Amazon SEO stratégia és keresőszó optimalizáció

Amazon - SEO stratégiák és optimalizálás
Rate this post

Amazon listáink forgalmának növelésében a legfontosabb tényező a Keyword Research megfelelő telepítése.

Sok módja van annak, hogy forgalmat generáljunk, beleértve az off-site promóciókat és a belsőleg szponzorált termékkampányokat is. Ám a legalkalmasabb mód arra, hogy a legjobb kereskedők egyikévé váljunk, az organikus forgalom kiaknázása, amely a releváns kulcsszavak listáinkba való elhelyezésével oldható meg.

Amazon SEO stratégia

A hatásos Amazon stratégiához néhány főbb alapelv bevezetésére van szükség.
A kulcsszókutatással kezdődik minden. Tudnunk kell, hogy az Amazon vásárlók mit keresnek, és ehhez igazodó releváns kifejezéseket kell használnunk terméklistáinkban. A kulcs itt a releváns jelző. Nem számít, mennyire nagy a keresési mennyiség, ha a vásárló elkattint az oldalról, mielőtt vásárolna. Amennyiben rendelkezünk releváns kulcsszóval, a cél az, hogy stratégiailag elhelyezzük a termék címében, jellemzésében, leírásában, illetve a háttérben is.

Az optimalizálás, analízis és ismétlés ciklusa

Fontos: csak azért, mert egyszer optimalizáltuk listáinkat, a munka még nem ért véget! Az optimalizáció egy folyamatosságot igénylő eljárás, amelynél alapvető az optimalizálás, analízis és ismétlés ciklusának alkalmazása.

A siker érdekében figyelnünk kell arra, melyik kulcsszó sikeres az eladási konverziókban és a listákban ezeket kell megnövelnünk. Több kulcsszó hozzáadására vagy a listák szerkesztésére mindig van lehetőség, hogy a specifikus keresőszavak tekintetében még relevánsabbak legyenek.

Gyakran előfordul, hogy egyes keresőszavakról úgy gondoljuk, hogy relevánsak lesznek, mégsem eredményeznek vásárlót. Ezekben az esetekben – az eredmény érdekében – érdemes frissíteni a listáinkat. Más esetekben a nem várt kulcsszavak hozzájárulnak a magas konverzióhoz; ezekben az esetekben e kifejezésekre érdemes koncentrálnunk a korábbiak helyett. Akárhogyan is, a cél az, hogy rájöjjünk, esetünkben mi működik és igyekezzünk listáinkat a megfelelő irányba alakítani.

„A vevőkonverzió érdekében történő – fontos kulcsszavakat szerepeltető – optimalizálás az elsőrendű szempont, amelyben az A9 segítségünkre lehet. A márkáknak fel kell ismerniük, hogy az Amazon terméklisták felbukkannak a Google kereső legjobban fizetett, organikus helyein (néha a márka saját oldalát is megelőzve), tehát az, hogy hogyan sikerül optimalizálni a címeket és a felsorolási pontokat, kulcsszerepet játszik abban, hogy az Amazonon kívüli vásárló mit lát.”
Joseph Hansen, Buy Box Experts CEO

Az Amazon A9 keresési algoritmus megértése

Az A9 az Amazon szabadalmaztatott keresési algoritmus szoftvere, ami segíti az Amazon vásárlókat, hogy megtalálják a legjobb termékeket a legjobb árakon. Ez több vásárlást tesz lehetővé számukra, ezáltal természetesen növelve az Amazon bevételét is. A legfontosabb dolog az A9-cel kapcsolatban, hogy az Amazon azon listákat érdemesíti, amelyek konverzióhoz vezetnek, ellentétben a legtömörebb kulcsszavakat használó listákkal.

Az algoritmusban sok tényező befolyásolja egy termék rangsorolását, beleértve a termékértékelések minőségét és a mennyiségét, a teljesülési módot és az árat is, de végső soron minden a konverzióra összpontosul. Minél több termék található egy adott kulcsszóhoz, annál magasabb értékelést fog kapni az Amazonon arra a keresési kifejezésre. Az Amazon gyakran érdemesíti a termékeket egy adott keresési kifejezés alapján az Amazon Choice jelvénnyel, még ha nem is a főkategória legkelendőbb árujáról beszélünk.

Amazon keresőmotor optimalizáció, kulcsszókutatás

Ahogy a stratégiában már kifejtettük, a legfontosabb aspektus az Amazon SEO-n belül a megfelelő keresőmotor optimalizáció és a kulcsszókutatás. Az alábbiakban kilistáztunk néhány olyan népszerű forrást (rangsorolva őket az ingyenestől a fizetősig), amely a kereskedők számára lehetővé teszi, hogy lássák az egyes kifejezések potenciális keresési mennyiségeit.

Mivel nincs olyan eszköz, amely abszolút pontosságú lenne, még mindig hasznos, ha megnézzük, hogy melyik keresési kifejezés kapott magasabb értéket a többihez képest és erre alapozzuk a döntéseinket. A különféle eszközök közötti keresési mennyiségek változatosak lehetnek, főleg, ha különböző platformokat céloznak meg (pl.: Google, Amazon, stb.).

SEO kulcsszókutatás SEMrush-sal

Az Amazonra történő kulcsszó optimalizálás első lépéseként írjuk össze azokat a kulcsszavakat és keresési kifejezéseket, amelyekről úgy gondoljuk, hogy a termékünk keresésekor a vásárlók használni fogják. A kifejezéseket írjuk be a SEMrush kulcsszó áttekintő keresőmezőjébe. A program ki fog adni egy listát a kapcsolódó kifejezésekkel, amelyet könnyen letölthetünk egy CSV file-ba is. Ismételjük meg az eljárást az összes eredeti kifejezéssel.

semrush-kulcsszo-attekintes

SEMrush kulcsszó áttekintés

Ezután másoljuk a legrelevánsabb keresőkifejezéseket a kulcsszavakkal, a keresési mennyiségekkel és a CPC-vel együtt egy új táblázatba (ami a reklámozás elején hasznos a hirdetési költségek meghatározásához). Találhatunk olyan egyéb kifejezéseket is, amelyeket eddig nem vettünk számításba; írjuk be ezeket a változatokat vagy a keresési kifejezések kombinációit, hogy további keresési kifejezéseket és mennyiségeket találjunk.

Miután megvan a listánk, annak véglegesítése előtt fontolóra vehetjük az alábbiakban felsorolt kulcsszókutatás további forrásainak használatát és kiválaszthatjuk a legmegfelelőbb kifejezéseket.

A releváns kulcsszó kifejezések táblázata

Kulcsszókutatás az Amazon Auto-Fill segítségével

További javaslatok megszerzésének legkönnyebb módja, ha felmegyünk az Amazon.com-ra (bizonyosodjunk meg arról, hogy kiléptünk a fiókunkból és töröltük a gyorsítótárat, elkerülve ezzel a korábbi böngészési előzmények alapján történő javaslattételeket), majd beütjük az eredeti keresési kifejezéseket a keresési mezőbe. Az Amazon elkezdi automatikusan kitölteni azokat a javaslatokat, amelyek segítségével megállapíthatjuk, hogy az Amazon vásárlók milyen kereséseket indítanak és a keresési kifejezéseiket hogyan fogalmazzák meg.

Amazon Auto-Fill példa

Kulcsszókutatás a Google Keyword Planner használatával

Ha van Google AdWords fiókunk, akkor használni tudjuk a Google Keyword Planner-t is, amely javaslatokat tesz a Google-ban használt eredeti keresőkifejezések és azok becsült keresési mennyiségei alapján. Fontos, hogy még ha az Amazon a termékvásárlások elsődleges keresőmotorjaként meg is haladja a Google-t, az Amazon listák rangsorolása még a Google-on alapul és a kereskedők úgy tudják termékeiket rangsoroltatni, ha optimalizálják mind az Amazon A9-re, mind a Google keresőmotorjára.

Google AdWords kulcsszó tervező

Google AdWords kulcsszó tervező

Kulcsszókutatás a Scope használatával

A Scope egy új Amazon SEO kutatási eszköz a Seller Labs-tól, amely lehetővé teszi a kereskedőknek, hogy ugyanúgy kereshessenek a releváns keresőkifejezésekre az eredeti keresőmondatokra alapozva, mint ahogyan a versenytársak listáin található kifejezésekre. Ezek közé tartozik egy ingyenes Google Chrome bővítmény is, azonban ehhez frissíteni szükséges a fizetett csomagot, hogy teljes hozzáférést kapjunk az eszközhöz. A legnagyobb előnyök egyike a Scope használatakor, hogy az Amazon számára több egzakt keresési mennyiséget kapunk, mivel a keresési kifejezés megjelenítésekor az adatok átkerülnek, s ezek száma valószínűleg magasabb lesz, mint a Google-on.

Scope kulcsszó generátor eredménytábla

Scope kulcsszó generátor eredménytábla

Kulcsszókutatás az Amazon automatikus kampányaival

Ha van már listázott termékünk az Amazonon és automatikus kampányokat is futtatunk, használhatjuk az automatikus kampány kulcsszó kimutatását, amely széleskörű egyezéseket használ és további potenciális keresési kifejezéseket gyűjt, amellyel a termékeink eladásokat hozhatnak.

Az analízishez használható kimutatás a Reports – Advertising Reports – Search Term Report menüpontban kérhető le.

Ha megvan az összes potenciális kulcsszó kifejezésünk, relevancia és mennyiségi szempont szerint sorba rendezve hozzáadhatjuk őket a táblázatunkhoz, és megtervezhetjük, hogy hogyan vezessük be őket a terméklistánkba.

Amazon címoptimalizáció

Van néhány hely, ahová beszúrhatunk kulcsszavakat, de egyik sem olyan fontos, mint a termék konkrét megnevezése. A megnevezés alapvetően az első és legértékesebb keresőmező. A cél a SEO kiaknázása, elkerülve a kulcsszavakkal való kitöltést, és egyúttal illeszkedve az Amazon szabályzatához és bevált gyakorlataihoz is.

Az Amazon-os megnevezések hossza változó, jelenleg – a kategóriák alapján – kb. 50-100 karakter a limit, de a tömörség a cél. Az optimalizált megnevezések tartalmazzák a márkanevet, a terméknevet, az elsődleges funkciókat, és a variációk információit (méret, szín, íz, stb.). Fontos megjegyezni, hogy mindig jobb néhány kulcsszót hangsúlyozni, mint többel elveszni a körülírásban. Alapvetően a top 2-3 keresési kifejezés hozza az organikus termékeladások nagy részét, így ez esetben alapvető fontosságú a leginkább releváns kifejezésre fókuszálni.

Meg kell győződnünk arról is, hogy illeszkedünk az ún. Amazon Style Guide-hoz, egy olyan online útmutatóhoz, ami részletesen bemutatja, hogy hogyan kell kinéznie a megnevezéseknek a termékkategóriák alapján. A tipikus megnevezés általában követi ezt az általános formátumot:

[Márka] + [Jellemzők] + [Anyag] + [Főbb összetevők] + [Terméktípus] + [Modellszám] + [Méret] + [Csomag végösszege] + [Szín] + [Íz]

A megnevezésbe egy-két keresőkifejezést beépítve azok esetenként átfedhetik egymást, lehetővé téve ezzel, hogy pontosan beilleszthessük őket a kijelölt helyre, mialatt az Amazon előírásait is követjük.

Amazon keresési kifejezések optimalizálása

Ez egy megkerülhetetlen Amazon optimalizálási komponens, amelyről nem szabad megfeledkeznünk. Az Amazon jelenleg 250 karaktert engedélyez a keresési kifejezések mezőben. A célunk az, hogy – amennyire lehetséges – kihasználjuk a 250 karaktert (beleértve a szóközöket is), növelve ezzel a keresési kifejezések számát, ami hozzájárul ahhoz, hogy a termékünk megtalálható legyen.

Ehhez használni érdemes kutatásunkból az összes kapcsolódó és érintőleges keresési kifejezést, amelyeket a keresés során nem használtunk a címben.

Ne ismételjük a kulcsszavakat, használjunk alapszavakat, vesszőket vagy írásjeleket! Ajánlatos az összes keresőkifejezést kisbetűvel írni, mert ez átláthatóbb és lehetővé teszi azon kifejezések felismerését, amelyeket esetleg kétszer használtunk.

„klassz egyedi stabil szép kreatív polcos díszes íróasztal állvány”

Fontos, hogy a kivitelezésre rászánjuk a szükséges időt, mivel nagyrészt ezen múlik a potenciális keresési mennyiség. A termékünk nem lesz megtalálható, ha nem tartalmaz kulcsszót, vagy nincs hozzárendelve kapcsolódó kifejezés, amely segíthetne bővíteni a potenciális vásárlók körét.

Meglepő, de a több, mint 50 Amazon kereskedő közül, akikkel együtt dolgoztam, mindössze egy volt, aki helyesen optimalizálta a keresési kifejezéseket. Tehát nagy valószínűséggel versenyelőnyre tehetünk szert, ha helyesen kivitelezzük az Amazon-os keresőkifejezések optimalizálását.

Amazon termékjellemzők optimalizálása

Az Amazon háttér keresési kifejezései mellé, a termékjellemzőkhöz érdemes felvenni a 2-3 főbb keresési kifejezést is. Ismételten: nincs szükség sok kulcsszóra, de vegyük figyelembe, hogy – amennyiben megoldható – legalább egy kulcsszót adjunk hozzá a termékjellemzőhöz. Az A9 jelöli és beágyazza a termékjellemzőket, amely – ha a vevők gyorsan megtalálják az általuk keresett terméket – nem csak a potenciális rangsort növeli, de a konverziós rátát is.

„Az összes könyve könnyen rendszerezhető ezekkel a dekoratív könyvtámaszokkal.”

Amazon termékleírás optimalizációja

Az utolsó hely, ahol az elsődleges keresési kifejezéseinket megadhatjuk, a termékleírás. Az Amazonnak jelenleg két márkaregisztrációhoz kötött termékleíró funkciója van a kereskedők számára: általános termékleírás és kiterjesztett márkatartalom. Az A9 jelenleg nem jelöli a kiterjesztett márkatartalmat, vagyis az eszköz használatával ezt be kell integrálnunk egy optimalizált általános termékleírásba. Azonban a Google már indexálja a kiterjesztett márkatartalmat, így fontos, hogy ez a tartalom magában foglalja elsődleges kulcsszavainkat.

Összegzés az Amazon keresőmotor optimalizációjához

A terméklistában szereplő keresőkifejezések használatán túl, az összes kapcsolódó keresési kifejezést felvehetjük Amazon kampányunkba, hogy listáink plusz forgalmat generálhassanak. A lista optimalizálása első alkalommal 85%-os növekedést eredményezhet, de a folyamatos analízis és optimalizáció elengedhetetlen a lendület fenntartásához.

Ha az összes optimalizáció megtörtént, azonnal megkezdődhet a belső és külső forgalomnövekedés, amivel konverziót érünk el és ennek megfelelően az A9 megkezdheti termékünk rangsorolását.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük