50 PR eszköz amiknek a használatával duplázhatja bevételét

50 PR eszköz

A PR az online marketing fejlődésével kiterjedt a világhálóra, és napról-napra növekszik is. Ahhoz hogy a marketing szakemberek lépést tudjanak tartani a fejlődéssel egyre pontosabb és hatékonyabb PR eszközökre van szükségük. A hagyományos megoldások, mint egy értesítési lista természetesen ma is előnyt jelentenek, de egyre kevésbé elegendőek. Léteznek olyan informatikai megoldások melyek újságírók és bloggerek százezreinek kapcsolati adatait képesek eljuttatni egy igénylőhöz, egyértelmű hogy olyan versenyhelyzet jött létre ami miatt a marketingeseknek is fejlődniük kell.

Szerencsére a fejlődést rengeteg eszköz támogatja. Összegyűjtöttünk 50 PR eszközt. Az eszközök több irányból közelítik meg a dolgot, található kifejezetten PR célra létrehozott, de olyan is ami közvetve segíti a munkát.

Összeszedtük a Magyarországon leginkább használható kommunikációs csatornákat, profi elemzési eszközöket, weboldalakhoz kapcsolódó nyalánkságokat. Kiváló eszközöket találtunk a kapcsolatfelvétel kontrollálására, és a kommunikáció fenntartására. A jó marketinges hatékonyan dolgozik, azaz szüksége lehet olyan eszközökre is, amelyek hatékonyabbá, produktívabbá teszik a napjait.

Nézzük hát miket találtunk:

Facebook

A világ legnépszerűbb közösségi oldala, már több mint 1 milliárd felhasználóval. Segítségével óriási tömegek érhetők el világszerte, különösen nagy potenciál rejlik a Facebook csoportokban, ahol azonos érdeklődési körrel rendelkező felhasználókat érhetünk el.

Link

Twitter

Mikroblog szolgálatás. A Twitter érdekessége a 160 karakteres bejegyzési limit. Történtek ugyan utalások arra hogy feloldják ezt a korlátozást a jövőben, azonban ez még nem történt meg. Kiváló információforrásként illetve publikálni is jó eredménnyel tudunk, megfelelő mennyiségű követő segítségével.

Link

Twitter Analytics

Hazánkban talán nincs akkora sikere a Twitternek, mint külföldön, de PR szempontjából mégis érdeke lehet a használata. A Twitter analitikai eszközének segítségével képet kaphatunk arról hogy bejegyzéseink milyen sikereket is értek a mikroblog szolgáltatásban, azonban van egy ennél jóval nagyobb adathalmaza is amit szabadon megtekinthetünk, ez pedig az összes Twitter felhasználóra jellemző statisztikai adatok. Találunk itt információt az érdeklődési körökről, az átlagkeresetről, és sok más területről. Sajnos az adatok jelenleg csak az Egyesült Államokra, vagy a saját követőinkre érvényesen elemezhetőek egy bizonyos követő felett.

Link

Pinterest

Az eredetileg nőknek szóló képmegosztó protál, ma már túlnőtte a kezdeti várakozásait. Rengetegen mentik táblákra az őket érdeklő képeket, és még többen figyelik ezeket a táblákat nap mint nap. A Pinteresten megtehetjük azt is, hogy beolvassuk a képeket egy weboldalról, aminek az elérési útja ott fog szerepelni a kép mellet.

Link

Search Console

A weboldalra mutató Google kulcsszavak megtalálására és elemzésére a leginkább a Google Search Console alkalmas. Az elemzések néhány napos késéssel érhetőek el, de a PR tervezésekor jelentős segítséget nyújthat arra vonatkozóan, mi is az amiért a honlapot látogatják.

Link

Bing Webmester Eszközök

A Google komoly versenytársa a Microsoft Bing nevű keresője, mely a Google-hez hasonlósan alkalmas a kulcsszavak megtalálására, illetve hasznos segítség lehet a benne található keresőoptimalizálás ellenőrző. Az utóbbival azonban érdemes óvatosabban bánni, mivel a Bing és a Google keresési irányelvei nem azonosak.

Link

Feedly

Az információ rendszerezésében és a weben megjelenő friss tartalmak követésében kiváló társ lehet a Feedly. Az eszköz segítségével követhetjük a számunkra fontos információkat szolgáltató weboldalak RSS feed-jeit. A Feedly ez mellett tartalmaz beépített feed keresőt is, ahol egy témakör megadása után felkínálja a releváns linkeket.

A Feedly ezek mellett összekapcsolható külső szolgáltatásokkal így a IFTTT-vel is, aminek a segítségével automatizálásra is lehetőségünk van.

Link

LinkedIn

Az üzleti közösség remek forrás lehet a kampány tervezése során. Megtalálhatjuk a kampány szempontjából fontos üzleti szereplőket, elérhetjük a bloggereket és az újságírókat.

A LinkedIn ezen felül hirdetési szolgáltatást is ad, illetve különböző kapcsolatfelvételi eszközöket is ad a Prémium funkcióra történő előfizetéskor.

Link

Snip.ly

Egy remek eszköz ahhoz, hogy egy nagy hírportálon megjelenítsük weboldalunkat. A Snip.ly segítségével egy általunk választott weboldalhoz, hírhez, blogbejegyzéshez hozzáadhatjuk saját weboldalunk. A rendszer a beállítások után létrehoz egy snip.ly kezdetű elérési útvonalat, ahol az eredeti híroldal töltődik be, azonban immár a mi hivatkozásunk is szerepel rajta.

Link

750 Words

Kezdd a reggelt írással. A 750 Words lényege, hogy írj, minden egyes nap, a napi megírt anyagokra pontokat kapsz. A reggeli írás hasznos, felkelti a kreativitást nem hiába alkalmazzák viláég Mindegy miről írsz, a lényeg csak annyi hogy csináld. Szövegíróknak kötelező darab.

Link

Google Trends

Témakereséshez, illetve igényfelméréshez is egyaránt ajánlott a Google Trends nevű eszköze. A Google kereső statisztikái alapján különböző kulcsszavak alapján ellenőrizhetjük az adott téma felkapottságát, akár országra bontva is. A Trends ezen felül külön számontartja azt is, mik voltak adott időszakban a legnépszerűbb keresési kifejezések.

Link

Buzzsumo

A Buzzsumo gyakorlatilag ugyanarra való mint a Google Trends, azzal a különbséggel hogy itt a közösségi hálózatokon való népszerűség a kiindulási alap. Remek módszer a témakereséshez ha megnézzük melyik témával kapcsolatos bejegyzések érték el a legnagyobb népszerűséget a közösségi oldalakon.

Link

Buffer

A Buffer segítségével könnyedén szervezhetjük a közösségi megjelenéseinket a különböző közösségi oldalakon. Az alkalmazást összeköthetjük a közösségi profiljainkkal is, így könnyedén kommunikálhatunk több platformon is a közönségünkkel.

Link

Postcorn

A Postcron hasonló célt szolgál mint a Buffer, viszont segítségével időzíthatjük a bejegyzéseket. Használata nagyon egyszerű, a meglévő Facebook oldalaink, Twitter, LinkedIn, Instagram és Google+ accountjaink engedélyezése után, pedig akár kötegelten is időzíthetjük a bejegyzéseinket.

Link

Pablo

A képszerkesztés fáradtságos dolog, a Pablo azonban megoldja ezt a problémát. Az online felületre feltölthetünk bármilyen képet de akár ingyenes stock fotókból is válogathatunk. A feltöltés után feliratozhatunk képeket illeszthetünk rá, de effekteket is alkalmazhatunk rajta. A kész képet azután közvetlenül is megoszthatjuk de le is tölthetjük a közösségi oldalakon használt felbontásban.

Link

Print Friendly PDF

Rendkívül egyszerű eszköz ha egy weboldal tartalmát szeretnénk lementeni. A Print Friendly megpróbálja a weboldal felesleges részeit, és az oldalelemeket is eltávolítani. Persze az eredmény nem minden esetben tökéletes, de ilyenkor sincs gond hiszen kézzel is módosíthatjuk az eredményeket. A kész fájlt letölthetjük PDF-ben, de akár ki is nyomtathatjuk azt.

Link

Yoast

A Yoast WordPress alapú weboldalakhoz kínál keresőoptimalizálásra alkalmas bővítményt. A Yoast SEO pack telepítésével a bővítmény egyes részei beépülnek a bejegyzésekbe, és keresőoptimalizálási szempontból elemzik azt, illetve az OnSite SEO eszközök nagy részét is képes kezelni a plug-in.

Link

SlideShare

A Slideshare-en különböző prezentációkat tekinthetünk meg bárkitől a világon, illetve feltölthetjük ide saját anyagainkat is. A felületet sokan használják Magyarországon is, így remek lehetőség lehet egy kis publicitás elérésére.

Link

Behance

A Behance a kreatív munkét végzők közösségi oldala. Egy hely ahová mindenki feltöltheti a munkáit, illetve kommunikálhatnak is ott.

Link

Circloscope

Kifejezetten a Google + oldalak hatékonnyá tételére alkalmas eszköz a Circloscope. Használata robbanásszerű elkötlelződést ígér a Google körökben.

Link

Fanpagekarma

Remek eszköz a közösségi hálózatokban történő kutatásokra. Segítségével összehasonlíthatjuk különböző oldalak teljesítményét, elemezhetjük a közönségét, illetve megtalálhatjuk egy adott témakör legnépsuerűbb bejegyzéseit. Az eszköz egy rendkívül sokszínű statisztikai alkalmazás. Használatával fényt deríthetünk arra, hogy mit csinálnak másképpen a konkurenseink.

Link

Youtube

Napjaink legnépszerűbb videómegosztó portálja. A naponta megjelenő elképesztő mennyiségű videó között nem egyszerű versenyképes megjelenést elérni, azonban szerencsére ez sok esetben nem pénz kérdése a videómegosztó hálózaton. A kitartó munka mindig meghozza a gyümölcsét.

Link

Vine

A Vine szintén egy videómegosztó, azzal az apró különbséggel, hogy itt mindössze 6 másodperces videók feltöltésére van lehetőség. A Vine napról-napra egyre nagyobb népszerűségnek örvend, sikere a gyorsaságnak köszönhető, hiszen a 6 másodperces korlátozás miatt jóval több anyag dolgozható fel általa.

Link

Sidekick

A Sidekick segítségével a kiküldött leveleink utóéletéről kaphatunk visszajelzéseket. Használatával pontosan tudni fogjuk ki, mikor és hányszor nyitotta meg a leveleinket. A PR eszköz a GMail és az Outlook levelezőjével kompatibilis.

Link

Zoomsphere

Több eszközt is rendelkezésünkre bocsájt a közösségi hálózatok kezeléséhez és elemzéséhez. A Zoomsphere közvetlenül együtt működik a Facebook Graph API-jával ahonnan egyedi módon felhasználja az adatokat.

Link

Google Drive

Dokumentumaink online kezelésére használható tárhely a felhőben, a Google-től, illetve egy kicsit több. A dokumentumok, táblázatok szerkesztésére is kapunk megoldást általa, de több szolgáltatást is kínál a Drive. Kiváló a közös munkára, egy megosztott dokumentum minden felhasználó általi módosítása naplózásra kerül.

Link

Google Űrlapok

A kérdőívek, felmérések kiváló PR eszközök, ha fel szeretnénk mérni egy célközönség érdeklődését, de használható ügyfeleink elégedettségének mérésére is. A Google Űrlapok segítségével gyorsan egyszerűen hozhatunk létre különböző kérdőíveket, ,elyek adatait azonnal exportálhatjuk a Google Táblázatokba.

Link

Bit.ly

Az egyik legnépszerűbb linkrövidítő. Használható akár regisztráció nélkül is, a létrehozott linkrövidítés URL-jének mentése után további adatokat kaphatunk annak megnyitásáról.

Link

Hootsuite

35 különböző közösségi hálózat kezelését teszi lehetővé a Hootsuite megoldása. Általa egy helyen kezelhetjük profiljainkat, egy helyről iráényíthatjuk a kommunikációt, amihez profi elemzési eszközöket is kapunk.

Link

Prezi

A magyar Prezi segítségével látványos, egyedi prezentációkat készíthetünk. A Prezi képességei túlmutatnak a hagyományos prezentációs technikákon, segítségével sokkal szemléletesebben ábrázolhatjuk mondandónkat. A létrehozott prezentációkat ezek mellett közkinccsé is tehetjük, ami további publicitást teszt lehetővé.

Link

Signal Media

Valós idejű hírszolgálatás, aminek a segítségével az interneten megjelenő információkról értesülhetünk. Amennyiben egy bennünket érdeklő témában új információ jelenik meg a világon, szinte azonnal értesít a rendszer.

Link

Cision

Komplex PR eszköz, ami a médiában történő eseményeket követhetjük, analitikákat használhatunk, illetve tartalmaz egy 1,6 millió újságíróból álló adatbázist is.

Link

HTML Editor

Időnként szükség lehet egy szöveg formázására a weben. Ugyan a legtöbb tartalomkezelő rendszerben találunk szövegszerkesztő modult, de azok sok esetben alapfunkciókat látnak csak el. Ha csak alkalmanként van csak szükség extra formázásokra, jó megoldás lehet egy WYSIWYG HTML szerkesztő ami online elérhető azonnal regisztráció nélkül.

Link

AdJelly

Az AdJelly elsősorban reklámok grafikáinak tervezésében nyújt segítséget, azonban hasznos lehet ha valamilyen mádiaanyagot kell terveznünk egy kampányhoz. A weboldalon elérjük a legnépszerűbb közösségi felületek jellemző képméreteit, de ellenrizhetjük azt is hogy a képanyagunk hogyan fog megjelenni a Facebook-on és más felületeken.

Link

JPG to PDF

Amint a neve is mutatja ezen az oldalon a feltöltött képeink kerülnek átalakításra, egy PDF dokumentum formájában. Különösen hasznos ha a scannelt képanyagokat szeretnénk átalakítani.

Link

Pixabay

Több 100.000 stock fotó található a Pixabay oldalán, melyeket jogdíjmentesen használhatunk weboldalakon, kampányokban. A képek letöltése ingyenes, azonban a képek készítőit bármikor támogathatjuk általunk meghatározott összegekkel.

Link

Wit.ai

A Facebook közelmúltban debütált a Messenger Bot-tal. A Wit.ai az üzenetküldőben használható robotok fejlesztéséhez nyújt támogatást. Létrehozhatjuk a párbeszédeket, és különböző feltételrendszereken keresztül adatot szolgáltathatunk a felhasználói megkeresésekre.

Link

Open Site Explorer

Az Moz eszköze segítségével a weboldal értéke elemezhető. Az Moz algoritmusa kiszámloja egy megadott URL DA és a PA értékeit, melyből következtetni lehet annak erejére a keresőkben.

Link

Szinonimaszótár

Kifejezetten magyar nyelvre specializált eszköz, mely óriási segítség lehet a szövegírás során.

Link

Helyesírás MTA

A Magyar helyesírási szótár alapján készítet online eszközök. Segítségükkel megbizonyosodhatunk arról hogy helyesn használunk-e egy szót, hogy egybe vagy külön írjuk-e és még sok mást is.

Link

Coffitivity

Kissé rendhagyó eszköz ugyan, de a hatékony kampánytervezés elengedhetetlen eszköze a háttérzaj. A sok esetben hasznos ha zenét hallgatunk de több kutatás is bizonyította hogy kreatívabbak vagyunk közösségekben. A Coffitivity remek háttérzaj generáló eszköz. Tulajdonképpen különböző kávézókban felvett tipikus zajokat hallgathatunk általa munka közben.

Link

Join.me

A Join.me egy ingyenes képernyőmegosztó alkalmazás. Távkonferenciák esetén, óriási segítség. Elegendő elküldeni a konferencia résztvevőinek az megosztott képernyőnk elérési útvonalát, és ők azonnal láthatják mit is csinálunk azon.

Link

LikeAlyzer

Facebook oldalak elemzését végezhetjük gyorsan egyszerűen az alkalmazás segítségével. Azon felül hogy az analizálás után az oldal egy értékelést kap, különböző tippeket is kapunk arról hogyan kommunikálhatunk hatékonyabban.

Link

Algaroo

A weboldalon statisztikákat találunk a Google keresőben ászlelhető trendekről. A diagramok mögött 17000 vizsgált kulcsszó folyamatos elemzése áll.

Link

1001FreeDownloads

Ingyenes vektoros grafikákat, fontokat, képeket, ikonokat érhetünk el az oldalon. A letöltések mindegyike ingyenes és szabadon felhasználható, mindössze egy regisztrációt igényel.

Link

Google Public Data Explorer

A Google felületén keresztül elérhetjük a világ nagy adatszolgáltatóinak információit. Szűrhetjük az informácókat, területre és kategóriára bontva egyaránt.

Link

PR DESQ

A PR eszközök svájcibicskája. 5 különböző eszközt is kapunk a PR DESQ használatával. Tartalmaz CRM modult, kapcsolati adatbázisokat, kifejezetten PR projektmenedzsment eszközöket, illetve használhatunk saját és előre elkészített HTML sablonokat is a kapcsolatffelvételi levelekhez.

Link

SEMRush

Szintén weboldalak elemzésére szolgáló eszköz. Könnyedén felderíthetjük segítségével egy weboldal kapcsolatait, illetve a hirdetési tevékenyésgeket.

Link

WOT

Egy partner megbízhatóságát ellenőrizhetjük általa. A WOT egy felhasználói minősítéseket gyűjtő szolgáltatás weboldalakra vonatkozóan. Amint valaki gyanús tevékenységet észlel jelezheti azt a központ felé, ahol egy automatizmus a visszajelzések alapján minősíti a weboldal megbízhatóságát.

Link

PR Stack

PR eszköz kereső. A PR Stack 250 különböző PR eszközt tart nyilván több területen is. Az eszközök nagy része főként nemzetközi PR tevékenység támogatására alkalmas eszközöket tart nyilván, de sokat itthon is hatékonyan használhatunk ezek közül. A mi 50-es listánk bizonyos eszközei is megtalálhatóak itt.

Link

Mentés

Mentés

Share Button

4 hozzászólás Leave new

Köszönjük, nagyon hasznos gyűjtemény!

Válasz

Örülök neki, hogy hasznosnak találtad a cikket.

Válasz

Ajánlanék egy másik szinoníma szótárt: https://aszinonimaszotar.hu itt csoportosítások is vannak.

Válasz

Köszönöm a javaslatát, meg fogom nézni az ajánlott weboldalt.

Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük