/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

Van még olyan weboldal tulajdonos, aki nem ismeri a Google Analytics szolgáltatást?

A Google Analytics szolgáltatásról
Rate this post

Valószínűleg nincs olyan weboldal tulajdonos, webáruház kezelő és még blogger sem a világon, aki ne ismerné a Google egyik legnépszerűbb ingyenes szolgáltatását a Google Analytics-et. A Google Analytics egy olyan átfogó képet képes ugyanis nyújtani a webmestereknek amely áttekintése akár fontos üzleti döntéseket és a marketing stratégiát is képes megváltoztatni. Segítségével tovább optimalizálhatjuk a bevételeinket az oldalt látogatók szokásait megvizsgálva. Az eszköz tökéletesen működik együtt más Google termékekkel, mint a Google AdWord, a Google AdSense vagy éppen a Youtube.

A Google Analytics egyébként az Urchin Software Corporation analizáló rendszerén az Urchin on Demand-on alapul, amelyet a Google 2005-ben vásárolt fel. Az első Google logós weboldal analizáló rendszer pedig még abban az évben, 2005 novemberében jelent meg. Akkora sikere lett az új, ingyenes és korlátlan alkalmazásnak, hogy a regisztrációt egy ideig le is kellett tiltani és kapacitásbővítést végrehajtani a folytatás előtt. A szolgáltatás azonban már stabilan üzemel, hiszen alig egy évvel az első indulás után, 2006 augusztusa óta bárki számára hozzáférhető.

Korlátozások a Google Analytics rendszerében

Bár valóban teljesen ingyenes a Google Analytics rendszere, néhány korlátozással azonban együtt kell élniük a platformot használó weboldal tulajdonosoknak. A legfontosabb, hogy egy-egy felhasználó legfeljebb 5 weboldalon használhatja a szolgáltatást. Ez alól kivételt képeznek az ingyenessé tétel előtti időszakban csatlakozott felhasználók, akik akár 50 oldalt is követhetnek. A Google ugyan nagy gondot fordít a teljesítménynövelésre, ám a riportok így is csak óránként frissülnek. Ezzel pedig együtt kell tudnunk élni.

A Google Analytics csak korlátozottan szabható személyre, ám ezek a nézetek nagyszerűen kombinálhatóak és alkalmazhatóak a műszarfalon. Ezen a felületen, több mint 80 különböző részletes riport kérhető le. A szolgáltatás ma már nem csak angol hanem számtalan nyelven elérhető, többek között magyarul is, már több, mint 10 éve.

Rettentő sok hasznos információval lát el bennünket a Google Analytics

Bár tény, hogy a rendszer ingyenes és hogy ezért cserébe némi korlátozás közé szorulunk, ez egyáltalán nem hátránya a rendszernek. A legnagyobb, ingyenes webanalizáló rendszer ugyanis számos olyan funkcióval rendelkezik, amelyekért minden pénzt megadnának a webmesterek. A Google olyan fontos információkat árul el a weboldal tulajdonosok számára, mint a különböző időszakok közötti egyéni felhasználók száma az oldalon, a munkamenetek, a visszafordulási arányok és a munkamenetenkénti időtöltés az oldalon. A gyönyörű, beszédes grafikonok pedig segítenek értelmezni az adatokat.

A részletes adatok mellett a forgalmi csatornákat, a forrásokat, a hivatkozásokat és a felhasználói adatokat is elemezhetjük. Megtudhatjuk honnan érkezik a legtöbb látogatónk, milyen kulcsszavakra keresnek ránk a keresőben, kik hivatkoznak ránk az interneten és vagy hogy a látogatóink milyen nyelven beszélnek, milyen operációs rendszert használnak, milyen böngészőn nézik az oldalunkat, milyen képernyő felbontással és milyen eszközön. Ezen adatok pedig egy üzleti oldalon már bőséges profitot termelő információnak számítanak, amelyekhez már érdemes marketing kampányokat igazítani.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük