10 Nyerő SEO taktika webáruházak részére

10 Nyerő SEO taktika webáruházak részére
Értékelje az olvasottakat

A 2016-os év jelentős változásokat tartogat a keresőoptimalizálás terén; egészen biztosak lehetünk benne, hogy a webáruház SEO is követi ezeket a trendeket. 10 pontba gyűjtöttük azokat a jellemzőket, amelyekre érdemes különös figyelmet fordítani a webáruházak keresőoptimalizálása folyamán.

Szöveges tartalmak, termék- és kategória leírások

Az egyedi szöveges tartalmak, termék- és kategória leírások készítésének előnyeiről rengetegszer szóltunk, hiszen a saját hasznos tartalom mindig komoly potenciált jelent a jó helyezésekért folytatott versenyben. A webáruházak esetében azonban érdemes kicsit mélyebben megvizsgálni a kérdést.

A Google vezető szakemberei többször is kijelentették, hogy a webáruházakban használt másolt tartalmak nem jelentenek hátrányt, illetve nem okozhatnak büntetést. Ezt nem vonjuk kétségbe, de ki kell mondani, hogy a másolt tartalmak előnnyel sem járnak. Megannyi statisztika, esettanulmány és szakmai vélemény bizonyítja, hogy a webáruházat szöveges tartalmainak és termékleírásainak fejlesztése komoly potenciált tartogat a keresőoptimalizálásban. A kérdés csupán az, hogyan lehet ezt megoldani, hiszen több 10 ezer termék esetében lehetetlen vállalásnak tűnik. Talán az is, ám a kategória leírások készítése és a főbb termékek szöveges ismertetőinek megírása kiváló taktikát jelenthet.

Még jobb belső keresőoptimalizálás

A belső keresőoptimalizálás jelentőségéről nem kell külön beszélni, hiszen minden honlap esetében alapvető prioritásként kezeljük. A webáruházak esetében talán még nagyobb a jelentősége, hiszen a legtöbb esetben a vevőszerzés legfőbb forrása az organikus keresési forgalom.

Néhány évvel ezelőtt a belső keresőoptimalizálás ki is merült a legalapvetőbb rangsorolási tényezők beállításában; akkoriban a Google algoritmusa még fejletlenebb volt, a rangsorolást könnyebben befolyásolni lehetett olcsó katalógus linkekkel, ráadásul a piaci verseny is sokkal kisebb volt szinte minden szegmensben. Mára viszont alaposan neki kell gyürkőznie annak, aki be szeretne lépni egy telített piacra.

Ehhez professzionális belső keresőoptimalizálás szükséges, ami komplex módon érinti a webáruház minden elemét; beleértve a szöveges tartalmakat, a webhelysebességet, a felhasználói felülettel és a felhasználói élménnyel kapcsolatba hozható területeket…

Gyorsabb betöltődés

A Google egyre nagyobb jelentőséget tulajdonít a felhasználói élmény sajátosságainak, ezek között is kiemelt jelentőséggel bír a webhelysebesség. Egy honlap betöltődési sebességét több tényező befolyásolja; természetesen hatással van rá a tárhelyszolgáltatás minősége, de a honlap kialakításának módja, programozása, fájlméretei mind meghatározók…

Rengeteg webáruház úgynevezett webshop CMS, azaz webáruház tartalomkezelő rendszer használatával épül fel. Ezek „univerzális” megoldások, amelyek használatával könnyűszerrel elkészíthető egy webshop. De ahogy mondani szoktuk, ami mindenre jó, az semmire sem tökéletes. Ezek a webáruház motorok a robusztus kódjaik miatt komoly hátrányt szenvednek el a webhelysebesség terén. Túlzás lenne azt állítani, hogy az ilyen rendszerek sebességén nem lehet javítani, viszont a professzionális egyedi fejlesztésű rendszerek használata e tekintetben szerencsésebb.

A mobil kiszolgálás kötelező

A mobil kiszolgálás jelentőségét a mobil felhasználók arányának fokozatos növekedése indokolja. Napjainkban elérkeztünk egy fordulóponthoz; rengeteg magyar nyelvű honlap esetében a mobil felhasználók aránya már meghaladja az asztali gépet használókét. Ez egyértelművé teszi a reszponzív dizájn, illetve a mobil verzió jelentőségét.

Azonban szem előtt kell tartani, hogy a mobil kiszolgálás megléte nem feltétlenül elegendő a jó felhasználói élményhez. Rengeteg honlap – különösképpen a sablonos CMS megoldások – rendelkeznek ugyan reszponzív dizájnnal, de azok felhasználó szempontból kívánnivalót hagynak maguk után, ráadásul lassú betöltődést tesznek lehetővé. Önmagában nem elegendő a szoftveres teszteken szerzett zöld pipa; olyan mobil verzióra, illetve olyan mobil kiszolgálásra van szükség, ami teljes értékű felhasználói élményt biztosít.

Az átkattintási arány növelése

Az átkattintási arány növelése nem tekinthető közvetlenül SEO feladatnak, az organikus forgalom növelésében mégis megkerülhetetlen jelentőséggel bír. Azt szoktuk mondani, nem elég a találati lista elején lenni, a látogatónak rá is kell kattintania a honlapunk linkjére.

Az átkattintási arány növelése elsősorban marketing szemléletet követel meg; alapvetően a címsor és a meta leírás áll rendelkezésünkre. Ezek terjedelme erősen határolt, így a tömör, lényegre törő, mégis vonzó szólamok kivételesen nagy szerepet játszanak a magasabb organikus forgalom megszerzésében. Érdemes segítségül hívnunk a Google Webmester Eszközét (újabb nevén Search Console) és megvizsgálnunk a honlapjaink átkattintási arányait; az átlagos CTR arányt jelentős mértékben befolyásolhatják különböző tényezők, de törekednünk kell a százalékos arány növelésére.

A webáruházak esetében nagy szerepet játszanak a generált címsorok és leírások. A generált szöveg felépítése azonban rajtunk múlik.

Csillagok és értékelések a találati listán

A Google lehetővé teszi az úgynevezett kiegészítő információk közzétételét az organikus találati listákon. Különböző oldaltípusok esetében ez más és más lehetőségeket tartogat; receptoldalak esetében ételekről készített fotókat láthatunk a találati listákon, webáruházak esetén más lehetőségeink vannak.

A strukturált adatok használata egyaránt hasznos a látogatóknak és nekünk is; a látogatók reális értékeléseket kapnak, mi pedig releváns látogatókat és potenciális vásárlókat. Az ilyen jellegű elemek használata egyértelműen pozitív hatással van az átkattintási arány növelésére is. A sárga csillagok használata általában mérhető javulást eredményeznek.

Belső navigáció

A webáruházak esetében a belső navigáció felépítése a konverzióoptimalizálás alapvető lépése. Ha megfelelő konverziós rátát szeretnénk megvalósítani, nagy hangsúlyt kell fektetnünk a belső linkek elhelyezésének, illetve használatának. Sok esetben nincs könnyű dolgunk, hiszen a termékek jellege vagy mennyisége sajátos megoldásokat követel meg.

Nagyon sok esetben megfelelő szűrési lehetőségeket kell biztosítanunk a látogatók számára annak érdekében, hogy könnyedén és gyorsan kilistázhassák azokat a termékeket, amelyeket meg szeretnék vásárolni. Minél több termék szerepel a webáruházban, annál nagyobb jelentőséggel bírnak az ilyen jellegű fejlesztések.

Professzionális fotók

A képek rendkívüli jelentőséggel bírnak. Mindenekelőtt meghatározó a minőségük; a feltöltött termékfotók legyenek élesek és professzionális minőségűek, azonban figyeljünk oda azok méretére. A tömörítetlen fotók nagymértékben növelik a betöltődéshez szükséges időt, ami rontja a felhasználói élményt. Így visszakanyarodtunk a sebességoptimalizálás kérdéséhez…

Nem szabad elfelejteni, hogy a képek egyéb tulajdonságokkal és attribútumokkal is rendelkeznek. Használjuk az „alt” szövegeket, válasszunk megfelelő képaláírásokat és lehetőség szerint éljünk vízjelezés lehetőségeivel! Ha kimagasló minőségű termékfotókat készítünk, szinte biztosak lehetünk benne, hogy felkeltik a konkurens webáruházak figyelmét…

Hasznos tudni, hogy a fotók rendelkeznek úgynevezett exif adatokkal, amelyek tulajdonképpen a fájlokra vonatkozó háttéradatokat jelentik; ezek alapján a Google képes megtalálni az átvett fotók forrásait. A képek optimalizálása nem csak technikai szempontból fontos ha nem relevancia erősítésére is. Kép optimalizálásról itt olvashat egy velősebb olvasmányt.

Közösségi média aktív jelenlét

Túlzás lenne azt állítani, hogy minden webáruház esetében jelentős promóciós eszközt jelentenek a természetesen létrejött megosztások és kedvelések, azonban némi kreativitással kihasználhatjuk a közösségekben rejlő potenciált. A termékoldalakon elhelyezett megosztás gombok hatékonyak lehetnek, de ezeket nem szabad oly módon alkalmazni, hogy azok ronthassák a vásárlói hajlandóságot, azaz a konverziós rátát.

Külső hivatkozások gyűjtése

Webáruházak esetében a külső hivatkozások gyűjtése alapvetően nem különbözik más honlapok linképítéséhez viszonyítva. A webáruházaknak ugyanúgy szükségük van jó minőségű külső hivatkozásokra, mint bármely más honlapnak.

A feladatot bonyolítja, hogy a webáruházak a legtöbb szegmensben komoly konkurenciával rendelkeznek, így a versenyképességükhöz jelentős számú jó minőségű hivatkozó honlap szükséges. Joggal feltételezhetjük, hogy 2016-ban még nehezebb lesz sikereket elérni manipulatív linkeléssel, illetve az ilyen módszerek egyre nagyobb kockázatot jelentenek. Maradnak tehát azok a megoldások, amelyek a Google minőségi irányelvei szerint is elfogadhatók; minőségi off-site és on-site tartalomfejlesztésre van szükség, amelynek eredményeként közvetlenül vagy közvetve a webáruházunkra mutató hivatkozások jönnek létre.

Nem szabad elfelejteni, hogy a 2016-os év első nagy durranása az új Pingvin algoritmus megjelenése lehet, amely valószínűleg még szigorúbb irányelvek szerint fogja értékelni a linkprofilokat, mint azt az előző években megszokhattuk. Az ismert márkanévvel rendelkező webáruházak igazán nagyot bukhatnak, ha kétes módszerekhez nyúlnak.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

1 hozzászólás Leave new

“Csillagok és értékelések a találati listán

A Google lehetővé teszi az úgynevezett kiegészítő információk közzétételét az organikus találati listákon. Különböző oldaltípusok esetében ez más és más lehetőségeket tartogat; receptoldalak esetében ételekről készített fotókat láthatunk a találati listákon, webáruházak esetén más lehetőségeink vannak.”

Ehhez nem árt beépíteni egy értékelő rendszert az oldalon, így lesz igazán sikeres a megjelenés. :)

Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.