A Google a nagyközönség előtt is feltárta birodalmát

A Google a napokban számtalan videót és fényképet tett közzé adatközpontjáról. A hatalmas és eddig a kíváncsi szemek elől elzárt központra igen sokan voltak kíváncsiak. A központ gondoskodik arról, hogy a nap 24 órájában 3 milliárd keresés, 425 millió Gmail felhasználó érje el céljait. A havonta 4 milliárd órányi YouTube videó lejátszásokat is az adatközpontnak köszönhetjük. A világon több millió laptop, tablet és mobiltelefon felhasználót képes kiszolgálni egyetlen adatközpont.

Betekintés a Google-ba

Bővebben

Relevancia és annyak előnyei a Google Adwords-ben

A relevancia minden esetben egy kapcsolatot hivatott jelenteni a hirdető, a kulcsszó, a hirdetés és a landing page között (adworsd esetében). A legfontosabb a relevancia szempontjából az, hogy minél pontosabb találatot kapjon az a felhasználó, aki mondjuk, egy bizonyos autótípusra keres rá.

Ilyenkor az számít a legjobb találatnak, amely például egy autókereskedés honlapján pontosan arra az autótípusra mutat rá egy aloldalon. A Google Adwordsban tehát az a legfontosabb, hogy minél relevánsabb hirdetéseket használjunk, amelyek a felhasználó kattintásaira előkerülnek.

Bővebben

10%os leállás volt a Google-nél

A Google felhasználók mintegy tizedének elérhetetlenné vált a Google összes szolgáltatása 2012. november. 1-én. Az okot nem lehet tudni, csak azt, hogy ilyen ritkán fordul elő a Google háza táján. E

zen a napon nem lehetett elérni a Drive, a Gmail, a naptár, a Gtalk, API szolgáltatásokat. Ezek mind egyszerre estek ki, ezért nagyon sok felhasználó teljesen lebénult és nem tudta a napi munkáját, ügyeit hatékonyan intézni.

Bővebben

Google maps kontra Apple térképszolgáltatása

A térképszolgáltatások területén a Google hatalmas energiákat fektet abba, hogy a szolgáltatás tényleg jól üzemeljen és minden látogatónak azt a szolgáltatást nyújthassa, amely a jelenleg elérhető szolgáltatások közül is a legjobb. Az Apple új térképszolgáltatása nem sikerült a legfényesebben, ezért a vezérigazgató Tim Cook még bocsánatot is kért.

A Google háza táján több mint 7 000 ember dolgozik a térképeken, és ezek közül 1 100 teljes munkaidőben végzi feladatát, így az Apple-nek nagyon sok alkalmazottról kell még gondoskodnia ahhoz, hogy hasonlóan minőségi szolgáltatást nyújthasson, mint a Google.

Bővebben

Google történelmi fotói

A Google újabb nagy dobása, hogy történelmi fotótárlatot nyitott a XX. századról. A Google 17 múzeum alapítványi és egyén intézményi együttműködéssel jött létre és olyan képeket jelenít meg, amelyek azelőtt még soha nem voltak publikálva. Az cultural institute alkalmazást megnyitva egy időtengelyen kattintgatva haladhatunk a korral. Jelenleg 47 jelentős eseményt illetve témát dolgoz fel és a hét közepétől már meg is tekinthető. A világhálós archívumban első kézből származó források is megtalálhatóak.

Bővebben

Knowledge Graph globálisan is elérhetővé válik

Az online keresési piacot már évek óta a Google határozza meg, ehhez kétség sem férhet. Azonban a cég ezzel nem elégszik meg, hiszen folyamatosan továbbfejleszti a kereső motorjait és igyekszik ezáltal megfelelni a jövőbeli követelményeknek is.

A Google szakember gárdája éppen arra készül, hogy egy olyan keresőt alkosson meg, amely pontosan érti, hogy mit is kérdez az adott felhasználó és erre képes legyen precíz válaszokat is adni. Jelenleg még igen messze vannak a végleges megoldástól, de már 3 fontos változást bejelentettek. Amit Singhal a Google keresősért felelős szakembere egy blog bejegyzésében tette közzé, hogy a Knowledge Graph globálisan is elérhetővé válik, így már nem csak az Egyesült Államokban élők használhatják.

Bővebben

Google a jövőről

Budapesten tartott előadást a Google és a YouTube kommunikációs igazgatója Scott Rubin. Az ELTÉ-n megtartott előadás célja, hogy a Google tudassa felhasználóival, hogy szerintük hogyan alakul a jövő. A webes szolgáltatások a jövőben már sokkal jobban bele fognak ivódni a mindennapi életünkbe, hiszen megtanulják szokásainkat és önállóan képesek lesznek ellátni bennünket a tanultak alapján. Scott Rubin szerint a tudás átadása felé haladunk, és egy új korszak küszöbére érkeztünk.

Szerinte az emberi tévedést lehetetlenség még a legpontosabb információval is kiküszöbölni, hacsak nem tanulóképes prediktív webes szolgáltatásokkal.

Bővebben

Itemcore kereső az új magyar webes kereső

Az elmúlt hónapokban egy új magyar webes kereső látott napvilágot az interneten, az Itemcore.hu kereső. Az új, kifejezetten magyar weboldalakra és keresési kifejezésekre fejlesztett kereső célja: Újra gondolni az interneten fellelhető tartalmak terjesztését, azok eljuttatását az internet felhasználókhoz.

Az Itemcore keresési modellje, nagymértékben eltér az eddig megszokottaktól. Egy klasszikus webes kereső esetén egy külön alkalmazás, egy úgynevezett kereső robot feltérképezi a weboldalakat, majd a robot által összegyűjtött információk alapján értékelik és rendezik az oldalakat az adott keresésekre kifejezéseknek megfelelően. Ezt a klasszikus modellt teljesen felrúgja az Itemcore.

A fejlesztők elképzelései szerint, az oldalak információ begyűjtését és a találatok publikálásának módját kizárólag az oldal látogatóira, felhasználóira bízza.

Hogy mit jelent ez?
Azt, hogy az Itemcore találatait, maguk a látogatók szerkesztik.

ItemCore magyar webes kereső

 

Bővebben

A Google mint, a munkáltatók versenyében is jó helyen áll

Egy friss felmérés szerint a világ egyik legkívánatosabb munkaadója és munkahelye a Google. Az üzleti és a mérnöki karrierre vágyók zöme a Google-nél szeretne elhelyezkedni. A svéd Universum munkaügyi tanácsadó cég által végzett felmérésben 144 diák vett részt. A felmérést 12 vezető gazdaságban állást kutató fiatalok körében végezték el és azt kérdezték meg tőlük, hogy mely cégeknél látják az előrejutási lehetőséget az üzleti-szakértői pályán. A fiatalok azt tartották szem előtt, hogy vajon hol kellene elkezdeni pályafutásukat, hogy végül a világ, gazdasági, vagy technológiai vezetői közé kerülhessenek.

Bővebben

Mi is az a Google Fiber?

Kansas Cityben az Amerikai Egyesült Államokban idén júliusban, a Google elindította a Fiber nevű szolgáltatását. Havonta 70 dollárért kínálja az 1 gigabites internet csomagját, amely 1 gigabit letöltési és 1 gigabit feltöltési sebességgel bír. A 70 dolláros ár igen baráti, hiszen közel negyede annak, amelyet a többi szolgáltató kér el a háromszor lassabb elérést biztosító csomagokért. Az előfizetők regisztrációkor mindösszesen 10 dollárt kell, fizessenek azért, hogy beléphessenek a rendszerbe. A Google Fiber igen rövid idő alatt nagy népszerűségre tett szert, hiszen két nap leforgása alatt már 3900-an regisztráltak a csomagra.

Bővebben