/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

25 Gif animáció az email marketingben – a jelenlegi helyzet

25 Gif animáció az email marketingben – a jelenlegi helyzet
Rate this post

Több gif animációs gyűjteménnyel találkoztunk már, amelyek elég nagy sikernek örvendenek. Az érdeklődésből pedig főleg az derül ki, hogy sokunk számára óriási inspirációt adnak ezek a különféle dizájnban használt és alkalmazott kreatív animációk. Csokorba gyűjtöttünk még 25 gif animációt, amelyeket főleg a hírleveleknél használnak.

Nézzük és okosodjunk.

1. Brit+Co

BritCo

A Brit+Co legújabb könyvük promóciójához készített gif képet, amelyet tökéletesen szerkesztett bele az email marketing kampányba. Ebben az esetben a gif használatának a szándéka, hogy a potenciális vásárló belepillanthasson a könyvbe, amivel még jobban felkelthetik az érdeklődését. A mozgó kép és a provokáló szöveg ötvözete tökéletes sablonja a konverzió növelésé lehetőségének.

2. LOFT

LOFT: Watermelon

A LOFT által használt gif egyszerre vicces és hatásos. A gif előnyét kihasználja a kreatív dizájn, ami a felhasználó szemét egyszerűen irányítja a call-to-action felé. Az esőcseppekre emlékeztető kihulló dinnyemagok lejjebb görgetésre „kényszerítik” a felhasználót, ahol a magokból kirajzolódik a „Sale” kulcsszó, a call-to-action gomb előtt pedig nincs is megállás. A gif növeli a gombok láthatóságát, így még nagyobb az esélye a rákattintásnak.

3. Kate Spade New York

Kate Spade - New York

A csillogó Kate Spade New York emailes gifje elkapja a szemet és provokál: a felhasználót kíváncsivá és várakozóvá teszi, hogy vajon mit is rejt a csillogó csomagolópapír. Ezt nem tudták volna másképp megoldani, csakis a gif lehetőségével. Az okos dizájn rabul ejti a felhasználó figyelmét, hiszen az meg fogja várni, míg a papír teljesen eltűnik, és el tudja olvasni az alatta rejlő feliratot.

4. Boden

Boden Backpack

A Boden is kihasználja a gif erejét a mini Boden email kampányban. A dizájn játékos módon kaparintja meg a figyelmet, hiszen különféle technikákat használva mutatja meg a termékeket. A „bemutató” egy forgó hátizsákkal kezdődik, amely forgatással az egész hátizsák láthatóvá válik, majd a hangsúly egy tolltartóra és egy uzsonnás dobozra helyeződik át, amelyek funkciója viccesen van bemutatva. A Boden tökéletesen bebiztosította ezzel, hogy a felhasználó végignézze a termékeket, és lehetővé tette azt is, hogy egy kattintással el is érhesse őket.

5. American Eagle Outfitters

American Eagle Outfitters

Az American Eagle Outfitters is egy olyan gifet ágyazott be az email marketing kampányba, amellyel a téli kiegészítőknek a kollekcióját mutatja be. A különféle modellek variációja okosan, az óramutató járásával megegyező irányba váltakozik. Ezzel a gif öntudatlanul is azt sugallja, hogy szükség van ezekre a termékekre, amelyeket sürgősen illik beszerezni. A gif a „Bújj bele” üzenettel kombinálva egy sikeres kampányt eredményezhet.

6. Ann Taylor

Ann Taylor

Az Ann Taylor által használt gif két célt szolgál: valami sürgőset jelez és kíváncsivá tesz. Mivel az elején el vannak rejtve a betűk és csak az olvasható, hogy „A hónap végén…” – ez valami sürgősre utal, aztán ahogyan megjelenik a „Szeptember” hónap neve, azzal már sikeresen lejjebb is irányítják az olvasó tekintetét a call-to-action gombra. Két legyet egy csapásra…

7. Bonobus

Bonobos

A Bonobus is a gifet hívta segítségül az email kampányban, hogy bemutassa legújabb nyári kollekcióját. Ők is azt a tökéletes és egyszerű technikát alkalmazták, amely képes megfogni a szemet, ezzel pedig a figyelmet. Az új ruhák mintáját nyomtatták 3 nagybetűs „NEW” szóba. Ezzel kiprovokálják a használók érdeklődését, és egy kellemes, nyári hangulatba sodorják őket. Sőt, előszeretettel kattintanak is így.

8. Banana Republic

Banana Republic

Attól függetlenül, hogy a Banana Republic egy elég konkrét üzenettel céloz a kampányban, a giffel ez sokkal erőszakmentesebb, sőt, viccesebb lesz: ”A jó dolgok azokat érintik, akik kattintanak”. Mindez szimplán abból következik, hogy a szókeresőben először elrejtik, majd megjelentetik a betűket. Sok felhasználóból mosolyt vált ki az, hogy bár direkt, mégis játékos így az üzenet. A végén még hangsúlyosabbá válik az utolsó „Kattintás” szó, a csillogó arany szín miatt, ez egyértelműen mutatja, hogy mit várnak a felhasználóktól.

9. J. Crew

JCrew Ice Cream

A J. Crew a nyári „Summer Sale” kampányában egy játékos gifet használt. A gif tökéletesen vizualizál egy tipikus nyári tettet: egy fagylalt elfogyasztását. A legtöbb ember erre élvezettel és boldogsággal gondol. A gif első célja az emberek jó hangulatba helyezése, a második pedig egy öntudatlan állapot hatásának az elérése: a gyorsan elfogyasztott fagylalt látványa ugyanis egy sürgető és kissé félelmetes állapotba visz. A gif tehát indirekt módon küldi az üzenetet a felhasználónak, hogy a kiárusítás csak most érhető el, és hogy a termékek gyorsan fogynak, ne maradjon le semmiről.

10. American Eagle Outfitters

American Outfitters - pack

Úgy tűnik, hogy az American Eagle Outfitters nagy rajongója a gif animációknak, ha az email kampányról van szó. A gif segítségével újra egy nagyon jó marketing technikát tudhatnak magukénak. Nagyon értik a pszichológiát: a félelem, hogy elveszítesz valamit ami tulajdonodban van nagyobb, mint valamilyen nyereség élvezete. Ezt a tudást nagyon bölcsen ki is használják. A gif ábrázolja a ruhák táskába pakolását, ami azt az érzetet kelti a felhasználóban, hogy máris rendelkezik ezekkel a termékekkel. A hatást még jobban megerősíti a kampány üzenete, amely együtt szinte tökéletesíti a sikert. Senki nem adja könnyen amit már megszerzett, igaz?

11. Anthropologie

Anthropologie

Az Anthropologie betűk nélküli gif illusztrációt választott, és a természetre asszociálva mutatja be legújabb ruhakollekcióját. Első látásra az email dizájnjának semmi köze a ruhákhoz: cseppek és betűk esőként esnek, ettől pedig kinőnek a virágok… Ez azonban rejtett üzenetet tartalmaz. Az Anthropologie azt üzeni, hogy „fel kell itatni” a friss hajtásokat, ami valójában az új ruhakollekcióra utal – tehát ugyanúgy, ahogyan a föld felitatja az esőcseppeket, tegyenek ugyanúgy a vásárlók az új ruhákkal. Okos, nem?

12. Boden

Boden Lemon Juice

Gif képeket használ a Boden is, hogy megerősítse az email kampány sikerességét. A gif egy gyorsan fog limonádét mutat, ami pontosan azt sejteti, hogy az ő ajánlatuk is hamar véget ér. A szövegmásolat és a gif kép sikeresen a sürgősség érzését kelti a felhasználóban, ahogyan a címsor is üzeni: „Szorít az idő” – tökéletes találkozás egy jó gifhez. Jó munka, Boden!

13. Kate Spade Saturday

Kate Spade - The Weekender Bag

A Kate Spade Saturday is kihasználta a gif erejét a „The Weekender Bag” („A víkendező táska”) kampányuk erősítésében. A gif azzal vált ki hatást, hogy különböző nézőpontokon keresztül mutatja be a termékeit, és ezzel nagyobb hangsúlyt fektet a funkcionalitásnak. Ezzel együtt a dizájn színben elüt a háttértől, így még jobban hangsúlyossá válik.

14. LOFT

LOFT - Flash Sale

A LOFT email kampánya minden bizonnyal a tarka színekkel próbálja megkapni a tekintet. A dizájnerek egy olyan gif effektet alkalmaztak, amely megjelenteti a „Flash Sale”, vagyis a fényűző ajánlat kifejezést három pislogó felkiáltójellel utána. A sablon lényege az lehetett, hogy a felhasználó figyelmét azonnal irányítsák és a gif kép ezt tökéletesen meg is teszi. A feltűnő gif ellenére sem lehet eltéveszteni a call-to-action gombot, amely egy fényes, neonsárga cetlin foglal helyet. Szép munka!

15. LOFT

LOFT - Mystery Flash Sale

A LOFT még mindig meg tud lepni bennünket kiváló ötletekkel. A mostani a „Mistery Flash Sale” nevet viseli, amelyet talán fordíthatnánk a „Misztikus felvillanó akcióknak” is. A gif egy érmés nyerőgépet juttat eszünkbe, a három lehetséges „nyerőszám” pedig a következő: 50$, 50%, és 40%, amely természetesen az árleszállításra asszociál. A másolat maga arra is késztet, hogy kipróbáljuk a szerencsénket, és meglássuk, hogy nekünk mi jut. Mindenki imád nyerni, és ezt a LOFT nagyon is jól tudja. A pszichológia oldaláról tekintve a kampány lényege, hogy ha nyersz, akkor könnyebben költesz. A csel pedig? Ebben az email üzenetben mind a három nyereség a tiéd… Félelmetes!

16. Ban.do

Bando

Ebben az email kampányban a Ban.do egy kedves gif animációval ér el hatást: a konfetti hullása boldog és ünnepélyes hangulatba helyezi a felhasználót. A vidító megjelenésre még egy kalappal rátesz a betűtípus és a szöveg is. Ban.do ezzel azt próbálja elérni, hogy az emberek érezzék, hogy a hétvége az ünnep időszaka – és ezzel együtt természetesen a vásárlásé is. Az ünnepies gif használata itt egy érzékeny pontot üt meg.

17. J. Crew

JCrew

A J. Crew azért animálta a email üzenetét, hogy még kíváncsibbá tegye a felhasználót az ajánlatával kapcsolatban. Nagyon egyszerű, ám mégis nagyon hatásos gif effektet használtak, hogy még nagyobb érdeklődést provokáljanak a feliratkozóikból. A kezdő mondat: „Valami igazán édes neked…” A folytatás pedig négy darab csokoládé alatt rejlik: „Mi lehet az?” Azzal, hogy egyesével elrejtették majd egyszerre leleplezték a szavakat, még dramatikusabbá vált az üzenet, ezzel pedig felkorbácsolták az érdeklődést és a felhasználó szemét azonnal a call-to-action felé is irányították. Édes!

18. Net-a-porter

Net-a-porter

A Net-a-porter is gif képet használ, hogy bemutassa legújabb farmer kollekcióját. A dizájn egy időben tud egyszerű és teljes lenni. A Net-a-porter szándéka, hogy a hangsúlyt a nagy választékra fektesse – ez pedig nagyon érdekes módon sikerült. A farmerok U alakban vannak elhelyezve, aláhúzva ezzel a kampány szlogenjét. Attól függetlenül, hogy a call-to-action gomb nagyon kicsi, megakasztja a szemet, ami a középre irányított elhelyezésnek és a nagylelkű fehér háttérnek/környéknek köszönhető. Jó munka, dizájnerek!

19. Banana Republic

Banana LOVE

Valentin napi email kampányhoz használta a gif animációt a Banana Republic. A dizájn egy óriási címet faragott a „Love” szóból, amelynek „O”-ját szívvel helyettesítették. A gif segítségével azonban ez a szív-O folyamatosan a termékek fotójává változik – nyaklánc, karkötő, fehérnemű, sál, zokni. A lényeg az, hogy megmutassanak néhány terméket, amelyek váltakozásának a hangsúlyozása kattintásra készteti a felhasználót.

20. LOFT

LOFT Fireworks

A LOFT ebben az email kampányban a gif képpel eléri a feliratkozóknál a „wow-effektus” létrejöttét. A kinyíló koktélesernyők, köztük a megjelenő „Bang!”, „Boom!” és „Pow!” szavakkal a tűzijáték végét juttatják eszünkbe, igen kreatív módon. Ez az effektus tökéletesen felerősíti a címsort, amelyben az áll, hogy „Lenyűgözőbb, mint a tűzijáték-finálé”. A pillanat, amikor az esernyők bezáródnak, és a szavak eltűnnek, a fókusz egyenesen a kampány kulcsára – „60% OFF” – és a call-to-action gombra – „Vásárolj most” – irányul, amelyek mindvégig állandók maradnak.

21. LOFT

LOFT Falling Nuts

A LOFT egyszerűen imádja a gif animációkat a hírlevelekben használni. A most említettben például egy kedves effektet használtak, ahogyan a mogyorók hullanak. Egyszerű, de mégis nagyon okos, hiszen hármas játéknak lehetünk részesei. És hogy mi ez a három dolog? Az első, legalapvetőbb hasonlóság a mogyorók esésében magában keresendő. Másodszor a leeső mogyorók egyértelműen az árak csökkenésére utalnak, ahogyan a kampány üzenete is a „30% OFF” – ez mindig állandó az első felületen. Harmadjára pedig, a gif vicces és játékos módon mutat tökéletes harmóniát azzal a sorral, hogy „You have our permission to go nuts” – vagyis szabadon fordítva „Áraink úgy hullanak, mint a mogyorók”. Egy gif animáció, három tökéletes cél!

22. Forever 21

Forever 21

Kaparós kártyára emlékeztető dizájnnal rukkolt elő a Forever 21 a Black Friday, vagyis a Fekete Péntek kampányban. A megvalósításhoz egy dögös és reális effektet használtak, amely önmagában 3 arany medált mutat, alattuk elérhető árcsökkenéssel: 15%, 20% vagy 25% engedmény a vásárlásból. A rejtett, misztikus elemmel a marketing technika mindig hatásos. A legtöbb felhasználó már csak azért is kattint, hogy meglássa, melyik engedményt kapná ő. Ez után, a call-to-action gombra kattintani már csak hab a tortán, igaz?

23. Cusp

Cusp

Tavaszi email kampányhoz használt a Cusp egy kiváló gif animációt, hogy bemutassa legújabb ruhakollekcióját. A gif különféle pózokban mutatja a modelleket, persze a legkülönfélébb ruhákban – ezzel hívja fel a figyelmet a kollekció sokoldalúságára. A kampány szövege érthető, látható, a call-to-action gomb alatta helyezkedik el, ami szintén könnyen észrevehető, hiszen alá van húzva. Az email dizájn egyértelműen a termékeket helyezi hangsúlyba, a marketing technika itt pedig az, hogy ha tetszik amit látsz, akkor kattints.

24. Kate Spade Saturday

Kate Spade Saturday

A Kate Spade Saturday ebben az email kampányában arra használta a gif animációt, hogy a „30% OFF”-ra hívja fel a figyelmet. Itt a gif egy ballonos lányt mutat különféle pózokban, utalva ezzel arra, hogy mennyire jól érzi magát a leányzó. A gif hangulata egyértelműen a feliratkozó hangulatára is hat – vagyis ezt akarja elérni Kate Spade. A színválasztás (piros, sárga, arany) szintén nagyon megfogó. A teljes dizájn nagyon vidámmá és figyelemfogóvá vált mindettől.

25. Nasty Gal

Nasty Gal - Blackout Sale

A Nasty Gal egy igen egyszerű, ám mégis nagyon eredményes és elbűvölő gif animációt mutatott a „Blackout Sale” kampányban. A varázslatos fekete-fehér dizájn tökéletesen megegyezik a címsorral. A Nasty Gal a call-to-action gombot teljesen normális módon hagyta, így a szem automatikusan oda menekül megnyugodni a hipnotikus háttér elől. Ezzel a felhasználót könnyen a fő üzenethez irányították, ami természetesen a vásárlás. Cool!

Forrás: https://mailbakery.com/blog/25-excellent-examples-of-gif-illustrations-in-email-marketing-the-sequel/

Kiemelt kép forrása: www.vecteezy.com

Mentés

Share Button
Címkék: email, kampány,

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük