Facebook bejelentkezés és belépési alternatívák

Facebook bejelentkezés és belépés
Facebook bejelentkezés és belépési alternatívák
Értékelje az olvasottakat

Ahhoz, hogy (fő)szereplői lehessünk a világ (leg)populáris(abb) és (leg)erőteljes(ebb) közösségimédia-platformjának a Facebook bejelentkezés akciója nélkülözhetetlen lépésnek bizonyul (ez az első passzus, amit kulcsfontosságú megtennünk, annak érdekében, ha szándékunk áll részesei lenni e kiberközegnek, aztán meg… sok minden történhet…)

A 2000-es évek elején indult el világhódító körútjára az a mára már online birodalommal rendelkező gigantikus, és szélsebesen bővülő közösségi hálózat, amit a megnyerő Facebook névre kereszteltek életrehozói, és amely mára már majdhogynem kétmilliárd felhasználóval büszkélkedhet.
Miért lehet hasznos (üzleti-vállalkozói, ill. privát fénytörésből egyaránt megközelítve a kérdést) a Facebook belépés?

Lássunk erre néhány példát, amelyekről bővebben itt tájékozódhat: https://developers.facebook.com/docs/facebook-login/overview/

Facebook bejelentkezés alkalmazásokhoz (apps)

Gyors és egyúttal kényelmes módja is annak, hogy a felhasználók fiókokat hozhassanak létre és bejelentkezhessenek az alkalmazáson keresztül (akár) több platformra is (például mindez elérhető az Android**, iOs, Web, Windows stb. alkalmazások és eszközök segítségével).

**Android – Ahogyan az Android kapcsán a Lifewire nyilatkozik, lásd itt: https://www.lifewire.com/what-is-google-android-1616887
– az Android esetében tulajdonképpen nem robotokról van szó, hanem okostelefonokról (smartphones)
– az ~ a Google által kifejlesztett, Linux-alapú, populáris (népszerű) mobiltelefon-operációs rendszer.

A Facebook belépés a fentiek mellett még szolgálja:

• a fiók létrehozását (account creation)
• a Facebook-bejelentkezés egy gyors és egyszerű módja a fiók létrehozásának
• kényelmes felhasználói élményt nyújt
• miután valaki létrehoz egy fiókot egy platformon képes lesz bejelentkezni egy alkalmazásba (gyakran akár egyetlen kattintással is hozzáférhet az összes többi platformhoz, felülethez)

• testreszabható – a Facebook-belépés lehetővé teszi, hogy olyan információk birtokába jusson, ill. gyűjtsön össze, amely ismérvek nélkül a külön-külön történő kiválasztás komplex, bonyolult, időigényes műveletek egész sorát vonná maga után (pl.: amit már valaha lájkolt, a munkatörténetet, születésnapok stb.)

• társadalmi (social) vonzat – a Facebook-bejelentkezés lehetőséget kínál a felhasználók számára arra, hogy az emberek a világ minden tájáról kapcsolatba léphessenek egymással.

Ahogyan azt a Facebook The Top 100 Best Ways to use Facebook Business, Marketing, & Making Money című (jelenleg csak angol nyelven hozzáférhető) könyv bevezetőjében olvashatjuk: a Facebook kiváló módja az olyan emberek elérésének, akiket hasonló célok mozgatnak, mint bennünket, és akik a mienkkel azonos elveket vallanak.
Azonban felmerülhet a kérdés, mely szerint:

Mi történhet a Facebook belépésen túl?

Én téged kommentellek/te engem kommentelsz/mindenki láthatja milyen boldogok vagyunk/amíg ki nem kapcsolunk – olvashatjuk a finn újságíró, Markus Leikola, szellemes Facebookról szóló vélekedését. Ám a széles körben elterjedt, a neves szociális platformot – hangsúlyosan és kizárólag – privát célokból használók közössége mellett a Facebook-bejelentkezés másmilyen célokra, irányultságokra, törekvésekre egyaránt alkalmassá válhat. Ezt a megközelítést (is) igyekszünk a következőkben kibontani.

Facebook-használat nem (csak) privát célokra

A Facebook a személyes profiloldallal rendelkezés mellett egy másik funkcióval is rendelkezik, amelyet Facebook Pages-nek nevezünk. Ezt az oldalt a vállalkozók és szolgáltatók a világ bármely tájáról használhatják. A XXI. századi online business-lehetőségek ismert, kevésbé ismert és még fel nem fedezett potenciálok színes tárházaként is szemlélhetjük a Facebook-ot.
Legyen szó ügyfélszerzésről, webforgalom-növelésről, potenciális eladás-végrehajtásról, vagy kis-, közép-, és nagyvállalkozókról fontos (lehet), hogy ma az e-kereskedelem érájában jelenlétet generáljanak/generáljunk a Facebook-on.
Tudomásul véve a fent lejegyzetteket már nem lehet kétséges, hogy a Facebook-bejelentkezés, majd az ezt követő konstans (folyamatos) aktivitás kulcsszempont lehet egy-egy vállalkozás előrelépésének, prosperálásának érdekében.

A Facebook bejelentkezést követő célzott Facebook-business

Vállalkozói perspektívából szemlélve a fb. egy kétirányú, interaktív „eszköz” is, amelynek segítségével:

• egyrészt: kapcsolatot teremthet leendő ügyfeleivel
• másrészt pedig: apránként megismerheti a közönségét, majd egy értékes, egyedi hangvételű atmoszférát teremthet vállalkozása számára (egyedülálló módon kommunikálhat követőivel).
Ha él a fenti lehetőséggel, lassan rájöhet arra, hogy mindez tulajdonképpen egy olyan marketing, amellyel (akár jelentős mennyiségű) összegeket is megtakaríthat (főként akkor, ha kreativitásával kiaknázza a fb. kínálta speciális sanszokat):
• testre szabhatja marketingstratégiáját a fb. néhány páratlan attribútumának mozgósításával
• a különféle fb. által beépített elemzési- és stratégiai eszközök segíthetnek a szakmai fejlődés nyomonkövetésében (és amennyiben szükséges, útmutatással is szolgálnak a marketingstratégia módosítása érdekében).

Facebook belépés for business

A Facebook belépés kis lépésnek mutatkozik az online szférában, ám amennyiben készek vagyunk aktívan részt venni (jelen pillanatban, elsősorban vállalkozókként) ebben a territóriumban, idővel nagy lépéseket tehetünk üzletünk, vállalkozásunk gyümölcsöztetése érdekében (például a forgalomnövelés, vagy mondjuk a márkahűség-növelés ügyében nemkülönben).

Kombinálhatja a fb.-felületet más közösségimédia-platformokkal is, annak elérése érdekében, hogy a lehető legoptimálisabb lépéseket tehesse meg a márkaismertetés (márkaépítés), valamint az értékesítés útján. (Minderről pedig a bevezető sorokban említett Facebook The Top 100 Best Ways to use Facebook Business, Marketing, & Making Money c. munkát alapul használva ecsetelünk néhány gondolatot, tanácsot, útmutatást, mindezt a teljesség igénye nélkül, dióhéjban, tájékoztatás, információszolgáltatás gyanánt).

Kíváncsi hogyan optimalizálhatja Facebook oldalát a maximális eredmények élérése érdekében?

Mi is… Lássunk mégis néhány fogódzót a következőkben (nem recept, nem sablon!!!):

A Facebook belépés (immár mondanunk sem szükséges) alapvető és kihagyhatatlan lépése a Facebook-birodalomban történő üzlet-orientált kibontakozásban (is). A fb. mind az egyének, mind a vállalkozók számára célszerű, praktikus és előnyös lehet (a vállalkozások esetében a márka – vagyis brand – építését szolgálva leginkább).

• a Facebook-használat ingyenes (nagyrészt…), ugyanakkor relatíve könnyű a használata is:
• első lépésként: hozza létre a Facebook oldalát (ha még nem rendelkezik ezzel), amely lépéshez hozzátartoznak: az alapok kitöltései, a vállalkozása nevének, címének, telefonszámának, weboldalának feltüntetése
• második lépésként: a Cover photóval kell kicsit ügyködnie (tanácsos, hogy ne kapkodja el, hiszen gondoljon csak bele abba, hogy a profilkép lesz az első, amit potenciális ügyfelei „lecsekkolnak”)
• majd a szlogen megjelenítése következik
• ezt követik a differens kapcsolattartási információk feltüntetései
• a profilkép esetében fontos lehet, hogy amennyiben van a cégének logója (company logo), abban az esetben legjobb lenne, ha ezt használná
• javasolt egy profi, kellőképpen, de nem tolakodóan, nem harsányan figyelemfelkeltő, emlékezetbe vésődő képet készíttetni (vagy készíteni)
• a következő teendő a description gombra lépéssel folytatódik, ahol az about me elnevezésű mezőket szükséges kitölteni (itt azt teszi tulajdonképpen, hogy teret biztosít a követői számára ahhoz, hogy többet megtudhassanak Önről, illetve vállalkozásáról/szolgáltatásáról, szakmai missziójáról, cégbeli terveiről és egyéb tudnivalókba is betekintést nyújthat)
• győződjön meg arról, hogy elegendő SEO-terminust, -kifejezést, -kulcsszót használ, mindezt abból az okból kifolyólag, hogy az Ön oldala az elsők között jelenjen meg a keresési eredmények oldalán…
• érdemes időt szánni erre, hogy a későbbiek során (valóban) érezhesse a jó munka eredményét, hogy profitálhasson belőle
• amennyiben nem rendelkezik jó írói vénával, nem kell elkeserednie, hiszen egy szövegíró elvégezheti ezt Ön helyett
• miután minden részletét a profilnak befejezte, jöhet az állapot-frissítés közzétételének lépése (posting status updates)
• a felhasználói státusz megosztása fontos, ha ugyanis nem konzisztensen, nem folyamatosan aktív a Facebook-oldalon (tehát, ha úgy véli, hogy önmagában elegendőnek mutatkozik a Facebook-bejelentkezés mozzanata, akkor téved…) nem sokan fognak csatlakozni, kevesen fogják követni az oldalát (ha nincs elég tevékenység, aktivitás rajta/benne)
• minden héten (programszerűen) tűzze ki elvégzendő feladat gyanánt a status updates-t, vagyis az állapotfrissítést – tényleg következetesen…
• a csaknéhanéhavagyokjelen-hozzáállás nem lesz működőképes – folyamatos jelenlétével ugyanis, biztosítja a követőit arról, hogy Ön fáradhatatlan, céltudatos és aktív, bizalmat ébreszt követőiben, és szívesen időznek az oldalán, hiszen látják, hogy Ön tartja magát az ígéreteihez
• egy megfelelően működő („munkakönnyítő”) stratégia lehet ehhez az úgynevezett automatizálási szoftver használata
• az állapotok megjelenítéséhez (statuses) például a Buffer (lásd Buffer.com) egy jól működő szolgáltató lehet.

Facebook bejelentkezés, konzisztens jelenlét, aktivitás, releváns tartalom, értékes információk… mi még?

A Facebook bejelentkezés idejétől (startjától) számítva, ha Ön sűrűn, egységesen követi e közösségi platform kínálta üzleti megnyilvánulási opciókat, előreláthatólag nem fogja hiábavalónak summázni az időt, amit vállalata népszerűsítése érdekében tett (vagy tervez tenni a jövőben).

Ez ügyben talán megszívlelendőnek mondható egy amerikai üzletember (Michael E. Gerber) állásfoglalása „sorstársaihoz” címezve, mely szerint:
A kiemelkedően sikeres vállalkozók azért olyan sikeresek, mert csillapíthatatlan vágy él bennük, hogy többet tudjanak.
Igen, tudással nem csupán a szakmánkkal kapcsolatban szükséges rendelkeznünk, hanem potenciális ügyfeleinkről, vásárlóinkról, követőinkről egyaránt. Ennek végrehajtásához kínál teret a Facebook provinciája.

A Bufferről röviden

Miért érdemes a Bufferről szót ejteni? Lássuk csak:

• A Buffer egy Social Media Managament Platform (lásd itt: https://buffer.com/ ), amely egy lehetséges módját kínálja a közösségi média jobb kezelésének, menedzselésének az érdeklődők számára
• egyszerűvé teszi a bejegyzések ütemezését (schedule posts), a teljesítmény elemzését (analyze performance), valamint az összes fiók kezelését egy helyen
• A Buffer-team több országból és kontinensről dolgozik, hogy a hibákat beazonosíthassa, rögzíthesse, valamint a kérdésekre szakszerű válasszal szolgáljon. Minderről bővebben itt tájékozódhat: https://blog.bufferapp.com

Mit tegyünk, ha kifogyunk a Facebook-tartalom-ötletekből? Alfred Lua tanácsai

Alfred Lua (Buffer csapattag) is számtalan alkalommal szembesült azzal, hogy miután maga mögött tudta a Facebook-bejelentkezés – böngészés – ötletelés hármasát, mégsem tudta, hogy mitévő legyen tartalomügyben. Ilyenkor bizonytalannak érezhetjük magunkat, hiszen az lenne a célunk, hogy értékes, érdekes, információdús tartalommal álljunk közö(n)s(s)égünk tagjai elé. Csakhogy, a valóságban, ez nem mindig jön össze, valahányszor belekezdünk egy új tartalom megírásába…

Tapasztalatai, „tartalomhagyta” periódusai azonban tanulságosak voltak, hiszen feljegyzett néhány útmutató-fogódzót ilyen esetekre, mintegy kapaszkodókként.
Olyan stratégiákat sorol fel, amelyek segíthetnek feltárni azokat a közösségimédia-tartalmakat, amelyeket a felhasználók (a követők) szívesen fogadnak, és nem utolsó sorban örömmel meg is osztanak.
Stratégiái közül egy példa:
• használja az elemzést (analytics) – amely egy (viszonylag) megbízható mód annak feltérképezése érdekében, hogy mit szeret leginkább a közönség
• a Social Media Analytics – vagyis magyarul a közösségimédia-elemző támpontot kínál a „nem működik? mi nem működik?” dilemmára
• érdemes időt szánni erre, és jó munkát végezni… hiszen csak ezt a fajta (vagyis a jól, lelkiismeretesen végzett munkát) értékelik.

Magyar Facebook-marketing-iránymutatók, vagyis: hogyan juthatunk el a Facebook-bejelentkezéstől az online marketingig?

Valóban: hogyan érhetjük el, hogy a Facebook-bejelentkezés, néhány cuki kutyusos kép megosztása, citátumok posztolása és vicces videók megtekintése, majd barátokkal való megosztása mellett, akár (természetesen amennyiben ez esetünkben érvényes) vállalkozásunk, szolgáltatásunk útjait is egyengethessük a Facebook-berkeiben?

Amikor belép a Facebook marketing világába ezt csinálja nagyon jól

Rögtön a bevezetőben lejegyzi az optimális tartalom szükséges jellemvonásait.
Az optimális tartalomnak (elmondása alapján) rendelkeznie kell a következő jellemvonásokkal:
• oktasson
• szórakoztason
• informáljon
• és inspiráljon
A tartalom készítése időt igényel és itt nem az egysoros bejegyzésre gondolok – írja a szerző.
• van néhány (ha úgy tetszik) „trükk”, amely az olvasót mintegy „tudatalattilag” ösztönzi arra, hogy az oldalon olvasott tartalomhoz maga is szóljon hozzá.
Ami a könyvből kiderül:
• a Facebook-bejelentkezés a startvonal, innen az út akár az ingyenes piackutatáshoz is elvezethet
• a Google felfigyelt arra, hogy a Facebook-hirdetések az Adwords-höz hasonlóan működnek (vagy tán jobban is?)
• a különbség az Adwords és a Facebook hirdetései között az, hogy a Facebook nem kulcsszóra céloz, hanem demográfiai adatokra, szokásokra, közös érdeklődési körökre és hasonlókra.

Facebook aranyszabályok lajstroma a következőképpen fest:

• Legyen marketing-terve!
Hiszen ahogyan azt már a fentiekben igyekeztünk ecsetelni: a Facebook területén nem mondható elégségesnek, ha csak kipipáljuk a Facebook-bejelentkezés passzusát, majd, amikor időnk és kedvünk van, írunk egy-egy bejegyzést, és ez bőven elég egy évre… Nem.
Az üzletorientált fb-marketing ezt a hozzáállást „nem tűri”, hiszen folyamatos jelenlétet, aktivitást igényel (követel?), frissülő tartalmakkal, értékes információkkal felvértezetten.

• Integrálja a Facebookot a marketingje rendszerébe
Ami azzal jár, hogy a Facebook-oldal illeszkedik a Youtube-csatornájához, és a szakmai blogjához egyaránt.

• Ne feledjen el embernek maradni
Vagyis Facebook-tartalmai hús-vér emberekhez szóljanak, ne robotoknak. A tartalom ne legyen unalmas, száraz, erőltetett, vagyis: Legyen ott az ember a tartalom mögött…

• A rendszeres tartalomírás, és -közzétevés elve
A márkaépítés folyamatában nagy lépéseket tehet, ha komolyan veszi a napi legkevesebb egy tartalom bejegyzését, majd közzétételét. Nem feledve az ezzel az elvvel karöltve járó változatosság elvét sem (vagyis a tartalom legyen érdekes, értékes, színes, változatos, informatív stb.)

• Lebilincselő, lenyűgöző, magával ragadó…
Tetszetős jelzők, nem igaz? Amennyiben sikerül megoldást találnia ügyfelei, vásárlói problémáira, jutalomképpen (élve a Facebook-kínálta lehetőségekkel) lájkkal, megosztással örvendeztetik meg követői.
– egyúttal pedig el is ismerik.

• Találja meg a módját annak, hogy kattintásra sarkallja „táborát”
Ennek elérése érdekében is a tartalom nyithatja ki az online-aranykaput, amely arra inspirálja, motiválja olvasóit, hogy barátaikkal, ismerőseikkel megosszák az Ön oldalán olvasottakat. Ugyanakkor egyfajta (nem tolakodó, nem indiszkrét és parlagias) módját is meg kell lelnie annak, hogy a Facebook oldaláról valahogyan átinstruálja, átnavigálja követőit a weboldalára – a landing oldalra.

*A landing oldalról néhány információ – a landing oldalt magyarul céloldalnak fordíthatjuk. Lényege a következőkben mutatkozik meg:
– a digitális marketing tartományában a ~ egy ún. „standalone” oldalnak számít (ami önálló oldalt jelent)
– a ~ a marketing- vagy reklámkampányok céljából realizálódott (ezért hozták létre)
– a ~ egy olyan helynek számít, amikor egy látogató (visitor) úm. „landol” – vagyis „földet ér”, azaz célba ér – pl.: amikor rákattint egy Google Adwords (vagy más) hirdetésre
– a CTA (Call To Action – magyarul a látogatók cselekvésre való felszólítása érdekében kivitelezték a landing oldalt (pl.: egy „iratkozzon fel a hírlevelünkre”-szerű CTA-ra kell itt gondolni)
– a Google Adwords-kampányok folyamatában a céloldalakat a kampányok ideális konverziós arányainak növelése érdekében kivitelezték
– tüzetesebben itt (is) tájékozódhat: https://unbounce.com/landing-page-articles/what-is-a-landing-page/

• Multimédia-„asszisztensek”
Habár a tartalom valóban kardinális módja a (potenciális) ügyfelek megszólításának, elérésének, mégis élni lehet (sőt kell…) egyéb lehetőségekkel is, például képekkel (melyek alá ugyancsak szöveg kívánkozik, emelve értékét), HD-videókkal stb.
Továbbá: azáltal, hogy értékelhető, színvonalas, igényes tartalmat tár a közönsége elé, ezzel elégedetté teheti őket, mivel – voltaképpen – megfelelt elvárásaiknak, illetve teljesítette a nekik (ti: követőinek) tett ígéretét. Ugyanakkor azt az online-marketing tapasztalatot sem hagyhatjuk ki a sorból, mely szerint a márkaépítés egyik legkimagaslóbb „eszköze” , „apparátusa” a rajongók elégedettségében mérhető.
Mindezek elérését követően mérvadó az elért eredmények mérése, monitorozásának passzusa egyaránt. Ebben a fázisban (ha úgy tetszik eredmény-értékelési stádiumban) megragadhatja az alkalmat a kommunikáció tökéletesítésére, és pontosan be kell tudnia jelölni pl. a legjobban, legsikeresebben funkcionáló témákat követői körében.

És mi a helyzet a nyereményvadászokkal/nyereményvadászattal?

Akiket csupán egyetlen cél vezérel, és pedig: a nyeremény, „gyűjtőnéven” „kuponvadászoknak” is becézik őket, ekként nyilatkozik (idézem szavait a Facebook marketing 32. oldaláról):
• a kuponvadászok egy selejt csoport , akik mindenhova beregisztrálnak, a Facebook-bejelentkezés is részükről (nagyrészt) ebből a célból esedékes, mégpedig azért, hogy mindent megosszanak, ami nyereménnyel járhat
• további jelzők Tóth Mihálytól e csoportra vonatkoztatva: „ingyenélők”, „ballaszt anyag, akiktől jobb megszabadulni”, a legjobb hozzáállás egy webkampány során, ha nem (vagy csak ritkán) indít nyereményjátékokat
• egy nemrégiben készült statisztikai felmérés szerint, amelyben azt a kérdést járták körül, hogy: miért követnek valakit az emberek valójában? az eredmények azt mutatták, hogy a felhasználók 40%-át a kedvezmények, akciók, nyeremények, ingyen letölthető dolgok motiválják oldalkövetés(ek)re
• a statisztika adatai alapján 39% a céghűség; 34% az információhoz jutás; 29% a humoros töltetű, hangvételű tartalmak miatt; 25% az exkluzív tartalom végett követ egy-egy oldalt a Facebook-on
• a listán a jelenlegi és leendő e-kereskedők találhatnak hideget-meleget egyaránt, mindenképpen megfontolandó ezeket a faktorokat is figyelembe venni
• mégis elgondolkodtató (elszomorító?) tény ez a 40 százalék
• a „kuponjágerekről”, a felmérés élen járóiról, „győzteseiről” viszont kulcsfontosságú megjegyezni, hogy: ők azok, akik a legkevésbé sem szeretnének sem vevővé, sem pedig ügyféllé válni…

A Facebook-regisztráció „biztosítékai”:

A Facebook-csatlakozás lépéseihez tartozik a profil-, biztonsági- és adatvédelmi beállítások, és az értékesítések beállításai.
A fb. oldaltípusoknál ugyanakkor lehetőség nyílik több opció közüli választásra is, melyek között szerepelnek:
• a Helyi üzlet, vagy Befektető (például helyi boltok márkaépítésére)
• Company/Organization or Institution
• vagy a hangsúlyosan márka (brand) építését célzó: Márka/termék
• a Szórakozás (pl: online könyvklub, filmklubs, rajongói oldal létrehozására stb.) Facebook-oldaltípusai.

Mire érdemes (kell?) figyelni, ha Facebook-kapcsolódás során egy/több Facebook-csoport létrehozása a cél?
• ha egy szakmai csoport létrehozása a cél, igazi motiváció lehet a rendszeres kommunikációt folytató tagok jelenléte, aktiválása
• a csoportmenedzselés folyamatában szükséges a csoporttagok kölcsönös tisztelete (azonban egy valós érték elérése érdekében nem érdemes fölösleges erőfeszítéseket tenni a „romboló hatású” hozzászólások törlésével sem)
• szükséges az üzenőfal gyakori, ütemezés- és programszerű frissítése
• ez egy hosszú távú „építkezés” (és a jó úton haladás egyik impresszív mutatója a folyamatos csoportlétszám-növekedés)
• az üzleti irányultságú Facebook elsődleges célja a követők számának növelése, ugyanakkor használjuk még meggyőzésre, esetleg ügyfélszerzésre egyaránt.
David Ford a Business marketingben arról is lejegyzi gondolatait, tapasztalatait mint üzletember és professzor, hogy a businessmarketing (…) nem lehet egyetlenegy vásárlás vagy eladás, projekt vagy üzlet, értékesítési terület vagy piac, hanem a teljes kapcsolati portfólió (lásd a szakkönyv 27. oldalán).
Továbbá körvonalazza az akkor jó a szoros kapcsolat (ti.: esetünkben a csoporttagokkal, a követőkkel), ha:
• a felek jobban megismerhetik egymást
• jobban tudnak igazodni egymás igényeihez
• s így tudnak a legjobban egymás erőforrásaiból mindketten hasznot húzni
• hosszú távú kapcsolatba fektetnek be a vállalkozók, mivel (hozzáteszi) a tanulás és adaptálás sokáig tart és költséges folyamat…

Margaret Rouse*** a Facebook bejelentkezés vagyis a belépés előnyeiről

***Margaret Rouse a WhatIs.com szövegírója, tartalomfeltöltője és menedzsere, emellett pedig a TechTarget.com enciklopédiájának és tanulási központjának a vezetőjeként is helytáll.
• a WhatIs.com az évek során számos díjat nyert, valamint olyan nagy kiadványokban is szerepelt, mint példaképpen a széleskörben ismert: New York Times, a Time Magazin, USA Today stb.
• Margaret 2000-ben csatlakozott a TechTarget csapatához, és a következőképpen definiálta a számítástechnikában betöltött szerepét: folyékonyan beszélem a Greek, Biz, Cloud, Security, Agile, Network, SEO és a marketing nyelvét egyaránt. Időm nagyrészében ezeket a magasan specializált „nyelveket” átviszem, lefordítom egyszerű angol nyelvre
• lássuk, hogy Margaret a maga számítástechnikai múltjával felvértezve, hogyan vélekedik a Facebook-bejelentkezésről, és a Facebook-ról általában, miért érdemes kapcsolódni ebbe a szférába (megéri?):
• a Facebook egy népszerű, ingyenes közösségi oldal
• a regisztrált felhasználók számára lehetővé teszi a saját profil létrehozását, fotók, videók, egyebek feltöltését és a barátokkal, ismerősökkel való megosztását, a kapcsolatépítést, és annak fenntartását, az üzenetküldést, chatelést stb.
• számos nyelven elérhető platform (37 különböző nyelven) olyan publikus szolgáltatásokat tartalmaz, mint a Marketplace, Groups, Events, Pages
• további infók itt: https://whatis.techtarget.com/definition/Facebook
• az ún. jelenlét-technológia (Presence Technology) pedig lehetővé teszi az interneten az (online) aktív tagok láthatóságát
• az egyes tagok személyes profilján (personal profile) belül számos fontos hálózati komponens, elem található
• ezek közül a komponensek közül az egyik legnépszerűbb a Wall – amely tulajdonképpen nem más, mint egy virtuális hirdetőfal (virtual bulletin board)
• egy másik, ugyancsak kulcsponti kompozíció a Photo Album, ahová a személyi számítógépről, vagy közvetlenül az okostelefonról is tölthetőek fel fényképek
• jó hír: a fotóalbum esetében nincs mennyiségi korlátozás (nincs limit) a fényképfeltöltés számát illetően
• azonban! érdemes tudomásul venni, hogy a Facebook eltávolítja pl. a szerzői jogokkal védett képeket
• a Facebook-bejelentkezők számára a Facebook számtalan opciót kínál (mint tagoknak)
• a felhasználók blokkolhatják a nem-kívánt kapcsolatokat
• elérhetővé/hozzáférhetővé tehetik kommunikációjukat (vagy privát kommunikációt is kezelhetnek)
• a Facebook-regisztrált személyek eldönthetik, hogy civilként, vagy vállalkozóként szerepeljenek a felületen
• a 2008 májusában bejelentett Facebook Connect lehetővé teszi a tagok számára több beszélgetőpartner közötti interakciót egyaránt.

A LifeWire****vélekedés a Facebook-ról

****LifeWire.com esetében egy olyan küldetéssel létrehozott honlapról beszélhetünk, amelyben a szakemberek eligazodást, betekintést nyújtanak a technológia komplex berkeibe, ehhez pedig olyan tanácsokkal állnak az érdeklődők rendelkezésére, amelyek figyelembevételével könnyebben eligazodhatnak pl. a technológiai minialkalmazások működtetése terén
• a weboldalon olyan témákat tárgyalnak, mint pl: a legjobb appok hiteldíj-elemzéshez; minden, amit tudni kell a hangszóróról; hogyan hozhat létre nagyszerű prezentációkat a Google Diákkal (Google Slides) stb.
• mivel a nem-ismerés gyakran frusztrálttá teszi a felhasználókat, segítenek eligazodni…
• a Facebook-bejelentkezés kapcsán – a teljes cikk itt: https://www.lifewire.com/what-is-facebook-3486391 – például a következőket jegyzik meg:

A fb. legfontosabb jellemzői között kiemelhetjük:

• azt, hogy biztosítja a tagok számára a barátok, ismerősök listájának megőrzését
• adatvédelmi-, testreszabási-, láthatósági beállításokat kínál
• támogatja az online interaktív csevegést (chat)
• támogatja a csoportoldalakat (Group Pages)
• a vállalatok számára is elérhetővé teszi a fb. használatát (a közösségi média marketingjeként – a fb. fejlesztői hálozata, a Developer Network fejlett funkciókat, valamint monetizációs opciókat is elérhetővé tesz. Tehát az ebben érdekeltek számára bevételszerzési lehetőségek számára is teret biztosít)
• a Facebook Connect lehetőséget kínál a weboldalaknak – a Facebook-hoz való kapcsolódás révén – , hogy a Facebook-bejelentkezést univerzális bejelentkezésként (universal login) működtethesse
• a Facebook Live szolgáltatással pedig élő videókat is közvetíthetünk.

Mikor érdemes élni a Facebook bejelentkezés kínálta lehetőségekkel?

• érdemes bejelentkezni, ha az felhasználó tudatni akar valamit magáról (ez jó ok abban az esetben, ha a Facebookon távol élő, Facebook-aktív barátai, ismerősei vannak)
• ha szeretne online hírleveleket követni
• a fb. mind az emberek közötti-, mind a nyilvános oldalakkal való kapcsolattartás platformja
• a fb. folyamatosan frissíti a hírcsatornáját, ezért elmondható, hogy csak a legrelevánsabb tartalmakat jeleníti meg a felhasználók számára
• érdemes abban az esetben is használni a Facebook-ot, ha kedvére vannak a vizuális tartalmak
• valamilyen üzlet/szolgáltatás „felfuttatása” érdekében is gyümölcsöző lehet a fb.-használat (lásd példaképpen a Facebook Advertising – Facebook hirdetési platformban rejlő befektetési, potenciálisan jövedelmet generáló mibenlétét)
• Facebook-bejelentkezés szórakozás, játék céljából (ha a Facebookra nem csupán mint posztolások és böngészések felületére tekint, hanem mondjuk az online játék-lehetőség vonzotta Önt erre a kiberszektorba, akkor erre is van lehetőség. Játszhat, vagy akár különféle játék-appokhoz is hozzáférhet).
Ám a döntés, természetesen, mindig az Öné… 

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.