Google találati lista változásai 2015-ben és még biztos nincsen vége

Egyre gyakrabban találkozunk a Google találati lista kisebb vagy nagyobb változásaival. A keresőóriás igyekszik minél hasznosabb találati listát felállítani, ám ez sok esetben túlmutat a megszokott organikus találatokon. Lássuk, mi történt mostanában…
Twitter üzenetek a Google találati listán
Az egyik legnagyobb horderejű újítás a tweet-ek megjelenése az organikus találati listán. Egyelőre csak az angol találatok között találkozhatunk kék kis madárkákkal, de a tesztidőszak után várhatóan globálisan elterjed a Twitter üzenetek megjelenítése, erről lehetett olvasni a Google hivatalos blogjában.
A Google mostani lépése nem okozott meglepetést, hiszen néhány hónappal ezelőtt már a mobil keresések esetében megjelentek a Twitter üzenetek a találati listán. A mostani lépés várható volt; miután a mobil felhasználók segítségével lezajlott az elsődleges tesztüzem, a Google az angol kereséseket bonyolító desktop felhasználókkal szélesítette a kört. Minden bizonnyal hamarosan minden nyelv esetében megjelennek a Twitter üzenetek.
De vajon hogyan valósul meg mindez a gyakorlatban? Egyelőre annyi bizonyos, hogy a Twitter üzenetek legfőbb értéke a frissesség lesz. Emellett természetesen a relevancia lesz a legfőbb rangsorolási tényező.
Az eddigi éles tesztek alapján kijelenthető, hogy a Google nem köti Twitter fiókhoz vagy bejelentkezett állapothoz a tweet-ek megjelenését. Tehát a tweet-ek akkor is megjelennek a találati listánkon, ha nem rendelkezünk Twitter fiókkal.
Jön a végtelenített találati lista?
Az elmúlt években több olyan újítást láthattunk tesztfázisban a Google találati listákon, amelyek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, így a gyakorlati alkalmazásuk is elmaradt. Vajon ilyen lesz a végtelenített találati lista is?
A végtelenített találati lista a hagyományos lapozást, illetve a 10 találatosra bontott hagyományos struktúrát lenne hivatott váltani. A fejlesztés sikamlós terepet jelent a Google számára, ugyanis olyan szintű változtatásról van szó, ami alapjaiban határozza meg a felhasználói élményt. Kérdés viszont, hogy negatív vagy pozitív irányban.
A végtelenített találati lista működési elve roppant egyszerű; amikor legörgetünk az oldal aljára, automatikusan új találatok töltődnek be. Nincs szükség tehát a hagyományos lapozásra, viszont az újítás a nagyobb lépéskülönbségeket csak nehezen teszi lehetővé. A képtalálatoknál évek óta ez az elv érvényesül, de az organikus webes találatok esetében a Google még csak a tesztekig jutott.
Eltűntek a Facebook értékelések a Google találati listájában
A Google ezidáig előszeretettel jelenítette meg a Facebook értékeléseket, amelyek a jól ismert sárga csillagok formájában voltak láthatók a találati listákon. Ez azonban megszűnni látszik, noha egyelőre nem tudható biztosan, hogy csupán „üzemzavarról” van szó vagy pedig szándékos lépésről. Az viszont kijelenthető, hogy a Google egyre szigorúbb politikát folytat a strukturált adatok, valamint a találati listákon megjelenő hozzáadott információt tekintetében. Ennek fényében valószínűsíthető, hogy a Facebook értékelések eltűnése mögött szándékos változtatás áll.
Ezt támasztja alá az a megfigyelés is, hogy más csillagozott találatokat nem érintett a változás. A tendencia mindenesetre beszédes; egyre nehezebb megkülönböztető jeleket, illetve hozzáadott információkat megjeleníteni az organikus találati listákon.
Úgy tűnik, a Google gőzerővel dolgozik, hogy a lehető legjobb, leghasznosabb és önmaga számára legjövedelmezőbb találati listát állítsa fel.
Mi a véleménye Google találati lista változásairól?
Mit gond a végtelen görgetés mennyire fogja befolyásolni a felhasználói szokásokat, több időt fognak eltölteni a Google keresőben, több weboldalt fognak megnézni és nem csak az első 10 helyezettet?
Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033
Nincsenek hozzászólások