Keresőoptimalizálás előnyei

Keresőoptimalizálás előnyei
Értékelje az olvasottakat

Miért kifizetődő a SEO?

Ha a keresőoptimalizálásra (SEO) gondolunk, legtöbbünk talán arra gondol, megéri ez? Online vállalkozásunk lehet sikeresen keresőoptimalizálás nélkül is, ez igaz. Azonban a SEO lehetővé teszi, hogy időt spóroljunk meg, és ezzel arányosan sokkal nagyobb látogatói tábort nyerjünk. Egy sikeres vállalkozás alapja pedig a potenciális vevőtábor bővítése, hogy termékünk vagy szolgáltatásunk minél több emberhez elérjen.

Minden nap emberek százezrei használják a keresőoldalakat, mint a Google vagy Yahoo!. Ha érdeklődünk valami után, vagy kérdés merül fel bennünk valamivel kapcsolatban, általában az az első, hogy rákeresünk a neten. Célszerű weboldalunkat a találati lista elejére pozícionálni, így minél több ember kattinthat rá.

A továbbiakban bemutatom, milyen előnyöd származik a keresőoptimalizálásból, és megmutatom, hogy érdemes rá időt és energiát szánni. Mint említettem, a találati listán lévő előkelő hely elérése a fő cél, de tekintsünk túl ezen, hogy láthassuk, milyen más előnyök származnak ebből.

Nincs SEO, nincs népszerűség

A SEO magában hordozza a minőségi tartalmat. Ha már a találati listából egy vevő rákattint a weboldalra, jobb, ha minőségi tartalommal találja szemben magát, nem pedig hirdetések tömkelegével. A hirdetések jó befektetésnek tűnhetnek elsőre, az ember profitálhat más oldalak reklámozásából, azonban ne felejtsük, hogy ezzel más malmára hajthatjuk a vizet! Vevőinket így könnyen átirányíthatjuk másokhoz, elveszítve őket.

Érdemes abba is belegondolni, hogy egy hirdetésekkel teletűzdelt weboldal mennyire esztétikus? Mi sem szeretünk ilyen honlapokon időzni, így a hirdetésekkel csak óvatosan! Fektessünk energiát inkább a megfelelő képi és szövegi tartalomra, tetszetős dizájnra, hogy vevőinket az első pillanatban megfogjuk. Ezen túlmenően a találati listában megfelelő helyet elérve az ember elvár egy fajta minőséget, hiszen, a Google a mi weboldalunkat választotta ki több ezer másik közül. Így egyből valamiféle bizalmat gerjesztünk az emberekben.

A SEO által weboldaladra vonzott vevők nagyobb eséllyel válnak később valódi ügyféllé, és egyértelműen növeli a későbbi eladások számát. Könnyebben alakíthatunk ki visszatérő ügyfélkört, ami hosszútávon jótékony hatással lehet a vállalkozásunk sikerességére. Arról nem is beszélve, hogy a nagyobb ügyfélkör több mindenkinek ajánlhatja weboldalunkat, tovább népszerűsítve azt.

SEO vagy hirdetés?

Egy másik hatalmas előnye a SEO-nak, hogy nem kerül többe, mintha fizetett hirdetéseket gyártanánk és terjesztenénk. Amennyiben jártas az ember a keresőoptimalizálásban, úgy a költségek akár le is nullázódhatnak. Azonban ha mégis inkább egy szakértőt keresnénk fel ezzel a projekttel, úgy mindenképp tartsuk szem előtt, hogy ennek költségei lehetnek.

Mindazonáltal, egy SEO-hoz értő ember megbízása a weboldalunk és marketingünk tökéletesítésével, jobban megéri, mintha rossz minőségű hirdetésekkel bombáznánk a célközönséget. A hirdetésekkel szemben a SEO-nak még egy fontos tulajdonsága van: mégpedig a rákattintás esélye.

Mennyi fizetett hirdetésre kattintottunk rá a héten? Vessük össze ezt a számot a Google által felkínált weboldalak közti böngészéssel, és máris láthatjuk, miért éri meg jobban a SEO-ba fektetni a bizalmunkat. Mint említettem, a keresőoptimalizálás egy hosszú távú befektetés, és ez értendő a folyamatra is.

A megfelelő SEO kialakítása hónapokig is eltarthat, azonban az eredmény épp ilyen tartósnak bizonyul. Ne feledjük, hogy a konkurenciát képviselő weboldalak már használják a SEO-t. Így, nekünk is fel kell venni a versenyt velük, és tökéletesíteni marketingtechnikánkat.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.