/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

Érdemes-e befektetni a céges arculat kialakításába?

céges arculat
Rate this post

Vállalkozóként és cégvezetőként illik tudni, hogy a pénzügyi befektetések nem mindig térülnek meg azonnal. Ráadásul nem is mindig konvertálhatóak ezek az anyagi ráfordítások számszerűsített bevétellé. Ilyen befektetés jellegű kiadások közé tartozik többek között a marketing költség, a webáruház kialakítás, az iroda bérlés vagy éppen a céges arculat kialakítása is. Bár ezek nem közvetlenül termelnek profitot, mégis rendkívül fontos elemei egy sikeres és jövedelmező vállalkozásnak.

A céges arculat megteremtéséhez mennyi tőke kell?

Az természetes, hogy pénzt csak pénzzel tudunk csinálni, ezért a tőke elengedhetetlen kelléke egy törtető vállalkozásnak. Tehát, ha szeretnénk sikerre vinni cégünket és népszerűbbé tenni termékeinket és szolgáltatásainkat, elengedhetetlen egy biztos anyagi háttér.

Ezt mikrovállalkozások akár önfinanszírozásból, baráti és családi kölcsönökből is megvalósíthatják, de egy nagyobb vállalatnak befektetőkre, banki hitelre vagy éppen állami pályázatokra van szüksége ahhoz, hogy országos szintű ismertséget harcoljon ki magának. Az anyagi ráfordítás mértéke persze függ a konkurenciától, a piac nagyságától és a termékeinktől, szolgáltatásainktól is.

Miért fontos pénzügyi szempontból a brandépítés és a céges arculat?

A brandépítés fontossága alapvető ismeret egy marketinges számára, mégis két különálló fogalomról van szó. A brandépítés ugyanis nem egy marketing tevékenység, ami arra ösztönzi a leendő vásárlókat, hogy vásároljanak, hanem egy népszerűsítő kampányként fogható fel, ahol nevünket minél szélesebb körben – a célközönségünk szerinti körben – tesszük ismertté.

A brandépítéshez rendkívül fontos, hogy tudjuk, kikkel is szeretnénk megismertetni a márkánkat, logónkat, cégünk nevét és tevékenységét. Ezért a sikeres brandépítés a közvélemény-kutatásokkal, tanulmányozásokkal és a piacfelméréssel történik.

Egyes esetekben célzás nélkül is építhetünk sikeresen márkanevet. Magyarországon például nagy kampány keretén belül ismerte meg mindenki a Jófogás nevét, de a Coca-Cola, a Mc`Donalds vagy az Iphone neve is valószínűleg ismerősen cseng mindenki számára. Ha ezeket a márkaneveket ismerjük, akkor elegendő ösztönzést gyűjthettünk arra, hogy ezt mi is megtegyük, akár csak kisebb, lokális vagy célzott piacon.

Legyen a mi nevünk a legismertebb a szolgáltatást vagy terméket kínálók közül, még akkor is, ha esetleg minőségben vagy szolgáltatásokban nem is nyújt többet. Erre szokás mondani, hogy: a kóla is csak cukrozott víz, viszont nagyon profi brandépítés és komoly marketing tevékenység áll mögötte. A bevételi adatai alapján pedig elismerésre méltó, amit véghez vittek.

A brandépítés lényege, hogy ha döntéshozó helyzetbe kerül egy vásárló, akkor bennünket válasszon

A brandépítés során társítsuk értelmes vagy értelmetlen márkanevünket a szolgáltatásunkhoz, hogy ha bárkinek pont erre lenne szüksége, akkor a mi vállalkozásunk jusson először eszébe róla. Nagyszerű példa a brandépítésre a „Calgon-nal a mosógép is tovább él” szlogen vagy a „Tető helyett, mond Bramac”, amelyek ugyan már egy hirdetéssorozat és egy marketing tevékenység részét képző szlogenek, mégis jól mutatják, hogy miért is van szükség a brandépítésre. Azonban kerüljük az olyan sallangos kifejezéseket, mint a „több mint..” és az „az”.

Tipikusan rossz és elnyűtt szlogen az egyik ismert biztosítóé is, ami így hangzik: „több, mint biztosító”, hogy pontosan mivel több, azt persze nem lehet tudni és ez számtalan esetben előfordul. Hasonlóan rossz példa a német Volkswagen szlogenje is, ami az „az autó” vagyis a „Das Auto” volt, de tavaly ők is lecserélték, pontosan ezért a sablonos, kliséssé vált beidegződés miatt.

Mire érdemes pénzt áldozni a céges arculat kapcsán?

A céges arculat kialakításában tehát kiemelkedő szerep jut magának a brandépítésnek. Egy név azonban önmagában még nem túl sok. Ahhoz, hogy a leendő vásárlók megjegyezzenek bennünket, társítsunk színeket, dallamokat és szlogeneket is vállalkozásunkhoz.

Ezekre jó példa a T-home sajátságos magenta színe, a Béres csepp hangzatos csepegtetős dallama és persze a fentebb már említett szlogenek is. Ne féljünk tehát befektetni a céges arculatba. Bízzuk profikra a céges arculat megálmodását és akár megvalósítását is. Ugyanis ha már megvan a tökéletes, profilunkhoz leginkább illő arculat, azt minél több helyen érdemes megjelentetni, hogy igazán ismertek lehessünk, hiszen az ismertség a kulcsa az üzleti sikereknek.

Céges arculatunk elemei (logó, szlogen, színvilág stb.) megjelenhetnek számos helyen:

  • irodánkban, üzlethelyiségünkben,
  • az alkalmazottak ruházatán,
  • szerződéseken, díjbekérőkön, számlákon,
  • névjegykártyákon, prospektusokon, katalógusokon,
  • céges járműveken,
  • csomagolásokon, kiküldött leveleken, e-mailekben,
  • weboldalunkon, webshopunkon
  • és minden offline és online hirdetési kampányban.
Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük