogy fent van a neten, de közel 150.000.000 aktív weboldal között nehéz előhozni a legrelevánsabb találatot. Szerencsére segítségünkre vannak ebben a monumentális munkában a keresők, melyek bonyolult algoritmusok, matematikai utasítások alapján utasítják a rendszert a találatok rangsorolására. A Google algoritmusa rangsorolja az oldalakat aszerint, például, hogy hányszor jelennek meg a tartalomban a kulcsszavak. Indexelés során az algoritmus szavakra bontja a szöveget és indexelés során a szóhoz hozzárendelve mutatja…

Bővebben

SEO film

Search Engine Optimization, kereső-optimalizálás, motorok, robotok, fekete kalap, fehér kalap, kulcsszósűrűség, meta tagok – ha legalább a felét érted az előző szavaknak, és tisztában vagy azok jelentésével, biztosan te is nagy várakozással tekintesz a közelgő SEO: A film (SEO: The movie) megjelenésére. A 90-es évek óta rengeteg érdekes film került fel már a világhálóra SEO témában. Felmerülhet azonban bennünk a kérdés, mégis vajon mi érdekeset lehet forgatni egy ilyen, viszonylag száraz, bár milliókat érdeklő témában? Nos, a trailer alapján nem…

Bővebben

Duplikáció keresőoptimalizálás szempontjából Garry Illyes szerint

Ha az ember szöveget ír egy témában, -mondjuk már a sokadikat-, hajlamos lehet belazulni egy kicsit és hmmmm…… plagizálni vagy duplikálni. Ez bizony nem a legkorrektebb dolog, főleg, ha a forrást fel sem tüntetjük a szöveg végén. Ugyanez vonatkozik a weboldaltulajdonosokra is, akik a jobb helyezés reményében hajlandók duplikálni oldaluk akár teljes tartalmát, kódját. Pedig nagyon rosszul teszik. Ha ezt idáig megtettük, akkor most egy kis figyelmet kérünk, hiszen Garry Illyes elmagyarázza nekünk a „közel duplikált tartalom” jelentését, mely értelmezése…

Bővebben
Google AMP vs. Facebook Instant Articles

Ismét háborúban a Facebook és a Google a mobil felhasználókért

Már nem az első eset, hogy egymásnak esik a két nagyhatalom, a Google és a Facebook. Ebben a pillanatban a mobilok letöltési gyorsaságán megy a vérre menő háború. A Google teszteredményei alapján a látogatók 53 %-a hagyja el a talált oldalt, ha az nem töltődik be 3 másodperc alatt. Nincs ez másként a Facebook esetében sem. Bár az elmúlt 12 hónapban ez a gyorsasági arány 35 százalékos javulást mutat az AMP-k esetében. Az “Accelerated Mobile Page” (AMP), azaz gyorsított mobil…

Bővebben