/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

Már automatikus Google Adsense hirdetés elhelyezése

Google Adsense automatikus hirdetése
Rate this post

A Google AdSense hirdetéseket nem kell bemutatni azoknak a tartalomszolgáltatással foglalkozó webmesterek és honlap tulajdonosoknak, akik kattintásalapú bevételszerzést tűztek ki célul.

Az ilyen jellegű hirdetések elhelyezése magas látogatottságú honlapok esetén szép bevételt eredményezhet, de nincs az a rendszer, amit ne lehetne még jobbá és eredményesebbé tenni. Erre vállalkozott a Google, amikor útjára indította az automatikus hirdetésmegjelenítést szolgáló algoritmusát.

Érdemes váltani az Adsense automatikus hirdetéseire?

Mindenekelőtt érdemes megérteni a hagyományos és az automatikus Adsense hirdetések közötti különbséget. A legfőbb különbség abban mutatkozik meg, hogy a hagyományos hirdetéselhelyezés esetén mi magunk határozzuk meg, hol szeretnénk elhelyezni a hirdetési blokkokat, milyen színeket és stílusokat választunk, gyakorlatilag teljes egészében mi határozzuk meg, hogyan nézzenek ki a hirdetéseink.

Első lépés a beállításokhoz

Az Adsense automatikus hirdetésmegjelenéseit viszont maga a Google határozza meg aszerint, hogy a gépi tanuláson alapuló algoritmusa milyen megjelenést vél a leginkább hatékonynak.

Az automatikus megoldásnak köszönhetően nem kell a hirdetések optimalizálásával foglalkoznunk, az időnket a kiváló tartalmak előállítására fordíthatjuk. Nincs szükségünk egyedi méreteket és stílusokat tartalmazó hirdetések létrehozására, hiszen ezt az Adsense algoritmusa elvégzi helyettünk. Így azzal sem kell foglalkoznunk, hogy különböző hirdetőkódokat helyezzünk el az oldalunk forráskódjában, hiszen elegendő ugyanazt a kódot egyszer használnunk, a Google a többit már elvégzi helyettünk.

Az automatikus hirdetésmegjelenítés erőssége természetesen a bevételek növelésében mutatkozik meg. A Google gyakorlatilag mindent tud az oldalunkról és a látogatóink viselkedéséről, így tökéletesen tudatában van annak, hol milyen hirdetéseket kell elhelyeznie annak érdekében, hogy magasabb bevételt érhessünk el. Ez egy win-win történet, amelyben a Google és a honlaptulajdonosok is jól járnak; a kattintások magasabb száma több bevételt jelent a Google és a tartalomszolgáltatók számára is.

Gépi tanulás a Google Adsense hirdetéseket is elérte

Az automatikus hirdetésmegjelenítés alapját a gépi tanulás és mesterséges intelligencia jelenti. Az algoritmus számos tulajdonságot vizsgál, ami alapján eldönti, milyen hirdetésekre van szükség az adott felületen.
Az ideális hirdetésmegjelenítés meghatározása több lépésben történik.

Mindenekelőtt az algoritmus megvizsgálja az adott oldalt, megérti a struktúrát és megpróbálja feltérképezni a rendelkezésre álló felületeket. Ezt követően feltérképezi a hagyományos Adsense hirdetéseket, amennyiben léteznek ilyenek az oldalon. Fontos megjegyezni, hogy az algoritmus nem veszi figyelembe az egyéb (nem Adsense) hirdetéseket, azok megjelenését nem befolyásolja.

Az új rendszer erőssége abban mutatkozik meg, hogy a gépi tanulásnak, illetve a mesterséges intelligenciának köszönhetően képes mindig a lehető legrelevánsabb és leghatékonyabb hirdetést kínálni az aktuális felhasználó számára. Az algoritmus képes értelmezni a tartalom milyenségét, minőségét és hosszát, ennek megfelelően olyan módon helyezi el a reklámblokkokat, hogy azok a lehető legjobb eredményt érjék el.

Adsense hirdetésformátumok nem okoznak meglepetést

Ha valaki már használja az Adsense szolgáltatást, az új algoritmusra vonatkozó hirdetésformátumok nem fognak meglepetést okozni számára. Továbbra is lehetőség van szöveges és vizuális szalaghirdetések használatára, megjeleníthetünk natív hirdetéseket a tartalmakba ágyazott felületeken, mobil eszközök esetén a hírcsatornán belüli hirdetésektől is szép eredményeket várhatunk.

Szintén mobil eszközök esetében az úgynevezett „egyező tartalom” típusú hirdetések kecsegtetnek szép eredménnyel; ez esetben olyan natív hirdetésekről beszélünk, amelyek elsődleges figyelmet fordítanak a webhely tartalomajánlásainak. Ezek esetében a lehető legrelevánsabb kattintási ajánlásokat biztosíthatjuk a felhasználóink számára, amely bizonyosan átlagon felüli teljesítményt fog produkálni.

A mobil eszközök esetében érdemes számba vennünk a különböző fedvényhirdetéseket is. Kétféle megjelenítési módról beszélhetünk jelen pillanatban. Az egyik általánosan elterjedt megoldás az úgynevezett rögzített hirdetés; ez egy szolid felületet jelent a képernyő széléhez vagy aljához rögzítve, ami természetesen könnyedén eltüntethető. A másik fedvényhirdetést vignettának nevezzük.

A vignettahirdetés az egész képernyőt kitakarja, de csupán az oldalváltás idején jelenik meg könnyen átlapozható formában. Sőt, a zavartalan felhasználói élmény biztosítása érdekében az algoritmus korlátozza az ilyen jellegű hirdetésmegjelenések számát. Noha a működési sajátosságukban ezek a hirdetésformátumok különbözhetnek a korábban megszokott reklámmegjelenésektől, alapjaiban nem változtak.

Első lépés az új Adsense kódok eléréséhez

Az Adsense fiókunkba belépve a Saját hirdetések menüpontra klikkeljünk. Ezt követően már látni fogjuk a jobb oldali részben az Autmatikus hirdetések beállítás kék színű felíratott – klikkeljünk rá bátran.

 

Adsense kód elhelyezése

Ezt követően egy felugró ablakban fog megjelenni a beillesztő kód. Ezt a kódot a html <head>vagy ha erre nincsen mód akkor a <body> kód után kell egyből elhelyezni.

például így:

AMP oldalakat is érinti az Adsense kód váltás

Fontos megjegyezni azonban, hogy az automatikus AMP-hirdetéseket az AdSense automatikusan kihelyezi az AMP-oldalakon. A kódot egyetlen egy alkalommal kell elhelyeznünk azokon az oldalakon, ahol a hirdetéseket látni szeretnénk.

Íme egy segítség milyen Adsense kódot és hová kell elhelyezni az AMP oldalakon:

google-adsense-amp-automatikus-hirdetes-kod

Az első tapasztalatok az automatikus Adsense hirdetésekről

Természetesen sok oldaltulajdonos azonnal tesztelni kezdte az új Adsense szolgáltatást. Érdemes szem előtt tartani azonban, hogy a gépi tanuláson alapuló algoritmusnak némi időre lehet szüksége ahhoz, hogy a lehető legjobb teljesítményre legyen képes. Talán ez a magyarázata annak, hogy az első visszhangok igencsak vegyesek; noha a legtöbben magasabb bevételről számoltak be, a hirdetésmegjelenések helye és stílusa összeegyezhetetlennek minősült a magas felhasználói élménnyel.

A vegyes vélemények ellenére érdemes lehet tesztelni az új eszközt, hiszen kockázatok nélkül új tapasztalatokkal lehetünk gazdagabbak, amiket jól hasznosíthatunk a hirdetésformátumok optimalizálása során.

Saját tapasztalatunk még nincsen, amit hamarosan pótolni fogunk, mert azért azt tudni kell, a teljes átálláshoz a meglévő kódok törlését kell elvégezni az oldalak kódjában, pluginjaiban ami egy komolyabb oldal esetében akár órákat is igénybe vehet, mi a teszteléshez a ki kommentelést javasoljuk, hátha nem jön be annyira a Google Adsense automatikus hirdetés megjelenítése.

Új Adsense bevétel jelentés

Még az új kódot nem helyeztük el az oldalainkra, de már látható +1db hirdetés és ebből kifolyólag vannak már át kattintások is amik alapján azt látjuk, hogy a hirdetések aktív láthatósága 60%-ről 95-100%-ra növekedett, ami valószínűsíthető a Google elsődleges célja az automatizmussal.

Ami egy költői kérdés még számunkra, hogy pl.: a Google Chrome adblokkere mennyire fogja tiltani vagy engedélyezni a hirdetéseket;) Mint hirdetés megjelenítő ezzel a 30-35%-os hirdetés megjelenés javulással jól járhatunk. Később fogunk egy beszámolót készíteni, mennyire is éri meg a váltás.

Tapasztalatokat, véleményeket kérlek írd meg, hogy olvasóink számára segíthessünk.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük