Google hírek: Nagy algoritmus frissítés volt a kereső ezért esett vissza az oldala!

Google hírek: Nagy algoritmus frissítés volt a kereső ezért esett vissza az oldala!
Értékelje az olvasottakat

Az utóbbi két év egyik legjelentősebb algoritmusfrissítését hajtotta végre a Google, ezúttal be is számoltak róla. A közlemény szerint az értékelő alapalgoritmus frissült, ami egyes honlapok helyezéseit és organikus forgalmát jelentős mértékben érintette.

Lássuk a Google algoritmus frissítés részleteit

A frissítés elméletileg március 7-én zajlott, illetve kezdődött, de a hatásai ezt követően jelentkeztek. Az Algoroo algoritmusfigyelő 9-én és 10-én jelezte a legnagyobb mozgásokat, majd 13-án és 14-én folytatódtak a találati lista kilengései. Az algoritmusfrissítéssel a február eleje óta tartó nyugodt időszak ért véget.

Ez most mekkora hír a Google részéről?

Google tulajdonképpen minden nap végrehajt kisebb módosításokat annak érdekében, hogy a felhasználók jobb minőségű találatokat kaphassanak a találati listákon. Ez teljesen természetes folyamat, gyakorlatilag így működik a világ elsőszámú keresője. A márciusi algoritmusfrissítés azonban nem egyszerű napi rutin volt; a Google alapalgoritmusa változott jelentős mértékben, aminek a jelentőségét a találati lista mozgásai is jól mutatják.

A Google szóvivői soha nem adnak teljes körű tájékoztatást a frissítésekről. Most is némileg kitérő válasz érkezett, miszerint a Google rendszeresen végez módosításokat az algoritmuson. Ezek némelyike csupán egy-egy speciális szegmensre vonatkozik, más frissítések pedig az értékelő algoritmus egészét vagy egy nagyobb szegmensét érintik. Ez utóbbi történt március 7-én is.

A Google mostani kommunikációja azért is érdekes számunkra, mivel Danny Sullivan, a Google új PR vezetője korábban ígéretet tett arra, hogy átfogóbb és egyértelműbb hírekkel szolgálnak a webmesterek és a honlaptulajdonosok számára. Mivel a korábbi ígéret épp a jelentőséggel bíró algoritmusfrissítésekre vonatkozott, így Sullivan kénytelen volt némileg több információt közreadni.

Nincsen baj ha csökkent a látogatottsága?

Sullivan szerint semmi baj nincs azokkal a honlapokkal, akik a mostani algoritmusmódosítás során forgalmat veszítettek. A PR vezető szerint egyszerűen arról van szó, hogy a Google rendszere változott olyan irányba, ami negatívan érintett egyes oldalakat. Minden algoritmusváltozásnak vannak nyertesen és vannak vesztesei, ezt el kell fogadni, ha organikus forgalomra számítunk.

Sullivan arról is beszélt, hogy nincs módszer a most pórul járt honlaptulajdonosok számára. Ezek az oldalak nem tudják egycsapásra visszaszerezni az elveszített forgalmukat, hiszen a változást nem minőségi probléma, hanem a Google értékelő algoritmusának módosítása okozta. Sullivan szerint a webmesterek és a honlaptulajdonosok nem tehetnek mást, minthogy folytatják a megkezdett munkát és még jobb, még minőségibb tartalmak előállítására törekednek.

Milyen oldalakat érintett negatívan a mostani frissítés?

Nincs egyértelmű ok és magyarázat a visszaesésre, így nehéz beazonosítani azokat a honlaptípusokat, amelyek vesztesei lehettek a mostani algoritmusfrissítésnek. Ráadásul minden példára láttunk már ellenpéldát, így a SEO világában támadhatatlan igazságot közölni nem könnyű.

Erős feltételes módot használva mégis ki lehet mondani, hogy a saját tartalommal nem rendelkező gyűjtőoldal jellegű webhelyek lehettek a legnagyobb áldozatai a mostani eseményeknek. Megbízható és reprezentatív adatok nem állnak rendelkezésünkre, azonban több apróhirdető, ingatlanos, termékkereső vagy katalógusjellegű oldal háza tájáról érkeztek negatív hírek, illetve egyes esetekben az elemző alkalmazások is ezek forgalomcsökkenését mutatják.
Érdemes most is megjegyezni, hogy a Google nem kivételez a nagy oldalakkal, így nem szabad azt gondolnunk, hogy bizonyos látogatottság felett az oldalunk fel van vértezve mindenféle Google algoritmusváltozás ellen. Nem csak a legnagyobb hazai oldalak, hanem a világszinten ismert óriások is megütötték néhányszor a bokájukat a Google miatt.

Mit tehetünk, ha pórul jártunk?

Ha az organikus keresési forgalmunkat negatívan érintette a márciusi algoritmusfrissítés, az esetben próbáljuk meg felfedni ennek a lehetséges okait. Legyünk szkeptikusak Danny Sullivan szavaival szemben és próbáljunk összefüggéseket találni a honlapunk paraméterei és a visszaesés között. Relatív nagy a valószínűsége, hogy a forgalomkiesés jellemzően egyik oldaltípus esetén történik, ha a webhely indexelt oldalainak jelentős része másodlagos jelentőséggel bíró tartalom.

Nincs más lehetőségünk, mint megfogadni a legalapvetőbb jótanácsot és minőségi tartalom előállításába kezdeni. Amennyiben igaz az az állítás, miszerint a mostani módosítás csupán az algoritmus változásának tudható be, illetve nincs szó büntetésjellegű hátra sorolásról, az esetben a minőségi tartalmaink versenyképessé válhatnak a Google találati listán.

Mindenképpen érdemes tennünk egy próbát, ha veszítettünk az organikus forgalmunkból. Írjunk hosszú minőségi tartalmakat, majd igyekezzünk ezek teljesítményét céloldali organikus forgalomként mérni.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.