Minőségi linképítés 31 lépés hozzá

minőségi linképítés 31 lépés hozzá

Sokan vagyunk, akik mindennapos kapcsolatban állnak a linképítéssel, valószínűleg tökéletesen tisztában vagyunk azzal, hogy minőségi linképítéshez, linkekhez nagyon sok munka szükségeltetik. 31 db gyakorlatban is működő módszert gyűjtöttünk most össze, hogy Ön is kamatoztatni tudja kreativitását a linkek kiérdemlése terén.

Az alábbi lista összeállításakor a valóban hatékony linképítési módszerek bemutatására törekedtünk. Némelyik közülük egy picit ellentmondásosnak tűnhet, megkérdőjeleződhet, hogy még mindig linképítésnek számít-e. Egyes módszerek sok előkészületet igényelnek, míg mások a linképítés rendkívül gyors módját jelentik…

Tartalmi ötletek a minőségi linképítéshez

1. Működtessünk blogot

A honlappal integrált blog párhuzamos futtatásának kétszeres előnye is van. Az új tartalom nemcsak azt teszi lehetővé, hogy a fontos üzleti jellegű weboldalakhoz linkeket adjunk hozzá, de ugyanakkor az új külső linkek megszerzésére is lehetőséget biztosít.

A linképítési mitosz szétrobbantásának érdekében eláruljuk, hogy a tartalom önmagába véve nem varázsol számunkra linket. Akkor azonban, ha a tartalmat elég érdekessé tesszük a felhasználóink és fogyasztóink számára, sokkal egyszerűbben reklámozhatjuk a weboldalunkat így, mint egy „száraz” cég honlapként/online áruházként.

2. Készítsünk infografikát

Egy jól megtervezett infografika biztosan megnyeri a felhasználókat – a linkekkel együtt. Minden egyes infografikát hozzá lehet adni az infografika gyűjtő oldalak valamelyikéhez.

3. Készítsünk videót

A legnépszerűbb típusú tartalmat egyértelműen a videók alkotják. Az infografikákhoz hasonlóan a videók is rendkívül gyorsan terjedhetnek a közösségi média világában. Semmiképp sem jó ötlet megvárni azonban azt, hogy a videónk saját akaratából lépjen a reflektorfénybe. Tegyük közzé a weboldalunkon, majd reklámozzuk a különböző közösségi oldalak és üzenőfalak valamelyikén.

4. Oktassuk tanulmányozóinkat

Olyan tartalmat készítsünk, amely hasznos lehet a szakterületünkkel foglalkozó diákoknak +tanulni vágyó vállalkozóknak. Ehhez azonban olyan plusz információkkal kell szolgálnunk, amit az előadásokon nem sajátíthatnak el, de mégis jól jöhet nekik. Ezáltal nemcsak a figyelmüket köthetjük le, de az egyetemek honlapjairól is könnyedén nyerhetünk linkeket.

5. Alkossunk „ökológiai” jellegű tartalmat

Készítsünk olyan tartalmat, amely egy sajátos felhasználói csoportot céloz meg. Egy olyan csoportot például, akik értékelik a természeti környezetet, és erőfeszítéseket tesznek annak megvédéséért. Általában elég, ha egy érdekes tartalommal ösztönözzük őket. Még egy teljes blogbejegyzést is rászentelhetnek a saját oldalukon, ha a közzétett tartalmunk valóban érdekesnek bizonyul.

6. Hozzunk létre e-bookot

Készítsünk egy átfogó közleményt a saját szakterületünkön belül (ilyen átfogó közlemény lehet például a blogbejegyzéseink megszerkesztett összeállítása), majd alakítsuk át e-bookká vagy készítsünk problémák megoldását tartalmazó elektronikus könyvet pdf-t.
Létezik pár olyan weboldal ahol fel is tehetjük könyvünk részletét http://www.slideshare.net/ vagy az egészet is https://www.scribd.com/. Akár pénzt is kérhetünk érte.

7. Horgásszunk „ego csalival”

Ki az, aki ne szeretné, hogy értékeljék és dicsérjék? Varázsoljuk el az olvasóink egóját, és ők segíteni fognak a tartalmunk megfelelő célcsoporthoz való eljuttatásában.
Mindenképp olvassuk el az ehhez szükséges útmutatót, valamint a szakértők ezzel kapcsolatos észrevételeit, ha a módszer alkalmazása mellett döntünk. Biztosak lehetünk benne, hogy javarészt értékelni fogják a cikkünket, egy linkkel vagy like-al.

8. Készítsünk útmutatókat

Attól függetlenül, hogy épp miről írunk – szoftverekről, „csináld magad” tevékenységekről vagy bármi másról –, rendkívül hasznos, ha az embereknek azt is megmutatjuk, hogyan lehet, hogyan kell. Akkor érhetünk el nagyobb link szaporulatot ha olyan témát fejtünk ki amiről még ilyen anyag nem készült vagy minőségét tekintve nem elégíthette ki az érdeklődőket.

9. Mutassunk be esettanulmányokat

Mindannyian szeretünk pozitív példákat látni. A konkrét számokkal alátámasztott hiteles eredmények azonnal felhívják magukra a figyelmet. Tény, hogy az ilyen típusú tartalmat a legegyszerűbb elkészíteni, ha bármiféle terméket vagy szolgáltatást kínálunk. Tanácsokat szoktunk adni az embereknek? Kérdezzük meg tőlük, hogy a tanácsaink hasznosnak bizonyulnak-e.

10. Teremtsünk interaktív tartalmat

Az interaktív tartalom már évek óta a népszerűség csúcsán áll. Ennek oka: ez a fajta tartalom igazán szenzációs, és nem sokan készítik el. Sok marketinges megriad tőle a magas költsége miatt, ami valóban magas, de a végeredményét tekintve igazi ismertséget fog jelenteni. Ezt sajnos inkább nagyobb cégek engedhetik meg maguknak.

11. Készítsünk egy rangsort és/vagy egy listát

Az emberek imádják a rangsorokat és a listákat. A legjobb eszközök, információ-források vagy bármilyen hasonló forrás segítségével összeállított rangsor elkészítésével egészen biztos, hogy új linkekre tehetünk szert.
E módszer „ego csalival” való kombinálása a bezárt ajtókat minden bizonnyal hatékonyan kinyitja.

12. Leplezzük le a mítoszokat

Ha különböző mítoszok vagy hamis információk keringenek az adott szakterületünkön, mindenképp mutassuk be a saját szempontjainkat. Adjunk magyarázatot a hiba megismétlődését illetően, és nevezzük meg az igazságot is. Legyünk kifejezőek, nyíltak, hiszen ez nemcsak a linkjeink számát, de a presztízsünket is növeli.

13. Szervezzünk versenyt

Ez az egyik legegyszerűbb formája a figyelem felkeltésének. A verseny szervezése során kötelezzük versenyzőinket, hogy írjanak a weboldalunkról és linkeljenek is rá vissza. Ezáltal nemcsak egy széles körű fogyasztói csoporthoz, de nagyszámú versenytársakhoz is jutunk. Ha a verseny megszervezéséről bővebb információt szeretnénk megtudni, akkor győződjünk meg arról, hogy ezt a bejegyzést elég alaposan ismerjük.
Extra tipp: miközben a verseny megszervezésén agyalunk, ne felejtsük el azt sem figyelembe venni, hogy termékeinket a közösségi médiában hogyan értékelik.

14. Ajánljunk kedvezményt

A kedvezményekről való tájékoztatások gyorsan végigsöpörnek az interneten. Az emberek szívesen megosztják az ilyen jellegű információkat a barátaikkal (feltéve, ha épp ilyen terméket keresnek). Ha a kedvezmény ajánlása mellett döntünk, mindenképp jó ötlet, ha olyan bloggerekkel lépünk kapcsolatba, akik olvasóikat ezekről a tevékenységekről tájékoztathatják.
Itt első sorban a kuponokat kedvelő oldalakra gondolunk.

15. Frissítsük a régi tartalmainkat

Segítsük más weboldalak webmestereit az oldalaik tartalmának frissítésével. Keressük meg azokat a cikkeket, amelyeket évekkel ezelőtt írtak, de még mindig forgalmat generálnak (például olyan cikkeket, amelyek a keresőben a versenyképes kifejezések között még mindig magas pozíciókat foglalnak el), majd frissítsük őket, és lépjünk kapcsolatba a weboldal webmesterével annak érdekében, hogy az adott frissítést elfogadhassa. Ne felejtsük el az oldalunkra utaló linket a frissített tartalomban elhelyezni.

16. Használjuk a közösségi médiát a kapcsolat megteremtésének érdekében

Néha egy e-mail elküldése nem elegendő a kapcsolat felvételéhez, ha egy adott személytől linket szeretnénk szerezni. A Facebook, Twitter, GoldenLine vagy Linkedln segítségével azonban szélesebb csoportot érinthetünk, és maga a kapcsolat is sokkal személyesebbé válik.

17. Készítsünk cégprofilokat

A cégprofil létrehozása az egyik legegyszerűbb módja a linképítésnek. A linkektől eltekintve, egy adott profil a Google + oldalán (például) egy rendkívül jó kiegészítő eszközzé válhat az ügyfelekkel való kapcsolattartásban. A jól ápolt cégprofilok a vállalat imázsának fényesítésében is segíthetnek az adott keresési eredmények között.

Ilyen szolgáltatások például: plus.google.com, facebook.com, instagram.com, linkedin.com. Nézzünk a szakterületünknek megfelelő olyan további szolgáltatások után, amelyeket a saját vállalkozásunk esetében is alkalmazhatunk.

18. Üzleti szaknévsor

Egyszerű módja a linképítésnek. Egyszerűen adjuk hozzá a weboldalunkról található információkat és az elérhetőségünk adatait egy üzleti szaknévsorhoz, és biztosan linket kapunk majd cserébe. Az ilyen bejegyzések néha egészen magas pozíciókat érnek el a márka- vizsgálatokban. Az NCT (név, cím, telefonszám) kitöltése a Google Local belépését is támogatja (feltéve, ha a megadott információk megegyeznek a weboldallal).

Figyelem!
De mielőtt bármilyen cégkatalógusba is regisztrálna javasoljuk, hogy keressen rá a weboldal nevére mert sajnos a magyar szélhámosok szeretettel használnak ilyen oldalakat pénzgyűjtésre is.

19. Cseréljünk linkeket a profilunkhoz

A közösségi médián található oldalaink és üzleti szaknévsor bejegyzései néha linkekkel gazdagodnak. Ebben az esetben kérjük meg a webmestert, hogy cserélje az adott linket úgy, hogy a saját területünkre linkeljen vissza.

20. Ellenőrizzük a konkurencia linkjeit

A linkbird, ahrefs és majestic eszközök futtatásával gyorsan megtalálhatjuk azokat a weboldalakat, amelyek úgy döntöttek, hogy a weboldalunkat linkek segítségével összekapcsolják a rivális cégek weboldalaival. Egyes linkekről kiderülhet, hogy másolhatatlanok, mint például egy adott említés a hírekben, más linkeket pedig ezzel szemben egyszerűen le lehet másolni (például egy üzleti szaknévsor, amiről nem tudtuk, hogy létezik).
Az elemzést soha ne korlátozzuk pusztán a közvetlen versenyre – figyeljünk szélesebb körben az üzleti területünkre, és ellenőrizzük azon szállítói, fogyasztói, szolgáltatói/termék weboldalak linkjeit is, amelyek a saját ajánlatunkat kiegészíthetik. Exportáljuk az összes linket, amelyet csak találunk, egyesítsük azokat az Excelben, majd szortírozzuk őket a különböző eszközökben a rendelkezésünkre álló nyilvántartások alapján (például az ahrefs.com-on található Domain Rank segítségével). A majestic.com oldalon külön összehasonlító listát is tudunk kapni a konkurens oldalairól, hogy a saját oldalunk hol nem szerepel.

21. Törött linképítés

A más weboldalak törött linkjeinek felkutatásával történő linképítés elsősorban egy olyan releváns tartalmat igényel a saját weboldalunktól, amely helyettesítheti, illetve felválthatja a lejárt forrást. Egyszerűen fogalmazva, a következőket kell tennünk hozzá:

  • Keressünk olyan weboldalakat, amelyek a weboldalunkhoz esetleg linkeket tehetnek hozzá.
  • Keressünk törött linkeket rajtuk.
  • Kérjük meg a weboldalak webmestert, hogy a törött linkjeiket cseréljék ki a mi linkjeinkkel.

22. Írjunk más emberek blogjaira is

Nagyon sok blogger nehéznek találja az új tartalmak rendszeres, folyamatos előállítását. Ez rendkívül jó lehetőség arra, hogy felajánljuk nekik a segítségünket, és olyan cikkeket írjunk, amelyek a későbbiekben felkerülnek majd a weboldalaikra. Ha az adott blog elég népszerű, akkor egy ilyen cikk nemcsak a linképítést, de a saját weboldalunk forgalmának növelését is szolgálhatja.

Emlékeznünk kell azonban arra, hogy a népszerű bloggerek valószínűleg egy csomó hasonló ajánlatot kapnak, és emiatt a Google hadat üzent a vendégbejegyzéseknek. Ezért rendkívül szükséges, hogy a cikk megjelenítésének érdekében a saját cikkünk a többi közül egyértelműen kitűnjön. Ne feledkezzünk meg arról, hogy:
Tegyünk erőfeszítéseket a tartalom elkészítésekor (a tartalom például mindenképp több mint 1000 szavas legyen).
Gazdagítsuk a cikket más területek linkjeivel is.
A külső linkeket adjuk hozzá a blog egyéb közleményeihez is.
Adjunk hozzá fényképeket vagy akár videókat is.

23. Fedezzük fel a nem létező oldalakhoz vezető linkeket is

A weboldal változtatása közben könnyedén előfordulhat, hogy valaki elfelejti ellenőrizni, hogy maradtak-e további linkek a törölt weboldalakhoz. Ezért győződjünk meg arról, hogy sehol nem léteznek 404-es linkelt oldalak a saját weboldalunkon. A korábbiaktól eltérően ez most sokkal egyszerűbben működik az ahrefs új, a broken Backlink funkciójának köszönhetően.

24. Bővítsük a belső linkeket

Győződjünk meg róla, hogy a bennünket érdeklő oldalak a linkek segítségével belülről is megfelelően összekapcsolódnak. Tudnunk kell, hogy teljes felügyelettel rendelkezünk a belső linkek felett – a linkek elhelyezésétől az anchor szövegekig (horgony szövegek) el mindent ellenőrizhetünk.

Kerüljük azonban azokat a mechanizmusokat, amelyek automatikusan említést tesznek a szövegtestben lévő adott kifejezések linkekké alakításának során. Jobb, ha az egész honlapot átböngésszük és a megfelelő cikkeket kapcsoljuk össze.

Egy kandallóval kapcsolatos „csináld magad” típusú cikket például egy hegyi kabin dekorációját érintő cikkel is összekapcsolhatunk. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy sokféle anchor szöveget érdemes használni. A jövőbeli bejegyzéseinek megtervezése közben gondolkodjunk olyan linkeken, amelyek a weboldalunk más cikkével is érintkezhetnek.

25. Tegyük lehetővé a saját weboldalunk linkelését is

Ha azt szeretnénk, hogy weboldalunkat mások is linkeljék, segítsük őket ebben! Hozzunk létre egy olyan szekciót a weboldalunkon, ahol a felhasználók egyszerűen megtalálhatják a másolásra szánt URL címet, és könnyedén feltüntethetik azt egy adott üzenőfalon, blogon vagy különböző hozzászólásokban.

Minél kevesebb internetes tapasztalattal rendelkezik a weboldalunk felhasználója, annál több ehhez hasonló elem szükségeltetik.

26. Nyújtsunk támogatást a rászorulóknak

Keressünk olyan szervezeteket, amelyeknek segítségre van szükségük. Támogathatunk állatmenhelyeket, építkezéseket stb. A támogatás jellege mindig a saját üzleti szakterületünktől függ.

27. Kérdezzük meg ügyfeleinket

Kérjük meg ügyfeleinket, hogy adjanak hozzá különböző linkeket a területünkhöz, és írják meg véleményüket szolgáltatásainkról, termékeinkről.

28. Ellenőrizzük, hogy a márkánk valóban megemlítődik-e

Kérjünk linket az adott webmesterektől, ha a márkánk az adott weboldalon is szerepel. Ez a módszer olyan ellenőrző eszközök által válhat támogatottá, mint a linkbird, sentione, Brand24 vagy Fresh Web Explorer.

29. Figyeljük meg, hogy ki linkelte már a weboldalunkat

Ha valaki már legalább egyszer linkelte a weboldalunkat, elég nagy a valószínűsége annak, hogy újra megteszi. Keressük meg ezeket az embereket, és győződjünk meg róla, hogy valóban naprakészek az általunk közzétett tartalmakkal. Ez a módszer igazán jól lehetővé teszi az oldalunkat linkelő személyek folyamatos nyomon követését (például az előző alpontban említett eszközök alkalmazásával), a linkelő személyekkel való hatékony kapcsolattartást (egy egyszerű „köszönöm szépen” például elegendő erre a célra), illetve a weboldal újdonságainak időről időre való tájékoztatását is.

30. Küldjünk hírlevelet

A hírlevél szövegtestébe épített linkek elhelyezése nagyszerű módja lehet a weboldal forgalmi növelésének. A saját e-mail listánkon kívül keressünk a saját szakterületünknek megfelelő további hírlevelezési módszereket, és próbáljunk linkeket elhelyezni a következő e-mail-ekben.

31. Küldjünk hírt, közleményt

A jó öreg PR vagyis inkább ez a hírbe bújtatott sajtóközlemény egyáltalán nem rossz ötlet, ha valami érdekeset vagy újat szeretnénk megosztani a szakmával és nagyobb hír oldallal. Ha nem szeretnénk média ügynökségeket bevonni, akkor győződjünk meg arról, hogy helyesen választottuk ki a címzetteket, és kifejezetten kérjük meg őket, hogy a közleményünket tegyék közzé. Ezzel ők egy értékes cikket kapnak ingyen mi pedig egy értékes link kapcsolatra tehetünk szert.

Linképítés/csatolás/birtoklás
Teljesen egyértelmű, hogy a bemutatott módszerek három különböző részre oszthatók. Linkek, amelyeket:

  • építünk
  • nyerünk
  • birtokolunk

Azok a linkek, amelyeket építünk, a weboldalunk reklámozásáért tett erőfeszítéseink eredményeit tükrözik – belépőket készítünk az üzleti szaknévsorokba, megosztjuk a weboldalunkat a célcsoportunkkal, illetve linkeket keresünk. Ezáltal megjelöljük a linkek létezését az interneten keresztül.

Az elnyert linkek egyértelműen annak eredményei, hogy olyan tartalmat sikerült létrehoznunk, amelyet az emberek hajlandóak megosztani másokkal.
Azok a linkek, amelyeket birtoklunk és a saját tulajdonunkban vannak, kizárólag mi felügyelhetjük, mi ellenőrizhetjük – belső linkek és cégprofilok.

Sok sikert kívánunk a módszerek használatához és ha van kedve kérjük számoljon be a tapasztalatairól, kíváncsiak vagyunk rá.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük