Domain Authority és Page Authority – melyik fontosabb és hogyan lehet növelni az értékét?

Domain authority és Page authority

Az úgynevezett authority egy olyan minőségi mutató, mely jelentősen befolyásolja egy weboldal vagy annak egy része jelenlétét és helyezését a keresőmotorok találati listáin. A Google PageRank értékének kivezetése óta az authority az egyik legfontosabb mérőszám a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek számára. Minden tartalomkészítési és linképítési folyamat azt szolgálja, hogy hatására növekedjen az internetes tulajdon autoritása.

Természetesen a magas authority érték nem garancia a találati listákon való jó szereplésre, hiszen ahhoz a keresési kifejezésre releváns tartalom is szükséges, mégis ez az érték az, ami jól jelzi a SEO-val töltött órák sikerességét.

Az autoritásnak nincs egyetlen, jól kifejezhető értéke, jelenleg is több féle authority-érték található a piacon. Ennek ellenére elég jól körül írható, hogyan növelhető egy oldal autoritása, illetve hogyan számolja ezt ki a Google, és a hozzá hasonló keresőmotorok.

Domain Authority vs. Page Authority

Ahogy az már említésre került, többféle authority-érték is elérhető az interneten, maga a PageRank is egy ehhez hasonló mérőszám volt, hiszen egy weboldal vagy annak egy részének minőségét és autoritását mérte a bejövő linkek száma, minősége és relevanciája alapján.

Mivel a Google már jó ideje nem frissítette a PageRank értékeket annak kivezetése előtt, a piac pótolta a hiányát, több-kevesebb sikerrel. A Moz.com weboldal által megalkotott MozRank és MozTrust lettek a legismertebb mérőszámok, melyet előszeretettel alkalmaznak a SEO szakemberek. Szintén ez a weboldal alkotta meg a Domain Authority értéket, mely egy egész domain összesített autoritását mutatja meg.

Ebben a cikkben a Moz két autoritás mutatójára fókuszálunk, a már említett Domain Authority-re, illetve kevésbé ismert Page Authority-re, mely egy webhelyen található aloldal autoritását jelzi. Mi a különbség köztük? Melyik a fontosabb? Ezekre a kérdésekre adunk most választ a következőkben.

A Domain Authority növelése és ennek hatásai

Számos módszer létezik a Domain Authority növelésére, a legismertebb megoldások az következők:

  • Készítsünk nagy mennyiségű, kiváló minőségű tartalmat a weboldalra, melybe illesszünk számos belső linket.
  • Dolgozzunk azon, hogy minél több oldal mutasson a weboldalunkra, illetve annak részeire. A bejövő linkek származzanak releváns és/vagy magas autoritású oldalakról.
  • Távolítsuk el az összes olyan bejövő linket, amely rossz minőségű oldalról származik.

Ezután várnunk kell, hiszen a Domain Authority értékek lassan változnak. A fenti módszerekkel el tudjuk érni, hogy a Domain Authority megbízható módon növekedjen, ennek hatására pedig a domainhez köthető összes aloldal és az aldomainek is nagyobb eséllyel jelennek meg a keresőmotorok találati listáin.

Összesítve elmondható, hogy a Domain Authority rugalmas lehetőségeket biztosít arra, mikor, hol és hogyan építsünk linkeket és készítsünk tartalmat. Hatása széleskörű, a domain mögött található összes tartalomra érvényes. Legnagyobb hátránya azonban, hogy ezek az előnyök lassan jelentkeznek, a Domain Authority értéke jelentősebben lassan nő, mint a Page Authority esetében.

A Page Authority növelése és hatásai

Ezzel el is érkeztünk a Page Authority-hez, mely egyetlen aloldal autoritását jellemzi. Ezt az autoritást a következő módokon tudjuk növelni:

  • Olyan domainen hozzuk létre az oldalt, amely magas Domain Authority-vel rendelkezik.
  • Legyünk biztosak abban, hogy az oldalon található tartalom releváns, részletesen kidolgozott és egyedi.
  • Az oldal működjön tökéletesen és legyen SEO-ra optimalizálva.
  • Tartalmazzon olyan belső linkeket, melyek más oldalakra mutatnak ugyanazon domainen belül, illetve a domain más oldalai is linkeljenek az oldalra.
  • Mutasson link számos külső weboldalról a kiválasztott aloldalra, a linkelő oldalak között legyen releváns és magas autoritású forrás is. Page Authority érték növelésénél fontos, hogy a bejövő linkek magára az oldalra mutassanak, s ne a webhely más oldalaira.
  • Távolítsunk el minden olyan bejövő linket az oldalra, ami rossz forrásból származik.

A fentieket átnézve megállapítható, hogy a Page Authority növelésének módja nagyban hasonlít a Domain Authority növeléséhez, csupán kisebb léptékben kell gondolkoznunk. A két érték között direkt kapcsolat is létezik: ha növeljük egy domain aloldalainak Page Authority értékeit, azzal nő a webhely Domain Authority értéke is, ami viszont visszacsatolva növeli az összes aloldal Page Authority értékét.

A Page Authority értéke sokkal gyorsabban változik, mint a Domain Authority, így ha csak egy aloldal helyezését szeretnénk javítani a keresőmotorok találati listáin, a Page Authority-vel érdemes foglalkoznunk. Nagyságrendekkel korábban érünk el így eredményt, mint ha az egész oldal helyezését szeretnénk javítani a Domain Authority-n keresztül.

Akkor melyik értéket érdemes növelni?

A fentiekből kitűnik a kétféle autoritás-érték eltérő használati módja. Ha kampányban gondolkodunk, s egyetlen aloldal jó szereplése a cél, az aloldal Page Authority-jét kell felépítenünk, a tartalomkészítéssel és linképítéssel az aloldalra kell koncentrálnunk. Ez egy gyorsabb folyamat, s kampányoknál a gyorsaság döntő szempont.

Ha brandet építünk, s egy weboldal összesített teljesítményének a javítása a cél, akkor a Domain Authority-t kell építenünk, a tartalomfejlesztéssel és linképítéssel az egész weboldalra kell koncentrálnunk.

Ahogy azt már említettük, ilyenkor sokkal több erőforrásra lesz szükség, hiszen nem csak a root domainnek kell tartalmat és linkeket kapnia, hanem a weboldal egészének. Bár ez egy lassabb folyamat, egy márka felépítésekor hosszú távra kell tervezni, így ilyen esetekben indokolt ezt a megoldást választani.

Az advancedwebranking.com cikke is rámutatott arra, hogy a tartalom és a bejövő linkek mennyire fontos tényezők a keresőoptimalizálás során, hogy a weboldalunk minél több kulcsszóra jó helyen szerepeljen a keresőben.

 

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük