Miért nem időpocsékolás a meta tagok leírásával foglalkozni?

Rate this post

A meta tagok fontosságáról az évek folyamán mindig más jelentőséggel számoltak be mind a Google szakemberei, mind a tapasztalt keresőoptimalizálással foglalkozó mesterek. Vajon jelenleg van-e még értelme, hogy gondosan kitöltsük a meta elemeket és drága időt áldozzunk ezen részek kidolgozására, ha a Google esetleg figyelembe sem veszi azt?

Sokan még azzal sincsenek tisztában, hogy most a hivatalos álláspont szerint, a kereső óriás vajon a rangsorolásnál beleszámítja-e az itt elhelyezkedő releváns tartalmakat és pozitívan befolyásolja-e helyezésünket a találati listában, ha jól megírjuk a meta elemeket. Mások pedig még csak azt sem tudják mik is azok a meta tagok.

Mik azok a meta tagok?

A meta tagok olyan HTML elemek, amelyek információkat szolgáltatnak a keresőmotorok és a webhelyre látogatók számára az oldalról. A meta elemeket a HTML dokumentumközé eső részében kell elhelyezni és minden tagnak két része kell, hogy legyen. A meta tag áll egy címkéből, amely meghatározza, hogy mire vonatkozik és egy leírásból, ami az adott címkére vonatkozó részleteket tartalmazza.

A legfontosabb meta címkék a következőek: description, keywords, language, robots, author, copyright de ide soroljuk a, speciális meta tagot is.

Ezenkívül manapság elterjedtek az „og:” kezdető tagok, amelyek a Facebook Open Graph számára nyújtanak kiegészítő információkat. Például egy cikk megosztásakor a Facebook először a saját tagjait nézi meg és azt dolgozza fel a cím, leírás és kép megjelenítéséhez de ezek hiányában az alapértelmezettekkel is elboldogul.

A Google is értékeli a meta leírásokat?

A meta leírás tulajdonképpen a weboldal adott oldalának vagy egészének a rövid szövegét jelenti. Az az a szöveg, ami a Google találati listájában a kék színű, nagy betűs cím alatt, közvetlenül a zöld színű linket követve sötét szürke szövegként látható.

Egy kis jegyzet, kivonat a weboldal tartalmáról. Ezek a leírások jelennek meg Facebook-on is ha megosztunk egy tartalmat. Persze az imént említett „og:description” Facebook taggal ez módosítható, de ezt kizárólag a Facebook fogja használni, a Google az alapértelmezett meta leírásra hagyatkozik. A meta leírást a HTML kódunk fejében a „head” szakaszban kell definiálni úgy, hogy a meta tagnak két eleme közül az első a „name” legyen, ami az adott meta elem címkéje (pl leírásnál ez „decription”) és a második eleme maga a tartalom, vagyis a leírás legyen.

WordPressben optimalizálva

Egy ilyen leírás meta tagra minta:Természetesen olyan tartalomkezelőkben mint a WordPress, ilyen kódokkal nem kell foglalkoznunk, a rendszer legenerálja, így elég csak egy jól beállított admin felület vagy valamilyen extra plugin (mint például a Yoast), hogy tökéletes leírásokat produkáljunk vagy hogy a WP motor generáljon egy-egy bejegyzésünkhöz automatikusan a címből és a lead szövegünkből.

A fő kérdésre, azonban sajnos manapság már elszomorítóbb a válasz mint pár évvel ezelőtt. Régebben ugyan számított a Google számára is, hogy mit írunk ezekre a helyekre, azonban manapság ezt NEM VESZI FIGYELEMBE a rangsorolásnál!

Azonban ettől függetlenül fontos eleme az oldalnak, hiszen a felhasználók ez a leírás alapján fogják eldönteni, hogy rákattintanak-e a linkünkre vagy nem. Így a Google részéről is fontos elem, attól függetlenül, hogy magát a rangsorolást nem befolyásolja.

Így kell nagyon jó meta leírásokat készíteni!

A legfontosabb meta leírások nagyban befolyásolják a látogatók és egyes kereső motorok hozzáállását weboldalunkhoz, ezért azok kitöltése soha nem időpazarlás! Az egyik legfontosabb, hogy atagot sem felejtsük el megadni, hiszen a cím jelenik meg a Google keresőben legnagyobb betű mérettel és ez alapján döntik el a felhasználók, hogy rákattintanak vagy sem.

A „description”-ben az adott oldalunk vagy aloldalunk esetleg bejegyzésünk rövid leírása szerepeljen, kiemelve a fontos részeket, rövid, tömör formában.

A „keywords” rész tartalmazza azokat a szükséges kulcsszavakat amiket az oldalon használunk és amire szeretnénk ha a keresőből ránk találnának. A leírások mindig embereknek és ne kereső robotoknak és algoritmusoknak szóljanak! Hosszuk 135-160 karakter legyen és az egyes meta tagok elemei ne legyenek másolva, többszörözve.

Jó és rossz példa, hogy mit is tartalmazzon

A rossz megfogalmazás sokszor veszi el a leendő ügyfelek kedvét a kattintástól, így ha a Google nem is büntet, a felhasználó megteszi helyette. Ne általánosítsunk és ne beszéljünk félre. Ne húzzuk el hosszú körmondatokkal a címet és a leírást sem. A korlátozott hely ezt nem teszi lehetővé és lehet, hogy a Google pont az érdemi részt fogja levágni a hosszú bevezető után.

Rossz példa ha egy szegedi, Olasz étteremnek az „Egyél-igyál amennyit csak szeretnél!” vagy a „SzegHalmi meleg étkezde és hideg étel szerviz Kft.” címet adjuk, hiszen ez egyáltalán nem tartalmazza sem a helyszínt, sem a szolgáltatás pontos leírását.

Jó példa a cím megadásakor, ha egyből kiemeljük a vállalkozásunk pozitív oldalát vagy valamivel rávezetjük a látogatót, hogy ránk kattintson. Például: „A eredeti olasz étterem a Szegeden”. Ezt egy hangzatos, marketinges meta leírással tudjuk még csábítóbbá tenni. Például kiemelhetjük az egyedülálló ízvilágot vagy, hogy csak itt kapható olasz étel a városban.

Legyünk közérthetőek, egyszerűek de határozottak, mindamellett, hogy információkat osztunk meg tömör formában.

Share Button

2 hozzászólás Leave new

Köszönöm, nagyon jól jött nekem ez a felvilágosítás és egy kicsit meg is nyugtatott.
Üdvözlettel

Válasz

Szuper, ezért is készítettük ezt a cikket, hogy tudjunk segíteni.

Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük