/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

Felhasználói élmény fontosabb a keresőoptimalizálásban, mint gondolná

felhasználói élmény fontos része lett a keresőoptimalizálásnak
Rate this post

A 2015-s év a Google részéről eddig a felhasználói élmény felé terelésről szólt vagyis ezzel próbálja meg azokat a rangsorolási szempontokat erősíteni és fontosság tenni. Több Google szakértő is már többször nyilatkozott már, hogy a kereső óriás számára kiemelt fontossággal fog ezzel a területtel foglalkozni. Garry Illéstől a mobil algoritmus és a kacsacsőrű emlős kapcsán hallhattunk, hogy a találati lista javítása érdekében ezt most egyre jobban figyelembe fogják venni.

Minden weboldal tulajdonos számár az a legfontosabb, hogy könnyen kezelhető weboldallal rendelkezzen, legyen az egy mobileszköz vagy egy egyszerű asztali számítógép ahol a felhasználó használja azt.

Felhasználói élmény SEO szempontból mit jelent?

Röviden az az élmény ami a felhasználó döntéseit befolyásolja, hogy pl.: az Ön weboldalát tovább fogja-e nézni mivel könnyen megtalálja a számára fontos információkat és így a számunkra fontos üzleti célok is meg fognak valósulni pl.: feliratkozik a hírlevelünkre, regisztrál, vásárol stb. Ehhez leginkább pozitív élményre van szükség, de előbb lássuk csak melyek azok a negatív élmények amik károsak számunkra és Cégünk számára.

Mit veszíthetünk a rossz felhasználó élménnyel?

Első sorban látogatót és bevételt, és pedig azért mert általában ezen a felhasználók igen nagy részen nem fog vissza térni weboldalunkra.

Kevesebb akadály, jobb felhasználhatóság

Kevesebb akadály, jobb felhasználhatóság

Íme a legsúlyosabb hibák amiket elkövethetünk:

  • Helyesírási hibák
  • Lassan töltődik be a weboldalunk és így sok-sok másodperc után sem lesz látható, az egyébként kiváló tartalmunk.
  • Rossz menü vagy navigációs rendszer, mely révén nem azt kapja a felhasználó amire számít.
  • Gyenge minőségű tartalom, mint szövegben, mint megjelenésben
  • Túl sok reklám megjelenése vagy sokszor megjelenő pop-up hirdetés

Talán legegyszerűbb a tartalmaink felmérését elvégeznünk a Google Analytics által tudjuk meg tenni, és benne a következő adatokat vizsgáljuk meg:

  • Vissza fordulási arány (40% tól rosszabbat már érdemes megnézni)
  • Oldalon töltött idő, ez a tartalom minőségére utalhat
  • Kilépési oldal, itt tudhatjuk mely oldal az amit igazán nem kedvelnek a látogatóink

Speciális eszközök használata:

A következő eszközök segítségével jobban megérthetjük, mit csinálnak a weboldalunkon, illetve milyen akadályokba ütköznek amiért sokan nem találják meg az üzleti célunk szempontjából fontos funkciókat/tartalmakat.

Clicktale.com
Crazy Eggs
Google Site speed test
Feedthebot

Felhasználó élményt ezzel ellenőrizze le a weboldalán

felhasználói élményhez egy 15+1 pontos ellenőrző lista

felhasználói élményhez egy 15+1 pontos ellenőrző lista

A következő ellenőrző lista révén akár Ön is el tudja dönteni a tartalma mennyire megfelelő a felhasználók számára, mennyire képes élmény szintjén befolyásolni őket.

  • Megfelelő design és arculat
  • Könnyen kezelhető funkciók
  • Jól értelmezhető szövegek és egyéb vizuális tartalmak
  • Mobilra optimalizált megjelenéssel is rendelkezik
  • Gyors weboldal betöltődés, és működési sebesség
  • Releváns tartalom vagyis, olyan szöveges és vizuális tartalommal találkozzon mely választ az a felhasználó kérdésére
  • Jól és könnyel olvasható tartalom
  • Hely írás és fogalmazott szöveg
  • Megfelelő vizuális tartalom (képek, videó, prezentáció, diagrammok, timeliner és egyéb tartalomba be építhető elemek)
  • Jó menü és navigációs rendszer
  • Könnyen megtalálható, telefonszám és egyéb kapcsolati adatok
  • Biztonságos https kapcsolat
  • Szép és keresőbarát url
  • Felhasználó vélemények
  • Felhasználó részéről könnyen de egyben biztonságos védelem a spam robotok ellen (captcha)
  • Megfelelő termék és hiba oldal kezelés, itt megszűnt termékek és url-k megoldása a cél.

Végül de nem utolsó sorban

A pozitív felhasználói élmény többet hozhat a konyhánkra, akár minőségi linkekről vagy sok-sok értékes vásárlásról legyen is szó. Érdemes tehát megadnunk a módját, hogy olyan élményekkel gazdagítsuk weboldalunkat és annak teljesítményét amivel igaz, több energiát kíván tőlünk, de biztosra mondhatjuk, hogy többlet bevételt is fog eredményezni.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük