PR cikkek elhelyezése – marketing a virtuális világban

PR cikk elhelyezése
Rate this post

A PR cikkek elhelyezése, címe, tartalma, a kulcsszavak száma és helye is rendkívül fontos a marketing szempontjából. Sokan nincsenek tisztában ennek a lényegével és hasznosságával, nem fordítanak kellő figyelmet a marketingre, amely a forgalom csökkenését, a profit hiányát okozza.

A PR cikk elsősorban azt szorgalmazza, hogy egy adott terméket, egy brandet, vagy egy szolgáltatást, vállalkozást, esetleg intézményt, csoportot – tehát szinte bármit, amit csak el tudunk képzelni és aminél szükség mutatkozik – bemutassa és természetesen népszerűsítse. Manapság az emberek a termékeket és a szolgáltatásokat nem a televízióból és nem az írott sajtóból ismerik meg, hanem az internetről. Ahhoz pedig, hogy egy új termékkel találkozzanak, ahhoz azt kell elérni, hogy arról a termékről olvassanak, méghozzá érdekes, figyelemfelkeltő, hasznos információkkal teli cikkeket.

Az még azonban nem elég, ha írtak egy termékről egy jó cikket, hiszen az még nem jelenti azt, hogy az írás meg is jelenik a kereső találati listájában, ha bizonyos kulcsszavakat írnak be az emberek. A Google ugyanis rangsorolja az odalakat, méghozzá nem is akárhogyan. Ez azt jelenti, hogy az sem mindegy, hogy a cikk hogyan van felépítve és hol van elhelyezve. A PR cikk nem elég hogy frappáns legyen és jól megírt, illetve hogy tartalmazza a megfelelő információkat, hiszen annak szükséges, hogy bizonyos helyeken bizonyos kulcsszavak is megjelenjenek, illetve hogy szöveges linkek segítsenek a célzott oldalra eljutni. Mindez miatt pedig fontos a PR cikkek elhelyezése is, hiszen nem mindegy, hogy mennyire megbízható oldalon találkozunk az adott írással.

A PR cikk írása – rendelésre?

A laikusok számára ez biztosan furcsán hangzik, de igen, ma már ez is egy szakma, hogy felkérésre szöveget írnak, méghozzá bizonyos szabályokat követve és betartva, hogy sikeres lehessen a PR cikk megjelenésével elért eredmény. Ugyanis ezeket a cikkeket nem csak azért írják, hogy a felhasználók olvassanak, és szórakozzanak, hanem azért is, hogy megismertessenek velük egy terméket, egy szolgáltatást, vagy hogy rávegyék őket a rendelésre, vásárlásra.

A PR cikk sok esetben linképítési célzattal készül, és azért is, hogy optimalizálják a már meglévő weboldalakat.
Amióta a Google óriási figyelmet fordít arra, hogy hogyan is rangsorolja az odalakat, azóta az is nagyon fontos, hogy egy-egy weboldalon milyen tartalmak jelennek meg. Érdekes és említésre méltó, hiszen talán ez az egyik legfontosabb eleme is az internetes marketingnek, hogy már nem elég, hogy a weboldalak tartalma minőséges legyen és hogy nyelvi szempontból megfeleljen, hanem bizonyos optimalizálási szabályokat is kell, hogy kövessen. Ezek mind a kulcsszavak megfelelő elhelyezésére vonatkoznak, amelyek abban segítik az oldalt, hogy előrébb kerüljön a Google találati listájában. Nem egyszerű tehát úgy megírni egy szöveget, hogy az tartalomban és minőségben megfeleljen, illetve, hogy a a marketing szempontokat is figyelembe vegye.

A PR cikkek elhelyezése

Az sem mindegy, hogy hová kerül egy PR cikk, és sokszor az elhelyezése is problémát jelenthet. Ma már vannak olyan oldalak, amelyek direkt ilyen szempontból, tehát a PR cikkek elhelyezése szempontjából jöttek létre. Ezek az oldalak általában különféle tartalommal rendelkező oldalak, amelyek pontosan a linképítés és a marketing szempontjából írt PR cikkek elhelyezésére szolgálnak.
Ez nem a legideálisabb módja a bejövő linkek tudatos növelésének és a tartalmaink népszerűsítésének, mivel inkább manipulatív céllal üzemelnek ezen oldalak, ez látszik a cikkek alacsony minőségéből is, illetve szinte csak ilyen cikkek találhatóak meg ezeken az oldalakon.

A Pr cikk elhelyezése ára

A fent említett oldalak ára pár ezres nagyságrendűek amiket a hazai kis és közép vállalkozások meg tudnak fizetni, de ha egy cég igényes, akkor nem a darabszámot nézni ha nem azt, hogy a cégről szóló információ kiknek jelenik meg, milyen formában stb. Igaz ezen valós hír és magazin oldalakon elhelyezett PR tartalmaknak a díja sokkal magasabb, de ezen oldalak látogatottsága, presztizse össze nem hasonlítható fenti blog oldalakkal. Ez egyfajta média megjelenést is jelent amit a weboldalán is közzé tehet, hogy rólunk itt olvashatott.

Amikor megrendel egy cikk elkészítését, akkor szerencsés esetben meg kell adnia azt is, hogy mely oldalon szeretné majd viszont látni az írást.

A PR cikk létrehozása és a PR cikkek elhelyezése fontos része a mai üzleti életnek.

Amennyiben Ön szeretne megfelelő színvonalú Pr cikk elhelyezést, komoly és látogatott weboldalakon, akkor kattintson ide.

Share Button
Címkék: Pr cikk,

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.