A keresőoptimalizálás jelentése

Legyünk részesei az internetnek!

Az internet robbanásszerű terjedésével és növekedésével weboldalak milliói elérhetőek manapság. Ahhoz, hogy egy átlátható rendszerbe lehessen tömöríteni ezeket az oldalakat, és bizonyos kritériumoknak megfelelően lehessen kategorizálni őket, keresőoldalak jöttek létre.

Minden nap használunk keresőoldalakat és keresőmotorokat, még ha ezek létezéséről nem is tudtunk – ilyen keresőoldal például a Google, a Yahoo!, vagy a Bing. Így már nem is olyan idegen, igaz? Ezekhez már sok különböző funkció is kapcsolódik, gondoljunk csak a Google e-mail rendszerére (Gmail), vagy a szintén Google fiókkal használható videómegosztó portálra (Youtube).

Magyarországon a Google a legkedveltebb és leghasználtabb keresőoldal. Egy átlagos magyar felhasználó a találati lista első két oldalán lévő találatokból választ, így, ha szeretnénk, hogy weboldalunkat minél többen látogassák meg és minél népszerűbb legyen, szükséges a keresőoptimalizálás.

Keresőoldalak mechanizmusa

A keresőoldalak speciális algoritmusokkal dolgoznak és rendszerezik a weboldalakat, hogy a beírt kifejezésre megfelelő találati listát tudjanak készíteni. A keresőoptimalizálással elérhetjük, hogy weboldalunk minél jobb helyen, azaz minél előrébb legyen a listázott weboldalak között a találati listában. Mindenekelőtt azonban szükséges megérteni a keresés mechanizmusát.

A keresőmotor első lépésben bizonyos időközönként feltérképezi a netet, weboldalak százait fésüli és vizsgálja át, majd a megfelelő információkat begyűjtve egy adathalmazt készít, melyben később mi tudunk keresni. Ez az adathalmaz állhat különböző kifejezésekből (pl. ha a horgolás szóra keresünk rá, ezzel a témával, ehhez kapcsolódó kifejezésekkel teli weboldalakat dob ki a Google), képekből, linkekből.

Fontos még megemlíteni, hogy a modern fejlesztéseknek köszönhetően a találati lista összetétele ma már egyénenként bizonyos mértékben változhat, mivel a keresőoldalak térképezik és rögzítik, mire kerestünk rá korábban, milyen weboldalakat látogatunk gyakran, tehát igyekeznek a hirdetéseket és találatokat is a „mi ízlésünkre” szabni.

Ebből következik, hogy a találati listán sosem lehet egy rögzített helyet elérni. A másik tényező, hogy pontosan nem ismert a keresés mechanizmusa. Habár vannak statisztikák, kutatások, arányok és adatok erre vonatkozóan, 100%-ig pontosan nem világos maga a keresőmotor működése, mivel ez üzleti titok. Azonban így is nagyban tudjuk befolyásolni weboldalunk népszerűségét.

SEO

Erre szolgál a keresőoptimalizálás, angolul Search Engine Optimization, azaz SEO. A keresőoptimalizálás a keresőoldalak fentebb említett módszerét használja ki. Két fő típusa van a SEO-nak: On-Page SEO és Off-Page SEO. Ezenfelül koncentrálhatunk belföldi, vagy akár nemzetközi keresőoptimalizálására is, igényeinktől függően.

A SEO típusok és taktikák remekül beépíthető a weboldalak fejlesztésébe, tartalmába, dizájnjába, anélkül, hogy feltűnőek és taszítóak lennének. A megfelelő címek, kifejezések, képek, esetleg videóanyagok beépítése nagyon fontos része a SEO-nak, így az ezzel foglalkozó cégek elsősorban ezt a részét ragadják meg, ha ilyen kéréssel fordulunk hozzájuk.

Ezen felül fontos lehet még az, úgynevezett „title tag” (bejegyzés, vagy weboldal cím, esetleg fórumoknál található topic címek), vagy a „meta description” (a keresési listában, a weboldalunk linkje és neve alatt látható pár sor).

Mindent összevetve, ha szeretnénk, hogy weboldalunk látogatott legyen, mindenképpen fontos foglalkozni a keresőoptimalizásással.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük