10 gyakori keresőoptimalizálási hibák amit feltétlenül javítani érdemes

10 keresőoptimalizálási hiba
10 gyakori keresőoptimalizálási hibák amit feltétlenül javítani érdemes
5 (100%) 1 -ra értékeléték. Önnek hasznos volt amit olvasott?

2015-t írunk és még mindig elég gyakori, hogy olyan keresőoptimalizálási hibákkal találkozunk a weboldalak elemzésekor ami ma már eléggé alap SEO követelmények. Ezeknek egy része már a weboldal fejlesztésekor sem lett átgondolva, de akadnak olyan hibák is amik tartalmi, és offsite seo vagyis a linkelésekből áll.

Most a 10 általunk leggyakoribb SEO hibát gyűjtöttük ki amiket ha kijavítanak nagymértékű helyezés javulás és látogatottság növelésre számíthatunk.

Keresőoptimalizálási hibák nem fontossági sorrendben

1. Kulcsszavak mellőzése a címsorokban

A Google kiemelten figyeli a H1 és H2 sőt még a H3-s címsorokat a weboldalakon. A relevancia egyik fontos meghatározó html tagje. Ha ezekben nem használjuk az adott oldal legfontosabb kifejezést akkor nem képes a kereső meghatározni miről is szól az adott oldal.
Pl: ez a cikk amit most olvass Ön a keresőoptimalizálási hibák a fő kulcsszava, ebből kifolyólag a cikk címe és két bekezdés címe is tartalmazza. Ajánlott ma már nem csak a konkrét kulcsszó ha nem annak ragozott vagy szinonimáját is használni. A címsorok optimalizálásáról itt olvashat egy bővebb leírást.

2. title tag üres vagy az untitled kifejezést tartalmazza

Nincsen meghatározva az adott tartalom címe ami főleg a Google kereső találati oldalán való megjelenésre hat negatívan, de a rangsorolást sem erősíti ez. Nagy ritkán de még mindig látni untitledtag-al ellátott weboldalakat, aminek az oka elsődlegesen a honlap szerkesztés során keresendő, mivel általában ilyen tartalommal hoznak létre oldalakat, és erre nem fektettek kellő hangsúlyt a feltöltést megelőzően.

3. Túl optimalizált tartalom

Itt a kulcsszavak túlzásba vétele az ami rontja a tartalom minőségét vagyis, már az első pár mondat után kiderül, ezt a szöveget csak is a kereső megtévesztése céljából hozták létre.

4. Flash alapú weboldal

A flash tartalmakat a kereső pókok nem képesek olvasni és ha nem rendelkezik a weboldal alternatív html verzióval akkor egyáltalán semmilyen részét sem tudja értékelni. 2015-ben már elavult és nem felhasználó és mobil barát megoldásnak számít flash alapú honlapok.

5. Csak képek vannak

Megfog lepődni de még most is vannak olyan weboldalak ahol képeken olvashatjuk el a szöveges tartalmat vagyis több jpg file-on van az a szöveges tartalom aminek a html oldalakon kellene szerepelni. Mivel ezeket a jpg fájlokat nem képes a Google és más kereső pókok sem feldolgozni, hogy mit is írtak rá így szinte 0 esélye ezeknek az oldalaknak a jó helyezés eléréséhez.

6. Nem szerepel a weboldalunk a keresőben

A keresők csak azokat honlapok tartalmát képesek feltérképezni és rangsorolni melyeket engedélyezünk, hogy a robot megvizsgálja.

Két módon lehet letiltva a robot:
Ha ezt látjuk a weboldalunk forrásában:
Létezik ilyen, hogy robot.txt ha ezek valamelyike van megadva akkor biztosak lehet a kereső kitiltásában:
User-agent: *
Disallow:
vagy

User-agent: *
Disallow: /
Az ellenőrzés a Google keresőmezőbe ezt írja: site:azöndomainneve.hu (vagyis a site: után szóköz nélkül írja be a domain nevét), ekkor listázódnak ki azok az oldalak amik a kereső adatbázisában van.

7. Túl rövid a tartalmunk

Van egy kimondatlan ökölszabály a tartalom hosszát tekinthetően amit érdemes be tartanunk, ez a 200-300 szó. Amire már a Google is azt mondja, hogy elegendő mennyiség, annak okán, hogy ilyen terjedelemben már ki lehet fejteni egy témakört rendesen. A tartalom hosszával kapcsolatban a nemzetközi felmérések alapján a 2000 szó az egy lehetséges jó út. Hazai viszonylatban már az 1000 szavas tartalmak is megfelelőek lehetnek, de ne a szó vagy karakter számot nézzük ha nem inkább azt, hogy olyan legyen a közlendőnk ami újat, értékeset ad az olvasójának.

8. Nem felhasználóbarát a weboldalunk

Ez annyit jelent, hogy különböző akadályokkal nehezítjük meg a látogatók dolgát, hogy a lényeges információkhoz el jusson. Pl: túl sok reklám, nem tagolt szövegek, képek hiánya a tartalomban stb.

9. Duplikált másolt tartalom

Soha, de soha se másoljunk weboldalakról szöveges a holnapunkra! Részben vagy egészben másolt tartalmakkal rendelkező weboldalakat a Google megbüntetni és lehet hogy, most működni de egy szép napon az eredményeink elúsznak a süllyesztőbe és a bizalmunk mínuszos lesz a kereső szemében ahonnan csak keserves és hosszadalmas munkával tudjuk csak vissza kapni. Arról már nem is beszélve a látogatók sem szeretik ha tartalom lopást végzünk, így a vásárlások száma is csökkenni fog. Adjunk értéket holnapunk szövegeivel és a látogatónk meg fogják hálálni és a Google kereső is.

10. Túl optimalizált horgony szövegek

A Google Pingvin elsődleges büntetési szempontja a horgony szövegek kulcsszavas túl súlya. Ha egy oldalra túl sok 10-20-30 vagy akár 40%-ban csak olyan linkek mutatnak melyeknek a link szövegei (horgonyszövege) csak kulcsszót tartalmaz, biztosak lehetünk, hogy előbb vagy utóbb büntetést fogunk kapni, és nem is akár milyet.

További SEO hibák felderítésére ajánljuk

Az ingyenes SEO audit szolgáltatásunkat mely, után akár Ön vagy weboldal fejlesztője is képes lesz a hibák/hiányosságok kijavítására, aminek biztosok vagyunk lesz eredménye. Garry Illés Googler szerint a weboldalon történő javítások után 30-40 napra rá már láthatónak kell lennie az eredményeknek. Sajnos a weboldalunkra mutató linkek esetében ez nem így van, mivel csak egy újabb Google Pingvin lefuttatása után történhet meg a büntetés feloldása valamilyen szinten.

Sikeres holnapot mindenkinek, mert az Ön kezében van annak a kulcsa.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.