Az aldomain keresőoptimalizálása

Az aldomain

A keresőoptimalizálás folyamatáról rengeteg információt tudunk már. A különböző technikákon át, a tartalommarketing határait súroló elemeken keresztül, a külső oldalak fontosságáig a SEO sok területet és fejleszteni való dolgot foglal magában. Lássuk, mivel jár az aldomain keresőoptimalizálása, és egyáltalán megéri-e?

Az aldomain-ek az érthető és átlátható szeparáltságot teszik lehetővé, hogy ne minden, esetleg eltérő témájú információ és tartalom a fő weboldaladon legyen ömlesztve. Ez az URL címben egy külön névként szerepel majd, ami eltér az alaptól. Például: www.valami.hu a weboldalad címe. Ezt dobja ki a Google, ide jönnek a látogatóid nagy része.

A www.info.valami.hu esetében pedig mint az látható is, a hivatkozásra való rákattintás után valószínűleg a weboldalhoz kapcsolódó információs fülre jutunk, ahol az általános kérdéseinkre választ kaphatunk. Rengeteg aldomain hozható létre, külön a terméktípusoknak, vagy a rendelésnek, stb.

Mindenképpen hasznos, sőt, inkább elmaradhatatlan az aldomain-ek létrehozása, ha nem csak egy perspektívájú weboldalt szeretnénk létrehozni. Költséghatékony is, mivel ha regisztrálunk a „valami” névvel, akkor az aldomain-ek létrehozása a „valami” név alatt már ingyenes – így lehet külön weboldalunk a kötött holmiknak, és a fonalanyagnak is, ha esetleg mindkét terméktípust szeretnénk forgalmazni, de nem egy fő weboldalon.

Külön keresőoptimalizálás?

Keresőoptimalizálási szempontból az aldomain-ek plusz munkát jelentenek, ugyanis rájuk nem vonatkozik a már előzőleg, a fő weboldalra ütemezett SEO. A fő weboldalunk SEO-ja nem hat ki az aldomain-re, így tehát úgy kell kezelni, mintha egy teljesen különálló weboldal lenne, hiába áll kapcsolatban az eredetivel.

Még az olyan tartalmi elemeket is külön kell végezni rajtuk, mint a reklámanyag elhelyezése vagy linképítés – ha rendelkezünk különféle platformokkal, mint például közösségi média profillal, akkor az aldomain-re külön kell hivatkozni ezeken a külső oldalakon. Értelemszerűen a fő weboldaladon is hivatkozni kell majd az aldomain-re és fordítva.

Érdemes átgondolni, milyen tartalmakat képzelünk ez az aldomain-en, hiszen könnyű túlzásba esni a különböző csatolt oldalakkal – nem érdemes például a rendeléseknek, szállítási adatoknak külön aldomain-t készíteni, hiszen ezt a szeparációs funkciót töltik be az aloldalak.

Előnyök és hátrányok

Az aldomain egyik nagy előnye, hogy nevében akár kulcsszót is megjeleníthetünk, ami a keresőoptimalizálás szempontjából egy hatalmas előny. A Google már jelentős fejlesztéseken esett át az utóbbi években, és most is rohamosan fejlődik, ami a SEO-t is érinti. A keresőoptimalizálás elterjedésével és fontosságának növekedésével a Google a keresőmotorjait is ennek tükrében pontosítja.

Egyik ilyen említésre méltó dolog, hogy egyes vélemények szerint a Google ma már képes felismerni, hogy az egyes aldomain-ek a fő weboldaladhoz kapcsolódnak, amennyiben a felépítésük, dizájnjuk és tartalmuk kellőképp megegyezik. Legalábbis elméletben így van. Az igazság az, hogy ezt gyakorlati statisztikákkal még nem tudták igazolni, és specifikus SEO nélkül az aldomain sikertelenebb lesz, mint SEO-val.

Hátránya lehet az aldomain-nek, hogy a Google nem szeret két azonos domain névvel rendelkező oldalt megjeleníteni a találati listában, így akár a fő oldalunk mostani helyzete is veszélybe kerülhet.

Lényeges, hogy egyféle tartalom csak egy helyen jelenjen meg, legyen az akár a fő-, akár az aldomain, mivel a teljesen azonos tartalmakat a Google duplikációnak érzékeli, és ez akár büntetéssel is járhat.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük