PR cikk ár – mi mitől függ?

A PR cikk ár sok mindentől függ. Természetesen minden PR cikkekkel foglalkozó cégnek vannak bizonyos alap árai, ezek azonban általában csak kiindulási pontként szolgálnak, a PR cikk ár végleges formája mindig az előzetes egyeztetés alapján történik. De mi is valójában a PR cikk és miért van rá ekkora szükség?
Weboldal optimalizálása PR cikkek segítségével
Ha Ön most tervezi azt, hogy szolgáltatását elérhetővé teszi az internetes is, tehát elkezdni az internet adta lehetőségeket is a kihasználni marketinges célokra, akkor meg kell ismerkednie a kulcsszó optimalizálással is, amelynek sok köze van a PR cikkek rendeléséhez.
Amikor szeretne bizonyos információkat begyűjteni valamiről, akkor ahhoz kapcsolódó kulcsszavakat ír be a keresőbe. Ezek alapján a Google bizonyos oldalakat ajánl fel, amelyek közül Ön választhat. A felmérések azt mutatják, hogy a felhasználók kizárólag az első 10 találat közül választanak, tehát nagyon kevésszer esik meg az, hogy a találati listában átkattintanának a második oldalra, és onnan nyitnának meg egy oldalt. Ezért van szükség arra, hogy a konkurens oldalak közül az Ön honlapja az első oldalon jelenjen meg.
A Google nagyon sok mindent vesz figyelembe a rangsoroláskor, amelyeket ismerni érdemes ahhoz, hogy az oldal előrébb kerülhessen, tehát hogy optimális helyzetbe kerüljön a látogatottság szempontjából. A Google algoritmusai körülbelül 200 dolgot – és ezeknek az apró részleteit, tehát lehetséges, hogy több ezret – is figyel, ezek közül talán 2 a legfontosabb: tartalom és felhasználói élmény. Egyértelmű tehát, hogy a PR cikk ár ezektől függ a legjobban.
PR cikk ár a tartalom alapján
Linképítés szempontjából elsősorban olyan cikkeket kell létrehozni, amelyek olyan kulcsszavakat tartalmaznak, amelyeket a felhasználók a keresőbe beírnak. Nem mindegy azonban, hogy a kulcsszavak milyen minőségű és tartalmú cikkekben jelennek meg. Egy nyelvtanilag helytelenül megírt cikk, amelyben minden mondatban megjelenik a kulcsszó egyértelműen manipulatív jellegű, és csak arra szolgál, hogy az adott felhasználó rákattintson az oldalra, ugyanakkor ha nem talál semmi érdemlegeset az oldalon, akkor nyilván azonnal el is fogja hagyni azt. Ezzel ellentétben egy igényesen megírt cikk, amely nyelvtanilag és szakmailag is tökéletes, érdekes és hasznos információkat is tartalmaz, és bizonyos helyeken, odaillő módon megjelennek benne a kulcsszavak, tartalmas olvasási élményt is kínál, amellett, hogy titkon vásárlásra is ösztönzi a felhasználót. Itt már össze is kapcsolódott a tartalom és a felhasználói élmény.
A Google tehát nem csupán a kulcsszavak elhelyezését és megjelenési számát nézi, hanem a cikkek tartalmát is, amelyről úgy tud „véleményt alkotni”, hogy a felhasználói élményt is követi. Tehát, attól a pillanattól kezdve, hogy egy személy rákattintott egy oldalra, akkor azt is figyelik, hogy mennyi időt tölt ott, mennyi idő után tér vissza a keresési listához, vagy esetleg valamilyen akciót is elvégez-e az oldalon, rendel vagy vásárol, értékel stb.
A PR cikk ár tehát értelemszerűen ezektől függ, és természetesen attól, hogy milyen hosszúra kívánják az adott cikket, illetve általában még olyanoktól függ az ár, hogy milyen nehéz a tartalom, és ahhoz mennyi információt kapunk. Bárhogyan és bárhonnan is nézzük, a PR cikk sokat ér, hiszen ha egy oldal jól működik, akkor többen látogatják, amely profitáló lehet, arról nem is beszélve, hogy ezzel a Google-nál is kellőképpen be lehet biztosítani magunkat. A PR cikk ár tehát lehet magasabb, de a biztosabbra is mehetünk vele.
Konkrét ártényezők amik befolyásolják, hogy mennyit fizetünk érte
- terjedelem vagyis karakterek száma
- téma nehézsége
- speciális üzenet
- milyen forrásból készül a cikk (riport, videó, külföldi anyagok stb.)
- kiegészítő tartalom (infógrafika, prezentáció, videó)
- egyéb szubjektív tényezők
Ebből is látható egy valamire való Pr cikk munkába telik és így nehezen érthetőek meg azok a Pr cikkes oldalak amik elhelyezéssel együtt pár ezer forintért adják a prémium szolgáltatásukat. Ami furcsa, hogy ezen oldalakat a Google még mindig elismeri, illetve országos nagy brandek is megjelennek az ilyen cikkekkel amit valljuk meg images roboló, nem is kicsit.
Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Nincsenek hozzászólások