Linképítés kampány lépésről lépésre

Linképítés kampány lépésről-lépésre
Linképítés kampány lépésről lépésre
Értékelje az olvasottakat

Mi a titka a valóban linkelhető weboldalaknak? Hogyan lehet a legjobban strukturálni egy linképítő kampányt?  Mi a legeffektívebb kezdőlépés egy linképítő számára?

A linképítéshez felhasználható erőforrások leltárba vételével életképes linképítő kampány alapjait fekteted le. A kampány felépítése a szervezet elérhető erőforrásain alapul. A linképítő számára a legkifizetődőbb lépés az, ha mérlegeli a lehetőségeit.

Leírásunkat a linképítő erőforrások gyakorlati definíciójával kezdjük, amelyet a leltárkészítés folyamatának bemutatásával folytatunk, majd forrásokat és bátorítást nyújtunk ahhoz, hogy eszközeidet hivatkozásokká tudd alakítani. A linképítő erőforrás elméletét a „Haladó linképítő tapasztalatok 21 szakértőtől” című cikkünkben vezettük be.

Linképítő eszközök meghatározása

A linképítő erőforrás egy olyan személy, weboldal vagy egyéb eszköz, amely arra ösztönözhet egy személyt vagy szervezetet, hogy hivatkozást hozzon létre. Az erőforrásokat két nagy csoportra oszthatjuk:

  • Kézzelfogható eszközök. (pld a weboldalon található megosztás gombok, jelvények)
  • Elméleti eszközök. (pld. egy népszerűsítő kampány)

A weboldal linképítő eszközeinek leltárba rendezése

A felmérést kezdd a weboldaladdal! Mivel az oldal lapjai és funkció már készek, ezek az” eszközök olyan hivatkozásokká válhatnak, amelyek kevésbé függnek a szervezet más erőforrásaitól vagy egyáltalán a linképítő munkájától. Az eszközök ezen típusa a leginkább ajánlott kiindulópont a gondolkodásmód elsajátításához. Mely oldalakra hivatkoznak a legtöbbet? Kik és miért?

A weboldalad legtöbbet hivatkozott oldalai fogják a legtöbb új hivatkozást biztosítani, ráadásul a legkisebb energia befektetés mellett. Annak a megértése, az emberek miért hivatkoztak ezekre a lapokra akkor válik majd hasznodra, amikor a kapcsolat-felvételi és hivatkozáskérő e-maileket kezded el készíteni.

A linkelhetőség felmérése lapról-lapra történő navigációval

A linképítő számára jó kezdőpont, ha megkérdezi a megbízót arról, mi linkelhető az oldalon, azonban semmi sem körözheti le a jó öreg szisztematikus, lapról lapra történő nav és subnav feltérképezést. Ebben a felmérésben a linképítő célpontként gondol az oldal minden egyes alapvető részére, feltéve a kérdést: „van e olyan oldal az interneten, ami szintén publikálná, felhasználná vagy hivatkozna erre az adott tartalomra?”

Erre a legjobb példák a magas minőségi színvonalat képviselő, olvasóbarát módon szerkesztett és megfelelően moderált fórumok. Bizonyos magas potenciállal rendelkező forrásokat viszont gyakran kihagynak ezekből a felmérésekből; ilyenek például az álláslehetőségeket kínáló lapok, a tervezett rendezvények ajánlói, hivatalos közlemények, webes szemináriumok és így tovább. Teszteld néhány gyors kereséssel, hogy az adott erőforrás rendelkezik e megfelelő potenciállal. Ha a próbálkozás hoz valamilyen eredményt, sorold a használható erőforrásokhoz az adott lapot vagy szekciót és később végezz rajta részletesebb kiértékelést.

Widgetek, ingyenes appok és más formátumú tartalmak

Habár ezeknek az erőforrásoknak fel kell bukkannia a lapról lapra történő felmérésben, mindenféleképpen érdeklődj a szervezeted megfelelő embereinél annak, hogy rendelkezésre állnak e ilyen jellegű eszközök. Elképzelhető, hogy a weboldalnál találunk egy hosszabb, ingyenes e-bookot, amely egy korábbi lead generáló kampány része volt egy ügyfél számára készített linkelhetőségi felmérés során. Ez a kis kincs már önmagában megért egy teljes kampányt. Érdeklődj házon belül és a keresd fel a szervezet különböző részletegeit is, hogy a lehető legtöbb olyan eszköz kerüljön napvilágra, amely egyébként elkerülheti a figyelmedet.

A márkanév és a szervezet jó iparági hírneve sajátos értékkel bír

Bizonyos cégek néha már a nevük miatt is remek linkelhetőségi potenciállal bírnak. Azok a blogger és elemzők, akik a versenytársról írnak, nem tudnak teljes képet festeni az adott helyzetről, ha nem hivatkoznak az iparág vezető szervezeteiről. Azok az emberek, akik hasonló profilú cégekről készítenek listát és kihagyják ezeket a vállalatokat, nem tudják kellő mértékben bemutatni az iparági viszonyokat. Ilyen nyilvánvaló mulasztások esetében a linképítőnek egy megfelelő hangnemű párbeszédet kell lefolytatnia az oldal tulajdonosával, hogy az egyetlen ésszerű megoldást alkalmazhassa: hivatkozást kell elhelyeznie.

Milyen jellemzőkkel kell lejegyeznünk a linkelhető erőforrások leltárának készítése során?

A következő lista olyan oszlopcímkéket tartalmaz, amelyeket a kézzel fogható, linkelhető források részletezéséhez ajánlunk:

  • forrás típusa
  • a linkelhető oldal / oldalszakasz URL-je (elérési útja)
  • az adott forráshoz tartozó példalink célpontjának URL-je (megjegyzés: addig nem beszélünk forrásról, amíg nincsenek linklehetőségek!)
  • az adott téma megtalálásához használt keresési paraméterek
  • keresési javaslatok a kiemelt kutatásokhoz
  • az adott forráshoz használható különálló keresések teljes száma

A szervezeteden belüli linképítő erőforrások leltárazása

Egy szervezet eszmei linkelhető erőforrásainak felmérése némileg trükkösebb és némileg több párbeszédet, nyomozást és taktikázást igényel, mint azonosítani a tárgyi eszközöket. A „knowledge leadership” egy jó példa az eszmei linkelhető eszközre; azonban ezt az eszközt rá kell venned, hogy interjút adjon, írjon egy cikket vagy adott időben részt vegyen egy podcasten. Amikor ezek az eszmei eszközök kerülnek terítékre, biztos lehetsz abban, hogy valakinek plusz munkát fogsz okozni. Ezért meg kell érteni, hogy meg kell győzni őket arról, hogy a munkájuk megéri a fáradozást és az árat.

Legalább öt órányi linképítő munka egy héten

Napi egy órányi linképítés megtérül, mivel idővel igazi értékkel rendelkező linkek folyamatos beáramlásával fogunk belőle profitálni. Ha már megtervezted a linképítő kampányod stratégiáját és lépéseit a lehetőségkereséstől az értékelésen át a kapcsolatfelvételig, akkor a heti öt órányi munkád hasznos célra tudod rászánni. Ha ezt az időmennyiséget a szervezeteden belüli írókra, fejlesztőkre és designerekre is ki tudod terjeszteni, annál jobb. A legtöbb webdesign- és marketingszerepet a szervezeten belül linképítő eszközként kell kezelni.

Innovatív alkotók és elméleti szakemberek

Ha a szervezeted elméleti szakemberei, akik a területük kiemelt személyiségei már rendszeresen vezetnek blogot vagy cikkeznek az iparág szaksajtójában, akkor egyszerű a dolgod: keress lehetőségeket releváns és értékes linkek létrehozására a cikkek okos elhelyezésével és interjúkkal. Az ilyen jellegű médiajelenlétet nem kimondottan nehéz megértetni egy kiemelt szakemberrel, de nehéz lehet rávenni egy cikk megírására vagy egy interjú elkészítésére olyasvalakit, aki még egyáltalán nem szokott hozzá ehhez a tevékenységhez.  Menj biztosra, szervezz meg mindent előzetesen a készülő anyagok elhelyezésétől kezdve az interjú-lehetőségekig. Légy felkészült, legyenek konkrét statisztikáid például a havi forgalom vagy a célközönség kapcsán, így könnyebben meg fogod tudni győzni a szakértőket arról, hogy segítsék a kampányt.

PR részleg

Ha a szervezeted rendelkezik PR részleggel vagy olyan munkatárssal, aki időnként ilyen funkciókat lát el, akkor nem árt megérdeklődni, van e szabad kapacitása és hajlandó-e segíteni a linképítésben. A sajtóközleményeket megfelelő horgonyszövegekkel ellátott hivatkozásoknak kell követnie és színvonalukat tekintve túl kell szárnyalniuk a hétköznapi híroldalak cikkeinek átlagos minőségét. Sok iparágra specializált oldal ingyenesen publikál sajtóközleményeket. Ha a PR funkciót betöltő személy kiemelt elméleti szakemberként ír vagy ilyen jellegű tartalmakat is menedzsel, valószínűleg pozitívan fogja fogadni a magas színvonalat képviselő, beküldött anyagokat releváns, célzott közönség számára megjelentető oldalak hírét.

Minden olyan osztály, amely folyamatosan publikál vagy meglévő tartalmat frissít a szervezeti weboldalon

Van olyan munkatárs a cégednél, aki új állásokat, termékeket, eseményeket, szoftveres vagy technikai jellegű frissítéseket vagy valamilyen más típusú tartalmat posztol a napi munkáról a feladatai részeként? Több felhasználási mód is létezik, amely felhasználja ezeket az anyagokat és információkat publikál, további linkeket biztosítva. Ezek a források már fel kellett bukkanjanak a lapról-lapra történő felmérés során. Itt azért kerülnek említésre, mert bizonyos esetekben más részlegekre lehet és néha kell is terhelni a tartalomgyártást, amellyel további lehetőségek is születnek.

Partneri kapcsolatok, licenszelt technológiák és viszonteladó

Hivatkoznak rád a partnereid? Hivatkoznak rád a cégek, akiktől vásárolsz? Készítettél „Powered by” jelvényeket? Ezek mind olyan lehetőségek, amelyeket felhasználhatsz a linképítés során. Kérd le a partnerek, licensz-tulajdonosok és viszonteladók listáját, majd ellenőrizd a weboldalaikat. Azonban légy óvatos a megkeresés során és mindig használd az erre megfelelő csatornákat! Számos ilyen jellegű kapcsolat személyes háttérrel rendelkezik, így az a legjobb, ha az elérni kívánt szervezetet legjobban ismerő munkatársadon keresztül fut keresztül a hivatkozás létrehozására vonatkozó kérés.

Költségvetés

Rendelkezik a szervezeted a megfelelő méretű költségvetéssel, amelyből finanszírozni lehet a tudásbázisokat és az egyéb szponzori lehetőségeket? Ha a cég már rendelkezik valamilyen tudásbázis-hozzáféréssel, nézz utána… számos iparágban tucatnyi olyan minőségi információs fórum létezik, amelynek segítségével releváns forgalom- és találati helyezés érhető el.

Jellemzők a linkelhető eszmei erőforrások leltárához:

  • Erőforrás típusa
  • A munkatárs / egyéb személy / részleg neve, amely linkelhető erőforrásnak tekinthető
  • Példa URL az erőforrás linkelhetőségének demonstrálása céljából – ez valószínűleg egy konkurens céghez fog tartozni, amely már felhasznált egy ilyen jellegű eszközt
  • A linklehetőségek demostrálása (példakeresések, viszonteladók listája stb.)
  • Milyen minőségű és mennyiségű linkek várhatóak?
  • Milyen támogatásra, elvárásokra és erőforrásokra lesz szükség a végrehajtáshoz?
  • Milyen gyorsan vagy könnyen teljesíthető a végrehajtás? (1-től 5-ig terjedő skálán)

A leltár elkészítését követő első gyakorlati lépés: kutatás, minősítés és linkszerzés

Tartsd szem előtt a linkelhető erőforrások leltárának elkészítése közben, hogy a végső célod egy olyan gyakorlati cselekvéssor végrehajtása, amely a linkek számának gyarapodását fogja eredményezni. A leltár elkészítésének lényege az, hogy felmérd a lehetőségeid tárházát és egy olyan kampányt tudj létrehozni, amely leginkább megfelel a marketingcéljaidnak és erőforrásaidnak. Íme, néhány ötlet, amely abból indul ki, hogy már nem kell linkelhető tartalmat létrehoznod.

Néhány gondolat a kiinduló lépés megválasztásához:

  • Linkek számának bővítése a leggyakrabban linkelt / leginkább linkelhető erőforrásokhoz
  • A számodra vagy a részlegek számára legkevesebb pluszmunkával járó lehetőségekkel való kezdés
  • A legnagyobb számú, leggyorsabb eredménnyel kecsegtető lehetőségek kiaknázása (a próbakeresések eredményei alapján)
  • A munka megkezdése azokkal a részlegekkel, amelynek támogatását élvezed – belső szövetségesek bevonása a kezdésbe
  • Olyan erőforrások és lehetőségek kiaknázása, amelyekkel a gyakornokok is effektíven tudnak dolgozni
  • Külsősökkel történő kapcsolatfelvétel, amelynek link potenciálja egy új termék vagy szolgáltatás megjelenésére épül

A kezdő lépés kiválasztását követően hatalmas mennyiségű munka, illetve rengeteg kampánytervezési feladat hárul rá, hogy a végrehajtás haszonnal járjon és a linképítés céljait el tudd érni. A következőekben bemutatunk néhány eszközt, erőforrást és tájékozódási lehetőséget, amely segítségével a linképítést egy állandó szinten működő, stabil lábakon álló gyakorlattá kovácsolhatod a cégeden belül.

A fenti példa egy linképítés kampányról: searchengineland.com nem is olyan új forrás alapján készült.

 

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.