Mennyibe kerül egy webáruház nyitása?

Rate this post

A hazai e-kereskedelem dinamikus növekedésének köszönhetően a szektor kedvező feltételeket kínál az újonnan belépő szereplők számára. Összegyűjtöttük, mennyibe kerül egy új webáruház elindítása, illetve milyen költségekre kell számítania annak, aki az Amazon babérjaira törne.

A magyar online piac növekedése évente 15 százalék körüli, ami látszólag nagymértékben segíti azokat a vállalkozásokat, amelyek online kiskereskedelmi tevékenységet folytatnak. Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy az új vásárlók megszerzésének költsége egyre magasabb; egyes felmérések szerint a „drágulás” évente elérheti a 10 százalékot. Még így is pozitív a mérleg nyelve, de túlzás lenne azt állítani, hogy az online kereskedők mögött erős a vásárlói viselkedésből származó hátszél.

Aki saját webáruházat hozna létre, annak mindenekelőtt gondoskodnia kell néhány alapvető feltételről, mint a domain, a tárhely és az SSL tanúsítvány biztosítása. Ezek együttes költsége éves szinten 10-30 ezer forintra tehető. Ennél magasabb költséget jelent a platform, amely tulajdonképpen a látható webáruházat jelenti.

A megkérdezett marketingszakértő szerint a kereskedők három különböző megoldás közül választhatnak. Induló vállalkozások esetében kézenfekvő megoldásnak számítanak a bérelhető webáruházak. Ezek esetében tulajdonképpen egy teljes platformot kapunk, amit igény szerint „összekattinthatunk”. Ha ilyen megoldást választunk, havidíjat kell fizetnünk, aminek költsége 5-10 ezer forintnál kezdődik, illetve a termékszám függvényében növekszik. A bérelhető felületek jó lehetőséget kínálnak a szerényebb tapasztalattal rendelkező online kereskedőknek, akik a technikai kérdésekben kevésbé jártasak, vagy nem is kívánnak ilyesmire energiát fordítani.

Egyszeri költséget, de „gazdaságos” megoldást kínálnak a különböző nyíltforrású tartalomkezelő rendszerek. Ezek esetében fejlesztői segítségre lehet szükség, noha az alap rendszerek telepítése relatív gyors és egyszerű, fejlesztői tudás nélkül is elvégezhető. Az ilyen jellegű platformok elkészítésének költsége a szükséges fizetési módok bekötésével jellemzően 100-300 ezer forint körül alakulnak.

A legdrágább verziót természetesen az egyedi fejlesztések jelentik. Ritkán indokolt ez a típusú megoldás egy induló e-kereskedelmi vállalkozás esetében. Ha mégis úgy döntünk, hogy egyedi fejlesztésű online boltra van szükségünk, abban az esetben félmillió feletti számlára kell számítanunk.

Nem feledkezhetünk meg a különböző szolgáltatói és tanácsadói díjakról sem. Azt is látni kell, hogy mindennemű pénzforgalom költséggel jár, egy webáruház esetében pedig meghatározók lehetnek a logisztikai és raktározási díjak is. Ezek tekintetében is rengeteg konstrukció áll rendelkezésre, így a döntést mindig a termékkör és a vásárlói igények határozzák meg.

Fontos szem előtt tartani, hogy az online kereskedés sikere a vevőszerzésre fordított költségektől függ. Éppen ezért elengedhetetlenül szükséges az analitikai mérések követése, illetve az adatalapú döntéshozatal biztosítása. A különböző forgalmi források költés-bevétel aránya rendkívül különböző lehet. Jellemzően a Google találati listáról érkező ingyenes keresési forgalom segítheti a megtérülés javítását, ez a forgalmi forrás azonban nehezen aknázható ki egy újonnan induló webáruház esetén. Éppen ezért szükséges a fizetett hirdetések minél alaposan nyomon követése; a Google Ads, Facebook hirdetések, különböző remarketing eszközök, ár-összehasonlítók mellett érdemes megismerni a piactereket is, amelyek esetében csakis a megrendelések után kell jutalékot fizetni, éppen ezért segítik a kiszámítható kereskedést. A hazai e-kereskedők számára az eMAG biztosítja a legnagyobb eléréssel rendelkező online platformot.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.