Kereső optimalizálás lépésről lépésre

Főoldal Kereső optimalizálás lépésről lépésre
Kereső optimalizálás lépésről lépésre
Értékelje az olvasottakat

Legtöbb esetben már működő weboldal esetében kérünk felkérést a helyezés javítására. Így már sok olyan tényező már kész tény melyet a honlap készítés előtt már befolyásolhatnánk. Ezért is érdemes a honlapkészítés előtt már a keresőoptimalizálásra is gondolni, hogy ezek a tényezők a legoptimalizáltabb legyen.

Kereső optimalizálás lépésről lépésre – tényezők és szempontok

Fontos tényezők a honlap létrehozás előtt:
Konkurencia elemzés során a legfontosabb kulcsszavak kiválasztása után van mód a leghatékonyabb domain név kiválasztására. Nem elhanyagolható szempont egy megbízható és szolgáltatásaiban megfelelő tárhely szolgáltató megkeresése, ami biztosítja a folyamatos megjelenést a weboldalnak.

Kulcsszavak és kifejezések elemzése és meghatározása

Ez az egyik legfontosabb része a keresőoptimalizálásnak mivel a nem megfelelő hatékonyságú kulcsszavak, kifejezések meghatározásával nem érhető el olyan látogatottsági szám.
Fontos, hogy ne csak csak az egyszavas kulcsszavakban gondolkozzunk ha nem azon kettő és három szóból álló kifejezésekben is amik leginkább a weboldal tevékenységéhez kapcsolható.

Konkurencia és trend elemzés

segítségével olyan kulcszavakat is képesek vagyunk felkutatni mely révén a weboldal további extra látogatókkal gazdagodhat.

A kulcsszó javaslatainkat ilyen módon állítjuk össze és adjuk át ez után történik a végleges kiválasztás melyet az ügyfelünkkel közösen kerül kiválasztásra.Kulcsszó kereső és Google trend figyelő eszközökkel dolgozunk.

Weboldal felmérése kereső optimalizálás szempontjából

során feltérképezzük honlap állapotát, hogy
1. milyen helyezést ér el jelenleg a fenti módon kiválasztott kulcsszavakra
2. látogatottsági adatok és azok mely csatornákból érkeznek (Google analytics alapján)
3. belső linkhálózat felmérése (Google webmaster alapján)
4. html kódolás módja5. bejövő linkek száma, minősége és tartalma

Url és site felépítés megtervezése/módosítása

Legfontosabb szempont, hogy kereső számára a honlap oldalai indexelésre kerüljenek vagyis a Google olvasni tudja azokat. Ezen cél eléréséért is figyelembe kell venni az oldalak strukturális mélységét mely három könyvtárnál ne legyen mélyebb.
Beszédes url kialakítás mely során elvégzése során a kulcszavak arányát is figyeljük.

Title és description tagok paraméterezése

A kívánt helyezés eléréséhez szükséges az oldalankénti egyedi title és meta description beállítása. A keresőből való át klikkelést is nagyban befolyásolják ezek a tartalmak mivel a találati listákon ezen szövegeket lehet látni. A jól megszövegezett elemek nagyobb látogatottságot eredményeznek, jobb a klikkelési arányuk.

Dokumentumok és képek optimalizálása

Lényeges, hogy azon holnapok esetében ahol a képi elemek is fő hangsúlyt kapnak (képgalériák, minták gyűjteménye) ott a kép keresőre is szükséges elvégezni az optimalizálást. A .pdf és .doc dokumentációk megtalálhatóság érdekében, azok optimalizálását is elvégezzük. Itt valamikor ajánlatos a dokumentáció tartalmán is módosítani nem csak a fájl nevét ellátni a megfelelő kulcsszóval.

Kulcsszó specifikus tartalom készítése/módosítása

Ez talán az ami a legérzékenyebb pontja azon weboldalaknak amikre még nem végeztünk keresőoptimalizálást. Itt nem csak a kulcsszavak megfelelő számának beállítása a fontos ha nem a látogatói információ is. Megfelelő tagolás és web ergonómiai szempontokat is figyelembe vesszük. A weboldal tartalmának elkészítéséhez iránymutatás adunk, mely alapján olyan támpontokra tud támaszkodni mely segítségével könnyedén elkészítheti azt. Ha erre valamilyen oknál fogva nincsen módja akkor szövegíró szakembereink szívesen segítségére lesznek. Ebben az esetben néhány információt kérünk mely alapján tudjuk elkészíteni az új tartalmat. Az Új tartalmat az Ön jóváhagyásával helyezzük el.

Linképítés megtervezése és végrehajtása

A linképítés külön is bontható a keresőoptimalizálás elvégzésekor mivel ha a fenti lépések mind elkészültek akkor már a külső weboldalakról mutató linkek határozhatják meg a helyezésünket.

Hasznos eszköz de nem pótolhatja a honlap optimalizálás lépésit. Fontos, hogy ne vigyük túlzásban az egyszeri nagy linkek elhelyezését és a megfelelő tartalommal lásuk el weboldalainkra mutató linkeket. További tudnivalókat a linképítés fontosságáról és lépéseiről erre a linkre klikkelve olvashat.

Tartalom építési stratégia elkészítése

Erre akkor kerülhet sor ha van kapacitása vagy olyan külső segítsége aki révén képes a weboldalának tartalmát bővíteni. Külön megbízás esetén mi is szívesen segítünk a tartalmak elkészítésében. Célja, hogy olyan hasznos információkkal lássa el weboldalának látogatóit mely révén szívesen fokozza a bizalmat és a tevékenységének jó hírét növeli. Ezen kívül a Google számára egyik legfontosabb tényezőjének teszünk eleget, növeljük az oldalainak számát. Ezekre az újonnan létrehozott oldalak esetében is hasznos a külső hivatkozások elhelyezése és az információ értékétől függően akár más holnap tulajdonosok is szívesen elhelyezik külön felkérés nélkül is adott oldalunk linkjét. A közösségi médiára gyakorolt hatásáról már ne is beszéljünk mennyire fontos a minőségi tartalom építés.

Web ergonómia és visszafordulási arány javítása

Elhanyagolni ezen részét sem szabad egy weboldal esetében, mivel a felhasználó barát felépítés mely a tartalom és navigációra egyformán érvényes fontos tényező, mivel az egyik hatékonyságot befolyásoló tényezi a visszafordulási arányok csökkentése. Ez az a szám ami az oldalt elhagyók számát is jelöli. Ez a tényező leginkább minőségi tartalomtól és használhatóságtól függ.
Felhasználó szokások:
– balról jobbra való pásztázás és nem olvasás
– szövegek tagolása
– rövid szöveges blokkok használata címekkel ellátva
– gombok és képek használata
stb.

Share Button