Az AMP (Gyorsított Mobil Oldalak Projektje) hatása az oldalunk pozíciójára a Google-ben

AMP mobil gyorsított oldalak
Rate this post

Mielőtt az AMP-ról szólnánk vagyis a gyorsított mobil oldalak fontosságát stb. mutatnánk be, egy kicsit vissza megyünk az alapokhoz. Az okos telefonok illetve a hordozható eszközök elterjedésével nagy mértékben változott meg annak a módja, hogyan jutunk bizonyos információkhoz. Bizonyára önök között is számos ember rendelkezik internet kapcsolatra képes okos mobil eszközzel, és használja is azt. Mondhatjuk azt, hogy az átlag embereknek ma már több mint a fele a mobil eszközén tekinti meg az aktuális híreket, tartalmakat illetve a közösségi média oldalakat. Ha egy tartalomgyártó, vagy jelen esetben ön nem szeretné elveszteni a forgalmának nagy részét, akkor meg kell győződnie arról, hogy weboldala mobil optimalizált, és hogy alkalmazkodjon minden fajta kijelzőhöz.

Személyes tapasztalataim alapján, ha egy weboldal három vagy négy másodpercnél tovább tölt, akkor már nyomok is a vissza gombra. Ha ön jelenleg weboldalt üzemeltet akkor értékes vevőktől eshet el, ha weboldala nem megy át a a Google Mobil-barát tesztjén.

A tesztet nagyon egyszerű elvégezni. Fel kell keresnie a Google hivatalos Mobil-barát ellenőrző weboldalát, amit ide kattintva ér el, majd bemásolja a honlapjának címét, vár pár másodpercet, és a nagy testvér megmutatja, hogy megfelel-e az elvárásoknak vagy nem.

Miért is fontos a mobil optimalizáltság?

A Google oldalunk be rangsorolásakor számtalan szempontot vesz figyelembe. Ezek között van az oldal betöltési sebessége, mennyi időt töltöttek el az emberek a weboldalunkon, rendelkezik-e a weboldalunk az olvasók számára értékes tartalommal, illetve a AMP (Gyorsított Mobil Oldalak Projektje) óta a mobil optimalizáltságot is. Az AMP bevezetésének az oka pedig nem más, mint a látogatói élmény növelése.

Ez előbb említett szempontok alapján a Google már eddig is azt vette figyelembe, milyen élményt nyújt a weboldalunk a beérkező keresők számára, milyen gyorsan hagyják el weboldalunkat, meddig maradnak, illetve, hogy milyen gyorsan jelenik meg az emberek előtt a honlapunk, de mivel most már a Google forgalom több mint felét a mobilról érkező felhasználók teszik ki, ezért az is fontos szemponttá vált, hogy a hordozható eszközökön a kijelző méretéhez igazodóan jelenjen meg weboldalunk.

Mivel ezek a telefonok, illetve tabletek kevesebb memóriával rendelkeznek (Bár már egy felső árkategóriás telefon egy számítógép erejével vetekszik) ezért fontos szempont, hogy mekkora adatot kell letöltenie a mobilos böngészőnek. Ezen főként a képek illetve dizájn elemek optimalizálásával segíthetünk, mivel legtöbbször ezek jelentik a lassú betöltés okát. Nem utolsó szempont a tárhely gyorsasága sem, illetve ha meg szeretnénk könnyíteni az életünket, akkor válasszunk egyet a különböző tartalomkezelő rendszerek közül, melyek ha nem is alapból, de külső bővítmény segítségével rendelkeznek ezekkel a funkciókkal.

Mi is az az AMP valójában?

Az AMP nem más mint a Google által megtervezett mobil web forradalmasítása. A vezetők több nagy és neves kiadóval, illetve híres technológiai céggel ültek össze, hogy létrehozhassák ezt a projektet. A célja az, hogy a széles és gazdag tartalommal rendelkező weboldalakon elhelyezett videók, képek és különböző grafikai elemek a legjobban összehangoltak legyenek, a gyors betöltés érdekében.

Olyan rendszert terveznek létrehozni, amely eszköztől, és platformtól függetlenül mindenhol egyenlően jó teljesítményt nyújt. Maga a projekt az AMP HTML keretrendszeren alapul, amely már meglévő és működő web fejlesztésekből épül fel.

Az AMP-nek köszönhetően a különböző hírportálok előkelő helyet kapnak a Googleben olyan szempontból, hogy ha mobil eszközről tekintjük meg a találati listát, akkor a következő képet látjuk magunk előtt:

Tényleg segít, ha az oldalam mobil-barát?

Bár a Google már régóta javasolja azt, hogy honlapunkat mindenképpen tegyük reszponzívvá, ennek eddig nem volt nagyobb jelentősége abból a szempontból, hogy hol helyezkedik el a weboldalunk a találati listán. 2015-ben aztán jött a SEO Apokalipszis, mikor a Google kijelentette, hogy minden olyan weboldal, mely nem megy át a mobil-barát vizsgán, lejjebb fog kerülni a listán, a felhasználói élmény növelésének érdekében.
Hogyan tud ezen javítani?

Ha már meglévő saját keretrendszerű weboldallal rendelkezik, akkor mindenképpen érdemes a weboldal fejlesztőjével felvenni a kapcsolatot és átdolgozni a honlapot. Ha váltani szeretne, akkor már a meglévő oldalát átexportálhatja különböző tartalom kezelő rendszerekre (CMS) mint például a WordPress, vagy a Joomla. Ez nagy háttértudást igényel ezért fontos, hogy szakember végezze a munkát az esetleges adatvesztések elkerülése végett.

Share Button
Címkék: amp,

Related Articles

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.