A meta description fontossága a keresőoptimalizálásban

Meta description

A keresőoptimalizálás (SEO) mechanizmusa a keresőoldalak működésének kihasználásán alapszik. Segítségével weboldalunk népszerűségét növelhetjük, látogatói körünket bővíthetjük, növelhetjük a vállalkozásunk eladásait. Mint tudjuk, a SEO-nak 2 fő típusa van, a módszerek területeitől függően: On-Page SEO és Off-Page SEO. A továbbiakban az On-Page SEO körébe tartozó meta description fontosságáról lesz szó.

A meta description, azaz meta cím egy weboldal egyik legfontosabb összetevője, habár az utóbbi években csökkent a potenciálja. Ugyanakkor megéri ezzel az apró dologgal foglalkozni, csakúgy, mint a title tag-gel. Funkciója, hogy oldalunkról egy általános ismertetőt nyújtson az érdeklődőnek. Ezen cím, vagy címek (oldaltól függően) a HTML sávban kapnak helyet, illetve a találati listában, a honlapunk címe alatti kis leírásban.

Először is, nézzük meg a meta description összetételét, formáját. Három tulajdonság szerint vizsgálhatjuk: fókusz kulcsszó, hosszúság, és hogy hányszor van használva az adott cím.

Meta description elemei

A fókusz kulcsszó az egyik legfontosabb tartalmi elem, ami a címben szerepelhet, ugyanis az olvasók és a keresőoldalak is ez alapján tudják, hogy tartalmát tekintve miről szól az oldalunk. A jó kulcsszó alapján behatárolható az oldal tartalmának fő témája. Fontos megemlíteni, hogy egy kulcsszó csak egyszer szerepeljen a címben, mivel a többszöri halmozást a keresőoldalak motorjai büntetik. Értelemszerűen a halmozással nem lehet jobb helyet elérni a találati listában.

A meta cím hosszúságára, hasonlóan a title tag-hez, nincs kifejezett korlátozás, azonban jó, ha tartjuk magunkat egyfajta karakterszám-skálához. Napjainkban, a friss kutatások szerint ez az ideális szám valahol 55 és 200 karakter között van. Ha ennél kevesebb karakter található a meta címben, lehetséges, hogy a keresőoldalak nem csak a címet, de az oldal tartalmából egy részt is megjelenítenek a találati listában.

A másik véglet, ha túl hosszúra sikerül, akkor a keresőoldal levághat belőle, így könnyen értelmetlenné és esztétikátlanná téve azt.

Lássuk a harmadik vizsgálati pontot, a használtságot: mivel a keresőoldalak ezen címeket is kategorizálják, célszerű, ha minden oldalhoz, aloldalhoz más meta description-t választunk. Ezzel az apró, de annál jelentősebb trükkel elkerülhetjük a keresőmotorok összezavarását. Fennáll annak az esélye, ha mégis többször használunk fel egy-egy meta címet, hogy a találati listában nem az a cím jelenik meg az adott oldal alatt, amelyiket mi szerettük volna. Ez tartalmi összeférhetetlenséget is okozhat, ami csökkentheti a SEO hatásosságát.

Miért fontos?

Egy jó meta description megkapó, lényegre törő, és szavahihető, ezért ügyeljünk a megfelelő szóhasználatra és stílusra! Szövegét írva próbáljunk arra gondolni, hogy ez egy reklámszöveg – funkciója nagyjából ez is: felhívni mások figyelmét, és továbbvonzani őket weboldalunkra. Mint a title tag-eknél, ennél is egy összefüggő, mondanivalóban bővelkedő leírást kell készíteni.

Kulcsszavakat, mint ahogy az fentebb olvasható, lényeges, hogy használjunk, de tartózkodjunk a felsorolásszerű megfogalmazástól. Habár a keresőoptimalizálás foglalkozik a meta title-lel és meta description-nel, jobb, ha tudjuk, hogy a találati lista összetételére nincsenek hatással. Azaz, a megfelelő kulcsszavak elhelyezésével nem kerülünk előrébb a listán, mégis érdemes pofás szöveget készíteni, mivel a leendő vásárlók bizony ezt látják először.

Következésképpen, itt az emberek figyelmét keltjük fel, nem pedig egy algoritmus működését használjuk ki a látogatószám növelésének érdekében.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük