Blog nélkül miért nem lehet hatékony a keresőoptimalizálás

SEO, a blog, és más felületek

Gondolkodtál már azon, mitől lesz sikeres egy-egy weboldal vagy webshop? Mi az, amitől egyesek igazán sikeresek lesznek? Nagyrészt a keresőoptimalizálás ennek az oka. A SEO ügyfelek százait vonzhatja be a weboldaladra. A SEO-nak többféle technikája van. Az On-Page SEO technikák közé tartozó linképítéssel biztosan találkozhattál már, ha egy kicsit is érdekel a keresőoptimalizálás folyamata. Linképítéssel viszonylag egyszerűen és gyorsan lehet bővíteni a látogatókört.

Egy bevált módszer, ha a SEO-ra nem úgy tekintünk, mint egy konkrét weboldalra kiterjedő projekt, hanem tágítjuk a perspektívánkat. Ennek tökéletes módja a már-már tartalommarketing alá sorolandó stratégia, a külső weboldalak létrehozása. Képviseltessük magunkat, pontosabban weboldalunkat más felületeken is, mint a közösségi oldalak vagy egyéb honlapok. Minél több ilyen külső felülettel rendelkezünk, annál nagyobb az esély arra, hogy ezekről az oldalakról embereket irányítsunk át a fő weboldalunkra a hivatkozások segítségével.

Készítsünk Facebook és a Instagram oldalt – utóbbi nagyon felkapott lett manapság, főleg a fiatalok körében. Készíthetünk Youtube csatornát is, ha a termékeinkhez valamilyen formában kapcsolni tudjuk a videó anyagot – természetesen ez nem létfontosságú. A Youtube csatorna egy remek alternatívája lehet egy blog készítése. A blog egy tökéletes platform arra, hogy megoszthassuk egyedi gondolatainkat másokkal a szolgáltatásunkat vagy termékeinket illetően. Lehet rá mindenféle képi és szöveges tartalmat tenni, ami szintén a témába vág.

Emellett elhelyezhetünk rajta beágyazott linkeket, reklámanyagot, némi hirdetést, és szinte bármit, amit csak szeretnénk. Nincsenek annyira korlátozva a lehetőségeink, mint például egy webshop esetében, ahol a tényszerűség és a termékleírások kapják a főszerepet. Láthatjuk, hogy mennyit tud dobni egy sikeres blog a fő weboldalunk népszerűségén. Ha hozzávesszük, hogy a blogra éppúgy alkalmazhatóak a keresőoptimalizálás technikái, mint bármilyen más honlapra, a siker garantált.

Mitől lesz egy blog sikeres?

Egy jó blog mindig személyes és egyedi, akárcsak te magad. Nem épül klisékre, nem használ sémákat, a blogon a saját meglátásaid, tapasztalataid, gondolataidat publikálhatod, persze igényes megfogalmazásban. Itt is ügyelni kell a megfelelő szóhasználatra és modorra, mint ahogy azt bárhol máshol is tennénk, így azt hiszem, erről nem kell különösebben szót ejteni.

A blogodon arról írj, amiről te szeretnél – ne arról, amit mások szívesen olvasnának. Igaz, mivel most elsősorban a weboldaladról és a termékeidről, szolgáltatásaidról írsz, érdemes ezzel a témával foglalkozni – de ezen belül teljesen szabad kezet kapsz. Mint olyan, a motiváció is elengedhetetlen. Míg a weboldaladat elég havonta ellenőrizni és az esetleges aktualitásokat frissíteni, a blogoddal ezt nem teheted meg.

Minimum heti egy bejegyzés kell, máskülönben az olvasó azt hiheti, téged sem érdekel a saját blogod – és ha téged nem, akkor az olvasót miért érdekelje? A kellő motivációt nyerheted bárhonnan. Gondolhatsz a későbbi sikerekről, a látogatókból és ügyfelekből, akiket esetleg a blogoddal nyersz, vagy akár versenyezhetsz is más blogokkal.

Fontos, hogy ne féljünk a kritikáktól, főleg ne az építő jellegűektől, amikből véleményem szerint a legjobban lehet tanulni. Elsőre természetesen senki sem lesz egyből népszerű – mint minden SEO folyamatnál, itt is fontos a türelem. Türelem és következetesség, ami meg fogja hozni a várva várt eredményt.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük