Mi a keresőoptimalizálás alapja?

A keresőoptimalizálás alapjai

A keresőoptimalizálás alapja címért több tényező is versenybe szállhat. Egy-egy elem önmagában nem tud sikert hozni, azonban van valami, ami nélkül az összes többi SEO tevékenységünk fabatkát sem ér. Ez a valami vagy pontosabban ezek a valamik, merthogy nem egyről van szó, nem más, mint a kulcsszó vagyis a kulcsszavak.

A megfelelő kulcsszavak megtalálása és alkalmazása a legfontosabb, mert erre fog épülni a teljes online marketingünk. Miért? Mert a kulcsszó a keresőalgoritmusok és a felhasználók számára is megmutatja, hogy mi az, amivel jelen vagyunk az online világban.

A kulcsszavak megtalálásához kulcsszókutatást kell végeznünk. Meg kell néznünk, hogy a profilunkra releváns szavak közül melyek azok, amikre sok keresés van. Attól azonban, hogy sokan keresnek rá egy adott szóra, még nem biztos, hogy az lesz a mi fő kulcsszavunk. Érdemes annyira egyedi és pontos kulcsszót választani, amennyire csak lehet, hiszen a relevancia így lesz a legnagyobb mértékű.

A fő kulcsszó mellé több másodlagos, harmadlagos kulcsszót is keresnünk kell. Sőt, webáruházként terméktípusonként, termékcsaládonként, kategóriánként újabb kulcsszavak keresésére van szükség. Arról nem is beszélve, hogy egyre fontosabbak az úgynevezett long tail kulcsszavak, melyek lényegében hosszabb kifejezések, akár kérdések is lehetnek.

Ha megvannak a kulcsszavaink, akkor ezekre kell felépítenünk tartalmainkat. Az oldalszövegeinket, termékleírásainkat, képcímeinket, és természetesen meta adatainkat is. A hirdetéseknél is alapvető, sőt, elsődleges fontosságú lesz a legideálisabb kulcsszó használata.

A keresőoptimalizálás alapja a technikai SEO szemszögéből

Először tisztázzuk, mi az a technikai SEO! A Technikai SEO a keresőoptimalizálás azon része, amely az oldal megfelelő felépítéséért felel. A felhasználói élményből az oldal gyorsasága, a könnyű navigálhatóság, a felhasználóbarát és mobilbarát megjelenés mind ide tartozik. A SEO technikai részével érjük el, hogy az algoritmusok indexelni tudják az oldalunkat, így elmondhatjuk, hogy a keresőoptimalizálás alapja tulajdonképpen ez. Azért vesszük inkább külön, mert míg a kulcsszavakat és tartalmakat az is meg tudja oldani, aki nem profi, a technikai SEO munkákkal inkább szakembert érdemes megkeresni. Ide sorolható még az UX bulider is, amire külön szakosodni lehet, így annak maximális kihasználásához szintén kell némi szaktudás vagy egy jó szakember. A könnyű navigálhatóság, a megfelelő funkciók kialakítása aprólékos munka, de nagyon fontos a megfelelő alap létrehozása.

A linképítés nem a keresőoptimalizálás alapja?

A linképítés rendkívül fontos, ha a weboldalunkat, webáruházunkat szeretnénk az értékes oldalak között tudni. A Google sokra értékeli, ha kifelé és befelé mutató minőségi linkeket talál. A linképítés olyan szempontból lehet a keresőoptimalizálás alapja vagy inkább egyik alapja a kulcsszavak után, hogy ha nincsenek ránk mutató linkek vagy rossz minőségű linkjeink vannak, a rangsoroló algoritmusok büntetni fognak.

A büntetés itt azt jelenti, hogy hátra sorolnak minket a találati listákon. A linképítés nem könnyű feladat, külön szakemberek foglalkoznak a témával és bizony egy kis belső kereskedelem is épült már rá, pedig a Google nem igazán kedveli az ilyen Black hat SEO megoldásokat.

Ha jól alakjuk csinálni, érdemes PR cikkekben gondolkodnunk, valamint olyan minőségi tartalmakat gyártanunk, melyekre különböző releváns oldalak hivatkozhatnak. Termékpróba, esettanulmány, infografika és hasonlók lehetnek kiváló és hosszútávú befektetések ehhez.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük