Felhasználói élmény fontosabb a keresőoptimalizálásban, mint gondolná

felhasználói élmény fontos része lett a keresőoptimalizálásnak

A 2015-s év a Google részéről eddig a felhasználói élmény felé terelésről szólt vagyis ezzel próbálja meg azokat a rangsorolási szempontokat erősíteni és fontosság tenni. Több Google szakértő is már többször nyilatkozott már, hogy a kereső óriás számára kiemelt fontossággal fog ezzel a területtel foglalkozni. Garry Illéstől a mobil algoritmus és a kacsacsőrű emlős kapcsán hallhattunk, hogy a találati lista javítása érdekében ezt most egyre jobban figyelembe fogják venni.

Minden weboldal tulajdonos számár az a legfontosabb, hogy könnyen kezelhető weboldallal rendelkezzen, legyen az egy mobileszköz vagy egy egyszerű asztali számítógép ahol a felhasználó használja azt.

Felhasználói élmény SEO szempontból mit jelent?

Röviden az az élmény ami a felhasználó döntéseit befolyásolja, hogy pl.: az Ön weboldalát tovább fogja-e nézni mivel könnyen megtalálja a számára fontos információkat és így a számunkra fontos üzleti célok is meg fognak valósulni pl.: feliratkozik a hírlevelünkre, regisztrál, vásárol stb. Ehhez leginkább pozitív élményre van szükség, de előbb lássuk csak melyek azok a negatív élmények amik károsak számunkra és Cégünk számára.

Mit veszíthetünk a rossz felhasználó élménnyel?

Első sorban látogatót és bevételt, és pedig azért mert általában ezen a felhasználók igen nagy részen nem fog vissza térni weboldalunkra.

Kevesebb akadály, jobb felhasználhatóság

Kevesebb akadály, jobb felhasználhatóság

Íme a legsúlyosabb hibák amiket elkövethetünk:

  • Helyesírási hibák
  • Lassan töltődik be a weboldalunk és így sok-sok másodperc után sem lesz látható, az egyébként kiváló tartalmunk.
  • Rossz menü vagy navigációs rendszer, mely révén nem azt kapja a felhasználó amire számít.
  • Gyenge minőségű tartalom, mint szövegben, mint megjelenésben
  • Túl sok reklám megjelenése vagy sokszor megjelenő pop-up hirdetés

Talán legegyszerűbb a tartalmaink felmérését elvégeznünk a Google Analytics által tudjuk meg tenni, és benne a következő adatokat vizsgáljuk meg:

  • Vissza fordulási arány (40% tól rosszabbat már érdemes megnézni)
  • Oldalon töltött idő, ez a tartalom minőségére utalhat
  • Kilépési oldal, itt tudhatjuk mely oldal az amit igazán nem kedvelnek a látogatóink

Speciális eszközök használata:

A következő eszközök segítségével jobban megérthetjük, mit csinálnak a weboldalunkon, illetve milyen akadályokba ütköznek amiért sokan nem találják meg az üzleti célunk szempontjából fontos funkciókat/tartalmakat.

Clicktale.com
Crazy Eggs
Google Site speed test
Feedthebot

Felhasználó élményt ezzel ellenőrizze le a weboldalán

felhasználói élményhez egy 15+1 pontos ellenőrző lista

felhasználói élményhez egy 15+1 pontos ellenőrző lista

A következő ellenőrző lista révén akár Ön is el tudja dönteni a tartalma mennyire megfelelő a felhasználók számára, mennyire képes élmény szintjén befolyásolni őket.

  • Megfelelő design és arculat
  • Könnyen kezelhető funkciók
  • Jól értelmezhető szövegek és egyéb vizuális tartalmak
  • Mobilra optimalizált megjelenéssel is rendelkezik
  • Gyors weboldal betöltődés, és működési sebesség
  • Releváns tartalom vagyis, olyan szöveges és vizuális tartalommal találkozzon mely választ az a felhasználó kérdésére
  • Jól és könnyel olvasható tartalom
  • Hely írás és fogalmazott szöveg
  • Megfelelő vizuális tartalom (képek, videó, prezentáció, diagrammok, timeliner és egyéb tartalomba be építhető elemek)
  • Jó menü és navigációs rendszer
  • Könnyen megtalálható, telefonszám és egyéb kapcsolati adatok
  • Biztonságos https kapcsolat
  • Szép és keresőbarát url
  • Felhasználó vélemények
  • Felhasználó részéről könnyen de egyben biztonságos védelem a spam robotok ellen (captcha)
  • Megfelelő termék és hiba oldal kezelés, itt megszűnt termékek és url-k megoldása a cél.

Végül de nem utolsó sorban

A pozitív felhasználói élmény többet hozhat a konyhánkra, akár minőségi linkekről vagy sok-sok értékes vásárlásról legyen is szó. Érdemes tehát megadnunk a módját, hogy olyan élményekkel gazdagítsuk weboldalunkat és annak teljesítményét amivel igaz, több energiát kíván tőlünk, de biztosra mondhatjuk, hogy többlet bevételt is fog eredményezni.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük