Keresőoptimalizálás Amerikában a nagyvállalatoknál sem fenékig tejföl

Keresőoptimalizálás amerikában
Keresőoptimalizálás Amerikában a nagyvállalatoknál sem fenékig tejföl
Értékelje az olvasottakat

Mindaddig, amíg Európa szerte, így Magyarországon is egyre nagyobb az igény a keresőmarketinggel foglalkozó szakemberre,(Search Engine Optilaization – rövidítve: SEO) meglepő módon Amerikában, a lehetőségek hazájában pont ezzel spórolnak a vállalatok. A napokban közzétett felmérés szerint, melyet a Washingtonban székelő Cluth ügynökség megbízásából a R2integrated végezett, annak kiderítésére, hol áll most a keresőmarketing a nagyobb vállalatok marketing stratégiájában, meghökkentő eredménnyel zárult.
A tanulmányt 500 cég vezetőivel és marketingeseivel végezték. A vállalatok mindegyike 500, vagy annál több alkalmazottal dolgozik, bevételük az évi 10 millió dollártól egészen az éves 500 millió dollárig tehető.

amerikai cégek mérete

A keresőmodulok szerepe korántsem sem első számú szempont a marketingben, bár figyelemmel kísérik, beépítik, de prioritást nem élvez, annak ellenére, hogy a keresésre fordított összeg megtérül, a tartalmak létrehozása még mindig fontosabb, mint maga a keresőoptimalizálás.
A megkérdezett marketingesek mindegyike kivétel nélkül a fizetett és organikus hirdetés egyvelegét használja a cég forgalmának növekedése érdekében.

SEO vagy PPC a kérdés az amerikai nagyvállalatoknál?

A megkérdezetteknek csupán fele használja és ajánlja bátran a SEO és PPC rendszereket a marketingstratégiák folyamán. Annak ellenére, hogy a keresőmarketing fontosságát egyre inkább érzik a nagyvállalatok is, még mindig nagyon népszerű a közösségi média és a nyomtatott sajtó is. A megkérdezett cégek 47%-a a SEO-t használja, míg 40% a pay-per-click, azaz a PPC alapú kampány mellett teszi le a voksát.

Seo vagy ppc - esetleg kettő mixelése

Seo vagy ppc – esetleg kettő mixelése

Ezek a számok azonban összehasonlítva más digitális csatornákkal, mint például a cég saját weboldala, a közösségi média, vagy az e-mail marketing, még mindig az alacsonyabb tartományba esnek. A keresés optimalizálása még sok esetben egybe esik a nyomtatott sajtó, a televíziós megjelenések, a direkt email, és a különböző események létrehozásának fontosságával.

marketing csatornák sorrendjei alkalmazásuk szerint

marketing csatornák sorrendjei alkalmazásuk szerint

Azok, akik az értékesítési csatornákat nem követik naprakészen nyomon, ügyfeleket, tehát pénzt veszítenek, nyilatkozta Kara Alcamo az R2intergrated vezetője. Véleménye szerint a SEO elválaszthatatlan részét kell, hogy képezze mind a szociális médiának, mind a televíziós, és egyéb megjelenéseknek. Egy helyesen felépített televíziós reklám után ugyanis az ember azonnal a telefonjához kap, hogy minél több információt kaphasson az érdeklődését felkeltett termékről. Ha ennek lehetőségét az adott a cég nem veszi figyelembe, könnyen kútba eshet az addig jól felépített háttér stratégia. Hozzátette azt is, hogy öt évvel ezelőtt a rendszeres tartalmak tekintetében sokkal nagyobb kihívással kellett szembenéznie azon vállalatoknak, akik a rendszeres tartalmi megjelenés hívei voltak.

A mai találati listákon a legkülönfélébb tartalmakkal jelennek meg az oldalak, beleértve a képeket, videókat, vagy a szociális tartalmakat. A SEO-t a marketing egészére kell integrálni annak érdekében, hogy a tartalmi keresés a marketing alapvető irányát határozhassa meg, maximálisan kihasználva annak tartalmi láthatóságát.

Keresőoptimalizálás, mint orosz rulett

Mind a felhasználói élményt szolgáló tartalmaknál, mind az értékesítési csatornákon elhelyezett SEO nem csupán a cég, de a látogató érdekeit is szolgálja. A SEO tartalma, és az ügyfél által keresett tartalmat egy azon keresőmotor alá kell vonni, és ezáltal kell egységes stratégiát létrehozni, vallja Dan Golden, a Search Artist elnök-vezérigazgatója.
Bár a vállalkozások látják, és érzik a keresőmarketing és moduljainak fontosságát, a megkérdezettek közül mindössze 5%- a tervezi a fizetett keresési modulok használatát, és ezek közül is csupán 4% az, aki növelni kívánja a SEO prioritását az elkövetkezendő 6-12 hónapban.

Golden meglátása szerint a SEO elhanyagolt élete annak köszönhető, hogy ez egy hosszútávon megtérülő rendszer, a cégek pénzeszközei azonban sok esetben nem teszik lehetővé a hosszú távú, ilyen jellegű befektetéseket. Véleménye szerint a legtöbb cég a negyed évenkénti pénzügyi zárás bűvöletében él, így rövidebb lejáratú optimalizálásban gondolkodnak, éppen ezért sok helyen a SEO helyett a SERP vállalatirányítási rendszerét használják.

Számos cég valóságos küzdelmet folytat a keresőmarketing és az egyéb források elkülönítése érdekében. Sok vállalat ugyanis nem osztja külön a költségvetésének erőforrásait, tehát egy azon összegből gazdálkodik a keresőmarketing, az informatika, a marketing, PR, és az egyéb fel nem sorolt szervezeti egységek.

Keresőmarketing az USA-ban

Keresőmarketing az USA-ban – infografika r2integrated.com

Dave Rohrer a North Side alapítója kitért arra is, hogy abban az esetben, ha egy SEO szakember nem rendelkezik saját költségvetéssel, akkor nem tud igazán elkötelezetté válni a projekt iránt, hiszen az egyik legfőbb eszköz, az anyagi forrás megléte hiányzik a hosszútávú cél eléréshez.

SEO maga az eszköz és nem a cél

A SEO nem egy segítség a cél eléréséhez, ez maga az eszköz. Rohrer kitér arra is, hogy a SEO eredményességét sokkal nehezebb mérni is, ennek kedvezőtlen hatása folytán a költségvetésbe is sokkal nehezebb beépíteni. A keresőmodul messze nem hasonlítható össze sem a Google, sem a Bing algoritmusával, így az eredményesség kiszámítása is falakba ütközik. A televízió reklám esetében a konverzió mérése egyszerű, hiszen egy program segítségével meg lehet állapítani hány millió néző látta, sőt, ezen túlmenően a demográfiai adatokról is megközelítőleg pontos képet kaphatunk. A fizetett hirdetések is nyomon követhetőek, hiszen a kattintásokért fizetünk, ebből könnyen kiszámítható, hány látogatóból lett valóban vásárló.

És bár a SEO valóban egy megtérülő befektetés, a használatát tovább nehezíti, hogy a látható eredményeket hónapokig tart elérni. Ha valaki azonnali megtérülést szeretne, nyilvánvaló, hogy a SEO nem a leghatékonyabb eszköz ennek elérésére.
Arany szerint a keresőre költés közel sem annyira egyszerű, mint a vállalatok média büdzséjének kialakítása, hiszen itt a költések sokkal változatosabbak, részeiket tekintve sokkal szerte ágazóbbak. Éppen ezért közel sem annyira behatárolható, mint a PR osztályok, informatikai csoportok, vagy külső ügynökségek költségeinek kiszámítása.

A felmérésben résztvevő marketingesek 28% -a számára a forgalom mihamarabbi növekedése a legfontosabb szempont. Ezt a véleményt az irodai szakértők is osztották.

Mi fontos a keresőoptimalizálásban

Mi fontos a keresőoptimalizálásban

Stoney deGeyter, a Pole Position Marketing projekt menedzsere szerint azonban vannak sokkal fontosabb mutatók, mint a forgalom növekedése. Meglepve tapasztalta a forgalom iránti elkötelezettséget, hiszen a konverziók ennél sokkalta biztosabb alapot tudnak teremteni egy vállalat hosszútávú stratégiájában. Számára a folyamatos kulcsszó elrejtése a cég kampányinak megjelenésében az egyik legfontosabb eszköz a cél eléréséhez.

Magyar KKV SEO kampány büdzséje és eredményességének ideje

Kicsiny hazánkban átlagosan a kis és középvállalkozások számára végzett SEO kampány átlagosan 40-120.000 forintba kerül havonta, mely tartalmazza a SEO auditáláson túl a tanácsadást, a tartalmi rész fejlesztését, és a link-marketing költségét is. A megfelelően kialakított és ellenőrzött kampány anyagi ráfordítása, 4-6 hónap múlva kezd látható eredményeket mutatni, ezt mint saját tapasztalatként osztjuk meg Önnel.

Minőségi tartalom készítés az első ha keresőoptimalizálásról van szó

Az amerikai nagyvállalatoknál elsődlegesen a kimagasló minőséggel rendelkező tartalmak előállítását tartják fontosnak és ezt nem csak az organikus forgalom növelés érdekében gondolják így. Ezt követi az alapvető onsite seo beállítások megfelelő elvégzése és csak ez után a közösségi marketing és a lokális keresésekre való optimalizálás. Utolsó a sorban a vendég blogolás, mint az egyik jól bevált módszer a linkek szerzéséhez.

Legfontosabb keresőoptimalizálási taktikák az USA-ban

Legfontosabb keresőoptimalizálási taktikák az USA-ban

 

A jó SEOhoz kell a jó marketing is

A bejövő forgalom mérése viszonylag egyszerű, de nem teremt egyértelmű utat a siker felé. Fontos a konverzió folyamatos mérése, hiszen ennek elemzése kapcsán nyerhetünk teljes képet nem csak a jelenlegi, de az elkövetkezendő időszak várható eredményeiről is. Stoney a kulcsszavak folyamatos létrehozásában és fenntartásában látja a forgalom stabilitását.
Kifejtette, hogy a fizetett marketing eszköz, kellő tartalommal, sokkal több elérést generál, mint az organikus.

A kezdő cégeknek ugyanúgy be kell fektetnie egy fizetett marketing kampányba, mint az akár évtizedek óta működő vállalatok. A kellően megépített, kulcsszavakkal ellátott kampány sokkal hamarabb generál forgalmat, mint az, aki ezen eszközöket nem használja.
A kutatás azonban a minőségi tartalmak igényességének tekintetében azonos volt, bármely csatorna használatát is preferálták a résztvevők.

A fejlődő, progresszív vállalatok közül voltak olyanok is szép számmal, akik kifejezetten nem a SEO számára generálták a tartalmat, ellenben a nagyobb marketing kampány átfogó célja mégis az összetartó stratégia volt, melynek felépített vázán már megjelentek a SEO modulok.

A tartalom lényeges szempontja azonban olyan weboldalak létrehozásában rejlik, mely folyamatosan ellenőrzi a technikai paramétereket a SEO szempontjából. Erről Dave Rohrer a kutatás végén azt nyilatkozta, hogy a weboldalak egyik átfogó technikai problémája a nem megfelelő SEO beállítása. Épp ezért az oldalak műszaki ellenőrzése ebből a szempontból az első lépések egyike kell, hogy legyen. A technikai minimumok teljesülése kulcsfontosságú tényező, melynek megvalósulása vezethet a hatékony értékesítéshez. A keresőbarát módon kiépített struktúra vezethet a cég zökkenőmentes működéséhez, ez bármely eddig használt marketing csatornánál fontosabb.

Alkalmazások optimalizálása, avagy támad az ASO

Az applikációk is felvették a versenyt a keresőmodulokkal, így jöhetett létre az ASO-p, vagyis az App Store Optimization, mely méltán veheti majd fel a versenyt a Google optimalizálással, vagy a közösségi marketing nyújtotta lehetőségekkel. Az ASO amellett, hogy a magasabb preferenciájú keresési eredményeket rangsorolja, mindemellett nyomon követhető hogyan válik a látogatóból vásárló, majd törzsvásárló. Tekintettel arra, hogy az App Store a keresések 63%-át alkalmazásokon keresztül ismeri fel a Forrester (go.forrester.com) átütő sikert jósol az újításnak.

 

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.