Domain Authority és Page Authority – melyik fontosabb és hogyan lehet növelni az értékét?

Domain authority és Page authority
5/5 - (1 vote)

Az úgynevezett authority egy olyan minőségi mutató, mely jelentősen befolyásolja egy weboldal vagy annak egy része jelenlétét és helyezését a keresőmotorok találati listáin. A Google PageRank értékének kivezetése óta az authority az egyik legfontosabb mérőszám a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek számára. Minden tartalomkészítési és linképítési folyamat azt szolgálja, hogy hatására növekedjen az internetes tulajdon autoritása.

Természetesen a magas authority érték nem garancia a találati listákon való jó szereplésre, hiszen ahhoz a keresési kifejezésre releváns tartalom is szükséges, mégis ez az érték az, ami jól jelzi a SEO-val töltött órák sikerességét.

Az autoritásnak nincs egyetlen, jól kifejezhető értéke, jelenleg is több féle authority-érték található a piacon. Ennek ellenére elég jól körül írható, hogyan növelhető egy oldal autoritása, illetve hogyan számolja ezt ki a Google, és a hozzá hasonló keresőmotorok.

Domain Authority vs. Page Authority

Ahogy az már említésre került, többféle authority-érték is elérhető az interneten, maga a PageRank is egy ehhez hasonló mérőszám volt, hiszen egy weboldal vagy annak egy részének minőségét és autoritását mérte a bejövő linkek száma, minősége és relevanciája alapján.

Mivel a Google már jó ideje nem frissítette a PageRank értékeket annak kivezetése előtt, a piac pótolta a hiányát, több-kevesebb sikerrel. A Moz.com weboldal által megalkotott MozRank és MozTrust lettek a legismertebb mérőszámok, melyet előszeretettel alkalmaznak a SEO szakemberek. Szintén ez a weboldal alkotta meg a Domain Authority értéket, mely egy egész domain összesített autoritását mutatja meg.

Ebben a cikkben a Moz két autoritás mutatójára fókuszálunk, a már említett Domain Authority-re, illetve kevésbé ismert Page Authority-re, mely egy webhelyen található aloldal autoritását jelzi. Mi a különbség köztük? Melyik a fontosabb? Ezekre a kérdésekre adunk most választ a következőkben.

A Domain Authority növelése és ennek hatásai

Számos módszer létezik a Domain Authority növelésére, a legismertebb megoldások az következők:

  • Készítsünk nagy mennyiségű, kiváló minőségű tartalmat a weboldalra, melybe illesszünk számos belső linket.
  • Dolgozzunk azon, hogy minél több oldal mutasson a weboldalunkra, illetve annak részeire. A bejövő linkek származzanak releváns és/vagy magas autoritású oldalakról.
  • Távolítsuk el az összes olyan bejövő linket, amely rossz minőségű oldalról származik.

Ezután várnunk kell, hiszen a Domain Authority értékek lassan változnak. A fenti módszerekkel el tudjuk érni, hogy a Domain Authority megbízható módon növekedjen, ennek hatására pedig a domainhez köthető összes aloldal és az aldomainek is nagyobb eséllyel jelennek meg a keresőmotorok találati listáin.

Összesítve elmondható, hogy a Domain Authority rugalmas lehetőségeket biztosít arra, mikor, hol és hogyan építsünk linkeket és készítsünk tartalmat. Hatása széleskörű, a domain mögött található összes tartalomra érvényes. Legnagyobb hátránya azonban, hogy ezek az előnyök lassan jelentkeznek, a Domain Authority értéke jelentősebben lassan nő, mint a Page Authority esetében.

A Page Authority növelése és hatásai

Ezzel el is érkeztünk a Page Authority-hez, mely egyetlen aloldal autoritását jellemzi. Ezt az autoritást a következő módokon tudjuk növelni:

  • Olyan domainen hozzuk létre az oldalt, amely magas Domain Authority-vel rendelkezik.
  • Legyünk biztosak abban, hogy az oldalon található tartalom releváns, részletesen kidolgozott és egyedi.
  • Az oldal működjön tökéletesen és legyen SEO-ra optimalizálva.
  • Tartalmazzon olyan belső linkeket, melyek más oldalakra mutatnak ugyanazon domainen belül, illetve a domain más oldalai is linkeljenek az oldalra.
  • Mutasson link számos külső weboldalról a kiválasztott aloldalra, a linkelő oldalak között legyen releváns és magas autoritású forrás is. Page Authority érték növelésénél fontos, hogy a bejövő linkek magára az oldalra mutassanak, s ne a webhely más oldalaira.
  • Távolítsunk el minden olyan bejövő linket az oldalra, ami rossz forrásból származik.

A fentieket átnézve megállapítható, hogy a Page Authority növelésének módja nagyban hasonlít a Domain Authority növeléséhez, csupán kisebb léptékben kell gondolkoznunk. A két érték között direkt kapcsolat is létezik: ha növeljük egy domain aloldalainak Page Authority értékeit, azzal nő a webhely Domain Authority értéke is, ami viszont visszacsatolva növeli az összes aloldal Page Authority értékét.

A Page Authority értéke sokkal gyorsabban változik, mint a Domain Authority, így ha csak egy aloldal helyezését szeretnénk javítani a keresőmotorok találati listáin, a Page Authority-vel érdemes foglalkoznunk. Nagyságrendekkel korábban érünk el így eredményt, mint ha az egész oldal helyezését szeretnénk javítani a Domain Authority-n keresztül.

Akkor melyik értéket érdemes növelni?

A fentiekből kitűnik a kétféle autoritás-érték eltérő használati módja. Ha kampányban gondolkodunk, s egyetlen aloldal jó szereplése a cél, az aloldal Page Authority-jét kell felépítenünk, a tartalomkészítéssel és linképítéssel az aloldalra kell koncentrálnunk. Ez egy gyorsabb folyamat, s kampányoknál a gyorsaság döntő szempont.

Ha brandet építünk, s egy weboldal összesített teljesítményének a javítása a cél, akkor a Domain Authority-t kell építenünk, a tartalomfejlesztéssel és linképítéssel az egész weboldalra kell koncentrálnunk.

Ahogy azt már említettük, ilyenkor sokkal több erőforrásra lesz szükség, hiszen nem csak a root domainnek kell tartalmat és linkeket kapnia, hanem a weboldal egészének. Bár ez egy lassabb folyamat, egy márka felépítésekor hosszú távra kell tervezni, így ilyen esetekben indokolt ezt a megoldást választani.

Az advancedwebranking.com cikke is rámutatott arra, hogy a tartalom és a bejövő linkek mennyire fontos tényezők a keresőoptimalizálás során, hogy a weboldalunk minél több kulcsszóra jó helyen szerepeljen a keresőben.

 

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.