Google új algoritmusa a bizalmon és a tudáson alapul

Google algoritmus változás 2015
Google új algoritmusa a bizalmon és a tudáson alapul
5 (100%) 2 -ra értékeléték. Önnek hasznos volt amit olvasott?

Egy weboldal megbízhatósága akkor segíthet annak helyezésében a Google találati listáján, ha a keresőóriás a minőséget tényekben és nem csupán hivatkozásokban kezdi el mérni.
Az internet tömve van web szeméttel. Védőoltás ellenes weboldalak töltik ki a Google kezdőoldalát, és az ellenőrizetlen „hírek”, történetek futótűzként terjednek. A Google kidolgozott egy fix-rangsorolást a weboldalakra a megbízhatóságuknak megfelelően.

A Google keresőmotorja pillanatnyilag a weboldalra beérkező linkek számára alapozza a minőség meghatározásának jelentős részét, ezzel dönti el a keresési eredményekben elfoglalt helyét. Tehát azok az oldalak, amelyekre sok más oldal hivatkozik, magasabb helyezést érnek el.

Ez a rendszer segítette a keresőmotort az általunk ma ismert állapotához, de az érem másik oldala az, hogy félretájékoztatásokkal teli weboldalak törhetnek élre a rangsorolásokban, amennyiben nagyszámú weblap hivatkozik hozzájuk.Ennek szűrésére jött létre 2012 áprilisától a Google rettegett Pingvin algoritmusa mely többé kevésbé tudja a spam linkeket szűrni.

Az orosz Yandex kereső már 2013. Decemberében jelentette be hogy a weboldalakra mutató linkek értékelése már nem az algoritmusok része, így azok már nem képesek befolyásolni a helyezéseket.

Új Google algoritmus működése

A Google egyik kutatócsoportja egy olyan rendszer kiépítésén dolgozik, amely nem az oldalak reputációját, hanem azok megbízhatóságát méri. A beérkező linkek számolása helyett a rendszer – amely még nem lépett életbe – számolja az egy oldalon előforduló valótlan tényeket. „Az a forrás, amely kevés valótlan tényt tartalmaz, megbízhatónak ítélődik” – közli a kutatócsapat. (arxiv.org/abs/1502.03519v1). A rendszer így valamennyi weboldalt ellátja egy számmal, amelyet Tudás-Alapú Bizalom (Knowledge-Based Trust) pontszámnak neveznek el.

A szoftver átfutja a Knowledge Vault (tudás terme), a Google hatalmas tény-tároló rendszerét, és leellenőrzi a weboldalakat. Azok az oldalak, amelyek ellentmondásokat tartalmaznak, hátrébb sorolódnak a találati rangsorban.

A Knowledge Vault-ban (tudás terme) tárolt tényeket a Google az internetről gyűjtötte össze. Az internet tények egyhangúlag elfogadottak, és egy megfelelő indikátornak számítanak az igazság, megbízhatóság bizonyítására.

Számos alkalmazás létezik már, amely segít az internet-felhasználóknak felszínre hozni az igazságot. A LazyTruth egy olyan böngésző kiterjesztés, amely „átfésüli” a beérkező levelek postafiókjait, hogy kigyomlálja a hamis/valótlan vagy átejtő (haox) email-eket.
Az Emergent, ami a Tow Center létesítménye a Digital Journalism számára (Columbia University, New York), kiszedi a pletykákat az értéktelen oldalakról, majd ellenőrzi vagy cáfolja azokat keresztellenőrzésekkel a rájuk hivatkozó más forrásokból.

A LazyTruth programfejlesztője Matt Stempeck – a Microsoft New York civil média jelenlegi igazgatója – ki akar fejleszteni egy szoftvert, amely kiexportálja az ismereteket az olyan tényellenőrző szolgáltatásokból, mint például a Snopes, PolitiFact és a FactCheck.org oly módon, hogy mindenki számára könnyen hozzáférhetőek legyenek.

Azt mondja, hogy az olyan eszközök, mint a LazyTruth hasznosak online, ámde a téves hiedelmekkel szemben nem véd, ezen esetekben az informálódás nehezebb.
Arra a kérdésre, hogy „Miként módosíthatod meg az emberek téves koncepcióit, az emberek hajlamosak védekező álláspontra helyezkedni?” Stempeck ezt válaszolja: „Ha a Google–en keresnek válaszokat, akkor hajlamosabbak elfogadóbb álláspontra kerülni.”

Mi várható az új algoritmustól?

Hogy milyen lesz az új Google algoritmus ami a fenti szempontokon is alapulni fog vagyis a bizalom és tudás váltja fel a linkeket, majd meg látjuk a gyakorlatban hogyan fog be válni, illetve mennyire fogja újra keverni a lapokat a keresőoptimalizálás piacán is. Egy biztos, hogy már a 2014 is a minőségi tartalommarketingről szólt és ez után is erről fog szólni, a inbound marketing fogásokkal együtt.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.