A 10 + 1 leghasznosabb WordPress SEO praktika

Rate this post

Mint minden más weboldalak esetén, a WordPress oldalaknál is gondot okozhatnak – főleg kezdők számára – a keresőoptimalizálási lépések. Hogyan kezdjünk neki, miket vegyünk figyelembe és hogyan érhetünk el minél jobb eredményt? A cél minden esetben, hogy lehetőleg az első oldalra kerüljünk a Google találati listájában, a bennünket érintő, fontosabb kulcsszavakra.

Nem kell idegenkedni az olyan kifejezésektől mint a SEO alapok, az optimalizálási tippek vagy az off-page és on-page keresőoptimalizálás, link építés. Ezen szakzsargonok nélkül is tudunk jó eredményt produkálni a WordPress oldalunkkal. Fontos azonban megérteni, hogy nincs általánosan bevezetett szentírás, ami minden egyes oldalnál 100%-osan beválik.

Az oldalunk egyre előrébb való lépései során mindig saját igényeink és oldalunk témájához kapcsolódó feltételek szerint kell dolgoznunk és korrigálnunk addigi stratégiánkat. Ettől függetlenül, van néhány alap dolog, amit jó ha tudunk és ezen a 10 ponton végighaladva próbáljuk meg saját WordPress oldalunk keresőoptimalizálását csiszolgatni.

1. Nem mindegy, hogy hogyan néz ki a WordPress oldalunk!

Nem mindegy, hogy hogyan néz ki a WordPress oldalunk. A látogató csupán néhány másodperc alatt eldönti, hogy ott marad vagy elkattint. Az oldalunkon töltött idő pedig nem csak számunkra, hanem a Google számára is értékes információ. Így próbáljunk meg olyan sablont választani (akár ingyenes, akár fizetős) ami letisztult, mégis átlátható és stílusos is.

A másik fontos szempont, hogy ne legyen tele mindenféle kiegészítő kódokkal, mert azok betöltési ideje lassítja az oldalt, amit szintén figyelembe fog venni a Google. Azt is érdemes megnézni, hogy az adott sablon mennyire gyakran frissül. Elavult, régi sablont sem érdemes választani. Oldalunk tehát legyen letisztult, gyors és szép.

2. Csak óvatosan a kiegészítőkkel!

A WordPress pluginek nagy segítségünkre lehetnek egy-egy funkció megvalósításában, azonban arra ügyelni kell, hogy ezeket ne halmozzuk. Egyrészt a betöltési sebesség miatt is fontos, hogy csak korlátozott számban használjuk őket, másrészt a felhasználói élményt is képesek befolyásolni negatív irányban, ha nem megfelelő kiegészítőket telepítgetünk az admin felületen. Használjunk naprakész, kis méretű, de hatékony plugineket szükség szerint.

3. A webhely térkép fontos lehet!

Egy WordPress oldalnál nem kell foglalkoznunk a keresőoptimalizáláshoz szinte elengedhetetlen oldaltérkép generálásán vagy manuális megírásán. Már számtalan biztonságos és kényelmes kiegészítő segít, hogy a rendszer automatikusan készítsen egy átfogó webhelytérképet. Arra azonban érdemes figyelni, hogy sokan elfelejtik ezt benyújtani a Google-nek. Így ha a rendszerünket felkészítettük ilyen funkcióra, akkor nyújtsuk be a Google Search Console-nek a következő linken keresztül: https://www.google.com/webmasters/tools/

4. Viszont linkek kezelése

A webhelyre mutató linkek mennyisége és minősége az egyik legfontosabb keresőoptimalizálási szempontok egyike. Egy jó környezetben elhelyezett, minőségi link csodákra képes a ranglistákban. Mivel sok sablon már előre tele van zsúfolva linkekkel, ezért az ilyeneket fenntartásokkal kezeljük. Legyünk óvatosak és egy oldalról maximum 20 viszont linket biztosítsunk mások számára is. Az ennél több link nem csak a Google számára hátrányos, de a felhasználókat is megzavarja és nagyobb arányban fogják elhagyni az adott oldalunkat – akár a linkekre kattintva.

5. Séma beállítások mesterfokon

A sémajelölés az elsődleges kód, amely lehetővé teszi a Google és más keresők számára is, hogy megértsék weboldalunkat. A különböző algoritmusok segítenek felmérni azt, hogy az oldal kinek szól és milyen szolgáltatásokat nyújt. Ha pedig a kereső érti, hogy az oldalnak mi a célja, az javítja a rangsorolásunkat is. Váljunk profi séma mesterré, tanulmányozzunk erről szóló weboldalakat, leírásokat, hogy minél tökéletesebbre fejlesszük ezt a részét is a portálunknak.

6. Az alt szövegek még mindig számítanak

Sok internetes felvetés szerint, teljesen felesleges manapság a title és az alt tag egy képnél. Ezt viszont nagy hiba lenne elhinni. A Google egy képről elsősorban annak leírása alapján tudja beazonosítani tartalmát és a releváns kép a tartalmat is erősíti, ezáltal az adott oldal rangsorolására is kihatással van. Szánjunk tehát időt mind a title mind pedig az alt szövegek megadására. Erre már számtalan kiegészítő található, de az egyik legismertebb a SEO Friendly Images WordPress plugin.

7. Ügyeljünk a tökéletes permalinkekre!

Annak ellenére, hogy számtalan helyen írnak a permalinkek fontosságáról, mégis nagyon sokan hagyják ezt a részt figyelmen kívül. Ne hanyagoljuk el ezt a pontot! Még ha nem is a legegyszerűbb SEO részről van is szó, nagy jelentőséggel bír. A két legfontosabb dolog, amire okvetlenül figyeljünk az a kategória és a bejegyzés neve: “/%category%/%postname%/“. Ha ezzel az alapvető művelettel végeztünk, már is világosabbá válik a keresők számára is a struktúra és az adott bejegyzés tartalma.

8. Egyedi H1 címek és gondos meta tagok használata

A H1 főcímek jelentőségét mindenki ismeri, de arra kevesen ügyelnek, hogy a megszaporodott tartalom mellett is mindig egyediek maradjanak. A Google nem szereti, ha túl sok azonos cím lepi el az oldalt. Ugyanígy ügyelni kell a meta tagok használatára is, hogy minél változatosabbak legyünk. Régen még működött a kulcsszavak halmozásával dolgozó technika, azonban mára már a Google sokszor figyelmeztetés nélkül is büntethet már bennünket miatta.

9. Ne ismételjük önmagunkat!

A tartalomduplázás vagy kettős tartalom a Google szemében bűn. Az pedig a kereső óriást nem igazán érdekli, hogy ha saját magadtól is másolod le a tartalmakat. Ne legyenek sem duplikált kategóriák, sem címkék, sem címek és meta tagok sem.

A tartalom alatt pedig törekedjünk az egyedi megfogalmazásra, ne másolgassunk saját magunk korábbi bejegyzéseiből sem hosszabb részeket, főleg ne teljes cikkeket. Ne emeljünk át más oldalról sem komplett irományokat, mert ezek rendszeressé válása esetén a Google csúnyán képes megbüntetni. Egyes kiegészítők segítségünkre lehetnek ezen területen is. Ilyen pluginek az All-in-One-SEO vagy a SEO Plugin Yoast.

10. Releváns belső linkelés

Az egyes bejegyzésekben elhelyezett belső linkek növelik a felhasználók által bejárt oldalaink számát, így a nálunk eltöltött látogatási időt is. A belső hivatkozásokat, amik egyik bejegyzésről egy másik saját oldalunkon lévő bejegyzésre mutatnak nem csak a felhasználók értékelik, de a Google is. Ráadásul a kereső díjazza, a felhasználók nálunk töltött idejét is. Így a releváns belső link hálózatunk jó kialakítása szintén segíthet a rangsorolásunk pozitív előremenetelében. A linkekkel azonban óvatosan kell bánni, ne halmozzuk őket és itt is érvényes a maximum 20 bejegyzésenkénti link szám (a tartalom méretétől függően akár jóval kevesebb is ajánlottá válhat).

+ 1 Nem mindegy, hogy miről szól az oldalunk!

Ha WordPress oldalt készítünk, ne csak a technikai feltételekre ügyeljünk hanem a tartalmi részekre is. Az oldal tartalmánál pedig ne csak a saját igényeinket vegyük figyelembe. Járjuk körül megfelelően a témát és mérjük fel, van-e rá igény mások részéről is. Ha szükséges, szélesítsük ki a témakört és bővítsük olyan elemekkel, amelyek másokat is érintenek.

Mindig koncentráljunk egy bizonyos témakörre, de azon belül tudunk játszani a témakörökkel. Arra azonban figyeljünk, hogy egyes témakörökkel nem szívesen foglalkozik a Google. Legyen a tartalmunk minél szélesebb korosztály számára elérhető, etikus és legális, erőszakmentes tartalommal megtöltve. Legyünk naprakészek, frissítsünk naponta és legyen minél több szöveges rész az oldalon. Ezen pontok betartásával nagyobb esélyünk lesz a keresőkben a jobb pozíció elérésére!

Share Button
Címkék: wordpress seo,

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük