Alexa, az ősidők óta velünk lévő forgalomelemző

Alexa, régi de hasznos elemző

Az Alexa.com forgalomelemző talán az első ilyen jellegű megoldás és már az internetes kezdetek óta használatos. Elég kezdetleges, azonban egyszerűsége pontossággal párosul, melynek hála a mai napig használt program weboldalelemzési célra. A Google Analytics és a Similarweb mindketten megelőzik a népszerűségi versenyben, de ez főleg a két cég komplexebb szolgáltatásának és nagyon jó marketingjének köszönhető.

Az egyszerű weboldal látogatottság elemzésre az Alexa is remekül befogható, pontos adatokat szolgáltat, de még a becsült értékei is meglepően közelítenek a valósághoz.

Az Alexa nem csak forgalomnövelésre használható

A legtöbb weboldalelemző program igyekszik időről időre újat, új szolgáltatást kínálni. Az Alexa is folyamatos innovációkkal marad a piacon és egyre komplexebb elemzést és funkciócsomagot kínál. Az Alexát a forgalomelemzésen kívül használhatjuk kulcsszókutatásra és a weboldal teljesítményének analizálására is. Rengeteg adattal lehetünk gazdagabban, ha időnként átfuttatunk egy elemzést a saját weboldalunkon és még ennél is több és sokszor hasznosabb információkhoz juthatunk, ha versenytársainkat is monitorozzuk, legalább havi rendszerességgel. A legtöbb program, applikáció rendelkezik triál, azaz próbaverzióval vagy ingyenes lehetőséget kínál, amely csökkentett funkcionalitással, de mégis hasznot hajt a felhasználók számára. A fizetős verziók természetesen már a komplett funkciólistát megkapják és olyan kiegészítő lehetőségekkel növelhetik weboldaluk sikerét, amelyeket a profik használnak.

Akkor miért mostoha mégis az Alexa?

Számos fórum és szakmai blog marasztalja el az Alexa.com weboldalelemző szolgáltatást és helyezi elé akár a Similarweb nevű stratupot vagy a Google Analytics-et. Ennek több oka is lehet, azonban azt mindenképpen tisztáznunk kell, hogy bár nem a legkifinomultabb webdesign-nal operál, valamint nem a leghaladóbb módon siet segítségünkre, az Alexa egy sokat látott, egyszerű, de nagyon megbízható kis elemző.

A legtöbben a Similarwebet hasonlítják össze az Alexával és kivétel nélkül minden versenyből az előbbi kerül ki győztesen. Mindezek ellenére az Alexa mégis rengeteg felhasználónak segít nap mint nap és új felhasználóinak száma is napról napra gyarapszik. Biztosan nem azért, mert annyira elmaradna a többi megoldástól. Még csak azt sem mondhatjuk, hogy ingyenessége segíti a víz fölött maradni, mert a Similarwebnek ugyanúgy van ingyenes változata.

Az Alexát az Amazon.com felvásárolta, fizetős változata is ezt követően jelent meg, azonban a külalakján és kezelhetőségén semmit sem alakítottak. Az újdonságnak számító (még csak 4 éves) Similarweb, annak ellenére, hogy pillanatok alatt rendkívül népszerű lett, főleg a szakmai berkekben, még mindig meg sem közelíti az őt aktívan használók számában az Alexát.

Ami az Alexával szemben nagy előnyt jelent bármelyik hasonló programnak, az az, hogy sajnos nincs mód nála más weboldalak elemzésére és a mi weboldalunk adatainak azokéval való összevetésére. Mint fentebb említettük, a konkurencia egyes mutatói, a hozzájuk viszonyított helyünk ismerete hatalmas előnnyel ruházhat fel minket. A Similarweb e téren már most élen jár, pedig tényleg nem egy sokéves darab.

Ha weboldallal rendelkezünk és fontos számunkra a keresőoptimalizálás és keresőmarketing, mindenképpen használjunk valamilyen elemzőprogramot. ha kezdetben alacsonyabb funkcionalitásúval próbálkozunk, a semminél az is több, de mivel nagy a verseny, ezért minél több információnk van, annál nagyobb az ütőkártyánk.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük