/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

Ez a 6 dolog az üzleti siker titka!

1/5 - (1 vote)

Az üzleti siker titka kis túlzással olyan, mint a Szent Grál! Nagyon sokan keresik és kutatják, de csak nagyon kevesen akadnak rá a valódi megoldásra. A legtöbb esetben ez azért van így, mert egy konkrét dolgot keresnek, valami olyan csodaszert, ami kézzel fogható, ami azonnal hat, ami kis túlzással olyan, mint egy fájdalomcsillapító gyógyszer, ami néhány percen belül csillapítja például a fejfájást. Amennyiben nem most kezdte a szakmát, bizonyára ön is tisztában van azzal, hogy ez a hozzáállás a legrosszabb, hiszen lehetetlen egyetlen dologtól, és pláne azonnali sikert várni, mert az üzleti siker titka sokkal összetettebb, mint azt sokan gondolnák, ergo minden esetben több tőről fakad.

Mindez különösen igaz abban az esetben, ha egy vállalkozás jelentős része online részleggel rendelkezik, vagy a virtuális világban próbál érvényesülni, ahol ma már sokkal nagyobb a versengés.

Honnan ered az üzleti siker titka?

Mi sem bizonyítja ezt jobban más, minthogy csak Magyarországon egy átlagos évben több ezer vállalkozást alapítanak, ám 90 százalékuk rövid időn belül kénytelen befejezni tevékenységét. Ilyenkor sokan, így bizonyára ön is felteszi a nagy kérdést, hogy vajon miért, illetve mitől lehet az, hogy míg egyik vállalkozás az egekig tör, és nagyon sikeres, addig a másik csak döcögősen indul be, egy harmadik pedig az első évben csődbe megy? Talán vannak, akik ismerik, hogy mi az üzleti siker titka? Netán valakiknek sokkal több kezdeti tőke áll a rendelkezésükre?

Ezekre a kérdésekre nehéz válaszolni, éppen ezért sokan gondolják úgy, hogy az üzleti sikerhez fontos jókor lenni a jó helyen. Nyilván ez, a vakszerencse is lényeges lehet hozzá, de azért érdemes olyan alapvetésektől indítani a kutatást, minthogy egy vállalkozás vezetőjének bizonyára szenvedélyesen kell rajongania a saját vállalkozásáért, azért amit csinál, és nem unottan felkelni minden reggel, és unottan nekikezdeni a munkának. A bukások ugyanis sok ember kedvét elvehetik attól, hogy megvalósíthassák álmaikat, de soha nem szabad feladni, mindig hinni kell abban, hogy jobbak és többek vagyunk, mint mások, hogy olyant tudunk biztosítani és adni, amire korábban valakik azt mondták: ez lehetetlen vagy elérhetetlen, esetleg megvalósíthatatlan. Ha ön is sikeres vállalkozó akar lenni, akkor meg kell álmodnia valamit, tenni érte, és addig menni, küzdeni, amíg végül össze nem jön.

Persze mindez a legnagyobb klisé, amit a téma kapcsán elmondhatunk, éppen emiatt most inkább rátérnénk a gyakorlati tanácsokra, amelyek az üzleti siker legfontosabb titkaiként mindenképpen megszívlelendő tanácsok, ha ön is szeretné felfuttatni vállalkozását.

1. A motiváció mindennek az alapja!

Az üzleti siker titka a motivációban gyökeredzik, ehhez nem is férhet kétség! Ha nincs motiváció, nincs előrelépés, és már az első pofonok, illetve nehézségek is olyan hatalmas akadálynak tűnnek, amelyek áthidalhatatlanok. Pedig nyugodjon meg, lesz még ennél sokkal rosszabb, noha nyilvánvalóan jobb is. A siker egyik elengedhetetlen kelléke tehát lényegében nem más, mint az, hogy ha egy vállalkozás a kezdet kezdetén néhány áthidalhatatlannak tűnő problémába botlik, akkor a vezető vagy a vezetők soha ne felejtsék el, hogy mi motiválta őket korábban az indulásra, és soha ne veszítsék szem elől motivációjukat.

Persze motiváció és motiváció között is rengeteg különbség lehet! A leggyakoribbak azonban kétségtelenül a következők:

Az álmok megvalósítása például az egyik legjobb alapja a sikernek. A legtöbb vállalkozó általában azért vég bele cégalapításba, mert egy régóta dédelgetett álmot szeretne megvalósítani, és ha ez igazán fontos a számára, akkor tűzön-vízen hajlandó általmenni érte.
Szintén motivációs tényező lehet az is, ha valaki időben felismer egy kínálkozó lehetőséget, hiszen a piac folyamatosan változik, trendek jönnek és mennek, ha pedig valaki felismer egy hiánycikket, vagy egy olyan szolgáltatást, amire óriási lenne a kereslet, akkor a jó helyen és a jó időben komoly sikerre vihet kevés tőkéből is egy vállalkozást.
Nagyon komoly motivációs tényezőt jelent a vállalkozók körében az is, hogy szerettek volna kiszakadni a körforgásból, ergo megszüntetni a főnök-alkalmazott viszonyt, az alárendeltséget, és a maguk uraivá akartak válni. Ha valaki nem akar visszasüllyedni ebbe a rendszerbe, az általában hatalmas motivációs erőt jelent ahhoz, hogy a saját szekerét tolva mindenen átvezesse vállalkozását.
Végezetül pedig nyilvánvalóan nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy a legtöbb vállalkozó pusztán nagyon meg akart gazdagodni, amikor megalapította saját cégét. Hiszen hiába nem boldogít a pénz, de azért jó, ha sok van belőle, hiszen a mondás is úgy tartja, hogy csak egészségünk legyen, a többit úgyis meg lehet venni valahogyan. A mai vállalkozások 99 százalékánál a legnagyobb motivációs erőt minden kétséget kizáróan a pénz jelenti.

2. Soha ne kényelmesedj el!

Az üzleti siker titka minden kétséget kizáróan abban is keresendő, hogy egy vállalkozás vezetője mennyire tekinthető valódi vezetőnek, ergo mennyire elégszik meg azzal, ami van, és mennyire hajtja a dolgait a siker érdekében. A legtöbb ember ugyanis eredendően és ösztönösen lusta, ezen felül hajlamos elkényelmesedni, pláne abban az esetben, ha beálltak egy bizonyos szintre, ami nekik éppen jó és elegendő, de többre is képesek lennének, avagy többet is ki tudnának hozni vállalkozásukból. Akár hiszi, akár nem, a legnagyobb vállalkozások mögött álló tulajdonosok többségének is hosszú évekre és pofonok tucatjaira volt szüksége ahhoz, hogy végül sikerüljön meggazdagodniuk és elérniük céljukat, vagy a régóta várt áttörést. Semmi sem jön rögtön és azonnal, a küzdelembe pedig bele lehet fáradni.

Ezen a téren elegendő felhozni Steve Jobs példáját, aki az Apple élén vált ismerté a kétezres évek első felében. Kevesen tudják azonban, hogy Steve már 1976-ban megalapította cégének elődjét, kitartóan próbálkozott, és a mai startupok többségéhez hasonlóan ő is a garázsban gyártotta le első számítógépeit, amelyek bár már a nyolcvanas években az IBM és a Microsoft nagy konkurenciájává váltak, azonban Jobs sorra kapta a pofonokat, ami végül odáig vezetett, hogy kitették a saját cégéből, amely a kilencvenes évek végére majdnem csődbe is ment. Steve ekkor újra visszatért saját cégéhez – több mint 20 évvel az alapítás után –, és az Apple számára akkor jött el az igazi fellendülés, hiszen hiába telt el az alapítástól számítva mintegy 30 év, hősünk közben soha nem kényelmesedett el egy percre sem, és mindig hajtotta előre vállalkozását a kijelölt ösvényen, aminek meg is lett a maga sikere.

3. A türelem rózsát terem!

Klisé ide vagy oda, a türelem az egyik legfontosabb erény abban az esetben, ha szeretnénk nagyon komoly üzleti sikereket elérni, hiszen semmi sem jön csak úgy, semmi sem következik be egyik napról a másikra, Róma sem egy nap alatt épült fel, így mi sem várhatjuk ezt cégünktől. Ezzel kapcsolatban a Stanford Egyetem kutatói végeztek el egy átfogó kutatást a hatvanas évek derekán az úgynevezett marschmellow teszt által, aminek részeként 18 éven át nyomon követték az összes kísérletben résztvevő gyermek életét, akiknek 4 éves korukban felajánlották, hogy megehetnek egy teljesen átlagos cukorkát azonnal, vagy várhatnak még további 10 percet, de akkor kettőt ehetnek meg. Mint a későbbiekben kiderült, azok a gyermekek, akik képesek voltak kivárni tíz percet annak érdekében, hogy két cukrot kaphassanak, sokkal sikeresebbé váltak később az iskolában és a magánéletben, hovatovább boldogabbak, illetve elfogadóbbak is egyben. Hogy mi a nagy titok? Nyilván a türelem, amely az üzleti sikerre is komoly hatást gyakorol.

4. Sokkal többet kell dolgoznod!

Ha valaki vállalkozó, az valóban függetlenséget jelent, ellenben rengeteg munkát és macerát is egyben, hiszen nem elég, hogy alapesetben minden sokkal tovább tart, mint azt korábban kalkuláltuk vagy gondoltuk, hanem mindezen felül egy vállalkozó soha nem mondhatja azt, hogy én most nem dolgozok. Ha ön már benne van a körforgásban, bizonyára jól tudja, hogy ha kell, akkor a vasárnapi ebédet is fel kell áldoznia ahhoz, hogy ügyfelei elégedettek legyenek és minden rendben menjen a vállalkozás körül. Egy vállalkozónak tehát nincs 8 órás munkaideje, sőt mi több, soha nincsen szabadideje, mindig rohan, mindig telefonál, mindig ügyet intéz, folyamatosan tele van határidőkkel, rendszeresen meg van csúszva a munkával, egyszóval ha ön vállalkozónak áll, akkor rengeteg olyan feladat szakad a nyakába, amelyekre korábban nem számított, miközben egy nap még mindig csak 24 órából áll.

A siker érdekében pedig nem lehet és nem szabad lazítani, mindig többet és többet kell dolgozni! Ha van is egy kis szabadidőd, vagy éppen lazább időszakod van, akkor is találnod kell elfoglaltságot. Hol a piac aktuális trendjeit kell követned és alkalmazkodnod a gyorsan változó igényekhez, hol az évente akár több alkalommal is változó törvényi szabályozásokat kell nyomon követned, miközben nem szabad megfeledkezni az értékesítések felügyeletéről, a vevőkkel való kapcsolattartásról, az adminisztráció vezetéséről, a beszerzései- és eladási árak monitorozásáról a legoptimálisabb profitarány elérésnek érdekében. Mindeközben pedig végezni kell a normál napi feladatokat, a megrendelések teljesítését és kivitelezését, ami alkalmazottak felvételével gyakran még tovább bonyolódik majd. Egy vállalkozás alapítása tehát kétségtelenül türelemjáték, amihez sok kitartás és szenvedély kell, mindezen felül pedig az, hogy túlfeszítsük a saját határainkat annak érdekében, hogy üzletünk sikeressé válhasson.

5. Tanulj meg bánni a pénzzel!

A legtöbb ember általában már gyermekkorában megtanulja, hogy az életben bizony semmi sincs ingyen. Ha van például 200 forintunk, és abból vásárolunk magunknak két gombóc fagyit, akkor nem marad már egy csokira, vagy nem tudunk édesanyánknak leveskockát vinni a vasárnapi ebédhez, ami a pénz eredeti célja volt. Ez a kusza példa tökéletesen bemutatja, hogy a vállalkozás bevételei gyakran milyen kiszámíthatatlan úton haladnak, és mennyire nehéz előre tervezni, illetve a tervezetteket megvalósítani, betartani. A vállalkozáson belül a pénzügyek folyamatos válaszutakat eredményeznek, rendszeresen döntenie kell a vezetőknek arról, hogy a rendelkezésükre álló forrásokat mire kell felhasználniuk. Ezt a helyzetet pedig rendkívül fontos kezelni, hiszen időnként bizony komoly kompromisszumokat is meg kell kötni a cél érdekében. Ha képtelenek vagyunk jól bánni a pénzzel, lehetetlenné válik a vállalkozás sikere és felfuttatása. Meg kell tanulnunk tehát lemondani és önfegyelmet gyakorolni annak érdekében, hogy vasmarokkal tudjuk végrehajtani a kitűzött célokat, és előtérbe helyezni a vállalkozást, sőt konkrétan minden mást. Egy sikeres vállalkozásban ugyanis mi vagyunk az utolsók! Mindent és mindenkit ki kell fizetni és meg kell valósítani ugyanis ahhoz, hogy jövőre, sőt azután is működjön a cég, és miután minden anyagi vonzatú dolog rendezésre kerül, a maradék lehet a miénk. Hogy mennyi marad, az csak azon múlik, hogy mennyire jól bánunk a pénzzel, és mennyire vagyunk jó vezetők.

6. Tanulni, tanulni, tanulni!

Sokan azért állnak vállalkozónak, és azért szakadnak ki az egyszerű munkavállalói rendszerből, mert nem akarnak tanulni többet. Márpedig az üzleti siker titka az, hogy a vállalat vezetője jól képzett, tisztában van az aktuális trendekkel és a piac alakulásával, mindezen túl pedig folyamatosan képezi is magát, ami manapság, a gyorsan változó világunkban különösen fontos. Ha valaki lemarad ebben az óriási versenyben, az aláírja a halálos ítéletét, éppen ezért rendkívül fontos, hogy ha vállalkozással rendelkezünk, akkor folyamatosan tanuljuk és képezzük magunkat. Ennek hiányában ugyanis elveszhetünk a piacon!

Share Button

1 hozzászólás Leave new

Nagyon hasznosnak találtam ezt a bejegyzést, mert sok érdekes dologra világít rá! Én úgy gondolom, hogy a jó marketing is elengedhetetlen egy sikeres vállalkozás beindításához. Erről találtam egy cikket, ami nagyon hasznos lehet! http://www.cegmegalapozas.hu/a-marketing-nulladik-lepese/

Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük