HTML forráskód ellenőrzés keresőoptimalizálás szempontjából

HTML forrás kód és a keresőoptimalizálás kapcsolata

A HTML (Hypertext Markup Language) a weboldal megjelenő dokumentumok alapjait leíró, szöveges programozási nyelv, amely definiálja a dokumentumok közötti kapcsolatot jelentő Hyperlinkek működését is. Ebben a forráskódban csupán karakterek léteznek, melyek hivatkoznak a képekre, színekre, betűformátumokra. Hogy a html forráskód miért fontos a keresőoptimalizálásban, most erről olvashat néhány érdekességet.

A HTML kód alapjai

Keresőoptimalizálás szempontjából ez a forráskód bír a legnagyobb jelentőséggel, hiszen a keresőmotorok is ezt látják. A Google nem fogja a honlap egyetlen szegmensét sem nézni, hiszen felfedezi a HTML forrásban található összes karaktert, és abból rakja össze magának, hogy számára mit is rejt a honlap tartalma.

Amennyiben a főoldalon vagyunk, akkor az alábbi lépésekkel a főoldal forráskódját tudjuk megtekinteni.

  • Ha Internet Explorert használ, akkor alt » Eszközök » Forrás.
  • Ha Opera, Chrome vagy Firefox böngészőt, akkor Ctrl + U.
  • Másik módja a www. elé bemásolni a view-source: előtagot.

A forráskódok használata során akár weboldalt, akár webáruházat készítünk ajánlatos a legújabb internetes szabvány kódokat használni, hiszen a keresőrobotok is a legújabb ajánlásokat találják meg bármely böngészőről is beszéljünk. Korábbi kódok alkalmazásával nehezen vagy egyáltalán nem végezhet élvonalban egyetlen oldalunk sem.
Minden kódnak megvan a maga célirányos rendeltetése, így kizárólag rendeltetésszerűen használhatóak.

Például a címsorokhoz a címsor kódokat, a táblázathoz a táblázathoz tartozó kódokat a listákhoz a lista kódokat alkalmazhatjuk.

Fontos html kódok ami a keresőoptimalizálás eredményekért felelősek

A meta tagek olyan elemei a programnak, amelyek információkat nyújtanak az oldalról a keresőmotoroknak és a látogatóknak. A meta elemek közé tartozik a Title tag (cím), a Description (leírás), és a Keywords (kulcsszavak). A Title tag a legkülönlegesebb, hiszen mindannyian ezzel találkozunk először, bármely oldal megnyitásakor. A Title tag a keresési találatoknál is szerepet játszik, ezért ajánlott kulcsszavakat használni a tagben, hogy a keresőmotorok meg tudják határozni a keresett oldalt. Ebben a programnyelvben a címsorokat (heanding)

stb.. tagekkel adhatjuk meg. Például h1 az oldal címe, h2 egy alcím, h3 egy mélyebb szintű alcím és így tovább.

A rendszeres és meghatározott ellenőrzése, validálása az adott programsorainknak megelőzi az oldalunk hibás működését. Erre fejlesztették ki a kód ellenőrző programokat, melyek nyelvtanilag elemzik a programkódunkat.

A sok oldallal rendelkező honlapok előnye, hogy a weboldalon több olyan tartalmat és aloldalt talál a kereső, ahova látogatókat tud irányítani, tehát a több oldal, több linkkel , és találattal egyenlő.

w3c

w3c – validálás ellenőrzését itt végezheti el

A kereső számára a teljes oldal mérete is fontos tényező, hiszen amikor a látogató begépeli a weboldal címét a böngészőbe, a böngésző először a szerverről tölti le a kért oldal forráskódját, értelmezi azt, és így tölti le a benne található egyéb elemeket is, mint a flash fájlokat, videókat, CSS fájlokat, animációkat, képeket, vagy a videókat.

Minden weboldal számára fontos a látogatók, oldalon eltöltött ideje. A kereső mellett a forráskód mérete hatással lehet erre, hiszen nem mellékes, hogy a látogató böngészőjének mennyi adatot kell letöltenie, ami a legrosszabb esetben látogatók elvesztéshez vezethet, hiszen könnyen továbbléphet, ha sokat kell várnia az adott oldal betöltésére.

A forráskód mérete ne haladja meg a 100Kb -ot. A kereső minden esetben először a HTML forráskód méretét érzékeli, ellenben a látogatónak ezen felül a weboldal tartalmának összes többi elemére is szüksége van.

Mentés

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük