A jó PR cikk felépítése

Pr cikk felépítése

Sokszor és sok helyen olvashattuk már, hogy mennyire fontos a jól megírt PR cikk, azt azonban mindenhol elfelejtik megemlíteni, esetleg részletesebben taglalni is, hogy milyen a sikeres PR cikk felépítése. Jelen cikkünkben ezzel foglalkozunk. Az online marketing egyre fontosabbá válik világunkban, amelyhez a PR cikkek is hozzá tartoznak. Sokan azt gondolják, hogy ezek feladata, hogy bemutassanak egy bizonyos terméket vagy szolgáltatást, arra azonban nem gondolnak, hogy ez nem is annyira egyszerű feladat.

Ezeket a cikkeket sokszor a blogbejegyzésekhez szokták hasonlítani, hiszen ezek általában valami könnyebb olvasmányok, érdekesek, érdekfeszítőek, esetleg humorosak is, ami igaz is, azonban ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy a PR cikknek tartalmaznia kell bizonyos kulcsszavakat, fontos, hogy bizonyos felépítés alapján legyen megírva, hogy az olvasót – annak tudta nélkül – valamilyen cselekvésre késztesse. Másrészt a PR cikk felépítése azért is nagyon fontos, mert emelnie kell az oldal konverziós számát. Sokszor az, hogy egy weboldal hanyadik helyen áll a Google találati listáján, az ezektől a cikkektől is függ.

A PR cikk felépítése mit jelent a gyakorlatban?

A PR cikknek tehát érdekesnek és olvasmányosnak kell lenni, és nem mellékesen mindenki számára érthetőnek is, hasznos információkat kell hogy magában hordozzon, nyelvtanilag és szakmailag is tökéletesnek kell hogy legyen, illetve magas konverziót kell produkáljon. Hogyan is épül fel akkor a PR cikk?

A cikkírás előtt fontos megállapítani, hogy ki a célcsoport, tehát hogy kit szeretne megszólítani az írással. Természetesen azt mondtuk az elején, hogy a szöveg mindenki számára érthető kell, hogy legyen, ugyanakkor vannak bizonyos termékek vagy szolgáltatások, amelyek direkt célcsoportokat szolgálnak ki.

Ez azt jelenti, ha például valami technikai eszközről van szó, akkor bizony fontos, hogy ne vesszünk el a termék részleteiben, de maradjon érdekes a cikk azok számára is, akik jártasak a technika világában, de maradjanak a gép előtt azok is, akik teljesen laikusok. Ilyen szempontból nagyon fontos a megszólítás is, ha például tényleg fiatalokhoz beszél, akkor érdemes egy közvetlenebb hangot megfogni, de az sem jelenti azt, hogy le kellene őket tegezni, hiszen lehetséges semleges formában, megszólítás nélkül is fogalmazni, ha a termék azonban tudvalevő, hogy egy komolyabb és egy tiszteletre méltóbb korosztályhoz fog szólni, akkor érdemes ezt hangnemben is tükrözni.

Relevancia a PR cikk felépítésének alapja

Amikor a PR cikk felépítése kerül a téma középpontjába, akkor beszélni kell a címről, a kulcsszavakról, a tartalomról, a különféle információkról és a záró szakaszról. Ha ezekre a pontokra odafigyel, akkor kiváló PR cikk születhet.

A cikk címében előnyös ha szerepel egy fő kulcsszó, ugyanakkor ez ne legyen erőltetett. A címnek tömörnek és lényegre törőnek kell lennie, esetleg egy alcímben egy kisebb magyarázat is szerepelhet, ha nem sikerül a főcímbe tenni a kulcsszót. Ez után következik egy bevezető rész, a fő tárgyalás és a levezetés, vagyis az összefoglaló.

A bevezetőben már előre érdemes összefoglalni a cikk irányait, illetve a terméket nagy vonalakban, a legfontosabb tulajdonságainak említésével bemutatni, hiszen ez az rész egyrészt fel kell hogy keltse az olvasó figyelmét – hiszen csak akkor fogja végigolvasni a cikket –, másrészt ha mégis úgy dönt az olvasó, hogy nem olvassa végig, akkor már kapjon egy szeletet a termék vagy a szolgáltatás pozitív tulajdonságaiból.

A tárgyalt részben érdemes a termékről bőven mesélni, akár problémafelvetésekkel, akár történetekkel tarkítva. A lényeg, hogy nem szabad szájbarágósnak lenni, és nem érdemes túlbonyolítani sem. Egyszerűnek, érthetőnek kell lenni, informatívnak, de mégis érdekesnek maradni. Nem szabad azonban túldicsérni sem egy terméket, hiszen az kamunak tűnik sokszor, érdemes néha néhány negatív tulajdonságról is szólni, ha alá tudjuk támasztani, hogy az nem olyan számottevő, mint amit nyerhetünk a termék vagy a szolgáltatás használatával. A statisztikák is érdekesek lehetnek, illetve az, hogy kinek előnyös a tárgyalt dolog. Érdemes a stílusra figyeli, és arra, hogy mindenhol következetes legyen az írás.

A záró szakasz lényege, hogy a legfontosabb dolgokat összefoglalja. Érdemes esetleg megköszönni, hogy elolvasták a cikket, felmutatni esetleg, hogy hol érhető el a termék, a szolgáltatás stb. Itt sem szabad azonban erőszakossá válni.

A PR cikk felépítése nem annyira bonyolult, láthatjuk, ha egy kissé logikusan gondolkodunk, akkor talán már magunk is érthetjük a lényegét. A kulcsszavak használatával kapcsolatban érdemes vigyázni, hiszen a túl sok kulcsszó manipulációnak hat: sem a Google, sem az olvasók nem kedvelik. A PR cikk felépítése szempontjából érdekes egyébként a vásárlók szemszögéből néznünk a dolgokat – vajon mi mikor olvasnánk végig a cikket és mikor vásárolnánk meg a terméket? Ezért egy jó cikk meg sem próbál ma már direktben eladni.

Share Button
Címkék:Pr cikk,

2 hozzászólás Leave new

Nagyon jó írás! Pont most látok neki egy PR cikknek, köszi a segítséget!

Válasz

Nagyszerű, hogy tudtunk segíteni a cikkünkkel a munkádhoz. Melyik része volt igazán hasznos a számodra?

Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük