Blog cikk írás kisokos, hogy a keresőoptimalizálásban is sikeres legyen

blog cikk írás kisokos

A keresőoptimalizálás leghatékonyabb segítője a minőségi szöveges tartalom – ezt az állítást ma már szinte senki sem vonja kétségbe, hiszen a szöveges tartalmak és a rendszeresen publikált blog cikkek, bejegyzések olyan szinten eredményezik a keresési forgalom növekedését, amire más módszer aligha képes.

Nem véletlen, hogy a 3 évvel ezelőtti linképítő gárda átadta a helyét a szövegíróknak. A linképítés a Google minőségi irányelveivel szembemegy; manipulatív és ezáltal büntetéshez vezet. Ezzel szemben a minőségi tartalmak készítése hasznos a látogatók számára, ilyen módon a Google is kiemelt figyelmet fordít azokra a webhelyekre, ahol rendszeresen jó minőségű tartalmakat publikálnak.

A blogolás eredménye

Blogolni jó, blogolni szép – valami ilyesmi folyik a csapból is az online marketing ügynökségek háza táján. Azonban ez az állítás sokkal bővebb magyarázatot is követel; miért kell blogolnunk, milyen látogatottságra és milyen egyéb haszonra tehetünk szert általa?

Be kell látni, hogy a céges blogolás hátterében szinte minden esetben a nagyobb látogatottság iránti igény áll. Senki sem ír céges blogot csak azért, hogy elmesélje, mennyire szereti a munkáját, mennyire izgalmas kitisztítani egy padlóösszefolyót, elvégezni egy kerékcserét egy Opelen vagy megírni ezt a cikket…

Azért készítünk vagy készíttetünk jó minőségű blogokat és cikkeket, hogy látogatókat eredményezzenek, javítsák a szakmai megítélésünket és növeljék a cégünk ismertségét.

A SEO barát szövegírás

Mint említettük, a céges blogok elsősorban azért készülnek, hogy a honlapunk számára nagyobb keresési látogatottságot, illetve több ügyfelet hozzanak. De vajon elég-e csak blogolni vagy pedig figyelnünk kell a különböző szempontokra is, hogy minél hatékonyabbak lehessünk?

Természetesen a második válasz a helyes. Egyáltalán nem mindegy, milyen tartalmakat készítünk, illetve azokat hogyan építjük fel. Sokan abba a hibába esnek, hogy csak azért publikálnak egy bejegyzést, hogy ne teljen el nap friss bejegyzés nélkül, így hát kiraknak egy négysoros semmitmondó szösszenetet és elégedetten befejezettnek tekintik a napi feladatot.

Ez bizony nem jó módszer. A blogbejegyzés legyen kidolgozott, terjedelmes, informatív, hasznos! Igen, igen, ez így mind együtt. És akkor még nem említettük, hogy a bejegyzésnek lehetőleg keresőoptimalizáláson is át kell esnie. Azt meg hogyan…?

A keresőoptimalizálás rendszerint a kulcsszóelemzéssel kezdődik. Nincs ez másként a blogbejegyzések esetében sem; ha kiválasztottuk a témát, meg kell vizsgálnunk, hogy az adott témában kereső felhasználók milyen kulcsszavakat írnak be a legnagyobb valószínűséggel. Szerencsére ehhez számos eszköz áll rendelkezésre, amelyek ingyenesen használhatók.

A kulcsszóelemzésben nagy segítségünkre van a Google AdWords kulcsszótervezője, amely ugyan nem mutat pontos keresési számokat, viszont a kattintásalapú reklámozáshoz tartozó viszonyszámokat remekül alkalmazhatjuk. A kulcsszóelemzés hatékonyságát kiegészíthetjük a Google Instant használatával, alkalmazhatjuk az úgynevezett „kulcsszó szóró” eszközöket, ráadásul megleshetjük, a konkurencia milyen kulcsszavakat használ.

Ha mindezzel megvagyunk, következhet a szöveg tényleges felépítése. Mielőtt nekilátnánk egy bejegyzés elkészítésének, érdemes alaposan átgondolnunk, miről szeretnénk írni, illetve szükség esetén érdemes aprócska jegyzetet is készíteni. Utóbbi abban az esetben rendkívül hasznos, ha gyakran elkalandozunk az írás során, így megóvhatjuk a szövegünket a túlzóan csapongó témavezetéstől.

Ne felejtsük el, hogy a blogbejegyzés elsősorban a látogatóinkat készül és csak másodsorban a Google-nak. Szerencsére a látogatónk és a Google igényei nagyon közel vannak egymáshoz, így nem kell kompromisszumot kötnünk.

A keresőbarát blogolás során érdemes lényegre törő kezdéssel előállni. Ez jó a látogatók számára, hiszen az első sorok elolvasása után tudni fogják, miről szól a cikk és a jó keresőoptimalizálás szempontjából is, hiszen a Google kiemelt jelentőséget tulajdonít a szöveges tartalom első egy-két mondatának.

Használjunk alcímeket is! Az alcímek használatával áttekinthetőbbé és szebbé tesszük a szöveges tartalmainkat, így a látogatók könnyebben eligazodnak rajta, egyszerűbben felmérhetik, pontosan miről is szól a cikk és hogyan van felépítve. Az alcímek hasznosak a SEO célok elérése érdekében is; a H2, H3 elemek meghatározó jelentőséggel bírnak a keresőoptimalizálásban.

Használjunk kiemeléseket, felsorolásokat, listákat, belső linkeket. Ezek mind azt a célt szolgálják, hogy a látogatók jobban tájékozódjanak a szöveges tartalomban. Ma már alig látni hatalmas tördeletlen szövegtömböket; szerencsére a webmesterek rájöttek, hogy az emberek csak azokat a tartalmakat olvassák, amelyek kényelmesek számukra.

Miért előnyös a terjedelmes tartalom ha blogot írunk?

Több szöveges tartalom több releváns kulcsszót és keresőkifejezést tartalmaz, amelyek mindegyike alkalmas lehet arra, hogy valamilyen szó összetételben látogatókat vonzzon a honlapunkra.

Gyakran vetődik fel a kérdés, milyen hosszú legyen a szöveges tartalom. Erre a kérdésre nem lehet egyértelmű választ adni, de egyes nézetek szerint minél hosszabb egy szöveges tartalom, annál jobb eredményeket érhet el a találati listákon. Ezt az állítást a gyakorlat is igazolni látszik, ráadásul a világ egyik ismert szakmai bloga, a SerpIQ is elvégzett egy komoly vizsgálatot erre vonatkozóan. A tanulmány azt állapította meg, hogy a Google lista élén szereplő oldalak átlagosan 17 ezer karakternyi szöveget tartalmaznak!

Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy nem csak a méret a lényeg. A blogbejegyzés ne csak bőséges szöveget tartalmazzon, hanem legyen egyedi, hasznos és érdekes is! Ezeknek köszönhetően a látogatók több időt töltenek az adott bejegyzés olvasásával, ebből adódóan a Google még minőségesebbnek fogja bélyegezni és több látogatóval jutalmazza.

A tartalmakat minden esetben érdemes alapos tervezés után készíteni. A túlzottan rövid, netalán haszontalan jelentéstartalommal bíró bejegyzéseknek igazából semmi értelmük. Senki nem fogja elolvasni az ilyen bejegyzéseket, hiszen nem találnak rájuk. Még ha hasznos információt tartalmaznak is, a szűkszavú tömörségük miatt nem jutnak a találati listák elejére.

Ha saját magunk szeretnénk elkészíteni a blogbejegyzéseinket, az esetben lehetőség szerint kövessük a kevesebb néha több elvet. Inkább ritkábban publikáljunk, de a bejegyzéseink legyenek kidolgozottak, hasznosak és kellően hosszúak!

Miért fontos a felhasználói élmény?

A szakmai oldalakon gyakran beszélünk arról, hogy mennyire fontos a felhasználói élmény egy webáruház vagy egy portál esetében. A blogokról nem igazán esik szó, noha esetükben is ugyanolyan kiemelt figyelmet kellene szentelnünk a felhasználói élménynek, mint más honlapoknál.

A korábbi bekezdésekben említettük a tördelés fontosságát, de nem ejtettünk szót a tipográfiáról. A tipográfia minden szöveges tartalom esetében alapjaiban határozza meg a felhasználói élményt. A könnyed olvashatóság vagy a modern megjelenés elképzelhetetlen egy rosszul megválasztott betűtípussal, betűnagysággal vagy betűszínnel. Nem szabad alábecsülnünk ennek a „dizájnelemnek” a jelentőségét.

A felhasználói élményt egy blog esetében sok más szempont is meghatározza. Gondoskodjunk arról, hogy a látogató minden esetben megkapja a számára fontos információkat, a blog használata egyszerű legyen számára, ne kelljen keresgélnie az elérhetőségeinket, ha kapcsolatba lépne velünk…

Külön fejezetet érdemelne az UX/UI dizájn, amelyek a dizájnközpontú felhasználói felület minőségéért felelősek, de a blogolás tárgyalása során hiba lenne ennyire elkalandozni.

A felhasználói élmény tárgyalása során viszont nem mehetünk el a sebesség kérdése mellett, amely alapjaiban határozza meg a blog, illetve egy honlap minőségét. Végezzük el az erre vonatkozó sebesség tesztet és szükség esetén szüntessük meg a lassúság okait!

Vizuális tartalmak, amelyek feldobják a szövegeinket

Amióta a szöveges tartalmak és blogbejegyzések minősége kiemelt figyelmet kapott, azóta sokszor hallani a hivatalos és nem hivatalos forrásokból, hogy a különböző vizuális tartalmak; képek, ábrák, infografikák, videók, hanganyagok mennyire fontosak. Ezeket közvetett és közvetlen módon is összefüggésbe szoktuk hozni a keresőoptimalizálással. Azt tudjuk, hogy a képek rendelkeznek olyan tulajdonságokkal és attribútumokkal, amelyek közvetlenül is segítik egy oldal helyezéseinek a javítását, de más vizuális elemek is hasznosak lehetnek a webhelyen töltött idő és a felhasználói élmény növelése által.

Ismét oda lyukadtunk ki, hogy nemes egyszerűséggel jó blogbejegyzéseket kell készíteni.

Ne felejtsük el blog cikk publikálás után…

A blogbejegyzés publikálása után nem dőlhetünk hátra. Való igaz, hogy egy erős domain majd szép keresési forgalommal fog megajándékozni bennünket, de sokkal szebb eredményeket érhetünk el, ha kicsit rásegítünk a dologra.

Használjuk ki a közösségi média lehetőségeit! Osszuk meg a cikket a saját szakmai oldalunkon, ajánljuk ismerőseinket, szakmai csoportokban, fórumokon. De soha ne szemeteljünk! Nem az a cél, hogy megutáltassuk magunkat, hanem az, hogy látogatókat és ügyfeleket szerezzünk.

Ezt segíthetjük a bejegyzések felett, alatt vagy mellett elhelyezett közösségi megosztás funkciókkal. Ha valóban minőséges és hasznos cikket készítettünk, akkor talán természetes külső linkekre is szert tehetünk.

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Share Button

3 hozzászólás Leave new

Nagyon jó kis cikk, gratula:)

Válasz

Örülök neki, hogy hasznos volt a cikk.

Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.