Keresőoptimalizálás célja

A SEO

Mindegy, hogy egy egyszerű blogot, vagy egy komolyabb, esetleg valamilyen szolgáltatást vagy árut kínáló weboldalt üzemeltetünk, a weboldal népszerűsége és látogatottsága mérvadó – arról nem is beszélve, hogy milyen jó érzés, ha oldalunkat naponta akár több ezren látogatnak. Épp ezért kifizetődő, ha tisztában vagyunk a keresőoptimalizálás (SEO) mechanizmusával.

A keresőoptimalizálás segít abban, hogy az olyan keresőoldalak, mint a Google találati listájában minél jobb helyet foglaljon el weboldalunk, azaz, hogy minél előrébb legyen a többi oldalhoz képest. A keresőoptimalizálás fontosságára az 1990-es végén, 2000-es évek elején kezdtek igazán rádöbbenni az emberek. Sorra alakultak az ezzel foglalkozó cégek és társaságok, és bár a módszer kiforratlan volt, bevált: a megfelelő kifejezésekkel, képekkel, és tartalommal ellátott oldalak népszerűsége nagymértékben nőtt.

Ebben az időben nem volt meglepő az sem, hogy egy jól működő, látogatott oldal tartalmát egy az egyben lemásolta egy másik honlap tulajdonos, így szerezve hasonló mértékű, visszatérő látogatókat. Természetesen az idő múlásával bizonyos szankciók bevezetésre kerültek, így ma már büntetett egy másik oldal tartalmának ellopása és másolása, emellett a keresőoptimalizálás folyamata és technikái is komolyabbak, meghatározottabbak, ennélfogva jobban használhatóak és elsajátíthatóbbak lettek.

Mitől lesz jó egy oldal?

Nincsen népszerű oldal egyedi, és tetszetős ötlet nélkül, így a keresőoptimalizálás sem ér magában sokat – azonban egy átgondolt és újszerű honlap megköveteli a SEO használatát. Gondoljunk csak a régi Youtube-ra, ami egy egyszerű elgondoláson alapult, nem is egyedüliként a maga nemében, mára mégis a legnépszerűbb videómegosztó portálok között szerepel dobogósként.

De akár példáként emlegethetnénk a Facebook-ot is, vagy magát a Google-t, mint keresőoldal. A keresőoptimalizálás lényege a következetesség. Egy bizonyos témával foglalkozó honlap olyan SEO elemeket épít a dizánjba, tartalmába, ami a témához illik, így az ez iránt érdeklődők nagy eséllyel találnak rá az adott weboldalra.

SEO techinkái

A SEO-nak többféle technikája van. Természetesen nem lehet pontos és mindig működő instrukciókat betartani, mivel maga a keresőoldalak működése, és az alapot szolgáló keresőmotorok algoritmusa nem teljes mértékben ismert – ugyanakkor a tapasztalat azt mutatja, hogy az esetek nagy többségében beválnak ezek a technikák.

A SEO három típusra bontható: On-Page SEO és Off-Page SEO. Az On-Page SEO részét képezi többek között: címsorok milyensége, a weboldal felépítése és tartalma (itt főleg az aktualitást, frissességet értjük), a navigáció, a beillesztett linkek, és magának a honlapnak a betöltési sebessége, átláthatósága. Fontos megemlíteni itt a mobilbarát kialakítást is, ugyanis az elterjedt okostelefonok és tabletek világában a felhasználók több mint fele szörföl az interneten ilyen eszközökről. Látható, hogy ebben a kategóriában a honlap minőségére, felépítésére, tartalmára vonatkozó információk vannak.

Az Off-Page alá tartozó tényezőkre már kevesebb hatásunk lehet, ugyanis ezek nem konkrétan a weboldaladon jelennek meg. Ilyen tényezők lehetnek: linképítés, hírlevél, reklámozás, fórumokon való posztolás, és kommentekben megjelenítés. Választhatjuk csak az On-Page keresőoptimalizálást, de ha komolyabb terveink vannak a honlapunkkal (pl. értékesítés), akkor érdemes foglalkozni az Off-Page alá tartozó dolgokkal is.

Ezek lehet, hogy némi költséget vonnak maguk után (pl. reklámozás esetén), de egy megfelelő keresőoptimalizálási mechanizmus hosszútávon kifizetődő.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük