Mi a fekete kalapos keresőoptimalizálás (Black Hat SEO)

fekete kalapos SEO technikák

A keresőoptimalizálás világában nagyon sokféle olyan technika létezik, amit az egyének és a különböző cégek is felhasználhatnak. Bár a keresőoptimalizálásban folytatott tevékenységnek egy úgynevezett biztonságos oldala is van, amellett egy olyan kockázatos módja is létezik, amelynek felhasználását a Google szigorúan tiltja. A keresőoptimalizálásnak ezt a kockázatos módját nevezik fekete kalapos SEO-nak, amelynek során a magasabb rangsorolások megszerzésének érdekében bizonyos technikák segítségével a keresőprogramok szabályait feltörik.

Hogy minden kezdő keresőoptimalizálónak egyértelmű legyen, a fekete kalapos SEO technikák azokra az alkalmazásokra vonatkoznak, amelyeket a magasabb rangsor elérésének érdekében használnak, teljesen etikátlanul. Ezek a technikák azonban szigorúan gyakorlatiak, amelyeket a Google erőteljesen helytelenít. Ha elkapnak egy oldalt, ahol ezeket a módszereket alkalmazzák, az oldalt azonnal szigorúan megbüntetik. A fekete kalapos SEO általában a keresőmotorokra, és nem annyira az emberi közönségre összpontosít.

A fekete kalapos SEO-t többnyire azok használták és azok használják, akik az eredményeket gyorsan szeretnék megszerezni, illetve pénzt és energiát akarnak spórolni. A fekete kalapos SEO technikák alkalmazása azonban számos kockázatot rejt magában. Ilyen kockázat például a Google büntetése, az oldal betiltása a keresőkben vagy az oldal kizárása a találati listáról. A Panda és a Pingvin algoritmus frissítései jelentik a legnagyobb veszélyt a nem megfelelő módszert alkalmazók számára. Ezen algoritmusokat azért fejlesztette ki a Google, mert rájött, hogy többen fekete kalapos SEO módszereket alkalmaztak. Egy oldalt akár manuális szankciókkal, valamint algoritmikus leminősítésekkel is megbüntethetnek egyszerre.

Onsite fekete kalapos technikák

Kulcsszóhalmozás

A kulcsszóhalmozás azt jelenti, hogy egy weboldalt úgy megtöltünk kulcsszavakkal, hogy a keresőmotor rögtön azt gondolja, hogy az oldal releváns az adott keresés számára. Ezek a kulcsszavak általában azonban irrelevánsak az aktuális oldal számára. Néha ezek a kulcsszavak rejtve vannak, így nem láthatóak a felhasználó számára, de a keresőmotorok még mindig felkutatják őket. A kulcsszóhalmozás nemcsak rossz felhasználói élményhez vezethet, de az oldal rangsorolását is károsíthatja.

Álcázás

Az álcázás arra a technikára utal, amikor más tartalmat mutatunk a keresőrobotoknak, mint a felhasználóink számára. Az álcázás egyik formája az, amikor olyan kulcsszavakat, címeket és leírásokat használunk, amelyek egyébként teljesen eltérőek a tényleges tartalmunk mondanivalójától. Ha egy keresőmotor rájön az álcázásra, akkor nagy esély van arra, hogy az oldalunkat letiltja.

Cikk ferdítés

A cikk ferdítés egy olyan technika, amelynek során a weboldal tulajdonosok a téma más szemszögéből való megközelítésével már meglévő szövegeket átírnak, vagy kicserélnek bizonyos részeket a már meglévő szövegben, és ezeknek a szövegeknek az egyedi változatát teszik közzé a saját oldalukon. A cikk ferdítés mindenképp csökkenti az eredeti cikk minőségét, mindegy, milyen módszerekkel ferdítik azt meg. A cikk ferdítés ugyanakkor nagyban korlátozza azokat a helyeket, ahol a szövegeinket közzé tehetjük a jövőben.

Offsite fekete kalapos technikák

Melyek a linkekkel elkövetett csalásoknak is szokták nevezni.

Linkfarmok

A linkfarm egy olyan weboldal csoport, amelynek felhasználói különböző hiperlinkek alkalmazásával kapcsolódnak egymáshoz annak érdekében, hogy rangsorukat növeljék. Ezek a linkek végül semmilyen forgalmat nem eredményeznek az oldalnak, inkább a keresőprogram becsapására használják őket, látván, hogy az oldal sok más oldalhoz is linket biztosít. Ez a módszer azért nem alkalmazható, mert a linkek mennyiségének és minőségének alapján a keresőprogramok a weboldal népszerűségét, valamint az oldal találati listán lévő rangsorát is könnyedén ki tudják számítani.

Link vásárlás és linkcsere programok

A linkvétel az a folyamat, amelynek során azért szerzünk be különböző linkeket más oldalakról, hogy az oldal linket adhasson, mi pedig linket kaphassunk a saját oldalunk számára. Ezeknek a linkeknek a célja a Google rangsorainak manipulálása, amelyek által az adott oldal rangsora magasabbnak tűnik. A linkcsere programok olyan programok, ahol linkeket lehet cserélni másokkal. A túlzott linkcserét azonban a Google tiltja.

Kapu oldalak

A kapu oldalak segítségével a keresőmotorokat és a látogatókat is megpróbálják megtéveszteni. Átjáró oldalnak is nevezhetjük ezeket, egy bizonyos témakör kulcsszavait tartalmazzák, ám az oldal átirányítja a látogatókat egy olyan helyre, ahol nincs a keresésünknek megfelelő releváns tartalom. A kapu oldalakat azért hozták létre, hogy csak a speciális keresőprogramok és keresőrobotok számára váljanak láthatóvá azzal a céllal, hogy a keresőprogramok becsapásával magasabb rangsort érjenek el.

Összefoglalás képen

Bár a felsorolt módszerek rövid időn belül segítenek nekünk egy magasabb rangsor elérésében, nagyon gyorsan megbüntethetnek bennünket, ha egy keresőprogram rájön, hogy a fekete kalapos technikák valamelyikét alkalmaztuk a tevékenység során. Hosszú távon tényleg nem éri meg a kockázatot, hiszen az eredmények meglehetősen romboló hatással lehetnek a weboldalunkra. A fenti lista nem terjed ki minden egyes fekete kalapos technikára, de jegyezzük meg jól, hogy ezeket a módszereket érdemes minél messzebbről elkerülni. Számos módja van annak, hogy weboldalunk pozícióját megfelelően javíthassuk a találati oldalon. Az eredmények minden bizonnyal tartósabbak, és megérik a várakozást még akkor is, ha ezek a módszerek hosszabb időt vesznek igénybe.

Share Button

2 hozzászólás Leave new

A kapu oldalakkal kapcsolatban lenne kérdésem.
Létrehoztam a propertiesinhungary.com-ot azért, hogy a külföldiek akik magyarországon keresnek ingatlant, rátaláljanak a lehetőségre. Itt viszont némi segítő szöveg és linkek vannak, amik a megveszlak.hu oldalra visznek, ahol már megtalálják az ingatlan hirdetéseket angol nyelven.

Azt írja, hogy “Átjáró oldalnak is nevezhetjük ezeket, egy bizonyos témakör kulcsszavait tartalmazzák, ám az oldal átirányítja a látogatókat egy olyan helyre, ahol nincs a keresésünknek megfelelő releváns tartalom”.

Lényegében az oldal átjáró, de ha a linkre kattintanak, akkor releváns tartalmat kapnak a látogatók és nincs automatikus átirányítás.

lehet így is probléma ezzel a megoldással?

Köszönettel: Gábor

Válasz

Ez szerintem már doorway page kategória amit a Google nem néz jó szemmel. Legyen még az oldalon releváns tartalom pl: 5-10db és akkor már egészen más a szituáció és a még a link is erősebb lesz.

Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük