SEO szempontból a webáruház termékoldala ilyen legyen

Bár azt mondják, hogy a Google mindennél többre értékeli az egyediséget, akad néhány fix pont, amelyre azt mondhatjuk, hogy SEO szempontból a webáruház termékoldala ilyen legyen. Nyilvánvaló, hogy minden termék, minden cég, minden cégfilozófia és minden célcsoport mást kíván, de ezt az egyediséget úgy is létre lehet hozni, hogy az alapkövetelményeknek mindeközben maximálisan eleget teszünk.

Kell kép? Legyen akkor kép. A felbontás fontos? Akkor legyen az legideálisabb felbontású. Fontos az alt_tag és a kép leírása, sőt, ma már a kép feltöltési neve is, így hát ezeket is optimalizáljuk. Nos de ezen belül maga a kép, annak tartalma, a szemszög, amelyből az adott dolgot megfogtuk, a plusz grafikai munkák mind alkalmasak az egyedivé tételre.

SEO szempontból a webáruház termékoldala ilyen legyen, ha a termékképről van szó

Kezdjük is az előbb példaként felhozott termékképpel! A jó kép többet mond minden szónál. Igaz, hogy a leírás is rendívül fontos, sőt elengedhetetlen, ám ha a vásárló nem lát képet az adott termékről, nem fogja ezt választani, kivéve, ha nincs más és szüksége van rá, vagy nemes egyszerűséggel már ismeri azt. Új vásárlónak kép nélkül szinte lehetetlenség eladni valamit. A jó kép tehát láttatja, amit láttatni kell, azaz informatív.

Mutatja a termék lényeges részeit, minden olyan információt a látogató, azaz potenciális vásárló rendelkezésére bocsát, ami vizuálisan lehetséges. A méreteket, arányokat, színt, belsőt és külsőt, apró részleteket, kiegészítőket, és ha van rá mód, akkor a termékoldal nem csak egy képet tartalmaz.

A termékhez kapcsolódó képgaléria a siker egyik kulcsa. Mutassuk meg a terméket több oldalról, több közegben, lehetőleg használat közben is vagy más termékekkel összehasonlítva. A képek legyenek esztétikusak, világosak és élesek, azonban bizonyos technikai követelményeknek meg kell felelniük.

A túl nagyméretű képek lassítják a weboldalt, ezért mindig válasszuk a maximum 400 kB-os méreteket. A képek alt_tag-je is nagyon fontos, ez mondja meg a Google számára, hogy a kép mit tartalmaz. Szintén fontos a kép leírása, miben szintén a kulcsszavaknak kell szerepelniük, természetesen csak azoknak, amelyek relevánsak a kép tartalmára.

Egy ideje a Google azt is figyeli, hogy mi volt a neve a feltöltött képnek, mielőtt a gép memóriájából a szerverünkre töltöttük volna. Fontos átnevezni a képeket feltöltés előtt. Nos, akkor, ha a lehető legtöbbet akarjuk kihozni internetes jelenlétünkből, SEO szempontból a webáruház termékoldala ilyen legyen, ha a képeket vizsgáljuk!

SEO szempontból a webáruház termékoldala ilyen legyen, ha a termékleírásról van szó

A termékleírás a vásárló számára olyan információkat kell, hogy nyújtson, amik alapján egyértelműen el tudja dönteni, hogy az ő elvárásainak megfelel-e az adott áru. A képek rengeteget elárulnak egy termékről, azonban az összetevők, a kompatibilitás, némi használati útmutatás is szükséges ahhoz, hogy pontos képet adhassunk.

A megfelelő informálás felhasználói élmény, tartalommarketing is egyben, hiszen a látogatók kapnak valami pluszt, ami miatt akár el is köteleződnek weboldalunk és a rajta található termékek, márkák, szolgáltatások mellett.

A termékekről észült leírás legyen jól átlátható, megfelelően tagolt és egyszerűen megfogalmazott, de tartalmazza a fontos kifejezéseket és természetesen a kulcsszavakat. A kulcsszavak jelenjenek meg a címsorokban, a szöveg legelején és lehetőleg a szövegben is néhányszor. nagyjából a leírás 5-7%-át tegye ki a kulcsszó. Ha termékleírásról van szó, akkor fontos, hogy SEO szempontból a webáruház termékoldala ilyen legyen.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük