Az online marketing vagy az offline marketing éri meg jobban?

Rate this post

Cikkünkben elmagyarázzuk a főbb tudnivalókat az online marketing és az offline marketing közötti különbségekről. Szó esik majd arról, hogy milyen módszerek vannak és mennyibe kerülhetnek azok, illetve mi a helyzet akkor, ha az említett módszerek együttesen vannak alkalmazva. Milyen cégformáknak milyen hirdetési mód éri meg a legjobban, mi az aminek még ma is nagy benyomása van az emberekre és mi az, ami már kissé elavult? Tarts velünk!

Online marketing

Online marketinggel sokan foglalkoznak, sokan hirdetnek, sokan szeretnének a Google találati listájában elől szerepelni, sokan szeretnének nagyobb árbevételre szert tenni és sokan szeretnének híresebbek lenni, több ügyfelet szerezni.

Rengeteg dolognak kell rendben lennie ahhoz, hogy sikeresek legyenek azok a kampányok, amiket a marketinges céggel együtt készítesz. Ezekre jó ha figyelsz: weboldal, social média platformok, posztok, hírlevelezés, hirdetések, linképítés! Az online marketing világát pedig ki is ismerhetné jobban, mint egy online marketing ügynökség? Amennyiben szeretnél együtt dolgozni egy ilyen céggel, az Ügynökségkereső oldalán több toplistát is találsz a témában, így könnyen megtalálhatod, melyik a számodra megfelelő marketing ügynökség

Offline marketing

Az offline marketing eszközei talán jobban ismertek, mint az online marketing eszközök. Ez abból fakad, hogy sokáig nem voltak ismertek az online tér adta lehetőségek ilyen mélységben, mint manapság. Az offline megjelenések, illetve hirdetések leggyakoribb formái az óriásplakátok, a városban elhelyezett hirdetőfalak, újságok, illetve szórólapok.

Ezek picit elavultak mára, illetve már más jelentősége van annak, ha valaki például egy újságban megjelenik. Az offline hirdetésekről tudni kell azt is, hogy sokkal drágábbak, mint az online hirdetések, egy óriásplakát akár több millió forintba is kerülhet. Eredményesség tekintetében kérdéses, hogy melyik éri meg jobban, illetve az, hogy kinek melyik felel meg, ezért érdemes egyeztetni egy marketinges ügynökség szakértőjével, mielőtt belevágunk egy ilyen nagy projektbe.

Online marketing és offline marketing keverése

Olyan is előfordulhat, hogy a két hirdetési forma egyszerre van alkalmazva, ez főleg nagyon nagy cégeknél figyelhető meg, például Coca Cola-nál. Ezt mindenképpen olyan esetekben ajánlott alkalmazni, amikor hatalmas összegeket tud a cég csak marketingre költeni, és uralni szeretné a piacot. Ehhez az szükséges, hogy sok platformon legyen jelen egy időben, így minél jobban bele tud mászni az emberek tudatába.

Összegzésképpen figyelembe kell venned, mielőtt felveszed a kapcsolatot egy marketing ügynökséggel, hogy mekkora anyagi kerettel rendelkezel, amit hirdetésre tudsz költeni, és számodra melyik forma lehet a leghatásosabb. A tapasztalatok alapján hosszútávon sokkal hatásosabb az online marketing, hiszen ez a forma jóval több lehetőséget rejt magában, továbbá a költségeket tekintve pedig sokkal kisebb összegekkel is nagyobb eredményeket lehet elérni, mint a folyamatos óriásplakátozással például, így ha ezt a megoldást választod, érdemes lehet egy online marketing ügynökség alkalmazása. Egy-egy offline marketing eszköz alkalmazásával is el lehet érni eredményeket természetesen, azonban manapság már csak arra nem lehet hagyatkozni.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük