SEO PR cikk kampány nem minden arany ami fénylik

SEO PR cikk kampány kérdések és válaszok
SEO PR cikk kampány nem minden arany ami fénylik
Értékelje az olvasottakat

Miről lehet még írni a SEO PR cikkekkel kapcsolatban? A kérdés jogos lenne ha valóban sok olyan tárgyilagos és őszinte anyagot lehetne látni erről, hogy már értelmét veszítené ezzel való foglalkozás, főleg mostanság amikor a keresőoptimalizálók várják a legújabb Goolge Pingvin algoritmus eljövetelét.

SEO PR cikk a Google szerint

PR cikk használata a Google szerint

PR cikk használata a Google szerint

A Google linképítést napról-napra komolyabban veszi és figyelmeztető lépésként vezette be a Pingvin nevű büntető algoritmusát, amivel a linkekkel elkövetett visszaélések szeretnék csökkenteni. John Mueller és Garry Illést is gyakran szokták kérdezni az új algoritmusról ami még egyenlőre várat magára, de folyamatosan nyilatkoznak a Google szócsövei azokról a módszerekről, link szerző taktikákról amikben megkérdezik őket a Hangoutokon vagy konferenciákon. A PR cikkekkel kapcsolatban is meg van a hivatalos álláspont, vagyis ez fizetett linknek, hirdetésnek minősül így a cikkben elhelyezett linkeknek nofollow attributommal kell rendelkeznie. Így ezek a linkek csak jelzés értékűek és nem képesek átadni olyan linkerőt, mint a dofollow linkek.

Magyar valóság a SEO PR cikkek területén

Ez a kifejezés, a linkkatalógusok bukásával jelent meg, egyes keresőoptimalizálók találták ki, hogy megkülönböztessék a hagyományos értelembe vett PR cikkektől a szolgáltatást. A PR cikk normál esetben azt jelenti, hogy egy hiroldalon vagy bármilyen magazin oldalon vehetünk egy cikk helyet és ott megjelenthetünk egy olyan marketing szöveget amitől azt várhatjuk, hogy sokan elfogják olvasni és sokan fognak át kattintani a cél weboldalra. A reklámok fejlődésével és a látogatói immunitással ami a reklámok figyelmen kívül hagyását jelenti, ez szinte már nem is működő képes szolgáltatás, mivel rájöttek a portált üzemeltetők, hogy ezeket a cikkeket a kutya sem olvassa el,és így a megrendelőknek sem lesz megfelelő, mivel nem hoz látogatót, eredményt.

Magyar SEO-sok egy része, úgy gondolta ezt a PR nevet fogja meglovagolni és kihasználni azt a lehetőséget, hogy tömegesen felvásárol felszabaduló domain-okat amik között szép számmal lehet találni 5-10 de akár 15 éveseket is. A domain kora elég nagy előnyt és jól eladható bizalmi faktort jelent, ez mellett, hogy ezen domain-okra mutatnak linkek is, mivel ilyen módon szűrik a regisztráció előtt a domain-okat. Így rendelkeznek némi Page Rank-al is ami valljuk meg jó régen frissült 2013. októberében, és ki tudja fog-e egyáltalán frissülni. Ez a némi link erő ami arra késztette őket, hogy egy egyszerű wordpress weboldalt készítsenek rá, és elkezdjék rá írni az 1000-1600 karakteres tartalmakat számottevő témakörben.

Mi a baj ezekkel a kampányokkal?

SEO PR cikkek és ami mögöttük van

SEO PR cikkek és ami mögöttük van

Java rész sok sebből vérző megoldásnak gondolom ami nem kétséges ma még működő eleme a linképítésnek de, hogy ez lenne elengedhetetlen része a link fejlesztésnek azt kétlem. Sokszor úgy van beállítva, mint a világ megváltó módszer amivel könnyen és leginkább igen olcsón lehet éves szinten akár 200 linkhez is jutni.

Ahhoz, hogy egy linképítés vagy PR cikk értékesítés alacsony áron történjen, ne várjunk olyat, hogy a cikkek minősége és tartalma a Google irányelveinek megfeleljenek. pl. nem érik el a minimális 300 szót ami fontos lenne a Panda algoritmus szempontjából is de leginkább olyan mondanivalót feltételeznem ami értékes lehet az olvasója számára. A cikkek tördelése is alacsony szintű, így a felhasználói élmény is olyan amilyen, vagyis nehezen olvasható szinte csak egy ömlesztett szöveget lehet látni.

Ezek a tényezők a relevancia hatását is gyengítik és ez esélyét, hogy az organikus találatok között valaki rábukkanjon. Végül is ezeket a cikkeket, hasonló képen a katalógus bejegyzésekhez senki sem olvassa vagy csak elvétve, mivel forgalma nem nagyon van ezen weboldalaknak, mivel a Google keresőből a cikkekre jövő forgalom alacsony és egyéb marketing tevékenység nem történik így látogatók sem várhatóak még a Facebook-ról sem. Egy ilyen cikk megjelenését ezért is lehet kihozni 2000-4000 forintos díjazásból. Hogy a cikkek tartalma miről szól és mennyire ad plusz értéket azt ki-ki döntse el maga.

Látszat sokszor csal, ezt arra is lehet érteni, hogy ezeken az oldalakon amik SEO PR cikk kampányok tagjai, olyan tartalommal nem találkozhatunk ami nem rendelkezik kimenő linkkel amit valljunk meg nem a legtermészetesebb jelenség egy blog vagy portál esetében.

A természetességre az sem ad okot, hogy a cikkek címkézésével a linkek száma növekszik mivel javarészt a lead-ekben van elhelyezve a link így kategória, különböző címke és maga bejegyzés vagyis a cikk oldaláról mutatnak a link amiknek a horgony szövegei is hemzsegnek a kulcsszavas megoldásoktól. Ami ugyan csak nem a természetes link gyarapodás jele.

Pró és kontra

Hogy mik az ellenérzések a SEO PR cikk kampányokkal azt már fentebb leírtam. Amit még azzal egészítenék ki, hogy csak erre építeni vagy nagy részben csak ezt a módszert használni nagy hiba lenne a link fejlesztés során és arról nem is beszélve, hogy ez lenne az alap egy SEO kampány során. Már csak azért is mert a konkurencia is simán ott tud lenni, ami valljuk meg nem egy nagy ördöngösség.

Ami mellette szól, hogy jelenlegi szinten a Google megeszi ezeket a link kapcsolatokat, nem képes megkülönböztetni azokat. Vagy az is meg eshet, hogy a magyar piac nagysága miatt, nem foglalkoznak manuális felderítéssel, úgy mint azt meg tették azt a Görög, Lengyel, Német és Britt hálózatok esetében. Ha az anyagi részét nézzük, költség hatékony és fixen kiszámítható, hogy mennyi linkkel tudjuk gazdagítani weboldalunkra mutató linkjét az ilyen Pr csoportos cikkekkel.

Összefoglalva

Ezt a bővebb gondolatsort azoknak szántam akik elgondolkoztak már azon, miért lehet jó nekik egy PR cikkes megjelenés és remélem sikerült nekik választ adnom a kérdéseikre, hogy a linképítésnek ezen formája milyen is. Hogy ez a linképítő módszer miből is áll ebben az esetben, ami van, hogy forradalmian új marketing eszközként is olvashatunk.

Valószínűleg aki hosszútávon szeretné a weboldalát sikerre vinni a Google-ban csak mértékkel vagy egyáltalán nem használja az ilyen típusú SEO PR cikkes oldalakat, mert tudja ezek csak ideig óráig fogják hozni az eredményeket, és nem éppen BRAND építésről van szó ebben az esetben.

Mentés

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Címkék: Pr cikk,

Related Articles

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.