Google, Microsoft, és az Amazon fizetne az Adblock Plus-nak

Adblock Plus
Google, Microsoft, és az Amazon fizetne az Adblock Plus-nak
Értékelje az olvasottakat

A világ legnagyobb internetes cégei közül néhány hatalmas összegeket fizet az Adblock Plus-nak, hogy megkerüljék azt, és fizető reklámjaik a programot használó felhasználók számára is láthatóak maradhassanak. Nem meglepő ez a lépés, hiszen az Adblock Plus hihetetlen népszerűségnek örvend, és a felhasználóik száma napról napra növekszik. Idáig több mint 300 millió alkalommal töltötték le, és havi több mint 50 millió aktív felhasználója van.

Annak érdekében, hogy ez a kiterjesztés a lehető leghatékonyabb lehessen, a szoftver beállításait a lehető legszigorúbbra tervezték. A reklámblokkoló kiterjesztés teljesen ingyenes, és meggátolja a felugró ablakokat, videó reklámokat, bosszantó bannereket, amelyek a honlap minőségét is rombolják, és a böngészést is megnehezítik.

Természetesen ez a hirdetésblokkolás nagyon megnehezíti a nagy cégek dolgát, hiszen bevételeik nagy százalékát jelentik az internetes reklámok. A német RTL, és a ProSiebenSat.1 például kártérítést követel az Adblock Plus készítőjétől, az Eyeo-tól.

Elfogadható hirdetések feloldása

A nagy internetes cégek, mint a Google, Microsoft, Amazon vagy a Taboola a hirdetés bevételeiknek 30%-a fejében feloldhatnak bizonyos hirdetéseket weblapjaikon – írja a Financial Times. Az Eyeo ezzel a „fehérlistás” szolgáltatással igyekszik kompromisszumot kötni a felhasználók és a cégek között.

Ezen a fehérlistán csak azok a hirdetések szerepelhetnek, amelyek eleget tesznek azon feltételeknek, hogy áttekinthető legyen, és ne torzítsa, szakítsa meg az oldal tartalmát. Az Eyeo a fizetésekben is igyekezett kiegyensúlyozottan eljárni, így a kisebb oldalak számára ingyenes marad a fehérlista, viszont nagyobb internetes cégektől 30%-os bevételt kérnek cserébe.

Ez a megoldás sem felhőtlen, mert azokat a felhasználókat, akik az Adblock plus kiterjesztést azzal a céllal töltik le, hogy minden egyes reklámok blokkoljanak, joggal zavarhat.
Ezért ezeknek a felhasználóknak az „elfogadható hirdetések programon” lehetőségük van kikapcsolni a „nem tolakodó reklámok engedélyezése” opciót. Ezen kívül a számukra zavaró hirdetéseket, reklámokat jelenthetik is. Ezt az „elfogadható hirdetések” programot 2011 óta működteti az Eyeo.

A Financial Times közleménye után a Business Insider felkereste az Eyeo szóvivőjét, Ben Williamset, aki meglepődött, hogy az elfogadható hirdetések megoldását még mindig újdonságként kezelik, hiszen ők igyekeztek minél jobban nyilvánosságra hozni a döntésüket.

Ben Williams így nyilatkozott: „Írtunk egy kiáltványt róla, és bevontunk másokat, hogy csatlakozzanak; részletesen, közérthetően elmagyaráztuk blogbejegyzéseken keresztül; beszéltünk róla színpadokon Európában és Amerikában, és saját fórumunkon nyilvánosságra hoztuk az összes program kérelmezőt. Lényeges az is, hogy fehérlistáztuk a szervezetek 90%-át az Elfogadható ingyenes hirdetésekben, hogy ugyanazok a kritériumok vannak érvényben a fizető ügyfelek és nem fizetők számára egyaránt, és hogy a felhasználók igény szerint bármikor kikapcsolhatják és blokkolhatják az összes hirdetést. Büszkék vagyunk arra, hogy egy olyan kompromisszumot kínálunk, amely bátoríthatja a jobb hirdetéseket, ugyanakkor a szabad internetezést életben tartja.”

Arra a kérésre, hogy nevezzen meg egy pontos összeget, melyet a nagy cégek fizetnek az Adblock Plus feloldásáért, nem kívánt válaszolni.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.